//

Iconen op iPhone 4

Iconen op iPhone 4 discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Om op de iPhone 4 nieuwe iconen te zetten is er een nieuw systeem heb ik begrepen. Op de 3G en 3GS kon ik gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-10-10, 21:39
LocoTurQ LocoTurQ is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard Iconen op iPhone 4

Om op de iPhone 4 nieuwe iconen te zetten is er een nieuw systeem heb ik begrepen. Op de 3G en 3GS kon ik gewoon een map aan maken, de naam van het programma aan het icoontj geven ("iPod.png" bijv.) en zo naar de thema's van Winterboard kopiëren.

Voor zover ik het begrijp moet er nu eerst een .theme bestand aangemaakt worden (op de windows is dit gewoon een map als het goed is), daarin een map met Bundles maken. Tot hier gaat is het nog te doen voor mij.
In de map Bundles moet een andere map komen. Als ik het iPod icoontje weer als voorbeeld neem moet deze map "com.apple.mobileipod" heten en pas in die map moet het icoontje komen met de naam "icon@2x.png".

Nu is het probleem dat de namen van de mappen iedere keer anders is. Bij deze is het "com.apple.mobileipod", maar bij bijvoorbeeld Angry Birds is het waarschijnlijk "com.???.angrybirds" of com.???.angry birds". Hoe kom ik er nou achter hoe ik deze mappen precies moet noemen? is er hiervoor een bepaalde systeem of een lijst? Op de vraagtekens komt de naam van de maker van de app als het goed is, maar ik weet niet of ik spatie's daar ook moet gebruiken en hoe het zit met apps die ik uit Cydia gedownload heb.
Als iemand dit weet wil ik ook evt. een korte tutorial maken als er vraag naar is, want ik zie om mij heen ook mensen die helemaal niet begrijpen hoe het moet.

Edit: ben er al een paar uurtjes mee bezig maar heb maar een paar icoontjes nog kunnen veranderen. Het is moeilijker dan ik dacht ik hoop dat er mensen zijn die het wat beter begrijpen dan ik. Vooral voor de icoontjes van Foto's, Camera en Weer ben ik heel lang bezig geweest zonder resultaat. Heb tot nu toe iPod, Klok, Agenda, Cydia, DoodleJump, FlightControl, PingChat!, IMDB, Layar, Air Mouse, WinterBoard en Dropbox kunnen aanpassen en heb nog heel wat apps over met de originele icoontjes. Dit zijn trouwens de icoontjes die direct gedownload heb zonder de mapnaam aan te passen.

Laatst gewijzigd door LocoTurQ; 12-10-10 om 23:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-10, 09:40
Sad Sad is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 58
Standaard

Hier kan je zien wat waar moet.Het werkt wel.

Iconen aanpassen - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G
  #3  
Oud 13-10-10, 18:52
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Hallo,

Ik wilde me sms ballonnetjes aanpassen. Heb ik vaker gedaan dus dacht te weten hoe en wat.
Maar nu op me iphone 4 staat het een beetje raar allemaal...
Er staat geen Balloon_1 en Balloon_2 bij mij maar:
Balloon_1@2x~iphone.png
Balloon_2@2x~iphone.png
BalloonInputField@2x~iphone.png

Kan iemand mij helpen?

Ik maar trouwens verbinding met WinSCP.
  #4  
Oud 13-10-10, 23:01
LocoTurQ LocoTurQ is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sad Bekijk bericht
Bedankt voor het antwoord, maar dit is niet precies wat ik zoek. Hiermee vervang ik direct de icoontjes, maar ik wil ze niet definitief veranderen. Via WinterBoard kan ik van thema's veranderen wanneer ik wil, maar dat is hier niet het geval. Iedere keer één voor één de icoontjes veranderen is ook niet echt prettig.
Daarnaast zitten hier alleen de icoontjes van de standaard apps en niet gedownloadde van App Store of Cydia.
  #5  
Oud 14-10-10, 02:47
Sad Sad is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 58
Standaard

Hier zitten wel alle iconen, het is wel veel werk je moet bijna van elke icoon in verschillende afmetingen maken.Maar het is wel te doen
  #6  
Oud 14-10-10, 02:54
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Je moet gewoon een mapje maken. Daarin een mapje Icons en daarin zet je alle icoontjes. De namen zijn PRECIES zoals nu op je sb staat. Dus staat er AngryBirds of Angry Birds met spatie, zet jij bij je eigen icoontje ook met spatie.
Ook goed letten op hoofdletters en kleine letters!

Ik heb het vanmiddag zelf gedaan op deze manier en werkt allemaal nu.
  #7  
Oud 14-10-10, 19:54
LocoTurQ LocoTurQ is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Shorty007, Dat lukte juist bij mij niet. Ik heb maar van iedere app de originele icoontjes vervangen.

Alleen heb ik het icoontje voor het Weer niet kunnen aanpassen. Ik heb de info.plist gedownload die op de wiki staat die Sad had aangegeven maar daarmee lukte het ook al niet. Iemand een idee hoe ik het moet veranderen?

Laatst gewijzigd door LocoTurQ; 14-10-10 om 19:59.
  #8  
Oud 15-10-10, 23:18
LocoTurQ LocoTurQ is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

CFBundleIdentifer Database
Heb dit uiteindelijk gevonden alle CFBundle namen staan er in
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone iconen zijn weg:( jeffreyk iPhone algemeen 5 16-10-08 16:30
De Default iconen van de iPhone. Ouïstiti Unlock [archief] 7 19-03-08 23:27
Iphone Systeem Iconen fruitella Archief 1 17-02-08 19:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:41.