//

icloud backup overschrijven?

icloud backup overschrijven? discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zojuist mijn iphone 5 door de verzekering op laten halen omdat de sleepknop het al een tijdje niet deed. Ik heb een iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-02-14, 14:21
jessica84 jessica84 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard icloud backup overschrijven?

Ik heb zojuist mijn iphone 5 door de verzekering op laten halen omdat de sleepknop het al een tijdje niet deed. Ik heb een iphone 3gs als leentoestel ontvangen.
Helaas is 6.1.3 de firmware die erop staat, en er kan ook geen hogere firmware op, helaas. Nu heb ik, voordat mijn iphone 5 werd opgehaald, zowel een backup op mijn macbook pro als via icloud gemaakt. Omdat de firmware die op de iphone 3gs staat geen 7 is, wil de icloud mijn backup er niet opzetten, ook kan de backup die ik via de laptop gemaakt heb, er niet op.

Nu wil ik wel graag mijn gegevens (van de iphone 3gs) via icloud opslaan, maar ik vraag mij af of dan mijn huidige icloud backup (van mijn iphone 5) wordt overschreven en of ik dan mijn (goede) backup kwijt ben of dat de icloud de backup juist toevoegt en dat ik niks kwijt ben/raak.

Ook snap ik niet helemaal hoe ik bij de backups op mijn laptop kan komen.

Kunnen jullie mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-02-14, 14:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De backup van de iPhone 3GS zal de backup van de iPhone 5 niet overschrijven. Het is immers een ander toestel met een andere UDID.

De backups gemaakt met iTunes kan je bekijken in de iTunes instellingen onder Devices. De backups zelf staan in een verborgen systeem directory en daar ga je beter niet in rommelen.
  #3  
Oud 11-02-14, 14:38
jessica84 jessica84 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

En de gegevens die daarin worden opgeslagen, zoals bijvoorbeeld van Whatsapp, worden die ook niet toegevoegd aan de icloud van de iphone 5?

Met andere woorden, als ik mijn icloud backup terug zet op mijn iphone 5 (die ik binnenkort weer heb) is die dan niet up to date? Zal icloud dan mijn backup van vandaag erop zetten?
  #4  
Oud 11-02-14, 14:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jessica84 Bekijk bericht
Met andere woorden, als ik mijn icloud backup terug zet op mijn iphone 5 (die ik binnenkort weer heb) is die dan niet up to date?
Die backup zal niet up to date zijn omdat de data van de 3GS niet toegevoegd wordt aan de die backup.
  #5  
Oud 11-02-14, 14:41
jessica84 jessica84 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Standaard

Is daar nog een andere oplossing voor?
  #6  
Oud 11-02-14, 14:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jessica84 Bekijk bericht
Is daar nog een andere oplossing voor?
Ik denk het niet. Het zijn twee verschillende toestellen met twee verschillende iOS versies. Als je een vervangtoestel had gekregen dat op iOS 7 werkt zou het niet zo'n probleem geweest zijn.

Of Whatsappje nog oplossingen heeft weet ik niet aangezien ik dat appje niet gebruik.
  #7  
Oud 11-02-14, 15:46
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Whatsapp heeft een eigen backup mogelijkheid (naar iCloud) in de app gebouwd. Maar daar heb je nu niets aan omdat je iPhone 5 al weg is.

Stel dat je ergens een iOS 7 compatibel iPhone kunt lenen dan zou je daar je backup op kunnen zetten en vervolgens via whatsapp een backup maken. En vervolgens deze whatsapp backup op de iPhone 3GS terug zetten.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Terugzetten iCloud backup jellaren iCloud 22 05-01-14 14:07
icloud backup ilse91 iCloud 1 16-10-13 06:24
icloud backup zimmie iPhone algemeen 1 25-09-13 23:32
(technische) Verschillen iTunes backup vs. iCloud backup? ballegooier iPhone algemeen 4 12-09-13 21:26
Icloud backup vraagje?? knuster iCloud 2 25-10-11 20:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.