//

iCloud contacten

iCloud contacten discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo ! Sinds kort heb ik een iPhone 4. Omdat ik op mijn oude telefoon (htc) veel contacten had heb ik van die contacten een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-03-12, 18:45
Braaf Braaf is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard iCloud contacten

Hallo !

Sinds kort heb ik een iPhone 4.
Omdat ik op mijn oude telefoon (htc) veel contacten had heb ik van die contacten een vCard gemaakt.
Deze vCard heb ik via iCloud ingevoegd.

Toen ik dit deed zag ik geen contacten verschijnen op de iCloud website (https://www.icloud.com/#contacts). Na een tijdje wachten was dit nog steeds niet het geval. Ik heb daarom een nieuwe vCard gemaakt en mijn proces herhaald. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd maar keer op keer werden er geen contacten zichtbaar op de iCloud website.

Toen ik echter bij de contactpersonen op mijn iPhone keek schrok ik toch wel even toen ik al mijn contacten 8 keer zag staan. Een vervelende situatie omdat ik te veel contacten heb om alles handmatig te gaan verwijderen.

Het vreemde is nu dat de contactpersonen niet zichtbaar zijn wanneer ik de iCloud schakelaar uitzet (ze staan dus zeker weten op iCloud!) maar op de site is nog steeds niets zichtbaar! Ik heb dus geen idee hoe ik deze contactpersonen weer kan verwijderen!
Zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben? Het is namelijk heel erg vervelend om die ene persoon te vinden tussen een paar duizend contacten...

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-12, 08:04
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Je hebt het over een tijdje wachten. Hoe lang is een tijdje? Wat ik zelf heb gemerkt is dat met IE het een stuk trager werkt dan met Firefox (om het zichtbaar te krijgen).
Misschien eens alles leeggooien en dan een paar toevoegen.
Vervolgens de boel sluiten, opnieuw openen en inloggen en dan kijken of het er staat?

Ik begrijp alleen niet hoe je de vCards via iCloud hebt toegevoegd. Er is toch helemaal geen upload-mogelijkheid daarvoor op iClkoud? Of heb je dat via je toestel gedaan? Kun je niet beter alles in Outlook zetten en dan een eenmalige sync doen met je iPhone? Dat heeft bij mij prima gewerkt namelijk.
  #3  
Oud 20-03-12, 08:24
Braaf Braaf is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Je hebt het over een tijdje wachten. Hoe lang is een tijdje? Wat ik zelf heb gemerkt is dat met IE het een stuk trager werkt dan met Firefox (om het zichtbaar te krijgen).
Misschien eens alles leeggooien en dan een paar toevoegen.
Vervolgens de boel sluiten, opnieuw openen en inloggen en dan kijken of het er staat?

Ik begrijp alleen niet hoe je de vCards via iCloud hebt toegevoegd. Er is toch helemaal geen upload-mogelijkheid daarvoor op iClkoud? Of heb je dat via je toestel gedaan? Kun je niet beter alles in Outlook zetten en dan een eenmalige sync doen met je iPhone? Dat heeft bij mij prima gewerkt namelijk.
Een tijdje is ondertussen al een week of 2. Ik heb het op IE, Chrome, Firefox, Safari & Opera geprobeerd, dus aan de browser zal het niet liggen.

Via iCloud kan je op de contactpersoon-pagina klikken op het actiemenu en vervolgens op 'Importeer vCard...', dit heb ik gedaan.
Het vreemde is echter dat de contactpersonen dus niet online zichtbaar zijn, maar wel op m'n iPhone. Probleem echter dat ik dat pas opmerkte nadat ik de vCard 8 keer had ingevoegd...
Ik kan nu dus nog steeds de contactpersonen niet online zien, maar wel 8 keer op men telefoon. Niet echt overzichtelijk zoals je begrijpt.

Nu heeft iCloud de handige functie om online alle contactpersonen in een keer te verwijderen, maar wanneer deze niet zichtbaar zijn wordt dat flink lastig!
Via men iPhone verwijderen is een onbegonnen werk, omdat daar enkel stuk-voor-stuk-verwijdering mogelijk is.

Braaf
  #4  
Oud 20-03-12, 08:31
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

En als je daar (iCould -> settings) op 'vernieuw contacten' drukt gebeurt er ook niets? En als je handmatig een contact aanmaakt in iCloud, zie je die dan wel?
Als je alle contacts verwijdert (ook al zie je ze niet), verdwijnen ze dan ook van je iPhone?
Als je een contactpersoon op je iPhone iets aanpast en dan opslaat, verschijnt deze dan misschien na een paar minuten wel op iCloud (even uitloggen en opnieuw inloggen voor de zekerheid) ?

