iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Ongewoon hoog dataverbruik in 2 uurtjes tijd, met Wi-Fi connected (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/100269-ongewoon-hoog-dataverbruik-2-uurtjes-tijd-wi-fi-connected.html)

Mdennie 09-10-11 16:18

Ongewoon hoog dataverbruik in 2 uurtjes tijd, met Wi-Fi connected
 
Hoi allemaal,

Vanmorgen om 8.15 kreeg ik een sms'je van Vodafone dat ik 90% van mijn databundel verbruikt heb, terwijl ik normaal altijd meer als de helft over hou.

Om 10.15 keek ik op het inloggedeelte van Vodafone en zie dat mijn databundel leeg is, en ik al 32,50 bij moet betalen aan 'buiten de bundel',
Ik heb nog voldoende bel en sms tegoed, dus dit is opgegaan aan data.

In 2 uur tijd zou er dus mijn overige 10% data doorheen gegaan moeten zijn, en nog eens 32,50 aan internet buiten de bundel. Het gekste is dat mijn iPhone de hele tijd gewoon verbonden was met mijn eigen Wi-Fi thuisnetwerk. Ik heb ook geen nieuwe apps gedownload of zo, en in de tijd dat het gebeurde lag ik te slapen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb nu mijn Vodafone internet uit voorzorg maar uit gezet.

Iphone3Gs 10-10-11 15:54

Misschien toch maar eens bellen met Vodafone, die kunnen je denk ik meer vertellen over het data verbruik en wat er mis is gegaan. het kan ook een fout op de website zijn, maar daar voor kun je het beste even contacten met Vodafone.

Guest-20200318123645 20-10-11 13:32

Het schijnt dat je iPhone in slaapstand terugschakelt van Wi-Fi naar je mobiele datanetwerk. De batterij van mijn iPhone is bijvoorbeeld na 9 uur stand-by wel ±10% leger en dit heb ik al sinds ik hem kocht.

Dan is de vraag alleen, welke app(s) (zoveel) data in de achtergrond gebruikt?

rewima 26-10-11 14:06

databundel snel op
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mdennie (Bericht 711449)
Hoi allemaal,

Vanmorgen om 8.15 kreeg ik een sms'je van Vodafone dat ik 90% van mijn databundel verbruikt heb, terwijl ik normaal altijd meer als de helft over hou.

Om 10.15 keek ik op het inloggedeelte van Vodafone en zie dat mijn databundel leeg is, en ik al 32,50 bij moet betalen aan 'buiten de bundel',
Ik heb nog voldoende bel en sms tegoed, dus dit is opgegaan aan data.

In 2 uur tijd zou er dus mijn overige 10% data doorheen gegaan moeten zijn, en nog eens 32,50 aan internet buiten de bundel. Het gekste is dat mijn iPhone de hele tijd gewoon verbonden was met mijn eigen Wi-Fi thuisnetwerk. Ik heb ook geen nieuwe apps gedownload of zo, en in de tijd dat het gebeurde lag ik te slapen. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb nu mijn Vodafone internet uit voorzorg maar uit gezet.

Hallo, heb hetzelfde gehad , kwam door backup app. " Idrive lite "
Deze app draait op de achtergrond en maakt backups van de iphone.
, na verwijdereen app. was probleem opgelost.

ballegooier 26-10-11 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TimN (Bericht 721104)
Het schijnt dat je iPhone in slaapstand terugschakelt van Wi-Fi naar je mobiele datanetwerk.
...
Dan is de vraag alleen, welke app(s) (zoveel) data in de achtergrond gebruikt?

Dit klopt helemaal. Daardoor gaat veel data niet via je Wi-Fi netwerk. Dus die laatste vraag is idd belangrijk.

mama mascha 27-10-11 14:25

Mijn abonnement is zojuist verlengd naar een ander abonnement van Vodafone met nu ook een datalimiet. Zijn er nog meer programma's bekent dan idrive lite die zoveel verbruiken in de slaapstand?
Goh wel handig dat ik dit toevallig lees zeg....pfffffff

sweetalice 29-10-11 12:08

Icloud maakt ook automatisch een backups.

ballegooier 29-10-11 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mama mascha (Bericht 725142)
Zijn er nog meer programma's bekent dan idrive lite die zoveel verbruiken in de slaapstand?

