//

iPhone synchroniseert niet met iCloud maar Exchange, wat nu?

iPhone synchroniseert niet met iCloud maar Exchange, wat nu? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik begin steeds minder van Apple te snappen. Wordt er redelijk wanhopig van dat ik telkens tegen hele belangrijke praktische problemen aanloop. Nu dit: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-10-11, 12:02
locuta locuta is offline
• iOS 10.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 12
Standaard iPhone synchroniseert niet met iCloud maar Exchange, wat nu?

Hoi, ik begin steeds minder van Apple te snappen. Wordt er redelijk wanhopig van dat ik telkens tegen hele belangrijke praktische problemen aanloop. Nu dit:

ik synchroniseerde mijn contacten altijd met Gmail, dat ging prima, exchange dus.

Nu iCloud er is, heb ik dat braaf ingesteld. Leek goed te werken. Maar.. als ik nu een telefoontje krijg vanaf een nieuw nummer en ik wil die daarna toevoegen aan mijn contacten, dan wordt dat nummer nog steeds opgeslagen in de exchangelijst en niet in iCloud. Ik heb de exchangelijst nog steeds in mijn telefoon staan omdat ik dat als soort oud archief/backup wil laten staan.

Hoe kan ik nu regelen dat de telefoon automatisch iCloud selecteert als lijst om een nummer aan toe te voegen? Dat is mijn eerste vraag.

Ik wilde net kijken of ik anders de knop sync contacts ON bij de exchange/gmail dinges in mijn iPhone uit kon zetten, maar dan zegt ie: "Are you sure you want to continue? All exchange activesync contacts will be removed from your iPhone". Mijn tweede vraag is dus: als ik daarvoor kies, dan worden alle nummers die in de exchangelijst stonden van mijn iphone gehaald. Maar... daar waren nu juist laatst allerlei nieuwe nummers aan toegevoegd die nog niet in iCloud staan. Hoe krijg ik die in iCloud?? Hoe kan ik ze daar dus mee mergen??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-11-11, 11:07
DaRule DaRule is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Breda
Berichten: 12
Standaard

Precies mijn vraag. Ik sync nu via exchange (hotmail) mijn contacten. Heb Icloud ingesteld, ook contacten sync maar synct alleen standaarnummers van de Iphone, niet mijn contacten die via de exchange op mijn Iphone staan. Nu wil ik best van de contacten van hotmail af en via Icloud gaan werken maar dan moet ik ze wel over kunnen zetten. Hoe?
  #3  
Oud 02-11-11, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaRule Bekijk bericht
Precies mijn vraag. Ik sync nu via exchange (hotmail) mijn contacten. Heb Icloud ingesteld, ook contacten sync maar synct alleen standaarnummers van de Iphone, niet mijn contacten die via de exchange op mijn Iphone staan. Nu wil ik best van de contacten van hotmail af en via Icloud gaan werken maar dan moet ik ze wel over kunnen zetten. Hoe?
iCloud kan alleen maar iCloud contacten synchroniseren. Geen Hotmail, Gmail, Yahoo en tuti quanti. De reden is nogal evident denk ik.

Ik heb geen Windows PC maar voor een paar vrienden heb ik een gelijkaardig probleem op Macs opgelost door de Hotmail contacten uit het Address Book te exporteren naar een vCard bestand. En daarna het geëxporteerde vCard bestand te importeren in iCloud. Daarna het Hotmail account verwijderen.

Men moet dat wel op de Mac doen en niet op het iDevice.

Misschien dat men met dat Outlook ook kan doen.
  #4  
Oud 17-07-12, 11:35
rytec rytec is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Vleteren, België
Berichten: 14
Standaard

Is er geen methode inmiddels om de exchange contacten te kopiëren naar de iCloud contacten op je iphone ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad 1 synchroniseert niet met icloud Franz iCloud 3 22-02-12 15:19
Wat doe ik met mijn niet @me.com e-mail in iCloud? CybeRo iCloud 12 23-11-11 13:22
iPhone 4 synchroniseert niet goed met Exchange 2003 RuliO iPhone algemeen 1 07-10-11 10:28
Iphone wel vindbaar, maar synchroniseert NIET. bvd15 iTunes 0 25-10-10 10:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:55.