//

Kan iCloud account niet verwijderen want ik heb het emailadres niet meer

Kan iCloud account niet verwijderen want ik heb het emailadres niet meer discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag mijn Ipad aanmelden bij een ander Icloud account. Dit is niet moeilijk, ik moet de huidige apple ID verwijderen. Die is echter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-10-13, 15:44
cindydepindy cindydepindy is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 4
Question Kan iCloud account niet verwijderen want ik heb het emailadres niet meer

Ik wil graag mijn Ipad aanmelden bij een ander Icloud account. Dit is niet moeilijk, ik moet de huidige apple ID verwijderen.
Die is echter gekoppeld aan een emailadres dat ik niet meer bezit. Het bestaat ook niet meer. Ik heb op "mijn apple ID" inmiddels het emailadres en wachtwoord met succes gewijzigd, en ook op mijn iphone lukte dit. Op mijn Ipad wil het maar niet. Hij blijft vragen om het wachtwoord van de huidige apple ID (die dus niet meer bestaat)
Ik kan het wachtwoord nergens meer terugvinden (of apple herkent de combinatie niet meer omdat het oude emailadres op mijn appleID inmiddels vervangen is voor een nieuwe)
Ik heb geprobeerd om het oude emailadres als alternatief emailadres toe te voegen bij mijn apple ID maar dan moet ik via een bevestigingsmail verifieren, en dat kan dus niet, want dat emailadres is niet meer bereikbaar...

De account verwijderen is dus onmogelijk geworden lijkt het.
Van pure ellende dacht ik; dan wis ik de Ipad gewoon helemaal, en begin ik opnieuw vanuit de fabrieksinstellingen, maar helaas... Ook daarvoor vraagt hij om het wachtwoord bij het foutieve apple ID.
Zit ik nu voortaan met een onbruikbare Ipad? Nee toch? Hellup!!!

ps... waarom het op mijn iphone wel is gelukt, is mij overigens een raadsel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-13, 23:39
JanineSchrijft JanineSchrijft is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Utrecht
Berichten: 2
Standaard

Ik heb bijna hetzelfde probleem. In mijn oude iPhone heb ik blijkbaar een keer iCloud geprobeerd toen ik mijn oude account nog had, nooit gebruikt, maar dit is met het syncen overgezet naar mijn nieuwe iPhone. Ik krijg hem met geen mogelijkheid verwijderd omdat het wachtwoord niet meer werkt/ik hem niet meer weet. Nieuw wachtwoord aanvragen gaat niet omdat het mailadres niet meer bestaat en ook niet opnieuw aan te maken is.

Hellup, inderdaad!

EDIT
niets bijzonders gedaan, maar ineens krijg ik een mail dat mijn huidige AppleID is gebruikt op een iPhone 5. Ik kon toen mijn oude account wissen met mijn huidige wachtwoord (dat ik eerder ook al 100x had geprobeerd als mogelijk wachtwoord), dus nu heb ik mijn huidige AppleID op de iPhone. Huh?


Laatst gewijzigd door JanineSchrijft; 06-10-13 om 02:03.
  #3  
Oud 09-10-13, 00:08
tisni tisni is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 1
Standaard

zelfde probleem, na update geeft ie op m'n iphone voor icloud het oude account e-mailadres weer, maar voor iTunes en App Store geeft ie het juiste account weer.
verwijderen kan niet want hij blijft dan ook vragen naar Apple ID-wachtwoord van het oude adres, op m'n i-pad 2 staat alles goed.

Heeft er iemand een oplossing?
  #4  
Oud 21-10-13, 23:29
wraterman wraterman is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 1
Unhappy icloud

Ik heb dit ook, ik kan met geen mogelijkheid mijn iCloud vervangen, Iphone wissen gaat niet. Na de update (denk ik) staat mijn oude iCloud van 2 iPhones terug (?!?!?!?!) in mijn nieuwe telefoon en is het niet meer te wijzigen....en mijn Apple ID klopt gewoon wel.

