//

LTE switch

LTE switch discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Ik ben nog altijd op de eerste aan het wachten die me zijne Proximus in Vilvoorde een LTE test gaat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 11-01-14, 15:40
dsoffers dsoffers is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Ik ben nog altijd op de eerste aan het wachten die me zijne Proximus in Vilvoorde een LTE test gaat uitvoeren op de mechelsesteenweg 8a wat een café en dus een openbare plaats is. Geen mens dat het doet dus daar trek ik mijn conclussies uit maw dat het gefoefel NIET en ik herhaal NIET werkt! En anders wordt het tegendeel maar bewees door een test gaan uit te voeren op de plek dat ik zeg! En niet door middel van een screenshot van een speedtestje!
Moest ik dichterbij wonen en Proximus hebben zou ik het wel willen komen testen, maar dat veranderd nog steeds niets aan de dekking van Proximus die op die plek waarschijnlijk niet voldoende is voor je iPhone, waardoor die de voorkeur geeft aan een 3G netwerk. (Moest hij toch blijven vasthouden aan LTE, incl. wegvallende ontvangst zou je batterij binnen de kortste keren leeg zijn en dan had je hier moeten komen klagen dat door de jailbreak of het 'gefoefel' je batterijverbuik de hoogte in is gegaan..)

Hier liggen klagen dat het 'gefoefel' niet werkt heeft weinig zin, aangezien er al voldoende screenshots zijn gepost die bewijzen dat het wel werkt, zowel voor Proximus, Base en Mobile Vikings. Dat het voor jou weinig nut heeft omdat de Proximus dekking niet voldoende is, daar kan ik niets aan doen. Niemand verplicht je om het te gebruiken. Ik heb op de plaatsen waar ik regelmatig kom ook zwakke LTE ontvangst waardoor ik regelmatig terugval op 3G, maar dat ligt niet aan het 'gefoefel', wel aan de dekking van Base die nog niet op punt staat.

Vraag aan Proximus om dichterbij Mechelsesteenweg 8a een LTE mast te zetten en je zal zien dat je wel LTE hebt. De vraag is alleen of Proximus al die moeite gaat doen voor 1 iemand die daar graag LTE zou hebben.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 11-01-14, 15:59
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk bericht
Moest ik dichterbij wonen en Proximus hebben zou ik het wel willen komen testen, maar dat veranderd nog steeds niets aan de dekking van Proximus die op die plek waarschijnlijk niet voldoende is voor je iPhone, waardoor die de voorkeur geeft aan een 3G netwerk. (Moest hij toch blijven vasthouden aan LTE, incl. wegvallende ontvangst zou je batterij binnen de kortste keren leeg zijn en dan had je hier moeten komen klagen dat door de jailbreak of het 'gefoefel' je batterijverbuik de hoogte in is gegaan..)

Hier liggen klagen dat het 'gefoefel' niet werkt heeft weinig zin, aangezien er al voldoende screenshots zijn gepost die bewijzen dat het wel werkt, zowel voor Proximus, Base en Mobile Vikings. Dat het voor jou weinig nut heeft omdat de Proximus dekking niet voldoende is, daar kan ik niets aan doen. Niemand verplicht je om het te gebruiken. Ik heb op de plaatsen waar ik regelmatig kom ook zwakke LTE ontvangst waardoor ik regelmatig terugval op 3G, maar dat ligt niet aan het 'gefoefel', wel aan de dekking van Base die nog niet op punt staat.

Vraag aan Proximus om dichterbij Mechelsesteenweg 8a een LTE mast te zetten en je zal zien dat je wel LTE hebt. De vraag is alleen of Proximus al die moeite gaat doen voor 1 iemand die daar graag LTE zou hebben.
Ook hier zal ik het nog is herhalen kort! Zowel in Vilvoorde als in Mechelen toont de Proximus kaart VOLDOENDE dekking van 4G! In de praktijk is het wel wat anders!!! In Mechelen toont de kaart zelfs volledige 4G dekking in de buurt waar ik woon en er is juist geen 4G ontvangst.

Zoals in het ander topic gezegd blijft het voormij gefoefel tot het tegendeel bewezen is, en daarmee bedoel ik niet me woorden maar met daden en bewijzen. En die zal NIEMAND leveren.

Ben oud genoeg om alles met een korreltje zout te nemen. Ze hebben mij al genoeg leugens verteld in het verleden waar ik altijd intrapten en dat is gedaan!
  #63  
Oud 11-01-14, 16:06
dsoffers dsoffers is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Ook hier zal ik het nog is herhalen kort!
Dan zal ik hier ook nog even kort reageren...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Zowel in Vilvoorde als in Mechelen toont de Proximus kaart VOLDOENDE dekking van 4G! In de praktijk is het wel wat anders!!! In Mechelen toont de kaart zelfs volledige 4G dekking in de buurt waar ik woon en er is juist geen 4G ontvangst.
Vraag aan iemand met een Android toestel om mee te gaan om te vergelijken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Ben oud genoeg om alles met een korreltje zout te nemen. Ze hebben mij al genoeg leugens verteld in het verleden waar ik altijd intrapten en dat is gedaan!
Niemand vertelt hier leugens hoor, behalve de dekkingskaart van Proximus dan (blijkbaar).. Misschien moet je hier eens proberen te klagen?
  #64  
Oud 11-01-14, 16:14
ivanhoeke ivanhoeke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk bericht
Dan zal ik hier ook nog even kort reageren...


Vraag aan iemand met een Android toestel om mee te gaan om te vergelijken?


