//

Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones

Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Van het weekend even langs de vodafone winkel gegaan. Ik heb het web Bel+sms+web 270 abbo. Dit abbonement zou dan ook met 250mb datalimiet beperkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 22-08-10, 17:00
Jeroenmo's schermafbeelding
Jeroenmo Jeroenmo is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 62
Standaard

Van het weekend even langs de vodafone winkel gegaan. Ik heb het web Bel+sms+web 270 abbo. Dit abbonement zou dan ook met 250mb datalimiet beperkt worden. De abbo's (sim only heb ik het dan over). Waarbij je rond de 30 euro per maand betaald krijgen een 1gb limiet.
Hmm, nouja, ik heb nog een jaar FUP in ieder geval =). Ik heb trouwens geen zin om op mn verbruik te letten. Na elk youtube filmpje kijken of ik er overheen ben :/.

Ik vind het wel bijzonder dat technologie/internet met de tijd goedkoper en sneller wordt maar voor mobiel internet geld dit kennelijk dus andersom.
__________________
Iphone 4 32GB (Frankrijk) @ Vodafone
Ipad 2 32GB (Nederland)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 23-08-10, 10:02
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenmo Bekijk bericht
Ik vind het wel bijzonder dat technologie/internet met de tijd goedkoper en sneller wordt maar voor mobiel internet geld dit kennelijk dus andersom.
Dat komt omdat door het enorme succes van smartphone's (o.a. de iPhone) het dataverkeer zodanig toegenomen is dat de netwerken totaal overbelast raken. Vodafoon zegt dat dat vooral komt door het veelvuldig kijken naar youtube etc. Om de gebruikers meer bewust te maken dat hierdoor het netwerk volledig plat kan gaan voeren ze de datalimieten in, zeggen ze. Waarschijnlijk is dat maar deels de reden en proberen ze ook meer geld binnen te krijgen om het netwerk te verbeteren. (Dat kost nogal wat geld).
  #63  
Oud 23-08-10, 10:49
Sjord Sjord is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 105
Standaard

Ik ben dus van plan een Iphone 4 te halen. Echter weet ik niet hoelang/hoeveel/wat ik kan bekijken met de Iphone4 voordat ik de 250mb raak.

Als ik geen Youtube kijk. Maar alleen wat doe facebooken, hyven, msnen en wat andere progjes heb draaien. Raak je dan snel de 250mb?
  #64  
Oud 23-08-10, 10:56
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik kijk nauwelijks Youtube, maar ik kom makkelijk iedere maand over de 250MB.
Het ligt er maar net aan, krijg je bijv op een dag in de maand een mailtje binnen van een vriend met 10 foto's à 2MB (redelijke digitale camera komt tegenwoordig hier wel aan) dan zit je al op 20MB. Dan kijk je de dag erna met Hyves de vakantiefoto's van een vriend (50stuks) en dan heb je dr zo weer ettelijke MB's bij

Zo tikt het dus snel aan, maar er zijn ook zat mensen die maar 100MB gebruiken ofzo.
  #65  
Oud 23-08-10, 11:54
Sjord Sjord is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 105
Standaard

Het ligt er dus geheel aan wat je doet enzo. Misschien toch maar een Iphone in belgie halen en dan een anwb abbo erbij voor 6 september
  #66  
Oud 23-08-10, 17:45
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
@Bertje. Nee: het geldt alleen voor nieuwe abonnees en huidige klanten die verlengen (na 6-9) Als jij je contract uit 2006 of 07 gewoon maandelijks door laat lopen, verleng je niet: je ondertekent immers geen nieuw contract etc.
Ja maar ik heb 2 jaar geleden ofzo gewoon vodafone blox onbeperkt internet aangezet via myvodafone. Kunnen ze dat ook niet veranderen dan? Dat ze die blox verwijderen
  #67  
Oud 24-08-10, 22:16
Jeroenmo's schermafbeelding
Jeroenmo Jeroenmo is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 62
Standaard

Hmm verbruik is bij mij ook wel aardig. Maar ook omdat ik geen zin heb om op school/werk/thuis Wi-Fi te gebruiken. Daar zit ik ook gewoon op 3G. Misschien is dat wel beter om in de toekomst te doen. Echter constant Wi-Fi aanlaten kost veel batterij toch? En om nou elke keer aan/uit te schakelen als ik mn mail wil binnen halen...
  #68  
Oud 24-08-10, 23:07
Mr_recci Mr_recci is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 217
Standaard

En wat gebeurt er als je over je 250mb heen bent?
  #69  
Oud 24-08-10, 23:30
Jeroenmo's schermafbeelding
Jeroenmo Jeroenmo is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci Bekijk bericht
En wat gebeurt er als je over je 250mb heen bent?
Dan ga je betalen per mb
  #70  
Oud 27-08-10, 13:37
BBoelie BBoelie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 83
Standaard

Hoe zit het als ik de gewone Bel+SMS+WEB Sim Only 190 neem, die is 13.95 per maand. Hetzelfde abbo maar dan niet sim-only kost ongeveer 35 euro. Hoeveel data krijg je dan?
  #71  
Oud 16-09-10, 17:43
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Kreeg vandaag een brief waar in stond dat mijn datalimiet op 800 MB vastgesteld was en ik daar de laatste maanden dik overheen zat. Gevolgen: internet wordt trager of ik moet 10€ per GB bij betalen!

