//

Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones

Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ja je zit veilig Ik heb Ben.. Sinds ongeveer 2 dagen heb ik geen internetverbinding meer (@ topic in dit subforum). En Ben is maandelijks... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-08-10, 22:00
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ja je zit veilig

Ik heb Ben.. Sinds ongeveer 2 dagen heb ik geen internetverbinding meer (@ topic in dit subforum). En Ben is maandelijks... Dus als zij iets invoeren, is dat waarschijnlijk gewoon voor nieuwe klanten. Nu hebben ze namelijk 2 verschillende tarieflijsten, voor klanten van voor 14 oktober 09 (zoiets) en voor klanten vanaf 15 oktober 09. Laat mijn activatiedatum nou 15-10-2009 zijn terwijl ik het een stuk eerder besteld heb


Ben internet altijd Ja, onbeperkt data verbruik in Nederland mogelijk
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-08-10, 22:02
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Ja je zit veilig

Ik heb Ben.. Sinds ongeveer 2 dagen heb ik geen internetverbinding meer (@ topic in dit subforum). En Ben is maandelijks... Dus als zij iets invoeren, is dat waarschijnlijk gewoon voor nieuwe klanten. Nu hebben ze namelijk 2 verschillende tarieflijsten, voor klanten van voor 14 oktober 09 (zoiets) en voor klanten vanaf 15 oktober 09. Laat mijn activatiedatum nou 15-10-2009 zijn terwijl ik het een stuk eerder besteld heb


Ben internet altijd Ja, onbeperkt data verbruik in Nederland mogelijk
ooh oke dus jij heb geen last van waar hebben ze 2 tarieflijsten? Ben bedoel je toch?
  #23  
Oud 13-08-10, 22:04
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
Dat is maar hoe je het bekijkt, het gemiddelde gebruik gaat bij een limiet van 250MB natuurlijk ook naar beneden.
Ja dat is waar... Daarbij heeft Vodafone een domme beslissing genomen IMO. Nu de grote massa in het nieuws hoort dat "Vodafone limiet stelt", zullen ze naar andere providers gaan, terwijl al die andere providers exact hetzelfde doen, maar dan met een slimmere PR-afdeling.

Nou ja, hopen dat 4G een snelle ontwikkeling door maakt, dan wordt dat op een gegeven moment ook een stuk goedkoper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermadrid Bekijk bericht
ooh oke dus jij heb geen last van waar hebben ze 2 tarieflijsten? Ben bedoel je toch?
Nee geen last van Vodafone. Ja Ben heeft 2 tarieflijsten, ze hebben het aangepast (ingaande @ 15 oktober 2009). Daarbij hebben alle klanten van voor 15 oktober 09 gewoon hun oude tariefplan nog.. Vandaar dat ik denk dat Ben waarschijnlijk niet oude klanten dwingt over te stappen

Ps. Het blijft wel een onderdeel van T-Mobile, dus je weet maar nooit.
  #24  
Oud 13-08-10, 22:06
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Hahah, ja oke en wat FridgeNL zegt klopt ook wel indd.
Maar ik las dat je niet snel waarschuwing kreeg als je gemiddelde overschreed.
Als de 4g doorbreekt kan de Iphone 4 daar dan ook gebruik van maken?
  #25  
Oud 13-08-10, 22:08
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nou als je dat gemiddelde eenmaal over bent, sta je in de aandacht denk ik hoor. "Die denkt zeker nog dat onbeperkt echt onbeperkt is!"
Nee, de huidige telefoons ondersteunen geen 4G, volgens mij moeten ze daarvoor een aparte/sterkere ontvanger hebben? Ik weet niet zoveel van de hardware af, maar dit lijkt me wel zo..
  #26  
Oud 13-08-10, 22:10
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Nou als je dat gemiddelde eenmaal over bent, sta je in de aandacht denk ik hoor. "Die denkt zeker nog dat onbeperkt echt onbeperkt is!"
Nee, de huidige telefoons ondersteunen geen 4G, volgens mij moeten ze daarvoor een aparte/sterkere ontvanger hebben? Ik weet niet zoveel van de hardware af, maar dit lijkt me wel zo..
Nee, ik weet ook wel dat het niet echt onbeperkt is, je internet thuis is eigenlijk ook niet onbeperkt. Maar mensen zaten soms echt ver over de gemiddelde en ze kregen geen waarschuwing dus vandaar. Maar misschien gaan ze nu beter op letten?
  #27  
Oud 13-08-10, 22:13
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Inderdaad, net als dat eindeloos sms'en eindeloos duurt tot je de 1000 bereikt. Nou ze kregen geen waarschuwing... Maar kregen ze wel buiten bundel kosten? Als ik mijn belstatus niet kan zien doordat Ben/T-Mobile weer eens een week achterloopt, ga ik zo over bundel heen.
  #28  
Oud 13-08-10, 22:14
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Nee, ze kregen ook geen extra kosten. ALleen sommige kregen wel waarschuwing dus beetje vaag maar we zullen zien
  #29  
Oud 13-08-10, 22:23
runner70 runner70 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 104
Standaard

