//

Email ICloud

Email ICloud discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) ik krijg geen mails op mijn icloud van men huidige email. Hoe komt het? Instellingen > Icloud > Account men huidige apple id account eindigt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-10-11, 22:23
Tommyyke Tommyyke is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 45
Standaard Email ICloud

ik krijg geen mails op mijn icloud van men huidige email. Hoe komt het?
Instellingen > Icloud > Account
men huidige apple id account eindigt met hotmail.com
maar dan zie ik de volgende punten:
- Opslagabonnement
- geavanceerd

bij geavanceerd staat er een email met me.com

ik kan die email niet wijzigen, zodus ik krijg geen emails op mijn icloud want men email is hotmail.com vanachter en niet me.com ...
enig idee hoe je dit aanpast???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-10-11, 00:44
Tommyyke Tommyyke is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 45
Standaard

Iemnd? Want het lukt ng steeds niet
  #3  
Oud 13-10-11, 10:45
reno1 reno1 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: amsterdam
Berichten: 65
Standaard

Ik heb het zelfde probleem. Heb jij het ook met gamecentre en find friends?
  #4  
Oud 13-10-11, 11:19
besiktas97 besiktas97 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 69
Standaard iCloud

Bij mij doet ie het
  #5  
Oud 13-10-11, 11:29
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Jouwn id van Itunes is gekoppeld aan een @me.com account. als je naar Icloud.com gaat en daar je id account invoerd moet je een @me.com email adres opgeven, pas op denk goed na welke deze wordt want dit kan maar 1x gemaakt worden, kan niet gewijzigd worden.

Op de Iphone is het heel simpel, je gaat naar instellingen-algemeen dan naar Icloud en onderaan typ je een email adres in (voor @me.com) die je wilt en dan heb je een gekoppelde icloud met je id account. (ook ik heb hotmail)

Edit: vraag: als ik een email wilt verzenden krijg ik het volgende bericht: email versturen mislukt.
De verbinding met de uitgaande server p05-smot.mail.com is mislukt. Extra uitgaande emailservers kunnen worden geconfigureerd in Email, contacten, agenda's in Instellingen
Als ik dan vervolgens mijn wachtwoord opnieuw intik is het even opgelost.

Wat te doen nu om dit niet telkens te moeten doen??

Laatst gewijzigd door Iphone3Gs; 13-10-11 om 11:37. Reden: Nog een vraag erbij
  #6  
Oud 13-10-11, 14:32
Tommyyke Tommyyke is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 45
Standaard

Snap het niet werkt nog steeds niet bij me & via https://appleid.apple.com/cgi-bin/We...MyAppleId.woa/ zou het moeten lukken maar doet het niet altijd ...
  #7  
Oud 13-10-11, 14:35
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommyyke Bekijk bericht
ik krijg geen mails op mijn icloud van men huidige email. Hoe komt het?
Je moet een .me account aanmaken.

iCloud mail werkt enkel met .me account, niet met gelijk welke mail.
  #8  
Oud 13-10-11, 15:21
-dp- -dp- is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs Bekijk bericht
Edit: vraag: als ik een email wilt verzenden krijg ik het volgende bericht: email versturen mislukt.
De verbinding met de uitgaande server p05-smot.mail.com is mislukt. Extra uitgaande emailservers kunnen worden geconfigureerd in Email, contacten, agenda's in Instellingen
Als ik dan vervolgens mijn wachtwoord opnieuw intik is het even opgelost.

Wat te doen nu om dit niet telkens te moeten doen??
Hey, ik heb hetzelfde probleem. Ik kan wel mails ontvangen op m'n @me account, maar als ik wil versturen krijg ik de melding:
Cannot Send Mail - The connection to the outgoing server "p05-smtp.mail.me.com" failed. Additional Outgoing Mail Servers can be configured in Settings > Mail, Contacts, Calendars.

Als ik dan daar in kijk, staat er de primaire smtp server, maar alles is grijs en kan nix wijzigen. Ik kan wel een alternatieve smtp server toevoegen, maar dat zou niet nodig moeten zijn...

Zodra ik op m'n laptop via icloud.com inlog kan ik wél mails versturen.