Of het zoveel is weet ik niet, maar heel veel Apps en onderdelen hebben een continue dataverbinding. Hangt er ook deels van af hoe je het instelt. Je kunt je mail/contacten/agenda met dmv Push laten bijwerken, maar ook handmatig (bijv 1 x per uur) of zelfs uit (althans op de achtergrond / wanneer de iPhone in standby is) dan stel je 'nieuwe gegevens ophalen' in op 'handmatig'.

Verder kan bijna elke app een push verbinding laten draaien, dus zet bij Push / Berichtgeving per App deze instelling op Uit als je die niet gebruikt of nuttig vindt...

kruiter 07-11-11 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sweetalice (Bericht 726287)
Icloud maakt ook automatisch een backups.

Er staat in de instellingen bij dat ie alleen automatisch een backup maakt, als je verbonden bent met een Wi-Fi netwerk.



Ik heb er ook last van, ik ben nu 2 dagen onderweg in mijn databundel en ik heb al 100mb verbruikt, terwijl ik vooheen, met mijn 3G-iPhone nog niet eens aan 400 MB in de twee maanden kwam!
Ik snap er niks van. Ook gister hoogstens een uurtje of 2 buitenshuis geweest, maar nieteens met mijn iPhone gespeeld...

Erg benieuwd wat dit kan zijn, want op deze manier heb ik na 1 week al een probleem qua databundel...

Meeste apps heb ik ook uit gezet qua notificaties, niet anders dan op mijn oude iPhone...

mrboolean 07-11-11 18:48

Over hoeveel data praten we trouwens? Als het een bundel is van 1GB dan heb je wel heel veel verstuurd in die korte tijd.

Als je telefoon heel actief bezig is geweest met data versturen in die 2 uur tijd dan zou die ook behoorlijk warm moeten zijn geworden. Van push berichten gaat trouwens hoogstens je accu eerder leeg. Veel data is dat niet.

EllenAmstelveen 22-01-12 13:36

Bij mij gebeurt hetzelfde. Sinds half december de 4s gekocht na 3 jaar de 3g gebruikt te hebben. Nu een bundel bij Vodaphone van 250 mb per maand omdat volgens de phonehouse ik gemiddeld 80 mb per maand gebruik. IK heb thuis en op het werk Wi-Fi. Ik heb mijn toestel eerst bij de phonehouse laten checken, ik had niets opvallends. Icloud had ik eerder al uitgezet. Pushberichten staan uit etc. Bij klantenservice Vodaphone zeiden ze dat ik op een dag binnen een half uur 100 mb had gebruikt. Geen idee waaraan. Op hun advies heb ik Onavo geinstalleerd en heeft hij vannacht 16 mb verbruikt bij itunes/appstore??? terwijl hij stond op te laden op een logitech speaker. Geen idee waarom. Hoop te achterhalen waar dit door veroorzaakt wordt maar baal er wel goed van.

sharon1986 22-02-12 15:23

Extreem dataverbruik iPhones 4S, oorzaak onbekend
 
Dag!
Ik heb een probleem..
Sinds vorige maand heb ik een iphone 4s met Vodafone (datalimiet van 800mb)
Nu kreeg ik vanmorgen een sms dat ik al 90% procent van mijn bundel had verbruikt...wat ik opzich al heel vreemd vind.. maar goed. Ik meteen die speciale Blox-bundel aangezet.
Terwijl ik dat deed zag ik tot mijn schrik dat ik al 55 euro aan kosten buiten de bundel, allemaal datakosten.
Na een telefoontje met Vodafone bleek dat ik gisteren al door mijn bundel heen was en deze dag maarliefst 2000 mb heb gebruikt (in 1 dag, bovenop de 800mb die ik al had verbruikt) Dat is 3 x mijn limiet...?!
Ik heb alles nagekeken, maar ik begrijp echt niet waar dit verbruik vandaan komt. Ik doe niks geks, enkel whatsapp/ surfen/ mailen.
Het ergste is nog dat ik de helft van de dag gewoon thuis was en via Wi-Fi online was.
Nu ben ik heel bang dat dit nog eens gebeurd. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn??

