//

Tip voor dinsdag: Celeste!

Tip voor dinsdag: Celeste! discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Komende dinsdag komt een nieuw Cydia-programma binnen: Celeste. Dit maakt het mogelijk om via BlueTooth muziek, foto's, video's en andere bestanden tussen iPhones, iPods, iPads ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-03-11, 19:57
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard Celeste: Bestanden en media via Bluetooth versturen naar elk Bluetooth-apparaat!

Komende dinsdag komt een nieuw Cydia-programma binnen: Celeste. Dit maakt het mogelijk om via BlueTooth muziek, foto's, video's en andere bestanden tussen iPhones, iPods, iPads en andere telefoons te versturen. Deze zullen dan netjes in je iPod-app worden geplaatst.

UPDATE: een nieuwe versie van iFile komt later deze week nog uit en ondersteunt het verzenden van alle soorten bestanden met Celeste.

UPDATE 2:
Heb je Celeste geinstalleert, dan werkt de standaard bluetooth (nog) niet meer. Als je de app "uit zet" blijft het bluetooth icoon staan. Ik heb geen idee hoe Celeste helemaal uit kan anders dan Safe Mode. In Airplane blijft het icoon ook gewoon aan staan.

UPDATE 3: Mogelijk veel meer batterij-gebruik hierdoor

Meer info op Celeste, Bluetooth file sharing for iOS (website product)
en op CocoaNuts | Crack team of Tweakologists (website ontwikkelaar).

App is donderdag verschenen in de standaard aanwezige repo van ModMyI. De prijs is de eerste dagen $7.99 en zal daarna omhoog gaan naar $9,99.

Laatst gewijzigd door arjan95; 24-03-11 om 08:49. Reden: UPDATE
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-11, 20:54
gufra gufra is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: nederland
Berichten: 125
Standaard

MooiZo, erg blij mee
  #3  
Oud 21-03-11, 14:48
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

hopelijk de waardige opvolger van iBluenova
  #4  
Oud 21-03-11, 15:10
Jitse's schermafbeelding
Jitse Jitse is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 182
Standaard

En met de release hiervan komt ook iFile 1.5.0-1 uit.
  #5  
Oud 21-03-11, 16:24
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jitse Bekijk bericht
En met de release hiervan komt ook iFile 1.5.0-1 uit.
Ok, dat wist ik zelfs nog niet.
Bedankt
  #6  
Oud 23-03-11, 11:06
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

word tip van woensdag.

"Celeste is pending publishing in Cydia"
  #7  
Oud 23-03-11, 17:18
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Ik heb dit nu een paar dagen geleden geplaatst maar begin toch af te vragen of dit niet fake begint te worden... 10 minuten voor de "release" nog betatesters vragen en nu naar emails zoeken van cydia accounts van mensen voor "free copies". En maar uitstellen ja het komt dinsdag echt uit en nu ja het komt vandaag nog.
  #8  
Oud 23-03-11, 17:39
Jitse's schermafbeelding
Jitse Jitse is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 182
Standaard

Het is niet fake...
@iFile4iphone heeft screenshots gepost van Celeste icm iFile.
  #9  
Oud 23-03-11, 17:51
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

dit ziet er al veel beter uit dan de youtube video, geen xx mac adressen enzo
  #10  
Oud 24-03-11, 07:18
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

Its out. Bijna 6 euro. Nu even testen
  #11  
Oud 25-03-11, 14:59
Karnemelk's schermafbeelding
Karnemelk Karnemelk is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 59
Standaard Korte review Celesta - mooi geïntegreerd, maar nog niet af

Leuk al die lovende "reviews" op verschillende sites waarbij de screenshots en filmpjes rechtstreeks van de website van de maker van Celeste zijn overgenomen. Hieronder een korte review van mijn eerste ervaringen met Celeste en een filmpje van het resultaat.

Installatie
Celesta is te vinden in de repo van ModMyI en kan worden geïnstalleerd vanuit Cydia. Na installatie krijg je een respring en zou het moeten werken.

Eerste ervaringen
Helaas deed bij mij na installatie helemaal niets het meer. De standaard bluetooth was uit, mijn oortje en carkit zorgden ineens voor een Celeste pairing dialoog op de iPhone en waren daarna niet meer te gebruiken en bovendien kon ik proberen bestanden te verzenden en te ontvangen tot ik een ons woog, maar er gebeurde niets.

Oplossing
Na enig onderzoek bleek dat Celeste en de standaard Bluetooth stack van de iPhone niet samenwerken, maar dat Celeste deze uitschakelt zodra Celeste actief is. Verder bleek dat MyWi en Celesta niet samenwerken. Dus, zowel MyWi als Celeste gedeïnstalleerd, iPhone gereboot en vervolgens Celeste opnieuw geïnstalleerd en voor de zekerheid nog maar een keer gereboot.

Als Celeste aan staat (er wordt een toggle voor SBSettings meegeïnstalleerd waarmee je Celeste makkelijk aan- en uit kunt zetten) kun je bestanden verzenden en ontvangen. Om de normale bluetooth functies te kunnen gebruiken moet je eerst Celeste uitschakelen, een seconde of 10 wachten totdat het Celeste icoontje uit de statusbalk is verdwenen en daarna zet je bluetooth weer aan (daar is gelukkig ook een SBSettings toggle voor).

