//

iPad en iPhone vol terwijl er ruimte in de cloud is

iPad en iPhone vol terwijl er ruimte in de cloud is discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Regelmatig kan er op mijn iPad of iPhone geen app of foto meer bij. Ik haal dan apps die ik niet gebruik eraf ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-06-14, 20:44
AstridvanHeeringen's schermafbeelding
AstridvanHeeringen AstridvanHeeringen is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Tiel
Berichten: 2
Standaard iPad en iPhone vol terwijl er ruimte in de cloud is

Hallo allemaal,

Regelmatig kan er op mijn iPad of iPhone geen app of foto meer bij. Ik haal dan apps die ik niet gebruik eraf en alle flutfoto's ook. Dan lukt het weer wel. Maar ik heb ruimte genoeg in de cloud! Waarom moet ik dan toch apps/foto's verwijderen? Wie kan mij dat uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Astrid
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-14, 22:43
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AstridvanHeeringen Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Regelmatig kan er op mijn iPad of iPhone geen app of foto meer bij. Ik haal dan apps die ik niet gebruik eraf en alle flutfoto's ook. Dan lukt het weer wel. Maar ik heb ruimte genoeg in de cloud! Waarom moet ik dan toch apps/foto's verwijderen? Wie kan mij dat uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Astrid
Ruimte op de cloud heeft geen invloed op ruimte op je idevices. je telefoon heeft maar 8/16/32 of 64 en je 16/32/64 of 128 gb tot zijn beschikking. Ruimte op de iCloud is enkel voor backups en andere stuff en is geen toevoeging op ruimte op je idevices. Die twee staan namelijk los van elkaar

Laatst gewijzigd door yukhalilsel; 22-06-14 om 11:04.
  #3  
Oud 20-06-14, 22:46
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Omdat iCloud geen zogenaamde live back-up is. Wat je wel kan doen is Fotostream aanzetten. Dat zorgt ervoor dat je foto's naar iCloud gaan. Dit neemt veel minder ruimte in op je apparaat. Je apparaat laat maximaal 1000 foto's uit de Fotostream zien. Op een Mac blijven ze allemaal bewaard.

Je zet Fotostream aan via Instellingen > iCloud > Foto's > Vink "Mijn fotostream" aan.

Het duurt enige tijd voordat je apparaat al die foto's heeft geupload. Dit ligt aan de snelheid van je internet. Je vindt je Fotostream in een album in de standaard foto app.

Om er 100% zeker van te zijn dat je foto's in je Fotostream staan zou ik de foto's die op je apparaat zelf staan pas morgen verwijderen. Zoals ik eerder zei: Je laatste 1000 foto's blijven in iCloud, en op een Mac allemaal.
__________________
Daniel
  #4  
Oud 21-06-14, 22:21
AstridvanHeeringen's schermafbeelding
AstridvanHeeringen AstridvanHeeringen is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Tiel
Berichten: 2
Standaard

Dank beiden voor de uitleg. Ik heb vandaag mijn laptop aangezet die ook in de cloud meedoet en daar staan al mijn foto's en films netjes op. Gelukkig. En dan maar kritisch zijn naar wat ik aan apps op de iPhone en iPad laat staan.
Reageren

Labels
cloud, vrije ruimte



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cloud gooit mailprullenbak vol op mijn macbook peterluijendijk Desktop-applicaties 1 04-02-13 13:10
Na vergrendeling Iphone automatisch op 3G terwijl in Wi-Fi ruimte Fleur90 iPhone algemeen 3 28-01-13 09:13
niet alle foto's synchroniseren naar iPhone terwijl iTunes aangeeft dat er ruimte is Aidyl iPhone algemeen 11 31-07-12 13:02
Windows: Waarom staat er dat er 6,8GB ruimte is terwijl het 7,1 moet zijn? iMasteri iTunes 3 06-04-11 16:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.