//

Ander thema instellen ; Springboard veranderd ,Icons niet.

Ander thema instellen ; Springboard veranderd ,Icons niet. discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Na jailbreak van Iphone 3GS 16 GB SO 4.01, leek het mij leuk om een ander thema te gebruiken. Op zich geen probleem alleen veranderd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-08-10, 16:07
albert55 albert55 is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard Ander thema instellen ; Springboard veranderd ,Icons niet.

Na jailbreak van Iphone 3GS 16 GB SO 4.01, leek het mij leuk om een ander thema te gebruiken. Op zich geen probleem alleen veranderd het Lockscreen, het Springboard (achtergrond), in dat thema maar niet mijn Icons, terwijl ik op de screenshots gezien heb dat dat wel het geval is. Waar ligt dit toch aan?
Ik heb" Smoog" en" A100 Wooden Theme" geprobeerd.
Ligt het misschien aan wat instellingen ?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt.
Albert55.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-10, 16:51
Dutchskill Dutchskill is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 111
Standaard

Waarschijnlijk zullen de icons andere namen hebben dan jou standaard. Dit komt omdat je waarschijnlijk een Nederlandse iPhone gebruikt en die heeft grotendeels dus gewoon Nederlandse namen, dus herkent zo`n thema dat niet

Ga via SSH in je iPhone (even op Youtube kijken voor uitleg hoe) en ga dan naar; /private/var/stash/Themes.PvJpAQ/teknologik.theme/Icons (voorbeeld is dus mijn teknologik theme die ik dus gebruik)

En daar kan je zien welke er allemaal in zitten en kan je ze dus veranderen. Als er weinig in zitten moet je even google-en naar meer icons er voor (of naar MacThemes gaan). Je moet dan dus de icoontjes met engelse namen (of welke taal dan ook) veranderen in de naam van de icoontjes die jij dat plaatje wil geven. Als er dus bijvoorbeeld een icoontje met de naam "Settings" in de folder van het thema staat moet je die naam dus veranderen naar "Instellingen"
  #3  
Oud 19-08-10, 18:54
albert55 albert55 is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor deze uitleg.Ik heb inderdaad een nederlandse Iphone. Ik begrijp waar de schoen wringt. Zijn er dan ergens nederlandse thema's te verkrijgen zodat ik dat probleem niet heb?
Grt Albert55
  #4  
Oud 22-08-10, 15:25
Dutchskill Dutchskill is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door albert55 Bekijk bericht
Bedankt voor deze uitleg.Ik heb inderdaad een nederlandse Iphone. Ik begrijp waar de schoen wringt. Zijn er dan ergens nederlandse thema's te verkrijgen zodat ik dat probleem niet heb?
Grt Albert55
Ik denk niet dat er zoveel thema's zijn die helemaal speciaal in het Nederlands zijn. En als je er een paar vind is de kans groot dat je hem of niet leuk vind of dat er maar een paar icons voor zijn. Maar het veranderen van de namen is heel erg makkelijk en is binnen 5 minuten gefixed. Je moet alleen even weten hoe SSH werkt, maar op youtube staan complete tutorials die je stap voor stap uitleggen hoe SSH werkt.
  #5  
Oud 23-08-10, 09:15
albert55 albert55 is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 7
Standaard

Beste Dutchskill, inmiddels kan ik in het binnenste van mijn Iphone kijken. Ik heb gezien via de route die jij beschrijft hoe ik daar kom.
De nieuwe Icons hebben de naam bijv. Safari.png alles eindigt op png.En natuurlijk in het engels.
Welke namen moet ik nu veranderen en hoe.Moet ik nog iets verslepen? Of in een andere map zetten?
En als ik dit heb gedaan en het bevalt mij niet kan ik dan weer terug naar de oude situatie? En hoe?
Als dit proces ongeveer 5 min. in beslag neemt wil ik het zeker proberen.
Alvast bedankt.
Albert55
  #6  
Oud 23-08-10, 12:25
Bijlie Bijlie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 73
Standaard

Dat .PNG is goed, dit is namelijk het bestand type. Alles wat voor .PNG staat moet je veranderen. Dus als je Icon Phone.PNG heet moet je Phone veranderen in Telefoon.png Dan zou het moeten werken.
  #7  
Oud 07-09-10, 19:31
bjornk bjornk is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijlie Bekijk bericht
Dat .PNG is goed, dit is namelijk het bestand type. Alles wat voor .PNG staat moet je veranderen. Dus als je Icon Phone.PNG heet moet je Phone veranderen in Telefoon.png Dan zou het moeten werken.
ik ben met WinSCP op mijn iphone gegaan en heb de tekst voor de .png veranderd in het nederlands ik heb het geprobeerd met en zonder hoofdletters maar er veranderd niets.
ik heb mijn telefoon gereboot en het thema opnieuw erop gezet maar niets werkt.
ik heb een vermoeden dat het door firmware 4.0.1 komt.
toen ik firmware 3.1.3 had waren er een paar icoontjes meer die veranderde. ook de shelves staan nu niet op de goede hoogte en vallen soms half onder een icoon

alle hulp is welkom

Laatst gewijzigd door bjornk; 07-09-10 om 20:50.
  #8  
Oud 15-09-12, 18:58
Tinkelbel Tinkelbel is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard

nou ik heb het ook allemaal geprobeerd,
de icons kan ik wel veranderen alleen de battery blijft een probleem
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
thema problemen (icons laden niet ) Smartienator Jailbreak apps en thema's 4 05-03-11 10:40
Springboard app icons verwisselen? Bart013 Archief 1 28-07-09 13:07
Springboard veranderd ( KATE probleem) Digi Jailbreak apps en thema's 21 02-01-09 01:31
Hoe een ander thema met 2.1 zonder cydia? kimwispel Jailbreak apps en thema's 6 13-12-08 20:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.