//

Google calendar en iCloud calendar synct niet alles

Google calendar en iCloud calendar synct niet alles discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Sinds gisteren ben ik overgestapt op Mac OS 10.7.2 en iOS5 Op www.icloud.com heb ik de calendar laten syncen en op de MAC heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-10-11, 15:39
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard Google calendar en iCloud calendar synct niet alles

Hoi,

Sinds gisteren ben ik overgestapt op Mac OS 10.7.2 en iOS5

Op www.icloud.com heb ik de calendar laten syncen en op de MAC heb ik het ook aangezet.
Mijn calendars (op mijn mac, iphone en ipad) worden gesynced met 'google calendar'. Echter op www.icloud.com zie ik in de calender slechts een deel van de afspraken.
Ik weet zeker dat alles goed staan en alle kalenders zijn aangevinked.

Zijn er meer met dit probleem of weet iemand hier een oplossing voor?
Ook vraag ik me af of ik de icloud-calender kan weggooien en even opnieuw kan syncen met bijvoorbeeld de iphone.

Hoor het graag van jullie

bvd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-11, 10:11
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Ben ik de enige?
  #3  
Oud 14-10-11, 13:53
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Google calendar en iCloud calendar zijn twee compleet verschillende dingen... die werken niet samen, ook niet als je ze lokaal wel sync't.
Als je Google Cal gebruikt, gewoon die blijven gebruiken (op al je devices) en de iCloud cals vergeten; heb je dan toch niks aan...
  #4  
Oud 14-10-11, 14:01
Infuus Infuus is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Ik heb een Iphone 3gs en een 4.
de afspraken die ik in de agenda van de 3gs heb staan komen wel in de 4 te staan maar niet andersom.
hoe kan dit?
maar als ik een afspraak in de 3gs heb gezet kan ik hem wel weer verwijderen in de 4 en dan verwijderd hij hem ook in de 3gs
  #5  
Oud 14-10-11, 14:59
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Ik heb idd icloud calendar maar niet gebruikt.
documents vallen ook af omdat ik geen iworks ga kopen
mail heb ik niet nodig want ik heb al een emailadres.
Uitgezonderd van photo stream hou je dan alleen gewoon een dik adressboek van 5Gb over.
  #6  
Oud 14-10-11, 15:05
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

+ alle mogelijkheden die derde partijen misschien nog gaan ontwikkelen of al ontwikkeld hebben...
Ik kan mij zo voorstellen dat binnen de kortste keren die 5GB te weinig blijkt; past wel in het verdienmodel van Apple..

[EDIT] de Fotostream telt niet mee tegen de 5GB...
  #7  
Oud 14-10-11, 15:08
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Ik kan me haast niet voorstellen dat ze iedereen onbeperkt foto stream ruimte geven, maar als dat niet mee telt in de 5Gb is dat mooi meegenomen natuurlijk
  #8  
Oud 14-10-11, 15:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij Bekijk bericht
mail heb ik niet nodig want ik heb al een emailadres.
Dat zou ik uit veiligheidsredenen ook niet doen Want aan @me.com zien alle Linuxmensen dat je Apple spullen hebt
  #9  
Oud 14-10-11, 15:10
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat zou ik uit veiligheidsredenen ook niet doen Want aan @me.com zien alle Linuxmensen dat je Apple spullen hebt
hahaha, nou *nix en apple liggen dichter bij elkaar dan tov windhoos .... ik vind het prima
  #10  
Oud 14-10-11, 15:15
louk louk is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik zie een mogelijk soortgelijk probleem met adresboek.

Zie mijn recnte forumbijdrage daarover.

