//

Honderden euros kwijt aan live.vodafone.offnet

Honderden euros kwijt aan live.vodafone.offnet discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben ongeveer vier jaar klant bij vodafone. Sinds ongeveer twee jaar gebruik ik met dit abbo een iPhone 2gG uit amerika. Ik ben dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-09-09, 11:52
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Cool Honderden euros kwijt aan live.vodafone.offnet

Ik ben ongeveer vier jaar klant bij vodafone. Sinds ongeveer twee jaar gebruik ik met dit abbo een iPhone 2gG uit amerika. Ik ben dus ondertussen redelijk bekend met het toestel. Echter, vanaf 1 juli dit jaar zou mijn telefoon "automatisch" contact maken met het internet. Op de factuur noemt men dit dataverkeer omschreven als "live.vodafone.offnet". Iedere dag, meerdere malen per dag. Ik gebruik nooit internet op mijn telefoon. Dat kost honderden euro's. Normaal krijg ik rekeningen van 40, 50, 60 euro per maand, nu ineens 381 euro voor september, 522 voor augustus. Ik heb dus bij vodafone alle internetverkeer voor mijn abbo laten blokkeren. Toch zou ik graag willen weten wat er aan de hand is.

Ik gebruik safari nooit en m'n vpn/apn is niet geconfigureerd. Wi-Fi staat constant aan, omdat ik thuis en op het werk wel es gebruik maak van prive netwerken. (heb ik nu maar even uitgezet) Op stations of andere openbare plekken heb ik nog nooit gebruik gemaakt van internet via m'n telelefoon.

Als ik zo es google naar "live.vodafone.offnet" kom ik meer mensen tegen met hetzelfde probleem, en ook ericson, nokia, htc etc gebruikers, dus het ligt niet aan de iPhone, neenm ik aan.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem, en wat kan ik eraan doen?

de groeten, Puk.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-09, 14:53
sonick sonick is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maarssen
Berichten: 18
Standaard

Ik weet wel dat mijn Iphone 3g bij tmobile voor de appstore telkens automatisch zoekt naar update's.

Ook als ik mn telefoon niet gebruik en ik doe de toetsenblokkering eraf staan dan zie ik een 1'tje staan voor update zeg maar.

Dat zou dus kunnen dat jouw toestel dat ook automatisch doet.
Misschien dat een instelling in je email ervoor zorgt dat ie meerdere keren per dag verbinding maakt? en dan als de Wi-Fi net niet sterk genoeg hij hem over de gewone verbinding pakt?
  #3  
Oud 21-09-09, 10:53
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard

Hallo Sonick. Alvast dankjewel voor je reactie. Maar dat m'n telefoon dat na ruim anderhalf jaar dat opeens automatisch contact zoekt met internet. Zonder vpn configuratie, lijkt me sterk.
Ik zoek het meer in de richting van een hack (dat iemand mijn sim/telefoongegevens gebruikt) of in een vergissing van vodafone.
  #4  
Oud 21-09-09, 11:03
sonick sonick is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Maarssen
Berichten: 18
Standaard

Via Google kwam ik uit op diverse site's van radar enzo.
Daar werd vermeld dat sommige mensen geeneens toegang hebben tot internet maar wel internet kosten moesten betalen.

Ze gaven aan na meerdere keren gebeld te hebben met Vodafone dat er een vergissing was gemaakt.

Eventueel opvragen naar welke site's is gegaan is misschien wel handig dan!
  #5  
Oud 22-09-09, 17:47
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard

Yep, dat heb ik ondertussen gedaan. Ik heb een aangetekend schrijven naar Vodafone afdeling SSV gestuurd, met het hele verhaal, en met het verzoek om bezochte site op te sommen. Voor zover ik weet heb ik geen internet diensten in mijn abbo. Dus wellicht is het ook hier een vergissing. Maar dan wel een prijzige!
  #6  
Oud 06-01-10, 18:12
superfa superfa is offline
• iOS 2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem!

Nu 2e maand oprij dat mijn rekening velen malen hoger is dan normaal door alleen internet gebruik

live.vodafone.offnet

Heb ze net gebeld en er werd me verteld dat ik een brief moet sturen met kopie van de rekening:S

Hoe is het bij jou opgelost?
  #7  
Oud 07-01-10, 00:46
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard

Hallo Superfa,

Aan superfa, en alle anderen met zo'n Vodafone probleem. Ik heb uiteindelijk, na vele telefoontjes met hun klantenservice en een aangetekend schrijven naar het hoofdkantoor in Maastricht, het grootste deel van m'n geld terug gekregen. Dat is een paar weken terug gebeurd. In hun schriftelijk antwoord werd niet gesproken over fouten of vergissingen, maar onder de noemer "billijkheid" was men toch bereid om me grotendeels terug te betalen. Dus, eerst een aangetekend schrijven, en er regelmatig achteraan bellen. Succes.
  #8  
Oud 07-01-10, 01:25
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

