iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Eenzijdige synchronisatie (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/135605-eenzijdige-synchronisatie.html)

neegij 20-02-13 14:47

Eenzijdige synchronisatie
 
Beste mensen,

Ik heb een iPhone 4s, met daarop de nieuwste iOS versie. 6.1.2 Daarnaast heb ik een hele fijne Mac Book Pro. Nu heb ik vanmiddag iCloud geactiveerd, zowel op de foon als op de laptop, maar de kalender synchroniseert alleen van MBP naar iPhone, maar niet omgekeerd.

Contacten en herinneringen gaan prima.

1 woord, HELP! :-)

Guest-20180925190238 20-02-13 15:04

Kijk eerst eens op www.icloud.com of de agenda('s) daar goed staan. Als dat het geval is dan zet op de iPhone in Instellingen -> iCloud de Agenda eens uit en dan weer aan.

neegij 20-02-13 15:09

Dag Timosha, ik heb al van alles geprobeerd, telefoon al aan en uit gezet, ook net wat jij me adviseerde maar er gebeurd niks. Wel als ik op de MBP wat dingen toevoeg of weghaal. Ik vind het maar raar.

Ik heb alle vinkjes goed staan, mijn apple ID staat oke. Ik zou het echt niet weten.

Guest-20180925190238 20-02-13 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neegij (Bericht 880044)
Ik vind het maar raar.

Voeg op de iPhone in een iCloud agenda iets toe. Kijk dan op www.icloud.com of het nieuwe agenda item daar ook staat.

Als je dan toch in www.icloud.com bezig bent dan zet daar ook de tijdzone juist (als die nog op Cupertino zou staan).

neegij 20-02-13 15:15

Hahaha inderdaad, die stond nog op Cupertino, inmiddels op Amsterdam. Maar de agenda is nog akelig leeg. Ook op mijn agenda in het dock van de laptop is het leeg. Als ik daar dingen toevoeg staat het meteen op de telefoon. Nu andersom nog, want ik gebruik de agenda op de telefoon eigenlijk veel vaker.

Anders ga ik met de hele handel naar de Amac hier in Leiden.

Guest-20180925190238 20-02-13 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neegij (Bericht 880047)
Maar de agenda is nog akelig leeg.

Ben jij heel zeker dat je op de iPhone de agenda items in een iCloud agenda zet en niet in de een of andere lokale agenda? Gebruik je op de iPhone ook de standaard agenda app of iets alternatief?

neegij 20-02-13 15:24

Absoluut. Ik heb geen andere agenda. Ook geen jailbreak of iets dergelijks want ik ben niet zo technisch daarin.

(zou best een jailbreak willen maar ik kan het zelf niet, ben bang dat ik de boel vernaggel) Als ik wist hoe ik een screendump van de foon kon posten zou ik het doen als bewijs.

Guest-20180925190238 20-02-13 15:28

Is allemaal heel raar. Verwijder het iCloud account eens op de iPhone. Herstart de iPhone en maak het iCloud account dan weer aan.

Geen paniek! Alles blijf op www.icloud.com staan :)

neegij 20-02-13 15:39

Exact gedaan zoals je zei, maar het is nog steeds eenrichtingsverkeer.

Ik ga ermee naar de winkel. Hardstikke bedankt voor het meedenken!

Elsemarieke 27-02-13 09:51

hallo
Ik heb vrijwel dezelfde klachten als Neegij
Alles staat wel op de Icloud maan niet op mn iphone
Alles wat hierboven als tip is gedaan en nu staat er niets meer op mn iphone en wel in de icloud.
Raadeloos om van te worden.
Mijn klacht was dat afspraken in Mic., Outlook niet in mijn iphone komen te staan. Nu heb ik de nieuwste Icloud software gedownload en nog werkt het niet.
Vraag: hoe krijg ik alles weer in mijn iphone agenda en staat alles ook in de icloud. Dus als ik iets op mijn iphone zet dat het dan ook in mijn outlook agenda komt te staan. erg lastig met patienten namelijk als ik iets fout bij gaat houden.
Heel graag uw hulp?

Guest-20180925190238 27-02-13 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elsemarieke (Bericht 881871)
Mijn klacht was dat afspraken in Mic., Outlook niet in mijn iphone komen te staan. Nu heb ik de nieuwste Icloud software gedownload en nog werkt het niet.

Als je op de Windows PC (Vista, 7 en 8) met het Windows iCloud Control Panel Mail, Contacten en Agenda's geactiveerd hebt dan staan er in Outlook 2007/2010/2013 twee soorten agenda's.

1) Een agenda of agenda's in Personal Folders. Die agenda's kan iCloud niet synchroniseren;

2) Een agenda of agenda's in iCloud. Die agenda's kan iCloud wel synchroniseren;

Als dan op de iPhone in Instellingen -> iCloud ook de iCloud agenda aangevinkt is kan er eigenlijk niets misgaan.

