//

Icloud valt tegen!!

Icloud valt tegen!! discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) De enige toegevoegde waarde van iCloud is de 'backup' van je iPhone/iPad en dat je geen irritante iTunes meer nodig hebt. De rest wordt door ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-10-11, 15:17
mindchaoz's schermafbeelding
mindchaoz mindchaoz is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Tilburg
Berichten: 27
Standaard

De enige toegevoegde waarde van iCloud is de 'backup' van je iPhone/iPad en dat je geen irritante iTunes meer nodig hebt.
De rest wordt door andere bedrijven veel beter uitgevoerd.

Mensen zien Apple vaak als een soort van religie.
Ergens klopt dat ook wel want het is het meest beperkende technologiebedrijf ter wereld.

Photostream: Je kunt geen afzonderlijke foto's wissen (of alles, of niks). Photostream gooit al je gemaakte foto's in de stream (waarom Apple? Wat zijn je bedoelingen daarmee?).
En uiteraard werkt het alleen met iPhoto en niet met een zelf aangemaakt mapje op je computer.

Agenda... Uiteraard kun je daar geen agenda's importeren van Google. Ik geloof dat zowat iedereen die een beetje onafhankelijk van Apple wil blijven, Google gebruikt daarvoor. Aangezien Apple niet houdt van onafhankelijke klanten, ....

Documenten sharen.. Gaaf man! Maar je moet wel iWork hebben. Dropbox heerst op dit gebied.

En dan Mail... Ik dacht: laat ik voor de lol eens een mailadresje aanmaken om mee te testen. Wat me meteen al opvalt is dat Apple alles voor je automatiseert. In die zin, dat je ook bijna niks meer kunt aanpassen. Ook mail werkt maar halve bak trouwens...

En dit alles onder het mom van 'gemak dient de mensch'. De band tussen mij en Apple begint scheurtjes te vertonen.

Heel simpel. Apple is niet beter, Apple brengt hun producten op een betere manier. (Of ja.. Steve deed dat..). In feite zijn er veel betere alternatieven te vinden.
Die arrogante houding van Apple gaat ze ooit hoofdpijn bezorgen. iCloud is het begin hiervan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 oktober 2011 om 15:22 ----------

Tenslotte.. De harde upgrade-policy van Apple begint me ook de spuigaten uit te lopen. Je móet 10.7.2 draaien..

Laatst gewijzigd door XIII; 14-10-11 om 16:00. Reden: Geen illegale handelingen op het forum a.u.b.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-10-11, 23:30
marcellus1969 marcellus1969 is offline
• iOS 4.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik zie werkelijk de toegevoegde waarde niet.... Ik wil verdorie gewoon een iCloud-map in mijn verkenner kunnen openen en direct daarin een document maken, opslaan en delen met ipad en pc... Wat een omslachtig gedoe met slepen naar een webbrowser en downloaden daar vandaan... Knap er vooralsnog niet van op...
  #23  
Oud 15-10-11, 10:24
fukutoshin fukutoshin is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: amsterdam
Berichten: 30
Standaard

potver ik baal nu echt als een stekker met dat waardeloze Icloud.
Mijn Ipod 2nd en Iphone 3G zijn nu ineens totaal onbruikbaar sinds ik mij Imac heb geupdate en mijn Mobileme naar Icloud heb verplaatst. Mail werk niet meer omdat die toestellen omdat die geen Ios5 ondersteunen, contacten krijg ik er niet meer op, ical werkt niet meer totaal geen sync meer mogenlijk etc etc
Keychain werkt dus ook niet meer, Idisk is van mijn Imac verdwenen dus hoe kom ik bij mijn bestanden, echt waardeloos van Apple, kan mijn ipod/iphone dus gewoon weg gooien lijkt het er nu op...
  #24  
Oud 15-10-11, 12:10
PeterPastoor PeterPastoor is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 63
Standaard

Dropbox is echt mooi. Daar kun je dus ook de foto's mee doen
  #25  
Oud 16-10-11, 11:28
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Wat doet iCloud als het gaat om dataverkeer, met name de onderdelen die veel Mb's gebruiken zoals photostream en muziek?

Dit kan straks van belang zijn als de providers ook de databundels van de iPhone abonnementen duurder maken of de grootte van de bundels beperken. Met een bundeltje van zo'n 500 Mb kom je niet ver als je veel foto's en muziek via de cloud laat lopen. Heeft iemand daar al een beetje zicht op?
  #26  
Oud 16-10-11, 11:36
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Goed punt, de koers die de telco's nu gaan werkt averechts op cloud computing ...
Reageren

Labels
icloud



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone: snelheid (0,3 Mbps!) valt zwaar tegen. forum.bericht Vodafone 6 04-10-10 22:25
Batterij valt me zo tegen charly777 Archief 1 10-05-10 10:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.