//

Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1

Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Sinds vorige week ben ik van mijn HTC overgestapt naar een Iphone 3gs met vodafone. Nu heb ik het probleem dat ik heel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-09-10, 14:22
Rated Rated is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 16
Standaard Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1

Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik van mijn HTC overgestapt naar een Iphone 3gs met vodafone.

Nu heb ik het probleem dat ik heel vaak slecht bereik heb thuis en op mijn werk, normaal had ik rond de 4/5 of 5/5 streepjes, maar met de iphone heb ik met een beetje geluk net 1/5 of 2/5 streepjes, op mijn werk valt mijn bereik en 3g vaker helemaal weg.

De telefoon werd geleverd met 4.0.1 en heb hem vrijwel direct naar 4.0.2 geupdate (toen had ik het ook) en nu met 4.1 ook nog steeds.

Zijn er meerdere mensen die last hebben van het bereik met vodafone?
Ben opzettelijk niet naar t-mobile overgestapt door het bereik verhaal, maar nu constateer ik bij vodafone hetzelfde.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-09-10, 22:54
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Ik ben vorige week overgestapt van KPN hi naar vodafone.
Waar ik met hi 4 tot 5 strepen bereik en altijd 3G had binnen in huis, heb ik met Vodafone 0 3G en 1 streepje bereik. Zodra 3G uitvalt heb ik 3 streepjes bereik (gsm).

ik had niet verwacht dat Vodafone slechter zou zijn dan KPN...
  #3  
Oud 15-09-10, 00:31
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Hier hetzelfde probleem, sinds het moment dat ik van 3.1.3 naar 4.0/4.0.1/4.0.2/4.1. Het is heel vervelend maar ook blijkt op de iphone dat de HDSPA snelheid behoorlijk omlaag gaat, inplaats van omhoog.
  #4  
Oud 16-09-10, 15:25
wikkes123 wikkes123 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb het zelfde probleem. Belabbert ontvangst.

Oplossingen hiervoor?
  #5  
Oud 20-09-10, 16:31
Superoffie Superoffie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Hier hetzelfde probleem, ben in juli overgestapt van Tmobile naar Vodafone met een simlockvrije 3GS. Sinds de 4.0 update alleen maar slecht bereik in de randstad en dan met name als ik ergens binnen zit. Draai nu de 4.1 software maar probleem is er nog steeds.

Ik had het toestel al bijna teruggestuurd voor garantie, maar dit is volgens mij echt een probleem tussen IOS 4.** en het netwerk van Vodafone. Met Vodafone hooguit 1 of 2 streepjes bereik, terwijl als ik er weer een tmobile sim inplaats, dan heb ik weer vol bereik. Laatst Vodafone sim in een iphone 3G met 3.1.3 software van een vriend geprobeerd, en meteen weer een vol bereik.

Probleem aangemeld bij Vodafone, ik hoop dat ze er snel wat mee gaan doen, want hiervoor ben ik niet overgestapt. Nog slechter dan T-Mobile.
  #6  
Oud 20-09-10, 17:16
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ik heb dit ook gemeld bij Vodafone. Krijg bericht dat er volgens hun geen probleem is. Ik moet goede dekking hebben zowel binnen als buiten.
Ik had altijd een veel beter bereik dan met T-Mobile. Nu blijkt het andersom te zijn. Mijn buren met T-Mobile hebben nu een betere ontvangst dan ik.
Lijkt erop dat de combinatie 4.0 of hoger met Vodafone niet meer goed is.
  #7  
Oud 20-09-10, 17:32
Superoffie Superoffie is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Ik heb dit ook gemeld bij Vodafone. Krijg bericht dat er volgens hun geen probleem is. Ik moet goede dekking hebben zowel binnen als buiten.
Ik had altijd een veel beter bereik dan met T-Mobile. Nu blijkt het andersom te zijn. Mijn buren met T-Mobile hebben nu een betere ontvangst dan ik.
Lijkt erop dat de combinatie 4.0 of hoger met Vodafone niet meer goed is.
Precies, en is er dus wel degelijk een probleem, en ik ga er vanuit dat ze deze binnen een korte termijn oplossen. Anders laat ik mijn contract ontbinden. Last van wegvallende gesprekken in Utrecht en Amsterdam, dat soort grappen zijn we niet van gediend : )

