//

Vodafone belmin en/of sms

Vodafone belmin en/of sms discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Aangezien T-Mobile een zeer teleurstellend bereik heeft in de provincie Groningen, heb ik nog steeds geen iPhone. Nu ben ik het zat en ga ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-07-10, 13:46
Xcode Xcode is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard Vodafone belmin en/of sms

Hallo,

Aangezien T-Mobile een zeer teleurstellend bereik heeft in de provincie Groningen, heb ik nog steeds geen iPhone. Nu ben ik het zat en ga ik voor een simlock-vrije iPhone 4… dat wil ik graag in combinatie met een Vodafone sim-only abonnement (bellen + sms + web). Nu struikel ik enorm over de duidelijkheid van Vodafone omtrent deze abonnementen.

Ik denk voorlopig nog uit de voeten te kunnen met het Bel+Sms+Web Sim Only 170 abonnement. Daarbij heeft men het over een bel en/of sms bundel die bestaat uit 170 minuten en/of 170 sms'jes. En daarbij is het ook nog zo dat je gebruik kunt maken van de gratis (?) sms-verdubbelaar.

Nu zit ik dus met die en/of. Wat houdt dat in? Is het zo dat je net als bij T-Mobile een x aantal belminuten en sms'jes krijgt… los van elkaar?

Of… - even zonder sms-verdubbelaar - betekent het dat als je 1 sms'je verstuurt, je ook 1 minuut minder kunt bellen? Dus dat je een x aantal 'punten/credits' hebt die je dan verbruikt.

Welke van de twee scenario's is het… of zit het toch nog weer anders?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Groeten,
Xcode
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-07-10, 14:30
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Hi,

Je hebt een sim only abbo en een abbo+tel. Beide hebben verschillende regels.

als je sim only kiest en je bijvoorbeeld Sim560 neemt dan krijg je 560 minuten en/of 560 smsjes. Dus je tegoed is 560 en elke minuut bellen is een credit en elke sms is een credit. Het addertje is als volgt: er is géén sms verdubbelaar mogelijk bij een sim only abbo en alle minuten worden afgerond. Dus 0.01minuten bellen = 1 minuut en 1.01minuten bellen = 2 minuten.

als je een abbo+tel neemt is het hetzelfde als hierboven, maar dan heb je wel recht op een sms verdubbelaar en dan wordt een 1 sms 0,5 credit zeg maar. Daarnaast worden alleen de eerste minuten afgerond. Daarna worden het seconden. 1.01 is in dit geval dus ook echt 1.01 en niet 2.

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg. De tip is in ieder geval als je een iphone 4 met vodafone wilt dat je een abbo+tel neemt. Deze kun je bijvoorbeeld bestellen bij phoneshop.nl
  #3  
Oud 20-07-10, 15:38
Xcode Xcode is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard

Hallo,

Het tarievenoverzicht meldt echter duidelijk het volgende onder Bel+Sms+Web Sim Only 2 jaar: 'Bundel bestaande uit belminuten en/of sms, plus mobiel internet. Via een opt-in kunt u zelf uw sms eenheden verdubbelen.'.

http://www.vodafone.nl/shop/help/pdf...el+sms+web.pdf

Of zie ik het verkeerd?

Groeten,
Xcode
  #4  
Oud 20-07-10, 15:46
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Bij een normaal abonnement krijg je 2x zoveel SMS
Bij een sim only abonnement niet.

Ik heb dit een tijd geleden ook uitgezocht. Erg verwarrend van Vodafone. Want ze zetten het er niet duidelijk bij.
__________________
Are you ready for this!
  #5  
Oud 20-07-10, 17:14
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Bij een normaal abonnement krijg je 2x zoveel SMS
Bij een sim only abonnement niet.

Ik heb dit een tijd geleden ook uitgezocht. Erg verwarrend van Vodafone. Want ze zetten het er niet duidelijk bij.
Klopt. Ik heb het daarom ook bij de helpdesk en een winkel nagevraagd en die zeiden allebei hetzelfde. Alhoewel beide informatiebronnen nooit veel weten ben ik er maar wel vanuit gegaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone: Kan geen sms ontvangen Aiwaa Vodafone 0 17-11-10 09:19
Vodafone sms probleem Al-X Vodafone 3 14-11-10 15:34
Vodafone Sms afleverrapport / leveringsrapport vasco Vodafone 4 06-09-10 09:54
Contract ontbinden afronden belmin Patrickdkl Odido (T-Mobile) 15 10-06-09 00:34
Vodafone bij lange SMS Stiruam Vodafone 1 24-02-09 18:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:35.