Snap ik het nu niet? Dit geld toch niet voor iphone4? staat toch dat het niet geld voor simonly abon. iphone4 wordt toch niet met abon geleverd. simlock vrije iphone+simonly(anwb,tvgids) en er is niets aan de hand.
  #30  
Oud 13-08-10, 22:30
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Nee je moet het even anders bekijken; over 1/1 jaar kun je nergens klant worden en denken "niets aan de hand", want overal zal dit ingevoerd worden.
  #31  
Oud 13-08-10, 22:34
dutchyme dutchyme is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 81
Standaard

je knipt toch gewoon je sim.
Dat had ik ook gedaan.
staan van de overlays op internet en knip knip met de schaar en bellen maar
  #32  
Oud 14-08-10, 08:55
emile67 emile67 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik heb nu een sim only abo met als extra's de Blox voor zorgeloos mobiel internet. Dit is een optie wat geen onderdeel uitmaakt van je contract en kan door Vodafone worden aangepast zonder dat dit de voorwaarden veranderd. Je kan nu al deze blox aan of uit zetten zonder dat dit invloed heeft op je contract. Ik verwacht dat de Blox na 6 september wordt vervangen door een gelimiteerde blox (eentje met zorgen).
  #33  
Oud 14-08-10, 09:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het is in de comments van dit nieuwsbericht al genoemd: Mensen, de huidige situatie (voor enkele euro's of bijna gratis onbeperkt internet) is gewoonweg niet houdbaar voor de toekomst. Sinds de komst en het populair worden van smartphones zoals de iPhone waarbij zelfs je buurvrouw en schoonmoeder zo'n apparaat hebben, is het mobiele data verkeer grandioos gestegen. Als je als provider niet de maatregelen neemt om je netwerk hierop aan te passen, krijg je toestanden zoals we bij t-mobile hebben gezien afgelopen jaar: waardeloze 3G dekking, verstopte UMTS masten, dropped calls, ga zo maar door. Om je netwerk te blijven onderhouden en aan te passen op deze groeiende aantallen smartphones en iPads (slimmerds met een iPad kopen gewoon een spotgoedkoop sim-only abonnement met een internet bundeltje, wat veel goedkoper is dan een echt data-abonnement, dus daar verdienen providers ook niet speciaal aan), moet er geld gestopt worden in deze netwerken. GELUKKIG blijkt Vodafone dat voldoende te doen, want de klachten over een slechte dekking van Vf staan in schril contrast bij de klachten over de dekking van T-Mobile's 3G netwerk (wat ik hier zoal lees de afgelopen 2 jaar).
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor alle providers dit gaan invoeren. Je kunt wel zeggen dat het '5 jaar terug in de tijd is', maar het is mijns inziens gewoon niet anders.

Ik heb persoonlijk liever een kwalitatief goed (3G) netwerk, evt. met data limiet, dan wat ik kreeg bij t-mobile: tijdens de spits, áls je al 3G had, kon je beter handmatig op GPRS overschakelen, want een pagina laden duurde een eeuw via het 3G netwerk. 30 aug. stap ik pas over op Vf dus dan zal ik pas weten hoe deze provider presteert, maar het kan denk ik niet veel slechter meer.

Mijn gemiddelde verbruik is 100MB per maand (ik zit voornamelijk op Wi-Fi, thuis wanneer ik mijn iPhone gebruik), dus voor mij zou het ruim voldoende zijn om 250MB limiet te hebben.

Ik werk niet voor Vf of eender andere provider, of heb anderszinds ook geen enkele belang in of met dit onderwerp, maar dit is hoe ik er over denk.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 14-08-10 om 09:59.
  #34  
Oud 14-08-10, 10:11
jojophone's schermafbeelding
jojophone jojophone is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 97
Standaard

Nu sta ik in twijfel. Net simlockvrije iPhone 4 besteld......

Kan de 17e mijn nieuwe contract gaan regelen. Maar ik wil mijn nummer behouden dus pas 17 december gaat mijn abbo echt in.

Heb ik dan omdat ik voor 6 september mijn contract afsluit nog de oude voorwaarden? Of heb ik de nieuwe voorwaarden omdat ik pas half december ga bellen?