Laatst gewijzigd door Superoffie; 20-09-10 om 17:36.
  #8  
Oud 21-09-10, 23:04
jrmrsdal jrmrsdal is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 9
Standaard Problemen Vodafone ontvangst

Ook hier hetzelfde probleem. Sinds 4.1 regelmatig dat ik na verloop van tijd het bericht krijg dat ik een gesprek heb gemist. Ook laatst in Duitsland gedurende een langere tijd helemaal geen ontvangst meer. Ook niet na meerdere reboots. Plotseling weer connectie en vervolgens melding dat ik meerdere gesprekken had gemist.

groet
Jeroen
  #9  
Oud 07-10-10, 08:30
jael jael is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Almere
Berichten: 7
Standaard

Ook hier problemen met SO Bel + SMS + Wem190 van Vaodafone. Na einde abo T-Mobile over op Vodafone maar het bereik is belabberd. Vodafone sim-kaart gewisseld zonder enig resultaat. Dame van Vodafone klanten Service durfde te beweren dat het dan aan de Iphone 3GS lag en niet aan het Netwerk nadat ik haar duidelijk had gemaakt dat het bereik van T-Mobile op dezelfde locatie beter was.

Ik rijd veel in Noord en Zuid Holland maar zie nu vaker het 3G weg vallen dan bij T-Mobile. Voorheen werd er veel drukte over T-mobile gemaakt, geloof dat Vodafone nu ook maar aan die muur genageld moet worden.
  #10  
Oud 07-10-10, 08:59
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jael Bekijk bericht
Dame van Vodafone klanten Service durfde te beweren dat het dan aan de Iphone 3GS lag en niet aan het Netwerk nadat ik haar duidelijk had gemaakt dat het bereik van T-Mobile op dezelfde locatie beter was.

Ik rijd veel in Noord en Zuid Holland maar zie nu vaker het 3G weg vallen dan bij T-Mobile. Voorheen werd er veel drukte over T-mobile gemaakt, geloof dat Vodafone nu ook maar aan die muur genageld moet worden.
Misschien heeft de dame van Vodafone wel gelijk. Sinds de update naar 4.0 zijn er problemen met het bereik. Voor de update had ik geen problemen met bereik Vodafone, dat was beter dan T-Mobile.
Ik krijg ook bericht van Vodafone dat op mijn huisadres goed bereik is binnen en buiten. Echter na de update is dit niet meer het geval. Mensen met ander merk telefoon met vodafone hebben wel goed bereik op mijn huisadres.
  #11  
Oud 07-10-10, 09:32
_Morris_ _Morris_ is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Misschien heeft de dame van Vodafone wel gelijk. Sinds de update naar 4.0 zijn er problemen met het bereik. Voor de update had ik geen problemen met bereik Vodafone, dat was beter dan T-Mobile.
Ik krijg ook bericht van Vodafone dat op mijn huisadres goed bereik is binnen en buiten. Echter na de update is dit niet meer het geval. Mensen met ander merk telefoon met vodafone hebben wel goed bereik op mijn huisadres.
Ik vermoed dat het een combinatie van 4.0 én 3GS én vodafone is. Begrijp van vrienden met een 3GS dat sinds update naar 4.0 of 4.1 alles veel trager is. Bereik probleem lijkt daar in te passen (bijv. dat 4.0 zoveel power weg dat weg neemt dat dit ook invloed heeft op contact met netwerk zoeken?)

Heb zelf een IPhone 4 met Vodafone en geen enkel probleem met bereik. Woon zelf in de Randstad (A'dam), veel vrienden en familie in Limburg, maar overal voldoende of goed bereik.
  #12  
Oud 07-10-10, 22:53
jael jael is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Almere
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Morris_ Bekijk bericht
Ik vermoed dat het een combinatie van 4.0 én 3GS én vodafone is. Begrijp van vrienden met een 3GS dat sinds update naar 4.0 of 4.1 alles veel trager is. Bereik probleem lijkt daar in te passen (bijv. dat 4.0 zoveel power weg dat weg neemt dat dit ook invloed heeft op contact met netwerk zoeken?)