Niemand hier een oplossing voor ? Het lijkt me onmogelijk dat er maar 2 mensen zijn die dit hebben...
  #9  
Oud 13-10-11, 16:21
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

@-dp- ik heb even zitten googelen en we zijn echt niet de enige personen, ik las er veel over. Ik hoop wel dat iemand dit snel voor ons kan oplossen we zullen het zien.
  #10  
Oud 13-10-11, 17:17
besiktas97 besiktas97 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 69
Standaard

Ik heb eigenlijk niets anders dan jullie gedaan en dat is een iCloud mailadres aanmaken. Ik heb het zelf getest zonder wachtwoorden te wijzigen of andere zaken en ik kan zowel mailen als gemaild worden.
  #11  
Oud 13-10-11, 17:53
frankatank frankatank is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik krijg de volgende melding: E-mail ophalen mislukt. De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'iCloud' is onjuist.

Dat kan helemaal niet want ik heb alles goed ingesteld en alles werkte ook, tot een uur geleden...

Op mijn pc geeft ie ook aan dat de server niet beschikbaar is. Hopen dan maar dat het snel opgelost is, want zo is mail in ieder geval geen verbetering...
  #12  
Oud 13-10-11, 18:02
-dp- -dp- is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs Bekijk bericht
@-dp- ik heb even zitten googelen en we zijn echt niet de enige personen, ik las er veel over. Ik hoop wel dat iemand dit snel voor ons kan oplossen we zullen het zien.
Ik heb de oplossing gevonden!! Bij mij werkt het nu eindelijk

Dit is wat je doet:

settings > mail, contacts, calenders > icloud > account > advanced > smtp > add server. (er mag in dit scherm geen andere smtp server staan behalve de primary server, die heet "iCloud SMTP Server")

Voeg een nieuwe server toe:
Host Name: smtp.me.com
User Name: jenaam@me.com
Password: wachtwoord

In enkele ogenblikken zegt hij dat het goed is en verdwijnt het scherm. Er lijkt nu helemaal nix veranderd, er komt ook nix extra bij te staan, maar als je nu probeert te mail zul je zien dat hij het doet.

Succes, laat even weten of dit werkt voor je (ik heb namelijk ook nog een allerlaatste mogelijkheid).
  #13  
Oud 15-10-11, 11:40
Toossie Toossie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard Mail versturen werkt niet

@-dp- nou vertel mij die andere oplossing maar als je wilt, want ik hou het probleem nog steeds. P05-smtp.mail.me.com error bij verzenden. Als ik een smtp.me.com aanmaak snapt hij mijn gebruikersnaam wachtwoord niet. Wel van mijn oude mobilemeaccount overigens, maar zelfs dan lukt versturen niet. Hoop dat iemand kan helpen.
  #14  
Oud 15-10-11, 18:03
Tiehuus Tiehuus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

De iCloud server werkt bij mij wel op de iPhone 4 en iPad 2 Wi-Fi+3g. Maar op de iPad 2 Wi-Fi van mijn vriendin niet. De oplossing van -dp- geprobeerd maar deze werkt ook niet.
  #15  
Oud 16-10-11, 17:49
Toossie Toossie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard

Nou, het is eindelijk gelukt. In mijn geval moest ik de volgende accountinstellingen gebruiken:

Inkomende mail: p04-imap.mail.me.com met gebruikersnaam alles wat voor @me komt met het bijbehorende wachtwoord. P02 werkte ook overigens.

Uitgaande mail was het probleem: server is smtp.me.com
Gebruikersnaam en wachtwoord hetzelfde als bij de inkomende mail. SSL moet uit staan, identiteitscontrole op wachtwoord met port 587.

Nu werkt alles bij mij. Helaas uitgaand niet met SSL, terwijl ik overal op het internet vond dat dit aan moest staan, maar dan krijg ik het niet aan de praat. Hope this helps for somebody.

Blijft idioot dat het niet gewoon werkt met de iCloud smtp server.
  #16  
Oud 17-10-11, 16:38
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

-dp- bedankt voor de oplossing dit werkt bij mij goed.
  #17  
Oud 17-10-11, 17:49
Metssr Metssr is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankatank Bekijk bericht
Ik krijg de volgende melding: E-mail ophalen mislukt. De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'iCloud' is onjuist.

Dat kan helemaal niet want ik heb alles goed ingesteld en alles werkte ook, tot een uur geleden...