Heb toenstraks meteen naar Vodafone gebeld en wilde eigenlijk mijn contract verbreken omdat ik toendertijd getekend heb voor iets heel anders!

Nu zei hij als je 1 GB over je verbruik zit betaal je 10€.. in mijn geval zat ik in de maanden juni (3,5), juli (2,25) en augustus (1,6 - was op vakantie) al dik overheen!

Toen ik dit bericht (Vodafone schaft Fair Use Policy af en voert datalimieten in - iPhone - iPhoneclub.nl) las belde ik weer en toen zei hij weer dat dat klopte en dat de brief die ik kreeg ter attendering voor de Fair Use Policy is.. volgens mij snapt hij er dus zelf ook niet veel van?

Kan ik nu gewoon ongestoord blijven internetten of hoe zit dat precies? Geen zin in hoge kosten of langzamer (want zo snel is het al niet) internet! En kan ik dus zeggen dat ik nu niet onder deze regeling val tot de einddatum van mijn contract?

Thanks for the help!

Edit: in de brief stond ook dat ik online kon bekijken wat mijn huidige verbruik was, maar dit is in werkelijkheid helemaal nergens te vinden op My Vodafone?? En ook wordt er verwezen naar een blox genaamd ZORGELOOS INTERNET EXTRA?? Deze is ook niet terug te vinden op hun website... Lekker vaag allemaal, thanks Vodafone!

Laatst gewijzigd door Snoepzak; 16-09-10 om 17:46. Reden: Extra informatie
  #72  
Oud 16-09-10, 20:01
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Blijkbaar is de FUP-grens in die maanden 800 MB ? Het kan zijn dat men bij Vodafone in het verleden daar niet al te goed op gelet heeft, maar dat men nu daar wel op let en dit soort mailtjes stuurt. Als dat zo is, dan kun je m.i. helemaal niet klagen en heeft het niets te maken met vaste datalimieten in de nieuwe contracten.
  #73  
Oud 15-10-10, 22:51
musiqman musiqman is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 133
Standaard

Ik heb voor 6 september verlengd (heb altijd standaard inet blox gehad) maar heb tot op heden geen brief mbt tot data gehad. Betekend dit dat ik nog onder de oude regeling val?
  #74  
Oud 16-10-10, 10:16
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door musiqman Bekijk bericht
Ik heb voor 6 september verlengd (heb altijd standaard inet blox gehad) maar heb tot op heden geen brief mbt tot data gehad. Betekend dit dat ik nog onder de oude regeling val?
Waarom vraag je dit niet gewoon bij Vodafone?
  #75  
Oud 16-10-10, 10:53
zackary zackary is offline
• iOS 8.3
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 133
Standaard

Gebruik regelmatig internet tijdens werk enzo maar heb ongeveer 100 mb per maand.
Komt ook omdat ik thuis via Wi-Fi zit. Dus een limiet van 250 mb per maand heb ik genoeg.
  #76  
Oud 23-10-10, 21:27
Twinky Twinky is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

ik was vandaag bij Belcompany en daar zeiden ze dat het internet van Vodafone niet 3g is, niet zo snel als T-mobile.

Dat had ik nog niet eerder gehoord, en verbaasde me ook. Mijn iPhone is nog niet binnen maar ik had speciaal een abonnement van Vodafone genomen nog voor het datalimiet.
Had de knul gelijk en ga ik niet het maximale uit mijn telefoon halen?
  #77  
Oud 23-10-10, 22:59
markjan markjan is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twinky Bekijk bericht
ik was vandaag bij Belcompany en daar zeiden ze dat het internet van Vodafone niet 3g is, niet zo snel als T-mobile.

Dat had ik nog niet eerder gehoord, en verbaasde me ook. Mijn iPhone is nog niet binnen maar ik had speciaal een abonnement van Vodafone genomen nog voor het datalimiet.
Had de knul gelijk en ga ik niet het maximale uit mijn telefoon halen?
vodafone heeft ook gewoon 3g internet hoor, en het is nog sneller dan t-mobile( en met vodafone heb je tenminste WEL overal bereik)
  #78  
Oud 23-10-10, 23:22
Twinky Twinky is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markjan Bekijk bericht
vodafone heeft ook gewoon 3g internet hoor, en het is nog sneller dan t-mobile( en met vodafone heb je tenminste WEL overal bereik)
ja, dat dacht ik ook gelezen te hebben. Daarom begrijp ik het ook niet, wat die jongen zei... dat je met Sim-Only niet 3g haalt...
  #79  
Oud 24-10-10, 11:11
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Ik heb zelf een Vodafone sim-only abbo (al 2 jaar) en neem van mij aan dat je dan echt wel zeer snel 3G internet hebt.
  #80  
Oud 24-10-10, 11:12
Twinky Twinky is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 61
Standaard

okay, gelukkig maar. over 8 dagen heb ik hem <3 <3
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.