Heeft er al iemand een oplossing?
  #5  
Oud 22-10-13, 04:08
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Herstellen en geen reservekopie terugplaatsen.

Let wel op met het activatieslot, dat zal één van de ID's gebruiken.

Waarom heb je eigenlijk nieuwe Apple ID's aangemaakt? Ik heb al jaren dezelfde...
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #6  
Oud 23-10-13, 22:58
OuweBuizerd OuweBuizerd is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, ooit mailadres ingevoerd en dat mailadres bestaat niet meer. In mijn Apple ID mijn nieuwe mailadres toegevoegd maar sinds ios7 vragen zowel mijn iPhone als iPad om het oude mailadres. Alle cloudgerelateerde apps doen het nu niet meer. Het gaat dus om hetzelfde Apple ID met een andere naam.
De oplossing die je aandroeg werkt niet omdat iTunes vraagt om zoek mijn iPad uit te zetten en dat kan ik niet uitzetten want dit zit achter de cloudbeveiliging.
  #7  
Oud 24-11-13, 00:32
Leon10 Leon10 is offline
• iOS 7.0.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard

is hier ooit nog een oplossing voor gevonden..?
Heb sinds vandaag zelfde probleem, nieuwe iphone en ineens staat daar mijn oude iCloud account op. Waar ik dus sinds een jaar geen gebruik meer van maak en waarvan het mailadres ook al niet meer bestaat, zodat ik geen nieuw wachtwoord kan opvragen! Super irritant, hoop op hulp.
  #8  
Oud 24-11-13, 03:53
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nope. Ik zou contact opnemen met Apple.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #9  
Oud 24-11-13, 12:21
Leon10 Leon10 is offline
• iOS 7.0.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de tip... heb ik zojuist gedaan. En... gelukt!
Ik moest op https://appleid.apple.com inloggen met dat oude email-adres. Was zelf verbaasd te zien dat dat lukte want ik dacht dat ik dan ook dat oude wachtwoord (wat ik dus NIET meer wist!) zou moeten invullen, maar dat hoefde niet. Toen kon ik op mijn iphone eindelijk die 'oude' Apple ID wissen, deleten! Toen weer op de imac mijn juiste Apple ID invullen, mail verifiëren, en ook op mijn iphone inloggen. Pfffff, het is een trucje, je moet het gewoon even weten...
  #10  
Oud 26-11-13, 04:19
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nou gefeliciteerd!
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #11  
Oud 02-12-13, 19:12
Marcel80 Marcel80 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Herstellen en geen reservekopie terugplaatsen.

Let wel op met het activatieslot, dat zal één van de ID's gebruiken.

Waarom heb je eigenlijk nieuwe Apple ID's aangemaakt? Ik heb al jaren dezelfde...
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb net een 4s gekocht via Marktplaats. De oude eigenaar weet zijn wachtwoord niet meer van icloud dus ik kom die telefoon niet meer na de update.

Moet ik dan gewoon nieuwe software erop gooien via dfu modus? Zodat die iphone helemaal leeg is?

Ik hoor het graag mede Apple fanaten!
  #12  
Oud 02-12-13, 19:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel80 Bekijk bericht
Moet ik dan gewoon nieuwe software erop gooien via dfu modus? Zodat die iphone helemaal leeg is?
Als die iPhone geblokkeerd is met "Find my iPhone" in iOS 7.x.x dan helpt ook software gooien in DFU mode gewoon niet. De vorige eigenaar moet die iPhone in www.icloud.com uit "Find my iPhone" verwijderen.

