iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   iCloud verwijderen van iPhone, daarna terugzetten (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/115296-icloud-verwijderen-iphone-daarna-terugzetten.html)

N33D 31-03-12 18:12

iCloud verwijderen van iPhone, daarna terugzetten
 
Beste lezers,

Ik heb mij sufgezocht op het inet waaronder hier op het forum maar ik heb tot op heden niet mijn antwoord kunnen vinden.

Mijn vriendin heeft iCloud waar contactpersonen, herinneringen en agendapunten op gesynct worden. Nu heeft zij haar gebruikersnaam/emailadres gewijzigd en wil zij deze ook op haar iPhone veranderen.

Nu heb ik gelezen dat je 'n eerst moet verwijderen van je iPhone en daarna weer aanmaken. Je kunt namelijk je emailadres niet wijzigen op je iPhone.

Maar als ik deze wil verwijderen vraagt de iPhone: informatie zoals: contactgegevens, agendapunten etc.. Bewaren op de iPhone? En dan kun je "behouden" of "verwijderen" kiezen.

Vraag 1: als ik op verwijderen klik is alle informatie welke ook op iCloud staat verdwenen van de iPhone. Maar dit blijft staan op iCloud zodat als ik het account op opnieuw invoer alle contactgegevens en agendapunten weer op de iPhone worden gesynct?

Vraag 2: als ik op "behouden" klik blijft alle informatie staan op de iPhone. Als ik daarna sync met iCloud met hetzelfde account, staat daarna alle informatie dubbel op de iPhone?

Ik durfte niet te kiezen aangezien ik geen ruzie wil hebben als alles weg is :-)

Alvast bedankt!

Justin

RWK 31-03-12 18:31

Over welke gebruikersnaam, email-adres heeft u het?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 maart 2012 om 18:44 ----------

Wat op iCloud staat, staat op iCloud. Dat wordt niet verwijderd.
Als je op behouden drukt, dan blijft alles staan en wordt niks dubbel erop gezet.

De email adres van iCloud kan ook niet gewijzigd worden.

N33D 31-03-12 18:53

Gebruikersnaam en emailadres van iCloud bedoel ik.

Maar als je op behouden klikt en daarna weer je iCloud account weer toevoegd op je iPhone synct hij alles weer op je iPhone. Staat dan alles dubbel op je iPhone aangezien het al op je iPhone staat en daarna van iCloud weer op je iPhone wordt gezet...

RWK 31-03-12 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 784330)
Gebruikersnaam en emailadres van iCloud bedoel ik.

Maar als je op behouden klikt en daarna weer je iCloud account weer toevoegd op je iPhone synct hij alles weer op je iPhone. Staat dan alles dubbel op je iPhone aangezien het al op je iPhone staat en daarna van iCloud weer op je iPhone wordt gezet...

Als je op behouden drukt, dan behoud je je gegevens op je iPhone. Als je nu een ander iCloud account toevoegt en de ander verwijderd, en die dus als standaard gebruikt dan kan je ervoor kiezen om die bestanden op de nieuwe iCloud account te gebruiken of om de oude bestanden van je telefoon d.m.v reservekopie op de nieuwe iCloud te zetten.

Is dit duidelijk? Zo niet, formuleer je vraag goed, misschien kan ik dan nog een beter antwoord geven. ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 maart 2012 om 19:04 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 784330)
Gebruikersnaam en emailadres van iCloud bedoel ik.

Maar als je op behouden klikt en daarna weer je iCloud account weer toevoegd op je iPhone synct hij alles weer op je iPhone. Staat dan alles dubbel op je iPhone aangezien het al op je iPhone staat en daarna van iCloud weer op je iPhone wordt gezet...

Nee er staat niks dubbel dan, er wordt gewoon gekeken of jij nog een nieuwe contact hebt toegevoegd of/en een aanpassing gemaakt hebt, en dat wordt dan toegevoegd op je iCloud account.

N33D 31-03-12 19:15

Laat ik de vraag anders proberen te stellen: als ik een iCloud account verwijder inclusief alles verwijderen van de iPhone bij de vraag wanneer ik iOud wil verwijderen. Dan is alle informatie weg van de iPhone: correct?

Als ik dan hetzefde account weer instel op de iPhone ben ik 100% verzekerd dat alle informatie zoals contactgegevens en agendapunten weer op de iPhone gezet worden..?

RWK 31-03-12 19:46

Ja de informatie wordt dan verwijderd.

En als je de account weer instelt op uw iPhone dan heb je je gegevens weer terug :)

N33D 31-03-12 21:01

Ja, dat leek mij ook logisch maar wilde het even zeker weten voordat ik een week op De bank moet slapen :P

Bedankt voor de snelle reacties en hulp!

RWK 31-03-12 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 784364)
Ja, dat leek mij ook logisch maar wilde het even zeker weten voordat ik een week op De bank moet slapen :P

Bedankt voor de snelle reacties en hulp!

Hahaha no problem!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:25.