//

3g Unrestrictor

3g Unrestrictor discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Je bent goed bezig. Misschien morgen toch ook nog maar een keer bellen met jouw algemene voorwaarde verhaal. Beetje druk op de ketel houden. Overigens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01-12-09, 21:49
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Je bent goed bezig. Misschien morgen toch ook nog maar een keer bellen met jouw algemene voorwaarde verhaal. Beetje druk op de ketel houden.

Overigens heb ik vandaag de Opta gesproken. Werd doorverbonden door Consuwijzer.nl (de consumenten ingang van de Opta) omdat ze het een interessant probleem vonden. Ze willen er graag induiken.

Nog wel wat algemene informatie van ze gehad over wat wettelijk is (niks nieuws onder de zon, maar wel interessant)

• Wettelijk mogen providers diensten blokkeren die concurrerend zijn voor hun eigen diensten (zoals tethering, voip en smsoip). Er is nog geen Europese wetgeving hierover en dit kan nog wel even duren. Providers moeten hier echter wel duidelijk over zijn in hun algemene voorwaarden, en deze voorwaarden mogen niet in strijd zijn met de nederlandse wetgeving. Hier kun je Vodafone dus niet op afrekenen.

• Echter: Vodafone geeft welliswaar aan dat tethering, voip en smsoip niet toegestaan is, maar een blokkade hiervoor mag er nooit toe leiden dat overige functionaliteit niet meer werkt. Is dit wel het geval dan is dat in strijd met zowel haar eigen algemene voorwaarden als de nederlandse wetgeving. De opta kan hier tegen optreden.

Maar als ik jouw verhaal zo hoor dan is Vodafone zich echt wel bewust van de situatie en de mogelijke consequenties. Op een boete van de Opta zit niemand te wachten tenslotte. Wat mij jammer genoeg vooral stoort is de communicatie. Ik ben zelf beter gewend Vodafone. Een zakelijke maatregel (als voip blokkade) doorvoeren is begrijpelijk. Maar wees open over de problematiek zoals die zich voordoet en instrueer je klantenservice.

Zorg er ook als Vodafone voor dat er een alternatief geboden wordt. Voor de iPhone Super Sim abonnementen is Blox internet totaal namelijk niet verkrijgbaar. Kans is groot dat, wanneer deze er zou komen, je niet niet 5,- maar misschien wel 15,- per maand meer moet betalen bij een iPhone Super Sim abo (informatie van een vodafone medewerker). Los van het feit dat je wel erg veel moet bellen wil je hier voordeel uit halen, zit je volgens mij ook in no time over je 'fair-use-policy' en is je accu in no time leeg. Ik kan me daarom niet voorstellen dat deze prijsverhoging in de praktijk reëel is.

Ik denk trouwens dat dit probleem wel eens ingehaald kan worden door de praktijk. Ik lees dat Fring (en ongetwijfeld ook Apple) bezig is met videobellen. Ook deze dienst mag niet zomaar geblokkeerd worden op de huidige producten omdat het niet specifiek over Voip of SMSoip gaat. Dus vraag me af wat ze er op de middellange termijn mee opschieten.

Ow, nog wat. Dat ze de iPhone niet ondersteunen is overigens wettelijk geen argument. Vodafone biedt een product aan genaamd 'iPhone Super Sim'. Over beperkende maatregelen qua functionaliteit en service wordt in de voorwaarden (op kleine dingen als visual voicemail na) niet gesproken en mag dus ook niet als argument aangedragen worden.

Laatst gewijzigd door kingster; 01-12-09 om 22:06.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 02-12-09, 10:16
Admiraal's schermafbeelding
Admiraal Admiraal is offline
• iOS 11.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Uithoorn
Berichten: 152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingster Bekijk bericht
• Echter: Vodafone geeft welliswaar aan dat tethering, voip en smsoip niet toegestaan is, maar een blokkade hiervoor mag er nooit toe leiden dat overige functionaliteit niet meer werkt. Is dit wel het geval dan is dat in strijd met zowel haar eigen algemene voorwaarden als de nederlandse wetgeving. De opta kan hier tegen optreden.
Dat is precies waar ik het op heb gegooid wat betreft juridische stappen. Vinden ze niet snel een oplossing dan wil ik sowieso onder het abonnement uit om over te stappen naar een andere provider (mijn abonnement net verlengt ).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingster Bekijk bericht
Ow, nog wat. Dat ze de iPhone niet ondersteunen is overigens wettelijk geen argument. Vodafone biedt een product aan genaamd 'iPhone Super Sim'. Over beperkende maatregelen qua functionaliteit en service wordt in de voorwaarden (op kleine dingen als visual voicemail na) niet gesproken en mag dus ook niet als argument aangedragen worden.
Ook daar heb ik ze op gewezen maar ze blijven volhouden dat ze een gejailbreakte iphone niet ondersteunen. Ben al een paar keer niet geholpen. Al doet degene waar ik nu contact mee heb daar niet zo moeilijk over blijkt.


P.s. Misschien toch wel handig om een apart topic hierover te maken....
  #43  
Oud 02-12-09, 16:57
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Admiraal Bekijk bericht
P.s. Misschien toch wel handig om een apart topic hierover te maken....
En daarom gaan we weer ON-TOPIC!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #44  
Oud 02-12-09, 17:51
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Nieuw topic gestart over de Vodafone blokkade

https://forum.iculture.nl/f18/i...ingplayer.html
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G Unrestrictor weg? isezumi Jailbreak apps en thema's 2 05-08-10 20:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:06.