//

Hotspot Vodafone kan ik niet vinden

Hotspot Vodafone kan ik niet vinden discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet dat er al meerdere topics hierover zijn maar ik denk dat mijn verhaal toch net even iets anders is, of in iedergeval ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-12-11, 22:03
pimgo pimgo is offline
• iOS 5.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard Hotspot Vodafone kan ik niet vinden

Ik weet dat er al meerdere topics hierover zijn maar ik denk dat mijn verhaal toch net even iets anders is, of in iedergeval ik heb het niet kunnen vinden.

Ik heb sinds gister een abo bij vodafone afgesloten (100 smart) en hierbij zit ook de functie telefoon als modem. Dit heb ik aangezet maar nu kan ik nergens een persoonlijke hotspot aanmaken. Ook heb ik bij 'Mobiel datanetwerk' geen optie om de tethering instellingen in te voeren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik maak gebruik van de jb en zit op ios 5. Ook maak ik gebruik van de gevey sim. Wel valt me op dat ik een andere aanbieder heb. (algemeen-->info-->aanbieder) Er staat Carrier Lab 11.0 en ik zit bij vodafone. Mijn moeder zit ook bij vodafone en zij heeft vf nl 11.0. Zij kan ook wel een hotspot aanmaken. Wie kan mij hierbij dus helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-12-11, 11:02
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Algemeen-netwerk-configureer hotspot (dat zou het juiste pad moeten zijn)

Als je gebruik maakt van een JB, dan zou ik gewoon MyWi 5.0 adviseren, werkt prima.
  #3  
Oud 08-12-11, 11:06
pimgo pimgo is offline
• iOS 5.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Klopt dar zou het moeten zijn. Maar waarom zie ik daar helemaal NIkS staan?
Ik wil het wel graag zonder extern programma doen. Echt als laatste optie wil ik wel tetherme installeren maar heb daar nog niet heel veel vertrouwen in.
  #4  
Oud 08-12-11, 11:11
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Je gebruikt een iphone 4 X GB op IOS5.x?

Dan zou die daar toch echt moeten staan. Is je abonnement ook al ingegaan bij Vodafone? Als je Iphone Smart hebt, dan zou het kunnen dat je abonnement nog op het oude staat, want je moet zelf aangeven dat je een nieuwe simkaart hebt, dan wordt namelijk ook je abonnement aangepast

Bij mij staat het wel, maargoed, MyWi 5.0 krijgt toch meer kudos van mij dan Apple's manier. Werkt energie zuiniger via BT, USB of Wi-Fi-hotspot, merk ik toch.
  #5  
Oud 08-12-11, 11:13
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pimgo Bekijk bericht
Klopt dar zou het moeten zijn. Maar waarom zie ik daar helemaal NIkS staan?
Ik wil het wel graag zonder extern programma doen. Echt als laatste optie wil ik wel tetherme installeren maar heb daar nog niet heel veel vertrouwen in.
Je hebt iOS5? Dan moet het er staan. Anders moet je contact opnemen met je provider. Ze hebben het dan uitgeschakeld via de provider instellingen.

__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #6  
Oud 08-12-11, 11:15
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Smartphone Crew - We staan klaar voor al je vragen - Vodafone.nl

Probeer ze eens op twitter of hyves of uiteraard telefonisch weten vast wel wat er aan de hand is, als je zelf een simkaart geknippert hebt zou ik ff melden dat je een microsimkaartje wil hebben btw

"dat dacht ik dus ook al - als het daar niet staat, klopt er iets niet"
  #7  
Oud 08-12-11, 11:23
pimgo pimgo is offline
• iOS 5.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Maar het probleem is, is dat ik op 5.0.0 zit en dan zeggen ze dat ik eerst moet updaten.

Het is al ingegaan maar ik heb nog geen nieuwe simkaart gekregen? Moet dat eerst? Kan ik gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat ik een nieuwe micro simkaart wil hebben?
  #8  
Oud 08-12-11, 11:26
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Ja je moet een micro-simkaart hebben, als je zelf hebt staan knutselen dan krijg je een 'verkeerde' code vanuit je simkaart mee dat je hoe dan ook geen hotspot functie krijgt. Ik weet alleen niet op 5.0.0 standaard de hotspot met zich meebrengt, en ja, als je op de officiële weg online wil... dan moet je systeem wel up2date zijn.