Niemand vertelt hier leugens hoor, behalve de dekkingskaart van Proximus dan (blijkbaar).. Misschien moet je hier eens proberen te klagen?
Maar wat mij betreft einde discussie veel plezier nog met jullie gefoefel! Van harte hoop ik dat al die iPhone's door het gefoefel niet meer herstelbaar zijn via iTunes en dat Apple toch kan zien dat de toestellen gejailbreakt zijn en dat er gefoefeld is om LTE/4G aan de praat te krijg en dat er dan wordt gezegd : Geen garantie.

De enige manier dat jullie het misschien begrijpen dan wat er kan en wat niet!
  #65  
Oud 11-01-14, 16:24
dsoffers dsoffers is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke Bekijk bericht
Maar wat mij betreft einde discussie veel plezier nog met jullie gefoefel! Van harte hoop ik dat al die iPhone's door het gefoefel niet meer herstelbaar zijn via iTunes en dat Apple toch kan zien dat de toestellen gejailbreakt zijn en dat er gefoefeld is om LTE/4G aan de praat te krijg en dat er dan wordt gezegd : Geen garantie.

De enige manier dat jullie het misschien begrijpen dan wat er kan en wat niet!
Moet ik nu hopen dat ze het bij jouw iPhone ook gaan vaststellen en zeggen "geen garantie"? Nah, zo ben ik niet.. Je hebt er zelf ook aan meegedaan maar bij de minste problemen zeg je dat je hem gaat herstellen om de jailbreak te verwijderen, i.p.v. te zoeken naar oplossingen. Er is al meermaals aangetoond dat door het jailbreaken niet zomaar je garantie vervalt, maar je mag hopen hoor.

Ik hoop van harte dat je binnenkort officiële support krijgt van Apple voor Proximus LTE en dat het gebeurd voordat iPhone 8s uit komt.
  #66  
Oud 28-01-14, 13:08
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk bericht
1. Ja, je krijgt bij Instellingen -> Mobiel Netwerk ipv de 3G knop, een "Schakel LTE in" knop. Als je die uitzet kan je maximaal nog van 3G gebruik maken. (3G kan je niet meer uitschakelen)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk bericht
Die switch is enkel voor LTE aan/uit te zetten.. Als ik LTE met die knop uitschakel maakt mijn iPhone nog gewoon verbinding met 3G.
Dit vind ik nu echt wel vervelend, typisch Apple. Waarom laten ze je niet de keuze om óf LTE óf 3G óf Edge te gebruiken?? Ik wil toch nog de mogelijkheid hebben om op Edge over te schakelen, kan handig zijn als de batterij bijna leeg is. Bestaat er geen tweak hiervoor?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk bericht
Aangezien er wel wat vraag was naar een kortere carrier name bij MV of om '4G' in de statusbalk te krijgen:
Base '4G': https://dl.dropboxusercontent.com/u/...e_4G_10.3.ipcc
Mobile Vikings '4G': https://dl.dropboxusercontent.com/u/...s_4G_10.3.ipcc
MV '4G': https://dl.dropboxusercontent.com/u/...V_4G_10.3.ipcc
MV 'LTE': https://dl.dropboxusercontent.com/u/..._LTE_10.3.ipcc
Is dit: MV '4G': https://dl.dropboxusercontent.com/u/8035444/iOS/MV_4G_10.3.ipcc de meest recente ipcc-file om LTE te kunnen activeren (waarbij je "4G" op je iphone krijgt) of is dit enkel een ipcc-file om "4G" op je iphone te krijgen?


Bijkomend vraagje: met de iPhone 5 zijn de LTE/4G mogelijkheden beperkt (beperkt aantal banden). Is dit bij gebruik van het Mobile Vikings/BASE netwerk een probleem of gebruikt BASE een band die compatibel is met de iphone 5?

En een laatste vraag: als ik die ippc-file installeer, kan ik dat later ongedaan maken zonder de iphone te moeten herstellen?
  #67  
Oud 29-01-14, 12:25
neogoa neogoa is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 1
Standaard

IPCC herstellen naar oorspronkelijke instellingen

1. ga naar var/mobile/Library/Carrier Bundles en verwijder map "iPhone" of "iPad" afhankelijk van uw toestel.

2. In de map Overlay, verwijder alle bestanden in deze map, map zelf niet verwijderen.

3. Reboot 2 keer. wacht na eerste reboot op signaal. Dan 2de reboot doen.

ga naar uw instellingen en kijk of je terug op 15.X bent

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 januari 2014 om 11:32 ----------

Ik heb een Iphone 5s met JB en commcenter patch van apt.chinasnow.net

Heb ipcc opgeladen voor mobile vikings en heb reeds meerdere malen LTE kunnen testen tot een downloadsnelheid van 54 Mbps!

Probleem is wel als ik terugval op 3g ik geen uitgaande oproepen meer kan doen. Reboot of respring helpt soms maar niet altijd. Resetten van netwerkinstellingen helpt ook niet. Enkel het herstellen naar de oorspronkelijke IPCC helpt om opnieuw uitgaande oproepen te kunnen doen maar heb dan geen LTE/4G meer...

Nog iemand met dit probleem of hiervoor een oplossing heeft?

Thanks
Reageren

Labels
carrier bundle, ipcc, lte, mobile vikings



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 4G-switch veranderen in 3G-switch (Vodafone) glaantje iPhone algemeen 41 31-12-13 11:33
4G / LTE op iPhone nukenine iPhone algemeen 6 04-12-13 21:39
LTE Proximus Urbanfoto Proximus 6 21-09-13 15:26
Wi-Fi/3G On Off Switch Mariner63 iPhone Apps 5 06-05-12 12:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.