Louk
  #11  
Oud 14-10-11, 16:14
Jigsjdg Jigsjdg is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij Bekijk bericht
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze iedereen onbeperkt foto stream ruimte geven, maar als dat niet mee telt in de 5Gb is dat mooi meegenomen natuurlijk
Je vergeet te calculeren dat foto's in je stream maar 30 dagen in de iCloud blijven staan. Er blijven 1000 foto's op je iPhone, iPad en/of iPod staan in je stream, maar dat zit niet in de iCloud.
Ik schat dat er op enig moment gemiddeld 10 foto's per user in de iCloud zitten, da's ~40MB per user... als Apple dat wegfrommelt in de 5GB, merk niemand wat; kwestie van dynamisch de ruimte alloceren.

Daarnaast gebruik jij die 5GB alleen maar voor je adresboek; dus heeft Apple bij jou ruim 4,8GB ruimte om te verdelen voor de streams van anderen. En er zullen er meer zijn zoals jij (ik bijvoorbeeld )
  #12  
Oud 14-10-11, 16:42
mindchaoz's schermafbeelding
mindchaoz mindchaoz is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Tilburg
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infuus Bekijk bericht
Ik heb een Iphone 3gs en een 4.
de afspraken die ik in de agenda van de 3gs heb staan komen wel in de 4 te staan maar niet andersom.
hoe kan dit?
maar als ik een afspraak in de 3gs heb gezet kan ik hem wel weer verwijderen in de 4 en dan verwijderd hij hem ook in de 3gs
Dan lijk het erop dat op je iPhone 4 twee agenda's draaien: een lokale agenda en de Google agenda.

Als jij bij 4 iets in je agenda zet en het verschijnt niet bij 3, dan staat ie niet in je Google agenda, maar in een lokale agenda. Kijk goed of je geen twee agenda's hebt draaien op je Iphone 4?
  #13  
Oud 14-10-11, 18:01
Infuus Infuus is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Dan lijk het erop dat op je iPhone 4 twee agenda's draaien: een lokale agenda en de Google agenda.

Als jij bij 4 iets in je agenda zet en het verschijnt niet bij 3, dan staat ie niet in je Google agenda, maar in een lokale agenda. Kijk goed of je geen twee agenda's hebt draaien op je Iphone 4?
Tnx. Dat was hem.
  #14  
Oud 25-10-11, 16:24
mvmaastricht mvmaastricht is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Delft
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij Bekijk bericht
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze iedereen onbeperkt foto stream ruimte geven, maar als dat niet mee telt in de 5Gb is dat mooi meegenomen natuurlijk
De limiet voor Photostream is 1000 foto's. Het is dus gewoon een verzamelbak.
Het idee is dat je je foto's in mapjes ordent voordat je over die 1000 heengaat.
De oudste verdwijnen dus vanzelf van iCloud maar blijven wel op je computer staan.

Fotostream is dus vooral een handige manier om vanzelf je foto's overal en gemakkelijk beschikbaar te hebben.
  #15  
Oud 25-11-11, 19:56
matheykamsma matheykamsma is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Toch nog een vraag over google agenda in iCloud.
Ik heb een google agenda in ical op de mac gedelegeerd, netjes een google account in voorkeuren aangemaakt en op de mac's, en de iphone werkt het voortreffelijk, synct goed in beide richtingen. Het enige waar de google agenda niet zichtbaar te maken is, is in iCloud zelf, ik heb daar een nieuwe agenda aangemaakt en de google accountnaam er in gezet, maar hij laat geen enkel item zien en dus vreemd genoeg wel in alle andere devices. Heeft iemand hier misschien een oplossinkje voor ?
  #16  
Oud 14-03-12, 21:02
wmuller wmuller is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Nee, rommel en gedoe. Alle agenda's er af gegooid en straks google weer koppeln aan iPhone en Ipad. Idem met contactpersonen, veel gedoe.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
exchange group calendar en other user calendar on iphone XXhunter iPhone algemeen 0 28-12-10 10:06
Google Calendar faldera iPhone algemeen 0 06-07-10 10:09
Iphone sync. vrijdag niet met google calendar divided iPhone algemeen 0 02-03-10 21:03
Google Calendar Bumba iPhone Apps 12 28-12-08 17:58
Google Calendar BjOrN_M iPhone algemeen 4 21-05-08 12:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.