//

iCloud spamt collega's

iCloud spamt collega's discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Oktober 2011 heb ik mijn Windows mobile HTC ingeruild voor een iPhone 4s. Voorheen werd de htc met exchange mail gesyncd met outlook prive. Meteen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-02-12, 10:28
Petjepet Petjepet is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard iCloud spamt collega's

Oktober 2011 heb ik mijn Windows mobile HTC ingeruild voor een iPhone 4s.
Voorheen werd de htc met exchange mail gesyncd met outlook prive.
Meteen bij het initialiseren ging er iets mis met mijn agenda. De afspraken werden vanuit Outlook in de iPhone overgenomen (met privé email gekoppeld) maar ook vanuit Exchange account direct op de iPhone gezet. Gevolg dubbele entries, één met mijn zakelijke emailadres en één met mijn privé adres deze laatste ook in iCloud. Geprobeerd de zakelijk afspraken die via outlook op de iPhone en dus ook in iCloud stonden te verwijderen, de oorspronkelijke zakelijke tegenhanger natuurlijk niet. Dat ging goed en daarmee verdwenen ze ook uit mijn iCloud agenda. Prima dus.

Maar toen opeens een week later op 23 oktober werden 's nachts allemaal zakelijke meeting requests uit naam van mijn privé mailadres naar collega's gestuurd. Ook van meetings waar ik niet de initiator ben. Erg vervelend. Vooral ook omdat het voor een groot deel meetings in het verleden betrof.
Heb veel boze reakties gehad omdat ik iedereen aan het spammen was. Alleen had ik er geen grip op.

Nu 4 maanden later gebeurt het weer. Gisteren werden er weer meeting requests gestuurd door iCloud naar collega's. Ook hier ging het over afspraken uit het verleden. Dit keer gelukkig maar van enkele meetings, maar toch. Zelf kreeg ik meeting requests van feestdagen gemaild. Het grappige is dat in mijn iCloud agenda deze meetings niet te vinden zijn. Die had ik in oktober al verwijderd toen het eerst mis ging.

Wat doet iCloud allemaal. Schoont iCloud haar database met ghost entries op?
En waarom gebeurt dit zonder dat ik dat trigger?

Wie herkent dit. Heb wel met google gezien dat er meer mensen problemen hebben met een eigenwillige iCloud. Maar nog geen oplossing gevonden om het spammen tegen te gaan. In ieder geval niet anders dan iCloud account verwijderen. Maar ook in dat geval zou je niet save zijn omdat iCloud dan van alle meetings annuleringen gaat sturen wat je natuurlijk al helemaal niet wilt.

Laatst gewijzigd door Petjepet; 19-02-12 om 10:38.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-12, 23:08
Thomas202 Thomas202 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 39
Standaard

Misschien moet je iCloud gewoon uitzetten en werken met de mail app
  #3  
Oud 24-04-12, 14:31
eesee eesee is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 12
Standaard

iphone omruilen voor HTZ one X, daarna geen problemen meer.
sterkte ermee
  #4  
Oud 24-04-12, 14:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eesee Bekijk bericht
iphone omruilen voor HTZ one X, daarna geen problemen meer.
Op dat verlossende antwoord hebben we nu meer dan twee maanden moeten wachten
Reageren

Labels
agenda, icloud, spam



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan geen verbinding meer maken, nadat collega nieuwe PCverbinding heeft gemaakt Romien iPhone algemeen 0 23-03-10 16:31
Software: Heb Tomtom van mij collega en wildeze op mijn macbook zetten is dit mogelijk? brunoke iPhone Navigatie 0 08-02-10 13:36
Vodafone spamt me met sms'jes help Vodafone 11 24-07-08 12:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.