//

Geluid muziek permanent harder zetten doe je zo!

Geluid muziek permanent harder zetten doe je zo! discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Er zijn wellicht mensen die net als ik het geluid van de muziek op de iPhone veel te zacht vinden. Je kunt volume boost tweakjes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-02-13, 10:11
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard Geluid muziek permanent harder zetten doe je zo!

Er zijn wellicht mensen die net als ik het geluid van de muziek op de iPhone veel te zacht vinden. Je kunt volume boost tweakjes installeren die niks uithalen etc. Je kunt in itunes je nummers +100% harder zetten wat je muziek vervormt...niet best. Dan heb ik de oplossing. Het werkt als volgt: (alleen met JB mogelijk)
-download open ssh
-download Ifile
-download MobileTerminal

Open mobileterminal.
Type: su [enter]
Type: (password) alpine (tenzij je t veranderd hebt) [enter]
Type: cd / [enter]
Je bent nu in de #root. Als je iOS5 hebt, Type: cd System/Library/PrivateFrameworks/Celestial.framework
Als je iOS6 hebt, Type: cd System/Library/Frameworks/MediaToolbox.framework. [enter]
Je bent nu in de juiste directory.
Type: chmod 777 RegionalVolumeLimits.plist [enter]

Je hebt nu de volledige toegang tot Ifile, om de volumewaardes aan te passen. Let op, mobileTerminal is Hoofdletter gevoelig, dus typ exact zoals hier beschreven. Mocht je meldingen krijgen als 'no such file or directory' dan heb je iets verkeerd getypt. Probeer het dan nog eens.

Je opent nu Ifile. Ga in IOS5/iOS6 naar de boven beschreven directory. Ergens bijna onderaan tref je de file: RegionalVolumeLimits.plist aan. Open deze met 'property list viewer'. Je ziet nu overal 0.83 achter staan. Dit staat in geluid tot: 83%. Je wilt hem harder hebben. Je kunt hier invullen wat je wilt. Ik heb overal 38 ingevuld. (138% dus) Dit kost niet veel battery en geluid is significant harder. Je zou hem ook hoger of lager kunnen zetten. (Bijv. 80, of 25) (180%,125%) hoe harder, hoe meer batteryverlies. Tussen 20-40 is dit minimaal. Vervolgens doe een respring. Zet daarna een muziekje aan met oordoppen, en voilà! Je geluid is significant harder geworden. Hopelijk heeft iemand hier wat aan. Groeten Rick P.S: Dit heb ik getest op: iPhone 3G,3GS,4S. Op meerdere firmwares (van iOS4-iOS6.1.2) Niet op Iphone5 echter, dus kan niet garanderen dat het daar werkt. Succes!

Laatst gewijzigd door R3BU5ER; 25-02-13 om 10:29.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-13, 11:06
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Handige tip!
Zal zo eens kijken of de file ook te chmodden is met DiskAid of iFunbox.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #3  
Oud 25-02-13, 11:13
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Handige tip!
Zal zo eens kijken of de file ook te chmodden is met DiskAid of iFunbox.
Lijkt me wel hoor. Post je bevindingen maar als je wilt
  #4  
Oud 25-02-13, 11:33
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Met DiskAid sowieso niet.
Gebruik iFunBox normaal niet, schijnbaar is het noodzakelijk om OpenSSH te installeren als je iets met files wil aanvangen. Zonder OpenSSH kan je geen permissies aanpassen.
  #5  
Oud 25-02-13, 11:36
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Oké. Duidelijk. Ik heb zelf nooit diskaid en ifunBox gebruikt. Altijd alles via Ifile/ssh.
  #6  
Oud 25-02-13, 11:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Zonder OpenSSH kan je geen permissies aanpassen.
Als je van op afstand op een Unix systeem permissies wil aanpassen moet je echt een Secure Shell gebruiken. Heeft PuTTY voor Windows geen ingebouwde terminal?
  #7  
Oud 25-02-13, 11:45
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je van op afstand op een Unix systeem permissies wil aanpassen moet je echt een Secure Shell gebruiken. Heeft PuTTY voor Windows geen ingebouwde terminal?
Ja met PuTTY gaat het zeker, mijn bedoeling was om uit te vinden of dit ook mogelijk was via USB, zonder OpenSSH.
  #8  
Oud 26-02-13, 11:37
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Ik heb iets opgemerkt: Schijnbaar is er in IOS6 nog meer volumebegrenser toegepast ofzo. Op m'n 3G heb ik alle waarden op 25 staan (125%). En dat is harder dan bij de 4 waar ik ze op 38 heb staan...apart.
  #9  
Oud 26-02-13, 14:58
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Heb dit verschillende keren geprobeerd maar krijg telkens de boodschap: No such file or directory. Is er mss iets dat ik niet zie of te veel zie aan wat ik moet typen. Tot aan root# lukt het allemaal, daarna gaat het mis.
  #10  
Oud 26-02-13, 15:36
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Die permissies kan je in iFile zelf aanpassen trouwens...

Voor diegene dien niet wensen te biegelen met hun systeemtoepassingen...