@Pukkie Dat je genoegen neemt met "het grootste deel van het geld" vind ik echt ongelofelijk
Als jij aantoonbaar, van nooit internet te gebruiken, ineens internet bent gaan gebruiken, moet je gewoon alles terugkrijgen en zou je zelfs om een schappelijke tegemoetkoming kunnen vragen!
  #9  
Oud 09-01-10, 21:05
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard

eigenlijk zou men mij inderdaad volledig moeten vergoeden, maar het leven gaat door, dus de hele dag discussiëren met Vodafone vind ik niet de moeite waard.
  #10  
Oud 11-01-10, 00:33
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Staat je dataroaming aan?
  #11  
Oud 11-01-10, 08:45
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Vodafone maakt regelmatig fouten met rekeningen
Ik had toen Supersim Only speciaal voor iPhone afgesloten.
Dus geen aparte rekening van internet want dat is inclusief
Ze waren alleen vergeten 50% korting te doen op mijn abbo
Toen had ik opgebeld en krijg je zon vrouw aan de telefoon...meneer dat is van uw oude abbo terwijl die nog goedkoper was
Uiteindelijk moest ik maar naar de Vodafone winkel gaan en heb ik uiteindelijk mijn geld die maand terug gekregen
Voor de rest heb ik sinds 1999 Vodafone (Libertel) en ben er zeer te spreken over kwa geld kwaliteit (altijd bereik).
  #12  
Oud 11-01-10, 11:09
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard Vodaphone

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
Staat je dataroaming aan?
Nee, ik heb dataroaming eigenlijk nooit aanstaan.
En dat brengt me tegelijk tot het volgende: Ik heb nu sinds kort
internet (via blox) geactiveerd, m'n telefoon (2G) ingesteld zoals Vodaphone aangeeft, maar helaas, geen internet tot nu toe. Moet ik dat dataroaming dan toch aanzetten? Of is m'n 2G uberhaupt niet in staat een internet verbinding
te onderhouden?
  #13  
Oud 26-01-10, 02:35
bikerkippie bikerkippie is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Hier
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pukkie Bekijk bericht
Nee, ik heb dataroaming eigenlijk nooit aanstaan.
En dat brengt me tegelijk tot het volgende: Ik heb nu sinds kort
internet (via blox) geactiveerd, m'n telefoon (2G) ingesteld zoals Vodaphone aangeeft, maar helaas, geen internet tot nu toe. Moet ik dat dataroaming dan toch aanzetten? Of is m'n 2G uberhaupt niet in staat een internet verbinding
te onderhouden?
Staan je APN settings wel juist?
  #14  
Oud 26-01-10, 05:13
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

zo niet moet het zijn:

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

In staat een internetverbinding te onderhouden niet maar wel om er eentje te maken, zelf ook een 2G gehad
  #15  
Oud 26-01-10, 11:30
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard iphone 2G internet verbinding

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

deze gegevens heb ik gebruikt, ook met de extentie .nl en office.vodafone met beide extenties, maar helaas.
  #16  
Oud 26-01-10, 12:07
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Heb je de mogelijkheid je sim in een ander toestel te proberen (geen iPhone) ?
Eens kijken of je dan wel het internet op kan want dan is er misschien iets met de GPRS-chip van je 2G aan de hand.
Volledige restore kan je altijd nog proberen als niets helpt en anders weet ik het zo ook even niet.
  #17  
Oud 26-01-10, 14:54
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard internet op iphone 2g

Kan natuurlijk aan de software of aan het toestel liggen, dus proberen met een andere telefoon zou een goeie test zijn. Maar eerst effe nog dit: op het scherm zie ik een grote "spatie" (zie plaatje) tussen APN en live.vodafone.com. Echter is dit geen spatie, en ik krijg het ook niet weg. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png NetwerkIphone2G.PNG‎ (30,4 KB, 28x gelezen)
  #18  
Oud 26-01-10, 15:21
zwagger zwagger is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pukkie Bekijk bericht
Nee, ik heb dataroaming eigenlijk nooit aanstaan.
En dat brengt me tegelijk tot het volgende: Ik heb nu sinds kort
internet (via blox) geactiveerd, m'n telefoon (2G) ingesteld zoals Vodaphone aangeeft, maar helaas, geen internet tot nu toe. Moet ik dat dataroaming dan toch aanzetten? Of is m'n 2G uberhaupt niet in staat een internet verbinding
te onderhouden?
Met mijn 2g moest ik EDGE aanzetten, anders had ik geen verbinding.. Weet niet of je die al aan hebt staan?
  #19  
Oud 26-01-10, 18:28
pukkie pukkie is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 9
Standaard

deze EDGE kan ik dus niet vinden op m'n iphone, en dat sinds OS 3.0. (Ik dacht dat deze APN daarvoor in de plaats gekomen was) Waar moet ik die EDGE dan aan/uit zetten?
  #20  
Oud 26-01-10, 21:07
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Op je screenshot staat ook geen gprs icoontje dat is ook al vreemd.
Edge kan ik nergens vinden in de instellingen maar ik kan het wel met SBSettings aan en uit zetten, misschien moet ja dat eens proberen..
Reageren

Labels
automatische verbinding, internet, live.vodafone.offnet, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus - Vodafone live stibi Overige providers België 2 22-05-10 21:56
Storing Vodafone Live. Trick9 Vodafone 7 30-09-09 16:15
iPhone 3G + Vodafone + Rabomobiel + Vodafone Live Portal Luckysunnie Overige providers Nederland 31 16-08-09 23:36
iPhone internet, vodafone live martijn88 Archief 5 11-03-09 12:21
België: Vodafone Live! PanicPilot Overige providers België 0 25-09-08 18:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.