//

Iphone 4 i.c.m. Hi / T-Mobile / Vodafone ???

Iphone 4 i.c.m. Hi / T-Mobile / Vodafone ??? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben op dit moment in het bezit van een Iphone 3GS 16GB Black. Met een Hi abbonement, die ik vanaf 17 November zou kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-11-10, 17:53
Alex1984 Alex1984 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Apeldoorn - Nederland
Berichten: 9
Exclamation Iphone 4 i.c.m. Hi / T-Mobile / Vodafone ???

Ik ben op dit moment in het bezit van een Iphone 3GS 16GB Black.
Met een Hi abbonement, die ik vanaf 17 November zou kunnen verlengen.

Als ik zo eens rondkijk naar de verschillende abbonementen van Hi, Vodafone en T-Mobile lijkt Vodafone me het voordeligst ik zal het ff op een rijtje zetten.

Ik praat dan over een Iphone 4 16GB, met een abbo van 2jr rond de 40 euro:

Vodafone:
Prijs toestel: 99,95
Prijs per maand voor abbo: 39,50
Belminuten / Sms: 275 / 550
Datasnelheid tot: 7,2 MBps

Hi:
Prijs toestel: 159,95
Prijs per maand voor abbo: 44,95
Belminuten / Sms: 250 / 500
Datasnelheid tot: 3,6MBps

T-Mobile:
Prijs toestel: 149,95
Prijs voor abbo per maand: 44,95
Belminuten / Sms: 300min en 300 smsjes
Datasnelheid: 2,0MBps


Als je het dus zo bekijkt lijkt Vodafone het voordeligst, want daar betaal je voor het toestel maar 100 euro, en je abonnement betaal je dan 39,50 voor, plus dat je een data snelheid hebt van 7,2MBps.

Vodafone hanteert wel een datalimiet van 1GB per maand, T-Mobile is onbeperkt, en van Hi heb je ook een bepaald verbruiks limiet

Wat ik voornamelijk doe met de iphone is mn hotmail en gmail bekijken, plus af en toe eens op een site kijken, plus ik gebruik de iphone applicaties van de NOS, Hyves, Twitter, MSN, en een aantal spelletjes die ook gebruik maken van internet.

Wat is voor mij nou verstandig, welk abonnement kan ik het beste nemen,
Zelf zat ik te denken aan die van Vodafone, maar ik weet niet hoe snel ik door die 1GB per maand heen ben.

Wie weet hier meer over te vertellen ???

Laatst gewijzigd door Alex1984; 03-11-10 om 18:08.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-10, 19:58
kneusteun kneusteun is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 25
Standaard

Ik ben voor deze gegaan. Apple iPhone 4 16GB Black Simlockvrij voor € 92.00 i.c.m. Vodafone Bel+SMS+Web iPhone 350 2 jaar: 350 min of 700 sms + Mobiel internet 1GB (3.6 Mb/s)!

Ik wou graag vodafone. Maar de keuze in iphone abonnementen was net niet wat ik wou, of teveel of net te weinig.
De snelheid is gewoon nog steeds goed te doen denk ik.
  #3  
Oud 06-11-10, 19:41
Sneezle Sneezle is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik wilde in eerste instantie ook vodafone; nu zie ik op de dekkingskaart echter dat het dorp waar ik woon in het "mooie" gele vlak zit; er is alleen GPRS. Dit moet ik niet doen toch??? Iemand die me kan adviseren?

Update; ik hen de klantenservice van Vodafone gebeld. Die kerel vertelde dat mijn dorp in het "groene" vlak zat. Ik weet nu niet goed hoe en wat. Betekent het dat de kaart op hun site dan niet up-to-date is? Iemand ervaring met Vodafone in de omgeving van het geweldige dorp Heinenoord?

Laatst gewijzigd door Sneezle; 11-11-10 om 08:41.
  #4  
Oud 23-11-10, 19:19
chookie's schermafbeelding
chookie chookie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: beuningen
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar chookie
Standaard

ik heb net een iphone 4 betelt bij hi telefonies en ik hoef maar 129 bij te betalen omdat me abno verlopen is en ik al 6 jaar lid ben
  #5  
Oud 29-11-10, 12:02
partyboyr partyboyr is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

iPhone 4 bij wireless besteld en werkt goed!
Heb 4 dagen moeten wachten op mn toestel maar is allemaal goed gegaan.
Scheelt wel in de maandprijs dit aanbod... Staat een vergelijk op hun site met de andere providers.... waarin je kunt zien dat wireless circle tot 35% goedkoper is dan de andere providers. Dat haalde mij wel over de streep!
  #6  
Oud 30-11-10, 22:07
Fleetwood's schermafbeelding
Fleetwood Fleetwood is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: thuis
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alex1984 Bekijk bericht
Wat is voor mij nou verstandig, welk abonnement kan ik het beste nemen,
Zelf zat ik te denken aan die van Vodafone, maar ik weet niet hoe snel ik door die 1GB per maand heen ben.