Elsemarieke 27-02-13 10:10

Dank voor uw reactie
ik heb aangevinkt staan op outlook:
Agenda van mij en icloud en ja daar staat alles op.
Maar op mijn iphone staat niet alles, hoe regel ik dit?
Dit is sinds kort een fout want dit is mijn 3e iphone en heb nooit eerder gehad dat synchronisatie mislukt.

Guest-20180925190238 27-02-13 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elsemarieke (Bericht 881873)
Agenda van mij en icloud en ja daar staat alles op.
Maar op mijn iphone staat niet alles, hoe regel ik dit?

In Outlook alles in de iCloud agenda zetten en niets in de agenda in Outlook Personal Folders. In de iCloud agenda kan je zoveel agenda's aanmaken als je wil: werk, privé, enz...

Elsemarieke 27-02-13 10:19

Tis echt een mirakel
Afspraken staan in mijn outlook icloud agenda en staan niet in mijn icloud.com agenda dus ook niet op mijn iphone, zo lastig dit, ik vertrouw mijn agenda nu echt niet meer
Zo blij zou ikzijn met de oplossing?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 februari 2013 om 10:21 ----------

en is dat betrouwbaar?
Blijkt maar weer
Staan nu dingen in mn outlook icloud agenda en die staan niet op de icloud.com agenda...?

Guest-20180925190238 27-02-13 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elsemarieke (Bericht 881877)
Staan nu dingen in mn outlook icloud agenda en die staan niet op de icloud.com agenda...?

Ook niet als je in Outlook op het knopje "Vernieuwen" klikt?

Elsemarieke 27-02-13 10:36

help er staat geen knopje vernieuwen in mijn outlook
kan wel verzenden/ontvangen aanklikken en dan versnel ik de komst van het binnehalen van email......oh sorry of zie ik iets over het hoofd?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 februari 2013 om 10:37 ----------

Maar vergeet niet er staan ook afspraken wel in icloud mic, outlood agenda die niet in mn iphone en op de Icloud staan...

raadsel...

Guest-20180925190238 27-02-13 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elsemarieke (Bericht 881887)
help er staat geen knopje vernieuwen in mijn outlook

Welke versie van Outlook gebruik jij dan? Kan je ook eens proberen om het probleem duidelijk te beschrijven en niet in SMS-code?

Elsemarieke 27-02-13 10:56

Outlook 2010
Wat bedoeld u met sms mode, dat ik te kort mijn vraag stel?

Ok uitgebreid:
In mijn iphone 5 staan niet dezelfde afspraken als die staan in mijn Icloudagenda die geinstalleerd is in Mic. Outlook.
Als ik naar www.icloud.com ga staat niet exact hetzelfde wat er in mijn Icloud.outlook agenda vermeld staat.
Kortom er zit een gat tussen.
Kan ik u nog meer vertellen of foto's sturen zodat ik het duidelijker kan uitleggen. mijn excuses voor de sms stijl.

neegij 27-02-13 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elsemarieke (Bericht 881899)
Outlook 2010
Wat bedoeld u met sms mode, dat ik te kort mijn vraag stel?

Ok uitgebreid:
In mijn iphone 5 staan niet dezelfde afspraken als die staan in mijn Icloudagenda die geinstalleerd is in Mic. Outlook.
Als ik naar www.icloud.com ga staat niet exact hetzelfde wat er in mijn Icloud.outlook agenda vermeld staat.
Kortom er zit een gat tussen.
Kan ik u nog meer vertellen of foto's sturen zodat ik het duidelijker kan uitleggen. mijn excuses voor de sms stijl.

Dag Elsemarieke!

Allereerst, wat een mooie naam! :) Maar ik heb mijn probleem zojuist zelf opgelost.

1. Ga naar je instellingen op je telefoon.
2. Kies e-mail, contacten en agenda's
3. Scroll in het menu naar 'agenda's
4. Kies 'standaard agenda'
5. Dan zie je in mijn geval een hoop emailadressen. (Bij mij stond de hotmailagenda aan.)
6. Kies in het hoofdstuk 'icloud' voor 'agenda'

Nu deed hij het bij mij. Hopelijk bij jou ook.

Groet, Marc

Guest-20180925190238 27-02-13 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elsemarieke (Bericht 881899)
Outlook 2010

Als het Windows iCloud Control Panel geinstalleerd is dan staat er boven rechts in de Outlook ribbon (balk?) een kleine blauwe knop "Vernieuwen". Ga je naar de agenda's in Outlook 2010 dan staat er rechts een grote blauwe knop "Vernieuwen".

Kijk in Outlook 2010 Agenda's (links) wat er allemaal is aangevinkt (of uitgevinkt).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.