//

Gebruikskosten vodafone!?

Gebruikskosten vodafone!? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, ik heb nu ongeveer 10 dagen een Vodafone Abonnement, 17,50 icm Zorgeloos Internet.. Nu kijk ik net op My Vodafone en staat er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-12-07, 16:56
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard Gebruikskosten vodafone!?

Hoi allemaal, ik heb nu ongeveer 10 dagen een Vodafone Abonnement, 17,50 icm Zorgeloos Internet..
Nu kijk ik net op My Vodafone en staat er onder:
Citaat:
De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 14,24 Bijgewerkt tot 25-12-2007
Bij de gebruikskosten buiten je tegoed horen alle kosten die je maakt als je tegoed op is, en de kosten die je maakt voor bijvoorbeeld bellen naar buitenlandse nummers, 09-info en servicenummers, en bellen in het buitenland.
Is dit dat ik nou 14,24 buiten mijn tegoed zit?
Want ik heb nauwelijks gesmst en ongeveer 11 mb internet gebruikt :s
Bellen ook niet veel, dus ik vraag me af hoe die extra kosten zijn gekomen..

Iemand die hier meer vanaf weet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-12-07, 17:00
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Volgens mij staan allebei de antwoorden op je vragen in je quote

Maar heb je misschien wat extra gebeld of toevallig wat 09-info en servicenummers gebeld?

Mischien kan je een gespecificeerde rekening aanvragen..
  #3  
Oud 25-12-07, 20:18
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Ik heb zelf T-Mobile en ook wel eens kosten gemaakt buiten mijn tegoed. Echter als ik dan mijn rekening krijg blijkt gewoon weer alles binnen mijn bundel te vallen. Ik heb een aantal jaar geleden ook Vodafone gehad icm een Nokia 6600 en TomTom. Ik had toen een paar keer gebruik gemaakt van de optie om files en dergelijke weer te geven. Dit ging via GPRS. Toen ik mijn rekening kreeg moest ik hiervoor extra betalen. Na een telefoontje met de klantenservice kreeg ik te horen dat de verbinding met de TomTom server buiten de Vodafone Live portal omging. Vandaar mijn extra kosten. Normaal gesproken heb je net als ik nu onbeperkt internet. Ik zou eens contact opnemen met Vodafone. Zei kunnen immers zien welke kosten je gemaakt hebt en waarmee.

Groeten,
Patrick
__________________
Eerst Iphone 2G US 8GB, toen Iphone 3G NL 8GB black en nu Iphone 4 16GB black
  #4  
Oud 25-12-07, 21:55
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patipod Bekijk bericht
Ik heb zelf T-Mobile en ook wel eens kosten gemaakt buiten mijn tegoed. Echter als ik dan mijn rekening krijg blijkt gewoon weer alles binnen mijn bundel te vallen. Ik heb een aantal jaar geleden ook Vodafone gehad icm een Nokia 6600 en TomTom. Ik had toen een paar keer gebruik gemaakt van de optie om files en dergelijke weer te geven. Dit ging via GPRS. Toen ik mijn rekening kreeg moest ik hiervoor extra betalen. Na een telefoontje met de klantenservice kreeg ik te horen dat de verbinding met de TomTom server buiten de Vodafone Live portal omging. Vandaar mijn extra kosten. Normaal gesproken heb je net als ik nu onbeperkt internet. Ik zou eens contact opnemen met Vodafone. Zei kunnen immers zien welke kosten je gemaakt hebt en waarmee.

Groeten,
Patrick
Heb al een mailtje gestuurd naar Vodafone klantenservice voor uitleg hierover, ik heb geen 09- nummers gebelt oid.
Google maps wel, zou het dat zijn??
Wel raar dan, moet ik maar gewoon haarfijn aan ze uitleggen dat ik een iPhone heb en dat ik gewoon wil kunnen internetten!

Heb iig nu GPRS uitgezet, maar eerst een antwoord afwachten :/

Bedankt!