Anders overweeg ik om mijn nieuwe abbo bij VF nu al in te laten gaan en voor t eerst in 9 jaar een nieuw nummer te nemen.
  #35  
Oud 14-08-10, 11:11
jojophone's schermafbeelding
jojophone jojophone is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 97
Standaard

Dus ik bel de klantenservice van VF en daar weten ze hier niks van!

Staat toch echt op de voorpagina van de telegraaf maar volgens de dame daar was er nog niks officieel!

:S
  #36  
Oud 14-08-10, 12:21
iMikey iMikey is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Standaard

Net gebeld met de klantenservice en daar werd mij verteld dat er inderdaad nieuwe voorwaarden aan gaan komen ten aanzien van het datagebruik. Die gelden echter nu nog niet en als je nu besteld gelden nog steeds de oude voorwaarden.

De medewerker had het nieuws over het datagebruik ook alleen uit de krant en intern bij Vodafone is dit ook nog niet bekend gemaakt.
  #37  
Oud 14-08-10, 14:11
mdl mdl is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 69
Standaard

Ik heb 2 weken geleden een vodafone sim only bel+sms+web gekocht via de tv gids. Ik heb de grootste versie gekocht (620 min, sms) voor 2 jaar.

Mijn abo gaat in per 4 okt. met nummerbehoud.

Geld deze regel dan ook voor mij en wat zijn de consequenties?
  #38  
Oud 14-08-10, 14:25
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

KPN gaat ook limieten invoeren... (bron Radio538)
  #39  
Oud 14-08-10, 14:25
jojophone's schermafbeelding
jojophone jojophone is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdl Bekijk bericht
Ik heb 2 weken geleden een vodafone sim only bel+sms+web gekocht via de tv gids. Ik heb de grootste versie gekocht (620 min, sms) voor 2 jaar.

Mijn abo gaat in per 4 okt. met nummerbehoud.

Geld deze regel dan ook voor mij en wat zijn de consequenties?
Heb je al een contract gehad en getekend?
Want dan val je nog onder de voorwaarden die nu gelden.
  #40  
Oud 14-08-10, 15:57
iphone4user iphone4user is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Het is in de comments van dit nieuwsbericht al genoemd: Mensen, de huidige situatie (voor enkele euro's of bijna gratis onbeperkt internet) is gewoonweg niet houdbaar voor de toekomst. Sinds de komst en het populair worden van smartphones zoals de iPhone waarbij zelfs je buurvrouw en schoonmoeder zo'n apparaat hebben, is het mobiele data verkeer grandioos gestegen. Als je als provider niet de maatregelen neemt om je netwerk hierop aan te passen, krijg je toestanden zoals we bij t-mobile hebben gezien afgelopen jaar: waardeloze 3G dekking, verstopte UMTS masten, dropped calls, ga zo maar door. Om je netwerk te blijven onderhouden en aan te passen op deze groeiende aantallen smartphones en iPads (slimmerds met een iPad kopen gewoon een spotgoedkoop sim-only abonnement met een internet bundeltje, wat veel goedkoper is dan een echt data-abonnement, dus daar verdienen providers ook niet speciaal aan), moet er geld gestopt worden in deze netwerken. GELUKKIG blijkt Vodafone dat voldoende te doen, want de klachten over een slechte dekking van Vf staan in schril contrast bij de klachten over de dekking van T-Mobile's 3G netwerk (wat ik hier zoal lees de afgelopen 2 jaar).
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor alle providers dit gaan invoeren. Je kunt wel zeggen dat het '5 jaar terug in de tijd is', maar het is mijns inziens gewoon niet anders.

Ik heb persoonlijk liever een kwalitatief goed (3G) netwerk, evt. met data limiet, dan wat ik kreeg bij t-mobile: tijdens de spits, áls je al 3G had, kon je beter handmatig op GPRS overschakelen, want een pagina laden duurde een eeuw via het 3G netwerk. 30 aug. stap ik pas over op Vf dus dan zal ik pas weten hoe deze provider presteert, maar het kan denk ik niet veel slechter meer.

Mijn gemiddelde verbruik is 100MB per maand (ik zit voornamelijk op Wi-Fi, thuis wanneer ik mijn iPhone gebruik), dus voor mij zou het ruim voldoende zijn om 250MB limiet te hebben.

Ik werk niet voor Vf of eender andere provider, of heb anderszinds ook geen enkele belang in of met dit onderwerp, maar dit is hoe ik er over denk.
Voor jouw, als het voor jouw maar voldoende is he. als jij maar 100 mb gebruikt is dat hartstikke fijn voor JOU. geweldig dat JIJ maar 100 mb gebruikt. egoïstische nerd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:39.