Ja je kan je simkaart ophalen in een VFW shop, of 1201 c.q. Smartphone crew bellen voor een microsimkaart (kost je overigens 14,50), maar zou gratis kunnen als je alleen een microsim kaart wilt via de klantenservice.
  #9  
Oud 08-12-11, 12:08
pimgo pimgo is offline
• iOS 5.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Maar kan het Ook als ik al een micro simkaart heb? Die kon ik namelijk wel gewoon omwisselen.
  #10  
Oud 08-12-11, 13:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackoutzz Bekijk bericht
... (kost je overigens 14,50), maar zou gratis kunnen als je alleen een microsim kaart wilt via de klantenservice.
Je zou wel gek zijn als je hiervoor moet betalen. Gewoon een Vf winkel binnenstappen en je sim om laten ruilen voor een micro sim. Heb ik ook gedaan, 1 minuut werk en je loopt bellend de winkel uit.
Ik heb overigens ook Vodafone en de hotspot functie is geblokkeerd voor Vodafone gebruikers, tenzij je (blijkbaar) een zakelijk abonnement hebt, of de Blox 'telefoon als modem gebruiken' hebt geactiveerd op My Vodafone (tegen betaling van 9,95 per maand)
  #11  
Oud 08-12-11, 13:58
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Nieuwe simkaart kost altijd 14,50 alleen bij upgraden gewone naar micro is gratis of diefstal. Dat ze vaak geen rekening doen, is service, geen plicht.

Bij het nieuwe iPhone Smart abonnement zou je standaard gebruik mogen maken van de spot. Bij de oude vorm klopt het dat het uit stond.

Ik heb er geen problemen mee
  #12  
Oud 08-12-11, 15:54
pimgo pimgo is offline
• iOS 5.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Ja klopt maar dat is dus zo gek. Ik heb het ook al aangezet. Maar in ga dan wel even langs vanmiddag. Kan ik gewoon zeggen dat ik de nieuwste software heb?
  #13  
Oud 08-12-11, 21:09
pimgo pimgo is offline
• iOS 5.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

HET IS GELUKT.

Ik heb in cydia 'TetherMe' gekocht en nu staat hij er gewoon bij en doet hij het. Ben echt blij nu! In ieder geval bedankt voor het mee denken.

Hier kan nu een slotje op!

TetherMe heeft me maar 3,80 gekost dus is te overzien. het zou dus eigenlijk gratis moeten maar door de jb is mij gezegd dat dat mogelijk geblokkeerd wordt of zo iets. Maar ja, nu kan ik wel gewoon op vakantie ook internetten met me laptop.
  #14  
Oud 08-12-11, 21:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pimgo Bekijk bericht
Maar ja, nu kan ik wel gewoon op vakantie ook internetten met me laptop.
Ik heb ook TetherMe destijds gekocht, maar wacht op een untethered jb
En je bent neem ik aan op de hoogte van evt. kosten voor internet in het buitenland (data roaming)?
  #15  
Oud 08-12-11, 21:29
pimgo pimgo is offline
• iOS 5.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
En je bent neem ik aan op de hoogte van evt. kosten voor internet in het buitenland (data roaming)?
Dat is het mooie van het smart abonnement! 60 dagen per jaar kan ik gewoon volgens mijn bundel internetten zolang het dat toestaat en ik kan 500 sms'jes versturen per jaar in het buitenland. helemaal super dus!

Ik zit inderdaad ook wel een beetje te wachten maar ik zet hem eigenlijk ook nooit uit. laat hem elke avond op omdat ik 2 dagen net niet red gewoon.
  #16  
Oud 09-12-11, 00:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Oké, mooi!
  #17  
Oud 14-12-11, 20:50
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackoutzz Bekijk bericht
Nieuwe simkaart kost altijd 14,50 alleen bij upgraden gewone naar micro is gratis of diefstal. Dat ze vaak geen rekening doen, is service, geen plicht.

Bij het nieuwe iPhone Smart abonnement zou je standaard gebruik mogen maken van de spot. Bij de oude vorm klopt het dat het uit stond.

Ik heb er geen problemen mee
microsim is gewoon gratis bij voda, ik heb er al een stuk of 4 gewisseld en nog nooit betaald.
__________________
Bla bla bla...
Reageren

Labels
hotspot, ios 5, iphone 4, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan app niet vinden Siepje iPad algemeen 4 03-10-11 01:17
Kan muziek niet vinden omejoop38 Muziek, foto & video 1 15-03-11 16:17
iPhone: Kan iPhone niet vinden. ViktorR Jailbreak 4 05-09-09 19:56
Kan mappen niet vinden. stephenvis Archief 0 22-11-07 00:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.