Heb zelf een IPhone 4 met Vodafone en geen enkel probleem met bereik. Woon zelf in de Randstad (A'dam), veel vrienden en familie in Limburg, maar overal voldoende of goed bereik.
Je zou helemaal gelijk hebben, alleen heb hier van mijn zoon nog een 3G met T-mobile sim-kaart. Als ik deze in de 3GS doe heb ik meer bereik.
Het ligt dus duidelijk aan Vodafone.
  #13  
Oud 08-10-10, 16:22
Casartelli Casartelli is offline
• iOS 9.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 14
Standaard

Volgens mij is het de combinatie Iphone 3(GS) en IOS4.
Ik heb er met KPN namelijk ook last van. Als ik mijn werktelefoon (Nokia) naast mijn Iphone leg heeft mijn IPhone op KPN 1 streepje en mijn Nokia vol bereik.
Als ik midden in het huis sta (echt niet zo heel groot) ben ik met Iphone zelfs onbereikbaar (je komt dan direct in mijn voicemail).
  #14  
Oud 08-10-10, 19:56
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Streepjes kan je niet met elkaar vergelijken. Apple maakt tegenwoordig een andere berekening voor het signaal dan andere merken zoals Nokia. Door *3001#12345#* in te toetsen in dan de bel toets indrukken kan je het aantel dBm zien (field test mode). Tussen de -75dBm en -90dBm is normaal.
__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #15  
Oud 08-10-10, 21:29
marcel73 marcel73 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 11
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 3GS en Vodafone sim van de zaak. Het uitschakelen van de optie 3G ontvangst lost het wegvallen van het netwerk op maar dan heb je helaas geen snel dataverkeer... Bij het inschakelen van het 3G netwerk blijft de telefoon continue zoeken naar het netwerk... er zijn meer mensen met dit probleem:

Apple - Support - Discussions - 3G Signal Loss after upgrading to ios ...
  #16  
Oud 09-10-10, 18:01
darude darude is offline
• iOS 6.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 21
Standaard

Ik heb vanavond mijn 3gs van ios4.0 naar 4.1 geupgrade en ik heb nu met telfort het zelfde probleem, ik heb nu bv bij field test mode -116 in huis terwijl dit altijd rond de 70 zat..
Als ik 3g uitgeschakelt heb ik zit ik wel weer rond de -70.
Het lijkt toch te liggen aan de firmware update.
  #17  
Oud 09-10-10, 19:55
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

-70dBm betekend dat er een zendmast bijna in je huis staat ofwel bijna vol bereik. -116dBm is inderdaad erg laag, bij -120dBm is bellen bijna niet meer mogelijk. Technisch gezien kan dit niet veranderen in je iPhone... Kijk even of het bereik zo slecht blijft ook dat het tijdelijk is. Komt ook nog wel eens voor dat er een zendmast uit ligt.
  #18  
Oud 12-10-10, 16:21
brom38 brom38 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 5
Standaard

hallo, hier het zelfde probleem slechte ontvangst met zowel iphone 4 als de 3gs, geen ontvangst of heel weinig. Op de motorola van mijn vrouw (ook vodafone netwerk) dan prima ontvangst. Het ligt dus zonder enige twijfel aan de iphone.
  #19  
Oud 12-10-10, 20:55
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

@ brom38
Hoeveel dBm meet u met de field test?!
  #20  
Oud 22-10-10, 20:56
Dennis.223 Dennis.223 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard

Ook ik heb dit irritante probleem! Met 3G uitgeschakeld geen probleem, maar ingeschakeld geeft problemen; maar dan alleen waar het 3G bereik toch al niet zo top was (bij mij thuis). Op het werk heb ik goede en snelle 3G, daar heb ik geen probleem met het wegvallen van de telefoonservice...

Ben benieuwd of dit opgelost gaat worden in de volgende update..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slecht bereik Iphone 4g,ook nog na update 4.2 dunjapunja iPhone algemeen 6 02-07-11 00:22
iPhone 4 slecht bereik sinds 4.1 Vishan07 iPhone algemeen 18 28-03-11 16:37
slecht bereik tmobile iphone 3GS bibitheone Odido (T-Mobile) 2 03-06-10 15:44
1G iPhone met verschrikkelijk slecht bereik.. AceHighHugo iPhone algemeen 3 28-08-09 18:28
G2 met plotseling slecht bereik via Vodafone Guest-20171129104752 Vodafone 10 13-11-08 20:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:37.