//

Whatsapp backup en documenten en gegevens

Whatsapp backup en documenten en gegevens discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, In Whatsapp kun je kiezen om een reservekopie te maken (chats, foto's, geen video) Dit kun je nogeens checken onder instellingen/icloud/opslag en reservekopie/beheer opslag, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-10-14, 14:28
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard Whatsapp backup en documenten en gegevens

Hallo,

In Whatsapp kun je kiezen om een reservekopie te maken (chats, foto's, geen video) Dit kun je nogeens checken onder instellingen/icloud/opslag en reservekopie/beheer opslag, zie screenshot 01 documenten en gegevens.pgn. Whatsapp is bij mij dan 149,7 mb

Als je nu in dit zelfde scherm bovenaan klikt op 'deze iphone' dan kom je op, zie screensot 02 reservekopie.pgn. Hier staat een kopie van whatsapp ter grootte van 333mb !?

Vraag: wat is het verschil tussen Whatapps onder 'documenten en gegevens' en Whatsapp onder 'reservekopie'?
Als 'documenten en gegevens' aan staat, is het dan nog nodig om dit onder reservekopie' te selecteren?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 01 documenten en gegevens.jpg‎ (27,7 KB, 25x gelezen)
Bestandstype: jpg 02 reservekopie.jpg‎ (30,9 KB, 20x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-01-15, 09:16
Pr4n4 Pr4n4 is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 29
Standaard

Even dit topic leven inblazen.
Ik zit hier namelijk ook mee. Mijn iPhone begint nu met enige regelmaat te zeuren over een te volle iCloud. Meestal verwijder ik dan wat foto's en video's en dan kan ik er weer even tegenaan. Maar laatst ging ik checken wat er allemaal opgeslagen wordt in iCloud en tot mijn verbazing wordt bij mij WhatsApp ook dubbel gebackupped zoals in dit topic is beschreven. Bij mij gaat het om 255Mb vs 703Mb. Dit zou dus betekenen dat ik 703 Mb vrij kan maken door het niet dubbel op te slaan lijkt me?
De vraag is inderdaad wat het verschil is. In WhatsApp zelf staat bij de optie backup dat de video's niet worden opgeslagen in de backup, wellicht dat daar het verschil zit? Ik kan me echter niet voorstellen dat ik 703 - 255 = 488Mb aan video's heb in WhatsApp. Dat is helaas ook nergens te zien, of wel?
Iemand ideeën?
  #3  
Oud 21-01-15, 09:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pr4n4 Bekijk bericht
De vraag is inderdaad wat het verschil is.
Ik ken Whatsapp niet maar ik neem aan dat ook Whatsapp zich aan de iOS coventies houdt:

1) Documents & Data in iCloud of iCloud Drive wordt gebruikt om data op te slagen en te synchroniseren met andere toestellen. Dat kunnen andere iDevices of Macs zijn;

2) Backup spreekt voor zichzelf. Een backup wordt gebruikt om na een herstel data van een app die in de Sandbox staat terug te zetten;
  #4  
Oud 21-01-15, 09:51
Pr4n4 Pr4n4 is offline
• iOS 10.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 29
Standaard

Dat zou inderdaad logisch lijken, maar de iCloud functionaliteit van WhatsApp wordt, zoals ze beschrijven, voor backup-doeleinden gebruikt. Zie hier het artikel erover: Reservekopie (backup) van WhatsApp chats maken op iPhone
  #5  
Oud 21-01-15, 09:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pr4n4 Bekijk bericht
Dat zou inderdaad logisch lijken, maar de iCloud functionaliteit van WhatsApp wordt, zoals ze beschrijven, voor backup-doeleinden gebruikt.
OK! Dan houdt Whatsapp zich toch niet aan de iOS conventies want daar is Documents & Data niet voor bedoeld. Succes verder.
  #6  
Oud 30-06-16, 23:42
E10vD E10vD is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2016
Berichten: 2
Standaard

Via WhatsApp Settings > Chats > Chat Backup kun je een backup maken van al je Whatsapp gegevens, bij het deleten en opnieuw installeren, ziet whatsapp dat er een backup kan worden teruggezet.
Bij een reservekopie wordt je gehele iPhone herstelt, bijvoorbeeld bij verlies. Ook hier wordt whatsapp teruggezet inclusief foto's en video's. Ik weet niet of Whatsapp chats te 'extracten' zijn vanuit de reservekopie.

Edit: Ja, hiervoor is software te koop Dr.Fone ofzo

Laatst gewijzigd door E10vD; 01-07-16 om 01:27.
  #7  
Oud 19-09-16, 09:54
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

Toch is de vraag nog niet beantwoord.
1: is het bv veilig een van beide niet te doen? wat mis je?
2: wat maakt de iphone icloud backup groter dan de backup van whatsapp zelf.

is bij 2: dat alleen de video's?

in mijn situatie is bv de vbackup van whats zelfs grote dan van icloud. 1,2gb vs 1,1gb
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
documenten/gegevens ontbreekt bij instellingen ICloud op Iphone OphuisM iCloud 5 09-04-14 20:04
WhatsApp backup Reneetje2108 iPhone Apps 0 23-10-13 13:54
iPhone Backup gegevens openen. RoyalMess iTunes 2 09-02-10 08:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.