(iCloud staat al via Wi-Fi)

juwlez 22-02-12 15:37

vaag probleem, toen m'n vriendin mijn iphone 4 kreeg had ik ook een hogere rekening. Ze was even wezen youtube'en, 500 mb verder in een uurtje.. maar vaag, wat staat er bij instellingen -> gebruik - > mobiel netwerk? ook zoveel mb? Ik verbruik ca 200 mb p/w via vodafone. dus z'n 800 p/m.

sharon1986 22-02-12 17:02

Ja, ik begrijp er zelf ook helemaal niks van! Ik zit al uren te denken wat het zou kunnen zijn, maar ik heb geen andere dingen gedaan dan ik normaal doe.
Het vreemde is dat ik morgen mijn verbruik heb bekeken via instellingen en toen kwam ik in totaal met verstuurd en ontvangen op zo'n 1000 mb... wat ook al veel is, maar Vodafone beweert dus dat het totaal nu op bijna 3000 mb staat.
Dat is toch eigenlijk niet mogelijk? Dat het door Vodafone geregistreerde verbruik mee is dan dat mij iphone zelf registreert?
Anyway, als iemand weet waar dit aan zou kunnen liggen hoor ik het graag... is namelijk niet voor herhaling vatbaar

EllenAmstelveen 23-02-12 10:37

Door het installeren van Onavo heb ik wel zicht gekregen op mijn verbruik. Met name als hij oplaadt verbruikt hij mb's via itunes/appstore. Tegenwoordig zet ik bij instellingen 'mobiele data' uit. Heel veel dingen gebruik ik nu niet om hoge rekeningen te voorkomen. Maar ja, daar heb je eigenlijk geen smartphone voor... Mijn man heeft met de Iphone 4 geen problemen maar ik met de 4s dus wel.
Vanaf maart ga ik weer meer mogelijkheden gebruiken om goed te kunnen achterhalen waar het in zit.

taker1987 23-02-12 12:20

als je mobiele data uitzet .. dan krijg je toch ook geen smsjes en geen whats app berichten meer binnen toch of wel ??

EllenAmstelveen 23-02-12 15:05

Zou kunnen maar ik kan dan wel gebeld worden. En ik doe dat alleen 's nachts. Maar volgens mij kan ik dan wel smsjes ontvangen.

blackoutzz 02-03-12 02:58

Mooiste programma is toch iNetuseage (JB) app.

Meeste data vreet apps op mobiel internet:

Streaming muziek uiteraard. Al valt dat best mee. Ik heb iCarRadio met 4uur streaming 89,6 MB verbruikt (HD kwaliteit).

Facebook en safari gebruiken dan ook best veel met 20mb per stuk.

Maargoed jailbreak is dan wel een must wil echt goed je dataverbruik bijhouden.

Sms'jes ontvang je altijd tenzij je gsm netwerk uitzet.

RudolfKamphuis 07-03-12 22:24

Ik heb hetzelfde probleem: sinds 2 dagen een nieuw abonnement van Vodafone incl. een 4S en heb nu al 40 Mb verbuikt. Normaal gesproken doe ik daar 7 dagen over omdat ik Wi-Fi via mijn werk en thuis heb. Normaal verbruik ik tussen de 180 en 200 Mb per maand. Daarom ben ik van prepaid overgestapt op het Voadafone abonnement met 250 Mb per maand. Als dit zo door gaat ben ik in 6 dagen door mijn data heen.

De vraag die overblijft is: Hoe verwijder ik iDrive?

SwooZy 10-03-12 20:22

Ook heb ik vandaag dit probleem ondervonden.

Gisteren heb ik Viber geïnstalleerd. Vandaag kreeg ik halverwege de dag al bericht dat ik al op 50% van mijn dataverbruik zat. Dacht dat het aan Viber zou liggen, dus heb deze er direct vanaf gegooid. Twee uur later kreeg ik de melding dat ik al op 75% zat!! Dit lijkt me ongekend hoog. Daarnaast heb ik ook gewoon wi-fi aanstaan....Zodra ik kijk bij gebruik mobiele data zie ik de MB's omhoog vliegen (MET WI-FI AAN). Heb hierna de netwerkinstellingen hersteld, iPhone gereboot, gekeken bij de pushinstellingen etc. Niets bijzonders...

Het gaat hierbij om een iPhone 4 met iOS 5.0 zonder jailbreak.

Iemand suggesties?!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.