Edit: overigens staat er op de Vodafone Site dat ik kan: 'Messenger, Google, Youtube, Hyves, Startpagina.nl en Google Maps!
Youtube heb ik geeneens 1.1.2 geactiveerd dus.. Als het buiten de portal van Vodafone valt, hadden ze het maar niet op de site moeten zetten? zie: Mobiel Internet

Laatst gewijzigd door Amp.; 25-12-07 om 21:58.
  #5  
Oud 25-12-07, 22:15
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Hi Amp,

Ik ben benieuwd welke reactie je krijgt van Vodafone. Maar je betaalt toch voor onbeperkt internet. Dus zonder datalimiet. Onbeperkt = onbeperkt. Ik heb nu al 2 jaar T-Mobile Pocket internet Totaal. Nu op mn Iphone en eerst op mijn MDA Pro. Hierop had ik ook TomTom en maakte ik gebruik van de file informatie en dergelijke. Nooit heb ik extra kosten gemaakt buiten mijn bundel. Ik weet niet of het mogelijk is om een gespecificeerde rekening te krijgen waar al je verbruik op staat. Ik kan maandelijks mijn rekening online bekijken. Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Hou me eens op de hoogte.

Groet,
Patrick

Edit: lees net nog het volgende op de site van Vodafone Je betaalt voor het surfen zelf. Voor sommige content en toegang tot bepaalde sites betaal je nog eens apart

Laatst gewijzigd door Patipod; 25-12-07 om 22:24.
  #6  
Oud 25-12-07, 22:35
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Ja klopt, maar er staat ook dat die bepaalde sites bijvoorbeeld erotische sites zijn, waar je dan nog moet betalen voor toegang
Overigens zeggen ze het er zelf bij, Google Maps, YouTube etc.
Ik denk dat ik volledig in mijn recht sta, google maps is niets meer dan een datastreampje van afbeeldingen!

Maar ik hou jullie up-to-date, ik verwacht alleen geen antwoord tot na de kerstdagen..

Gr. Hidde

(overigens, er zijn meerdere vodafone gebruikers op iphoneclub, dus zouden het ook moeten hebben dan?)
  #7  
Oud 26-12-07, 12:02
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Hoi Amp,

Ik ben net nog eens even gaan kijken op de site van Vodafone. Nu schreef je dat je je abonnement pas sinds 10 dagen had. Ik heb het volgende gevonden:

Ben je een nieuwe Vodafone klant? Dan vind je op je eerste rekening de abonnementskosten van de afgelopen maand én de kosten van de lopende maand. Voor de eerste maand berekenen we de abonnementskosten en je TeGoed vanaf de datum van aansluiting in die maand.

Wellicht komt het hierdoor. Je betaalt dus een klein stukje achteraf en een volledige maand vooruit. Dit is maar eenmalig op je eerste factuur. Je bent namelijk het abonnement halverwege de maand gestart. Dus die halve maand betaal je ook. Klinkt ingewikkeld maar ik hoop dat je het snapt

Greetz,
Patrick
  #8  
Oud 27-12-07, 13:16
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patipod Bekijk bericht
Hoi Amp,

Ik ben net nog eens even gaan kijken op de site van Vodafone. Nu schreef je dat je je abonnement pas sinds 10 dagen had. Ik heb het volgende gevonden:

Ben je een nieuwe Vodafone klant? Dan vind je op je eerste rekening de abonnementskosten van de afgelopen maand én de kosten van de lopende maand. Voor de eerste maand berekenen we de abonnementskosten en je TeGoed vanaf de datum van aansluiting in die maand.

Wellicht komt het hierdoor. Je betaalt dus een klein stukje achteraf en een volledige maand vooruit. Dit is maar eenmalig op je eerste factuur. Je bent namelijk het abonnement halverwege de maand gestart. Dus die halve maand betaal je ook. Klinkt ingewikkeld maar ik hoop dat je het snapt

Greetz,
Patrick
mijn normale abo kosten zijn geloof ik 15,50 per maand, dus 14,24 is een raar bedrag maar het zou daardoor kunnen komen

Had net naar vodafone gebelt, en moest ik specifieke informatie geven over mezelf (vertrouwelijke informatie eh).. Laat het nou net zijn dat de abo op mijn vader z'n naam staat Dus die moet later even bellen!

Ik heb zelf ook het vermoeden dat die kosten daar vandaan komen
Iig bedankt!

