//

Icloud niet in ical

Icloud niet in ical discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleem met icloud. Mijn icloud agenda syncroniseert niet met ical. Ik kan zelfs mijn icloud agenda niet raadplegen. Hoe kan ik dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-10-11, 23:04
RubenKe RubenKe is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard Icloud niet in ical

Ik heb een probleem met icloud. Mijn icloud agenda syncroniseert niet met ical. Ik kan zelfs mijn icloud agenda niet raadplegen.
Hoe kan ik dit oplossen?


thx
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-11, 23:29
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik heb iCloud niet in gebruik.
Mijn agenda's lopen via Gmail.
iCal <-> GMail <-> iPhone / iPad.
Dit systeem werkt gewoon goed en als iets goed loopt blijf er dan vanaf met je vingers, want dan krijg je de problemen.


Get Started with CalDAV - Google Calendar Help
  #3  
Oud 19-10-11, 10:35
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Maar goed...jij wilt iCloud.....

Op je iPhone werkt het wel?

1. Ga dan naar www.iCloud.com, log in en check of je agenda daar hetzelfde is als op je iPhone. Nee? Dan synct je iPhone niet met iCloud en moet je in je settings op je iPhone veranderen. Ja, dan loopt de verbinding tussen iPhone en iCloud goed en moet het probleem op je Mac zitten

2. Check op je Mac bij systeemvoorkeuren->iCloud of je bent ingelogd met het juiste account. iCal staat aangevinkt. Nee? aanvinken. Ja? Open dan iCal en ga in de menubalk naar iCal->voorkeuren-> accounts. Check of je iCloud account daar tussen staat. Nee, dan kun je je account handmatig toevoegen door op + te drukken. Ja, check dan of het vinkje 'deze account gebuiken' staat aangevinkt.

Als het nog niet werkt, check dan in iCal onder 'Agenda' of je iCloud agenda staat aangevinkt. Het kan de eerste keer even duren voordat alle data uit de Cloud naar je Mac komt.

Laat even weten of het is gelukt.
  #4  
Oud 19-10-11, 13:14
RubenKe RubenKe is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

bedankt Jap74 voor de goede info maar spijtig genoeg werkt het wel niet. Ik heb wel op mijn mac, os 10.5.8. Misschien is dit een probleem. Ik heb enkele dagen geleden al mijn agenda gesycroniseert met icloud en toen werkte alles perfect. Ik heb om bepaalde redenen mijn icloud uitgezet en nu werkt het niet meer.
Misschien andere oplossingen?

thx
  #5  
Oud 19-10-11, 14:25
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Het werkt inderdaad niet op Leopard. Je moet Lion hebben, wil je iCloud volledig functioneel hebben. Wat je kunt proberen is om de calander handmatig toe te voegen. Ik heb dit ook op een iPhone 3G gedaan. Geen idee hoe dit in Leopard werkte, maar uit mijn hoofd het volgende:

in iCal menu:
kies iCal->voorkeuren->accounts
kies + en voeg een CalDav account toe.

Onder gebruikersnaam vul je je @me.com adres in en vul je iCLoud wachtwoord in. Kies de calender server die hieronder staat en druk op OK.

Op dezelfde wijze kun je mogelijk in Mail en AddressBook ook je iCloud gegevens handmatig toevoegen. Als OSX de server niet herkend, probeer dan eens p02 ipv p03.

Wederom, laat ff weten als het gelukt is.
  #6  
Oud 19-10-11, 14:36
RubenKe RubenKe is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik krijg een foutmelding:
Toegang tot server p03-caldav.icloud.com is geweigerd.

ik heb wel geen @me.com account maar is gewoon mijn email adres maar dat heeft een normaal toch niet met te maken eh?

Maar het rare is dat ik deze agenda al in mijn ical heb gekregen zonder er iets moeten te voor doen maar deze is verwijderd omdat ik icloud had uitgeschakelt.
  #7  
Oud 19-10-11, 15:06
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Probeer op www.icloud.com een @me.com adres aan te maken en kijk of het dan werkt. Je hoeft dit adres verder nergens te gebruiken, maar heb je volgens mij wel nodig voor de methode die ik hier boven heb uitgelegd.
  #8  
Oud 19-10-11, 18:21
RubenKe RubenKe is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Ja het werkt nog altijd niet... Iemand nog ideeen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps gaan niet van iPhone naar iPad met icloud. Rest werkt wel van icloud. Iem Edwinvo iCloud 5 01-12-11 10:16
iCal synct niet met Mobile Me theory18 iPhone algemeen 0 25-11-10 12:04
Iphone - Ical sync werkt niet Mvandokkum iTunes 1 03-09-10 17:04
iTunes synchroniseert iCal niet meer Leerdam Archief 2 16-09-09 20:01
Calendar synch niet met iCal lema iTunes 2 07-01-09 11:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:17.