//

Afmetingen summerboard icons en dock

Afmetingen summerboard icons en dock discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand de afmetingen die de icons en de dock moeten hebben voor een thema voor summerboard?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-11-07, 15:14
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard Afmetingen summerboard icons en dock

Weet iemand de afmetingen die de icons en de dock moeten hebben voor een thema voor summerboard?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-11-07, 22:09
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

icons zijn 60 x 60 pixels, wallpaper is 320 x 480 pixels (vaste afmetingen!). Voor je dockbestand moet je de afmetingen 320 x 91 pixels aanhouden, waarbinnen je het 'dock' zelf elke afmeting kunt geven. (aanbevolen is wel om in elk geval die 320 pixels breed aan te houden, anders passen je 4 dock-icons er niet op)
Verder handig om te weten: je iPhone kan bestanden aan met een laag op een transparante achtergrond (Photoshop). Of de iPhone meerdere lagen aan kan weet ik niet, maar in elk geval eentje. Handig als je je icons transparant wil hebben. Voor je theme-wallpaper zou ik geen lagen gebruiken maar 'flatten layers' doen.

Tot slot (voor nu): sla altijd op als .png! Dus Phone.png, Wallpaper.png, etc. En voor de benaming van je icons: kijk even in je iPhone hoe de apps heten en gebruik exact dezelfde benaming mét hoofdletter. Oh, en als je je theme gaat Fugu-en (of een ander SSH-programma gebruikt), dit is het pad (in elk geval voor fw 1.0.2): private/var/root/library/summerboard/themes... daar zie je ook alle andere Summerboard themes. (Tip: kopieer eens zo'n theme van je iPhone, dan kun je meteen zien hoe alles heet en hoe de afmetingen zijn!)
  #3  
Oud 26-11-07, 22:11
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Voor ik het vergeet: het icoontje voor je iPod heet niet Ipod, maar iPod.png! Kijk dus goed naar sommige apps, die de kleine letter 'i' als eerste gebruiken: precies zo overnemen!
  #4  
Oud 26-11-07, 23:52
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

En nog maals bedankt!
Volgens mij heb jij er heel wat meer verstand van dan ik!
Ik ben van plan om een theme van family guy te maken, en dan wil ik het wel in 1 keer goed doen natuurlijk!
Ik ga proberen om photoshop te bemachtigen, en dan eens kijken hoever ik kom!
  #5  
Oud 27-11-07, 00:07
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Haha, meer in elk geval dan van het jailbreaken, unlocken en upgraden van de iPhone zelf Succes ermee in elk geval.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Icons van SummerBoard werken niet daflaar Archief 3 16-06-09 10:54
Icons van SummerBoard werken niet? tommehh Jailbreak apps en thema's 4 26-05-08 23:56
icons op summerboard ibow23 Jailbreak apps en thema's 2 14-04-08 09:19
5 dock icons timmeh Archief 1 04-04-08 17:00
icons aanpassen summerboard gmlens Archief 1 20-02-08 17:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.