Gr. Hidde
  #9  
Oud 27-12-07, 17:04
Edgar Edgar is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 4
Standaard

Hidde, kan je met vodafone alleen de websites genoemd op vodafone.nl onbeperkt gebruiken (zoals google, youtube etc) of gewoon alles wat je maar op internet kunt verzinnen?
  #10  
Oud 27-12-07, 17:08
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edgar Bekijk bericht
Hidde, kan je met vodafone alleen de websites genoemd op vodafone.nl onbeperkt gebruiken (zoals google, youtube etc) of gewoon alles wat je maar op internet kunt verzinnen?
Normaal gesproken valt alles binnen het gebruik van internet. Dus je kunt doen en laten wat je wilt (Fair Use Policy). Heb zelf T-Mobile. Maar het zal bij Vodafone niet veel anders zijn.
  #11  
Oud 27-12-07, 21:07
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Ja wat Patrick zegt, alleen bij mij zijn dus extra kosten (??) op 1 of andere manier, en ik ben dat aan het uitzoeken.
Ik denk dat hetgene is wat hierboven al is gezegt.
Youtube heb ik zelf nog niet GPRS geactiveerd op 1.1.2 maar zonder dat heb ik (met redelijk gebruik van internet) slechts 14 mb dataverbruik gehad in de laaste 12 dagen!
  #12  
Oud 27-12-07, 21:18
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Hidde, is er nog wat verandert in je verbruik. Of nog steed hetzelfde. Wat je zou kunnen proberen is het volgende. Open een website via je Safari browser. Maakt niks uit wat. Laat hem gewoon ff verbinden via gprs. Hij gebruikt nu enkele kb's. Als je morgen kijkt bij je Vodafone online rekening en er is weer wat veranderd in je beltegoed weet je dat het daar aan ligt. Veranderd er niks en blijven de kosten gelijk dan heeft het niks met gprs te maken.

Groeten,
Patrick
  #13  
Oud 31-12-07, 17:46
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patipod Bekijk bericht
Hidde, is er nog wat verandert in je verbruik. Of nog steed hetzelfde. Wat je zou kunnen proberen is het volgende. Open een website via je Safari browser. Maakt niks uit wat. Laat hem gewoon ff verbinden via gprs. Hij gebruikt nu enkele kb's. Als je morgen kijkt bij je Vodafone online rekening en er is weer wat veranderd in je beltegoed weet je dat het daar aan ligt. Veranderd er niks en blijven de kosten gelijk dan heeft het niks met gprs te maken.

Groeten,
Patrick
Het heeft niets met GPRS te maken dat lucht op, ik wacht wel tot (morgen?) dan komt de online rekening + specificatie dus dan kan ik het zo aflezen

Gelukkig nieuwjaar alvast!
  #14  
Oud 20-01-08, 14:11
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Zo, vandaag gespecificeerde rekening gehad, naaistreek van vodafone.
Mijn abo is geactiveerd op 13/12/07, maar mijn blox op 20/12/07, dit terwijl ik gewoon een abo INC zorgeloos internet per direct had afgesloten!

Maar nu kom ik net tot de ontdekking dat er ook stat 13/12/07 - 20/12/07 ook zorgeloos internet twv 2,06 euro in rekening is gebracht :?

Nouja, lekker dan.. gelukkig is het eenmalig!


Upd. Net gebelt, blijkt aansluitfout te zijn, krijg het bedrag terug

Laatst gewijzigd door Amp.; 20-01-08 om 14:37.
  #15  
Oud 03-03-08, 23:35
petrovsky's schermafbeelding
petrovsky petrovsky is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 16
Red face Gebruikskosten teller

Hallo,
Even over gebruikskosten.
Weet iemand of er een tooltje bestaat die de inkomende van de uitgaande gesprekken telt?
iPhone telt alles lekker bij elkaar.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone sim abonnement naar Vodafone prepaid toestel mvo72 Koopinformatie Nederland 1 13-02-11 10:51
iPhone 3G + Vodafone + Rabomobiel + Vodafone Live Portal Luckysunnie Overige providers Nederland 31 16-08-09 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.