Nee, er is geen enkele manier om dat op een iPhone 4S te omzeilen.
  #13  
Oud 03-12-13, 00:16
Marcel80 Marcel80 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 12
Standaard

Bedankt voor je antwoord, we gaan ermee aan de slag.
  #14  
Oud 14-03-14, 20:04
mandykaffa mandykaffa is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 1
Standaard

hallo.

ik wil me iphone weer gaan gebruiken nou is het zo dat ik me emailadres en wachtwoord niet meer weet om me iphone te activeren. is er een mogelijkheid om dit te verhelpen of heb ik niks aan de iphone meer...
Ik hoop dat ik hier wat aan kan doen om weer in me iphone te kunnen.
  #15  
Oud 31-01-15, 19:52
Aniek1972 Aniek1972 is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 1
Standaard

De optie hierboven werkte bij mijn iPad niet. Ik moet wel het oude wachtwoord ingeven.
Ik wil gewoon icloud aanpassen naar mijn nieuwe Apple id
  #16  
Oud 04-02-15, 15:58
Ihavefun10 Ihavefun10 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 3
Standaard

Ik heb het nu ook met de update naar 8.1.3.
Irritante is dat er om de 10 sec !! Een pop-up scherm verschijnt met inloggen in iCloud met mijn oude email adres dat al een jaar niet bestaat.
Het email adres komt niet meer voor in mijn Apple id.
Mijn iPhone update ik voorlopig maar niet. Elke 10 sec pop-up kan ik daar niet hebben.
Bij het typen van dit bericht heb ik al meer dan 10x de pop-up moeten wegklikken. M.a.w. mijn iPad is nu moeilijk tot niet meer bruikbaar omdat de pop-up verplicht moet worden weggeklikt.
  #17  
Oud 04-02-15, 17:13
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Als u het wachtwoord van uw vorige Apple ID moet invoeren wanneer u uitlogt bij iCloud - Apple Support

Je zou ook contact kunnen opnemen met Apple hiervoor.
__________________
War, war never changes
  #18  
Oud 05-02-15, 12:02
Ihavefun10 Ihavefun10 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 3
Standaard

Hoi Pleur. Bedankt voor je reactie. Ik zal contact opnemen met Apple. Ik heb zo'n beetje al mijn bekende wachtwoorden wel gebruikt om in te loggen, zonder resultaat.
  #19  
Oud 05-02-15, 13:24
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Het gaat, volgens dat artikel, niet zozeer om het wachtwoord dat verkeerd staat, maar de iPad herkent het nieuwe e-mailadres niet. Dat zou dus op te lossen zijn door eerst in FaceTime en iMessage in te loggen met de nieuwe naam, waardoor iCloud herkent dat het e-mailadres is aangepast bij het uitloggen.

De oude naam van dat account staat er dan nog wel, maar hij zou het wachtwoord dat je nu gebruikt moeten herkennen bij het uitloggen.
__________________
War, war never changes
  #20  
Oud 05-02-15, 14:05
Ihavefun10 Ihavefun10 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor het meedenken.
Ik heb net met Apple gebeld. De oplossing:
- inloggen in je huidige Apple account
- email adres wijzigen in het oude email adres en opslaan, aan het oude email adres is nu het huidige wachtwoord gekoppeld.
- dan naar ICloud op de IPad en IPhone gaan en inloggen met het huidige wachtwoord. Helemaal onderaan het schermpje staat 'uitloggen'. Hierop klikken. Dan wordt gevraagd of je het wilt verwijderen. Dan op ja klikken en opnieuw met wachtwoord bevestigen.
- daarna opnieuw naar je Apple account gaan en het oude email adres voor het nieuwe vervangen.
- als laatste stap je email checken en de laatste email wijziging accepteren

Als je nu weer inlogt in ICloud neemt hij het juiste email adres vanzelf mee.
Check direct je backup email adres die ook ergens in je accountant staat. Deze zal waarschijnlijk ook nog een oud adres hebben.
Reageren

Labels
apple id, icloud account, wachtwoord



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan apps niet upgraden omdat het oorspronkelijke apple account niet werkt Bohanon iPad algemeen 4 16-02-14 19:39
mobile me account emailadres omzetten naar icloud? rikkie123 iCloud 6 21-11-11 13:11
Kan Icloud niet verwijderen sleepie iCloud 2 30-10-11 09:00
Kan exchange account niet verwijderen? Hermie iPhone algemeen 0 31-05-11 20:35
Kan exchange account niet wijzigen of verwijderen EasyGert iPhone algemeen 3 08-04-11 01:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.