Er is EUUnlimited voor iOs6 beschikbaar in de BigBoss repo via Cydia...(Jailbreak)

Doet hetzelfde maar ik heb geen idee wat ie precies met de waarden in de regionalvolumelimits.plist doet...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #11  
Oud 26-02-13, 16:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Die permissies kan je in iFile zelf aanpassen trouwens...
Maar dan moet men wel weten dat octaal 777 "Read, Write, Execute" is voor elke groep
  #12  
Oud 26-02-13, 16:17
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Maar dan moet men wel weten dat octaal 777 "Read, Write, Execute" is voor elke groep
Zo staat ie bij mij...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1362[1].jpg‎ (32,1 KB, 34x gelezen)
  #13  
Oud 26-02-13, 16:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Zo staat ie bij mij...
Wat dus inderdaad overeenkomt met octaal 777
  #14  
Oud 26-02-13, 17:35
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jcop Bekijk bericht
Heb dit verschillende keren geprobeerd maar krijg telkens de boodschap: No such file or directory. Is er mss iets dat ik niet zie of te veel zie aan wat ik moet typen. Tot aan root# lukt het allemaal, daarna gaat het mis.
Gebruik je hoofdletters? Op welke firmware zit je?
  #15  
Oud 26-02-13, 17:37
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Het is ondertussen gelukt. Het het manueel gevonden via iFile. De terminal optie werkte niet voor mij.

Draai op Ios 6.1.2. Had alles ingegeven zoals vermeld boven. Meerdere malen geprobeerd.
Eigenlijk was het manueel ingeven gemakkelijker naar mijn mening dan via terminal.
  #16  
Oud 26-02-13, 17:37
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht

Er is EUUnlimited voor iOs6 beschikbaar in de BigBoss repo via Cydia...(Jailbreak)

Doet hetzelfde maar ik heb geen idee wat ie precies met de waarden in de regionalvolumelimits.plist doet...
Ik zag idd dat die net in Cydia verschenen is! Het werkt idd. Geen idee wat die tweak aanpast. En op deze manier kan je de begrenzer ook niet zelf instellen. Ik hou het bij deze manier

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 februari 2013 om 16:40 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jcop Bekijk bericht
Het is ondertussen gelukt. Het het manueel gevonden via iFile. De terminal optie werkte niet voor mij.

Draai op Ios 6.1.2. Had alles ingegeven zoals vermeld boven. Meerdere malen geprobeerd.
Eigenlijk was het manueel ingeven gemakkelijker naar mijn mening dan via terminal.
Op 1 of andere manier lukte het bij ios6.1.2 Alleen via terminal en daarna via Ifile. Bij alle 4.x firmwares kon ik deze stap overslaan. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik de gehele procedure neergezet. Zo veel werk is t tenslotten niet Maar ben blij dat het is gelukt. Eindelijk eens fatsoenlijk geluid in de oren, niet?
  #17  
Oud 26-02-13, 19:40
PCM_Smeets PCM_Smeets is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 90
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jcop Bekijk bericht
Het is ondertussen gelukt. Het het manueel gevonden via iFile. De terminal optie werkte niet voor mij.

Draai op Ios 6.1.2. Had alles ingegeven zoals vermeld boven. Meerdere malen geprobeerd.
Eigenlijk was het manueel ingeven gemakkelijker naar mijn mening dan via terminal.
Zou jij een printscreen kunnen maken van jouw instellingen in iFile dan...Want ik ben niet ervaren hier in. Ik heb het wel gevonden in iFile, maar ben bang om iets aan te passen. Mogelijk dat jij een printscreen kunt geven zodat ik kan zien welke instellingen ik moet invoeren. Dan heb ik een voorbeeld en durf ik het wel aan.
  #18  
Oud 27-02-13, 09:38
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCM_Smeets Bekijk bericht
Zou jij een printscreen kunnen maken van jouw instellingen in iFile dan...Want ik ben niet ervaren hier in. Ik heb het wel gevonden in iFile, maar ben bang om iets aan te passen. Mogelijk dat jij een printscreen kunt geven zodat ik kan zien welke instellingen ik moet invoeren. Dan heb ik een voorbeeld en durf ik het wel aan.
Je kunt de volumes van RegionalVolumeLimits.plist veranderen. (Property list viewer) Reboot je toestel en kijk of het werkt. Zo niet, zet je ze allemaal terug naar 0,83. Reboot en dan toch eerst stappen via mobileTerminal
  #19  
Oud 27-02-13, 09:43
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

@PCM: ik heb je een PM verzonden met de foto's in.

Heb het gisteren even getest en mij leekt het toch iets harder te gaan.
Zou het natuurlijk even willen testen in een zeer luide omgeving om zeker te zijn dat dit gelukt is.
  #20  
Oud 27-02-13, 09:48
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jcop Bekijk bericht
@PCM: ik heb je een PM verzonden met de foto's in.

Heb het gisteren even getest en mij leekt het toch iets harder te gaan.
Zou het natuurlijk even willen testen in een zeer luide omgeving om zeker te zijn dat dit gelukt is.
Als je alles goed hebt gedaan is er geen twijfel of dat het werkt. Op welke waardes heb je bij RegionalVolumeLimits.plist ingevoerd?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geluid iphone gaat automatisch harder bzone iPhone algemeen 4 14-08-12 12:10
iPod touch: Geluid harder ipodszijngeweldig Jailbreak 10 05-01-12 20:22
Muziek: Muziek harder zetten op Iphone Solid_Snake Muziek, foto & video 5 09-02-11 17:14
krijg mijn geluid niet harder martinjoossen iPhone algemeen 0 04-07-10 20:52
Ringtone harder zetten keesdr Ringtones en Wallpapers 0 30-11-09 15:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.