Op mijn pc geeft ie ook aan dat de server niet beschikbaar is. Hopen dan maar dat het snel opgelost is, want zo is mail in ieder geval geen verbetering...

Dit heb ik exact ook zo. Ik heb voor iCloud apart een .me.com e-mailadres aangemaakt en weet 110% zeker welk wachtwoord ik daarvoor heb gebruikt, maar hij blijft zeggen dat het wachtwoord niet klopt.

trouwens heleboel dingen die niet gaan met iCloud. Ik kan momenteel zelfs niet meer via m'n Wi-Fi synchroniseren.....

Notities komen in al m'n mailboxen terecht ipv in het mapje notities,

agenda's synchroniseren niet,


kortom een rommeltje.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 16:51 ----------

Apple is vwb iCloud eigenlijk gewoon een provider, is daar geen helpdesk of zo, met e-mailadres of telefoon, Ik kan het (nog) niet vinden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 17:27 ----------

ps. Ik stuur elke keer als ik een foutmelding krijg een rapport aan Apple, misschien help het
  #18  
Oud 19-10-11, 11:54
Sportingannie Sportingannie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -dp- Bekijk bericht
Ik heb de oplossing gevonden!! Bij mij werkt het nu eindelijk

Dit is wat je doet:

settings > mail, contacts, calenders > icloud > account > advanced > smtp > add server. (er mag in dit scherm geen andere smtp server staan behalve de primary server, die heet "iCloud SMTP Server")

Voeg een nieuwe server toe:
Host Name: smtp.me.com
User Name: jenaam@me.com
Password: wachtwoord

In enkele ogenblikken zegt hij dat het goed is en verdwijnt het scherm. Er lijkt nu helemaal nix veranderd, er komt ook nix extra bij te staan, maar als je nu probeert te mail zul je zien dat hij het doet.

Succes, laat even weten of dit werkt voor je (ik heb namelijk ook nog een allerlaatste mogelijkheid).
Ik heb dit gedaan op mijn iphone.. het enige wat ik zie is dat ik nu wel een mapje met inkomend mail erbij heb gekregen, maar ontvangen van email..ho maar :-( Het versturen van mail berichten lukt wel, net als het syncen van agenda en contacten.Het rare is dat alles in het begin wel werkte maar sinds 2 dagen niet meer.

Ik hoop dat Apple snel met een oplossing komt!
  #19  
Oud 19-10-11, 12:00
Metssr Metssr is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Hmm, bij mij werkte het aanvankelijk ook, maar ik heb nog geen mail kunnen ontvangen en zenden vanaf ijn nieuwe ....@me.com account dat ik speciaal voor iCloud moest aanmaken.
En nu synchroniseert de hele iPhone niet meer, wel de Mac met de Cloud, agenda enzo maar geen mail en geen contacten.
Heb gisteren meer dan een uur zitten chatten met de Apple helpdesk, die heeft het ook naar de backoffice geëscaleerd.
  #20  
Oud 19-10-11, 12:20
Sportingannie Sportingannie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Toossie Bekijk bericht
Nou, het is eindelijk gelukt. In mijn geval moest ik de volgende accountinstellingen gebruiken:

Inkomende mail: p04-imap.mail.me.com met gebruikersnaam alles wat voor @me komt met het bijbehorende wachtwoord. P02 werkte ook overigens.

Uitgaande mail was het probleem: server is smtp.me.com
Gebruikersnaam en wachtwoord hetzelfde als bij de inkomende mail. SSL moet uit staan, identiteitscontrole op wachtwoord met port 587.

Nu werkt alles bij mij. Helaas uitgaand niet met SSL, terwijl ik overal op het internet vond dat dit aan moest staan, maar dan krijg ik het niet aan de praat. Hope this helps for somebody.

Blijft idioot dat het niet gewoon werkt met de iCloud smtp server.
Dit ook al geprobeerd.. werkt helaas ook niet..
Je kan de icloud server niet uitzetten zag ik...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCloud nylezis iCloud 0 12-10-11 12:37
icloud of?? martine1312 iCloud 5 13-07-11 19:46
Icloud op iphone 3G? RaggedKnife iCloud 1 08-07-11 18:54
MobileMe -> iCloud dododedodonl iCloud 6 08-06-11 12:00
email crasht na ophalen van email snglob iPhone algemeen 2 28-02-10 18:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.