Ontvangen op de Mac was eerst een probleem, maar daarvoor bleek ik eerst bluetooth sharing in de System Preferences te moeten aanzetten. Celeste werkt nu bijna naar volle tevredenheid. Soms doet het lockscreen nog gek (landscape layout in portrait mode), maar dat is te verhelpen met een simpele respring. Ook doet ie het niet altijd. Verzenden gaat bijna altijd goed, ontvangen wil nog wel eens mislukken. Je ziet dan het icoontje wel oplichten in de statusbalk, maar na verloop van tijd stopt dat er mee en krijg je een foutmelding te zien op het apparaat dat iets naar je iPhone wil sturen. Hopelijk krijgen ze deze bugs er snel uit.

Celeste in actie
Klik op de link hieronder om de bovengenoemde stappen in actie te zien en Celeste echt te zien werken op mijn iPhone. Achtereenvolgens wordt er een nieuw contact ontvangen (VCF) van m'n Nokia C6 en vervolgens ontvang ik een jpg van m'n Macbook. Het mooie van Celeste is dat deze ook gelijk in je adresboek en je fotoalbum worden gezet en bij een volgende synchronisatie ook gewoon worden meegesynchroniseerd. Daarna stuur ik een MP3 naar m'n PC en een ringtone naar de Nokia.

Video: YouTube - Celeste by Cocoanuts for iPhone - bluetooth file send and receive
  #12  
Oud 26-03-11, 11:56
bartdays bartdays is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb Celeste ook geinstraleerd en ik krijg steeds de foutmelding activation failed due to a network error. please try again en dan duurt het ff er gebeurt niks. blijft op lockscreen gaat uit en dan weer aan!!
  #13  
Oud 27-03-11, 21:47
W17 W17 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Is er ook een gratis alternatief ben natuurlijk een Nederlander hea ;P
  #14  
Oud 29-03-11, 14:01
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Ik had dit er inderdaad op gezet omdat het een bijzonder nuttige app/tweak leek. Omdat er nog niets over te vinden was had ik naar de site van de maker doorverwezen, maar de negatieve ervaringen ben ik het helemaal mee eens! Zelfs tussen 2 modellen iPod touch is het ONMOGELIJK om ook maar iets te sturen. Dat terwijl dit met de oude iFile al gewoon werkte. Ook naar een HTC Wildfire gebeurt er niks.

Kom nou met die update of deze app is gewoon echt waardeloos voor zijn prijsklasse!
  #15  
Oud 29-03-11, 14:22
Leonk Leonk is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 270
Standaard

bij mij werkt die echt prima.

eerst even puzzelen omdat ik BT aanzette ipv celeste maar nu dat duidelijk is niets aan de hand. Het zou natuurlijk allemaal handiger zijn als het gewoon werkte vanuit apple.
  #16  
Oud 15-05-11, 19:59
740iphone4 740iphone4 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 15
Standaard

Wanneer werkt hij ook met 4.3.3? Kan niet wachten
  #17  
Oud 15-05-11, 20:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 740iphone4 Bekijk bericht
Wanneer werkt hij ook met 4.3.3? Kan niet wachten
Stel die vraag vanuit Cydia aan de ontwikkelaar, CocoaNuts. Dat is de enige die daar een antwoord kan op geven.

PS:
Bij die gelegenheid kan je ook je betaling opsturen
  #18  
Oud 16-05-11, 14:53
sevenup sevenup is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoi,

Je hoeft niet meer te wachten, ;-) ,heb hem vandaag (opnieuw) geinstalleerd, en hij doet het nu ook op 4.3.3.
Heb de betaalde versie.


Groetjes
  #19  
Oud 16-05-11, 15:27
JailbreakerPro's schermafbeelding
JailbreakerPro JailbreakerPro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 301
Standaard

Als ik iemand in celeste iets wil sturen vind die geen enkele telefoon hoe kan dit
__________________
All Your Need In Your Life Is An iDevice
  #20  
Oud 16-05-11, 16:21
sevenup sevenup is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoi,

Heb je reboot gedaan met je iPhone?

BTStack Keyboard (demo) in Cydia en gaurav.myrepospace.com/ en repo.insanelyi.com installeren heeft me vroeger geholpen voor ik hem officieel aangekocht had.
Zie deze link:http://tinyurl.com/639j6gb

En omdat ik tevreden was met de werking heb ik hem toen aangekocht.

En sinds vandaag doet ie het ook met fw 4.3.3 nu ik happy ;-)



Groetjes

Laatst gewijzigd door sevenup; 16-05-11 om 17:28.
Reageren

Labels
bluetooth, cydia, ios, ipad, iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App celeste en batterijen iMafia75 Jailbreak apps en thema's 6 19-04-11 23:01
Celeste,wat vinden wij ervan? Lodewijk69 Jailbreak apps en thema's 1 27-03-11 15:28
Windows: [TIP] Voor het updaten naar OS 4.0 [TIP] Raikonen1 iTunes 10 10-04-10 17:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.