//

[Cycript] (Cydget) leuke trucjes

[Cycript] (Cydget) leuke trucjes discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Het leek me wel leuk om een topic te starten over Cycript, omdat je hier hele leuke (en vervelende!) dingen mee kan doen. Omdat je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-09, 17:14
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard [Cycript] (Cydget) leuke trucjes

Het leek me wel leuk om een topic te starten over Cycript, omdat je hier hele leuke (en vervelende!) dingen mee kan doen.
Omdat je dit vanuit de terminal (en dus ook via SSH) kunt doen moet je trouwens wel zorgen dat je je SSH wachtwoord instelt

Om Cycript te krijgen moet je eerst ff Cydget installeren. Vervolgens kun je op cycript.org wat leuke dingetjes zien die je ermee kunt.

Vooral dat laatste stukje vind ik leuk, hoe je met cycript in applicaties kunt 'hooken'.
In het voorbeeld dat hier gegeven wordt, kun je zien op welke pagina van het SpringBoard de iPhone staat en hoeveel pagina's er zijn, hiermee zou je dus ook kunnen aanpassen op welke pagina de iPhone staat.

Ik heb bij mezelf in Safari 'gehookt', tot nu toe heb ik twee dingen gedaan die wel leuk zijn om hier te melden.

Hoe doe je dit?
gebruik Putty (windows) om in je iPhone te SSH'en. vervolgens typ je "ps ax" (zonder ") en zoek je het PID van Safari (dan moet safari wel draaien natuurlijk). Als je een error krijgt moet je nog een package uit Cydia installeren, google dan op "iphone unix ps". Gebruik dan je dat PID bij het aanroepen van cycript, bij mij wordt dit: "cycript -p 1330"

Nu het eerste trucje, een pop-up op de iPhone typ het volgende en druk dan op [enter].
Code:
var alert = [[new UIAlertView initWithTitle:"Hoi" message:"Hoe gaat het?" delegate:nil cancelButtonTitle:"Goed, dankje!" otherButtonTitles:nil] show];
Zorg wel dat je safari open hebt, anders werkt het niet.

Nu het tweede trucje, laat Safari verdwijnen!
Dit is een hele leuke om bij iemand anders uit te proberen kan ik me zo voorstellen (moet je wel het SSH-wachtwoord kennen).
Code:
[[UIApp keyWindow] setHidden:YES];
Druk op [enter] en je Safari scherm zal verdwijnen, druk op de homeknop en start Safari vervolgens nogmaals en je hebt hem weer terug.

Natuurlijk kun je deze trucjes op elke applicatie doen, ook op SpringBoard. als je SpringBoard echter laat 'verdwijnen', moet je waarschijnlijk je iPhone opnieuw starten!

Heeft iemand anders ook al met Cycript gespeeld? En is er iemand die de mogelijkheid heeft om een ander te foppen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-09, 17:21
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door libia Bekijk bericht
Dit is een hele leuke om bij iemand anders uit te proberen kan ik me zo voorstellen (moet je wel het SSH-wachtwoord kennen).
We gaan natuurlijk niet iedereen uitnodigen om andermans iPhone te 'hacken'. Mocht deze topic die kant op gaan gaat deze direct op slot en zullen we waarschuwingen/berispingen gaan uitdelen!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 25-11-09, 18:04
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
We gaan natuurlijk niet iedereen uitnodigen om andermans iPhone te 'hacken'. Mocht deze topic die kant op gaan gaat deze direct op slot en zullen we waarschuwingen/berispingen gaan uitdelen!
Dat bedoelde ik ook zeker niet! sorry daarvoor! Ik bedoelde het als geintje bij een vriend/vriendin
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cydget Element marctolate Jailbreak apps en thema's 8 03-04-11 11:14
Cydget probleem! Hahaowned Jailbreak apps en thema's 0 02-12-10 22:21
[Cydget] Welke widgets PuddingNL Jailbreak apps en thema's 84 05-04-10 19:18
Cydget gaat niet weg Bart02 Archief 4 10-11-09 14:45
Vervelende verkoop trucjes McNessie iPhone Apps 12 13-10-08 12:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:52.