Het lukt me hier ff niet om een vCard toe te voegen (Outlook 2003 op m'n werk-PC), krijg dan een foutmelding.

edit: en vwb. de browsers: ik gaf alleen aan dat het met Firefox een stuk vlotter gaat dan met IE.
  #5  
Oud 20-03-12, 08:41
Braaf Braaf is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Vernieuwen en in- uitloggen heb ik ook al geprobeerd en wanneer ik alle contacten verwijder blijven ze wel op men iPhone staan.
Wanneer ik handmatig contactpersonen toevoeg dan zijn ze wel zichtbaar en worden ze ook zichtbaar op men iPhone.
Dan zou je denken dat de contactpersonen op de iPhone zelf staan, maar wanneer ik iCloud op de iPhone uitschakel, verdwijnen al die contactpersonen ook. Alsof ze wel in de lucht hangen, maar niet zichtbaar zijn op de computer!
  #6  
Oud 20-03-12, 10:58
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Als je de contactpersonen op de iPhone (via iCloud) uitschakelt dan zie je ze inderdaad niet meer op je iPhone, maar blijven ze wel op iCloud staan (ik reageer even op wat je letterlijk schrijft, ik denk echter dat je net iets anders bedoelt).

Ik denk zomaar dat het dan mis gaat met het toevoegen van de contactpersonen dmv. vCards.

Als je ze nu in je Outlook zet en dan via iTunes synchroniseert? Dat is een eenmalige handeling en synchronisatie via iTunes met Outlook wordt dan automatisch uitgezet.
Zo is het bij mij ook in 1 keer gelukt.
  #7  
Oud 20-03-12, 11:04
Braaf Braaf is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Dan zou ik contactpersoonsynchronisatie met iCloud moeten stoppen.
Tsja, het is een goede optie!
Outlook leest ook vCards toch?

Wat ik bedoelde is inderdaad dat ze in iCloud blijven staan, alleen het vreemde blijft dat ik ze online niet kan zien...
  #8  
Oud 20-03-12, 11:08
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Je stopt de synchronisatie slechts tijdelijk met iCloud:

- iCloud contacts uitschakelen en zorgen dat je iPhone geen contacts meer heeft
- alle contacts in Outlook zetten
- in iTunes aanvinken dat je wilt syncen met je outlook (contacts)
- vervolgens iCloud contacts aanzetten, en dan wordt in iTunes (als het goed is) automatisch het vinkje bij de Outlook contacts syncen UITgezet

Hierna zou je alle contacts zowel op iCloud moeten hebben als ook op je iPhone. Outlook doet er dan niet meer toe.
  #9  
Oud 20-03-12, 11:54
Braaf Braaf is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Alleen wat gebeurt er dan met die contacten die dus al 'onzichtbaar' op iCloud staan?
dan blijven die gewoon op men iphone staan toch? Dan is het enige wat ik er mee opschiet dat men contacten niet 8, maar 9x er op staan... Of zie ik dat verkeerd?
Is er anders niet een manier waarop je contactpersonen via je iphone handmatig in 1 keer kan verwijderen van icloud...?
  #10  
Oud 20-03-12, 12:58
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Als het goed is zouden die contacts moeten verdwijnen. Zo niet, dan zijn er tooltjes om meerdere contacts tegelijk van je iPhone te verwijderen (weet zo ff de naam niet uit m'n hoofd).

edit: Cleanup is bijvoorbeeld zo'n tooltje (0,79).

Dus linksom of rechtsom zul je eerst de iPhone moeten ontdoen van de contacts. Daarna pas wat ik beschreven heb.

Edit: je zou ook eens kunnen kijken op iCloud of er niet meerdere groepen nu te zien zijn. Even op het rode lintje klikken. Zo niet, dan wordt het toch vanaf de iPhone alles deleten en als dat klaar is verder met eerder genoemde stappen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
contacten vanuit iCloud naar iPhone terugzetten michandy iPhone Apps 2 01-12-16 19:02
Icloud contacten alleen sim opgeslagen? jayblo iPad algemeen 0 10-11-11 19:48
Bestaande contacten, agenda items van iPhone in iCloud zetten beejay13 iCloud 2 14-10-11 23:11
iCloud windows syncht contacten en agenda niet. KeiichiroNL iCloud 7 14-10-11 18:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:11.