//

servernaam

servernaam discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Op het scherm van mijn pc komt steeds de melding voor de server p19-imap.mail.me.com. Ik werk met microsoft outlook 2007. Heeft iemand hiermee ervaring daar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-08-13, 16:21
CorBe CorBe is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 5
Question servernaam

Op het scherm van mijn pc komt steeds de melding voor de server p19-imap.mail.me.com. Ik werk met microsoft outlook 2007.
Heeft iemand hiermee ervaring daar steeds gevraagd wordt om gebruiksnaam en wachtwoord.

Groet CorBe
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-13, 16:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CorBe Bekijk bericht
Op het scherm van mijn pc komt steeds de melding voor de server p19-imap.mail.me.com.
Dat is een iCloud Mail (IMAP) server. Die server vraagt dus naar jouw iCloud Apple ID en paswoord.
  #3  
Oud 29-08-13, 16:58
CorBe CorBe is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 5
Standaard

Timosha,

Wat je aangeeft klopt, echter door p19 voor de servernaam wordt dit niet herkend. Apple, Microsoft hebben nog niets van deze klacht vernomen.
  #4  
Oud 29-08-13, 17:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CorBe Bekijk bericht
Wat je aangeeft klopt, echter door p19 voor de servernaam wordt dit niet herkend. Apple, Microsoft hebben nog niets van deze klacht vernomen.
Bij het iCloud account van mijn vrouw is dat p06 en bij mijn iCloud account is het p02. iCloud heeft verschillende IMAP servers.

Over welke klacht heb je het?

Als je op die PC iCloud Mail en andere iCloud functies instelt met het Windows iCloud Controi Panel hoef je je geen zorgen te maken. Het WiCP configureert dan automatisch de juiste iCloud IMAP servers in Ouitlook 2007/2010/2013.

Waarom plaats je dit bericht eigenlijk in het forum "iPad algemeen"? Het gaat toch over Outlook op een Windows PC.
  #5  
Oud 29-08-13, 17:44
CorBe CorBe is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 5
Standaard

T.g.v. P19 krijg ik steeds. Een venster te zien bij outlook, hier wordt dan steeds om het wachtwoord cq gebruiksnaam gevraagd en verzenden van mails verloopt moeizaam omdat de mappen niet gesynchroniseerd worden door iCloud.com
Dit is de eerste maal dat ik van dit medium gebruik maak vandaar ik op de verkeerde plaats zit met mijn vraag, maar ik ben al blij dat ik zo ver kom met mijnleeftijd.
  #6  
Oud 29-08-13, 17:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CorBe Bekijk bericht
Dit is de eerste maal dat ik van dit medium gebruik maak vandaar ik op de verkeerde plaats zit met mijn vraag, maar ik ben al blij dat ik zo ver kom met mijnleeftijd.
Nogmaals. Heb je iCloud ingesteld op die Windows PC met de allerlaatste versie van het Windows iCloud Control Panel?

iCloud-configuratiescherm 2.1.2 voor Windows

Maak je geen zorgen over jouw leeftijd. Ik ben 63 en mij lukt het, voorlopig, ook nog om mijn weg te vinden op het forum.
  #7  
Oud 29-08-13, 20:51
CorBe CorBe is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 5
Standaard

De icloud versie 2.1.2 heb ik inderdaad ingesteld op mijn Windows pc, dit tezamen vanmiddag met een medewerker van Apple. Ondanks bleven de meldingen komen ook bij Apple wist men toen niet hoe verder te gaan en Microsoft verwees terug naar Apple daar gebruik gemaakt wordt van de icloud. Op dit moment is het vreemd genoeg rustig op het scherm ondanks dat ik geen verdere aanpassingen heb gedaan. Hopelijk blijft het zo. Tot zover bedankt.
  #8  
Oud 17-09-13, 17:27
Ton45 Ton45 is offline
 
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 1
Post

Ik krijg ook continu venstermelding voor server p15-imap.mail.me.com in outlook (2010). Het vervelende is dat de inbox van icloud ook niet werkt in outlook. Agenda en Contactpersonen van icloud krijg ik wel in outook.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.