Wie weet hier meer over te vertellen ???
iemand die wel wat kan vertellen over het dataverbruik van de iphone.
hoe snel ben je door die 500mb of 1gb heen bij vodafone?

ik heb nu t-mobile, dus onbeperkt.
__________________
i4s - 6.1 * i4 - 6.1 * IPad 2 - iOS 6.1 * atv2 - 5.0.1 JB
  #7  
Oud 30-11-10, 22:40
kneusteun kneusteun is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleetwood Bekijk bericht
iemand die wel wat kan vertellen over het dataverbruik van de iphone.
hoe snel ben je door die 500mb of 1gb heen bij vodafone?

ik heb nu t-mobile, dus onbeperkt.
Niet snel, ik heb in de afgelopen 4 weken met me iphone nog onder de 100mb gebruikt. (stap wel standaard overal over op Wi-Fi)

Me vriendin heeft na een jaar met haar iphone nog niet eens 1GB verbruikt
  #8  
Oud 01-12-10, 00:44
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

googlede dit
De 8,1 miljoen KPN, Vodafone en T-Mobile abonnees gebruiken gemiddeld 460MB aan mobiele data per jaar.
van april 2010 via de opta... dus weet het ook niet....voordeel als je inderdaad standaard Wi-Fi aanzet dat scheelt alweer.

en dan de snelheid van KPN
persbericht via tweakers:
KPN verhoogt internetsnelheid iPhone-abonnementen - update | Mobile | Tweakers.net Nieuws

is verhoogt tijdelijke aanbieding
  #9  
Oud 01-12-10, 00:51
kneusteun kneusteun is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xbored Bekijk bericht
googlede dit
De 8,1 miljoen KPN, Vodafone en T-Mobile abonnees gebruiken gemiddeld 460MB aan mobiele data per jaar.
van april 2010 via de opta... dus weet het ook niet....voordeel als je inderdaad standaard Wi-Fi aanzet dat scheelt alweer.

en dan de snelheid van KPN
persbericht via tweakers:
KPN verhoogt internetsnelheid iPhone-abonnementen - update | Mobile | Tweakers.net Nieuws

is verhoogt tijdelijke aanbieding
Dat is dezelfde snelheid als bij VF
  #10  
Oud 01-12-10, 11:13
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kneusteun Bekijk bericht
Dat is dezelfde snelheid als bij VF
Dat klopt is van de week ingegaan had het al ergens gelezen
  #11  
Oud 07-12-10, 00:42
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rwiiin Bekijk bericht
Zoals ik al eerder zei heb ik een abonnement bij wireless circle en heb hier bij een ongelimiteerd datalimiet (FUP) dit is voor de normale gebruiker meer dan voldoende..
ja ook voor de niet normale gebruiker! want het is ongelimiteerd zoals jij/wireless circle zelf zegt. Maar welke hoeveelheid is nu "ongelimiteerd" bij hun? er zijn daar geen getallen van bekend?

Want je heb nog steeds Fair use policy... "en is het eigenlijk nog steeds geen ongelimiteerd internet gebruik!"
zoals ook bijna alle normale internet providers dat hebben.


maar inderdaad een "normale" gebruiker zal hier niet zomaar overheen gaan. Maar ook bij een 1gb abb ga jij daar niet zomaar overheen geloof me. Ik zelf zit toch elke dag met dat ding te hannissen en doe er echt van alles mee en ook ik kom niet aan de 1gb per maand en heb toch al 2 en half jaar zo'n ding.

Laatst gewijzigd door xbored; 07-12-10 om 01:06.
  #12  
Oud 07-12-10, 01:58
kneusteun kneusteun is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 25
Standaard

Ik heb na een maand 67,5 MB verbruikt, met gewoon gebruik.
Internet, youtube, twitter,facebook, viber etc.

Dus 1GB is echt wel meer dan genoeg.
  #13  
Oud 07-12-10, 11:35
Bimmer Bimmer is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kneusteun Bekijk bericht
Ik heb na een maand 67,5 MB verbruikt, met gewoon gebruik.
Internet, youtube, twitter,facebook, viber etc.

Dus 1GB is echt wel meer dan genoeg.
Youtube? Facebook? En dan 67,5MB per maand? Get real!

Citaat:
maar inderdaad een "normale" gebruiker zal hier niet zomaar overheen gaan. Maar ook bij een 1gb abb ga jij daar niet zomaar overheen geloof me. Ik zelf zit toch elke dag met dat ding te hannissen en doe er echt van alles mee en ook ik kom niet aan de 1gb per maand en heb toch al 2 en half jaar zo'n ding.
Wat is een normale gebruiker in relatie tot een Smartphone? En ben ik volgens jou een abnormale gebruiker als ik wel boven de 1GB kom? En is het mijn schuld dat ik de Iphone gebruik waarvoor hij bedoeld is?

Citaat:
iemand die wel wat kan vertellen over het dataverbruik van de iphone.
hoe snel ben je door die 500mb of 1gb heen bij vodafone?
Sja, ik zal proberen een serieus antwoord te geven.

Hetgeen je gebruikt heeft alles te maken met bereik/ apps en frequentie:
- bereik; Tmobile is afgeknepen op 2Mbit in theorie maar in praktijk haal je dat bij lange na niet. Afgezien van de vele plekken in Amsterdam waar ik werkelijk terugval tot < GPRS zou mijn verbruik bij Vodafone hoger zijn omdat je daar (en theorie) 7,2Mbit kunt halen en het netwerk beter is.

- apps; als je voornamelijk simpele mobilewebpagina's bekijkt (Safari/ Facebook/ Twitter) dan wordt er voornamelijk tekst getransporteerd. Dat kost relatief weinig data. Als je echter net zoals ik gebruik wil maken van de mogelijkheden van de Iphone op het gebied van streaming media dan gaat het erg snel. Ik mag graag even het journaal bekijken en Pownieuws. Ben je al snel 40Megabyte aan data verder voor een uitzending.

- frequentie. Ik gebruik mijn Iphone waarmogelijk via Wi-Fi maar ben ongeveer 40x per maand (5 x per week heen en terug) afhankelijk van vervoer in de tram. Das 2 uur reistijd op een dag. 1 x journaal, 1 x Pownieuws en een beetje Nieuwsuur of Pauw en Witteman. Tegelijkertijd een beetje Facebook. Beetje nu.nl. Oftewel een dagje gebruiken betekent in mijn geval een megabyte of 100 / 150.

Kortom; alles valt op staat met de manier van gebruiken ;-)

Enne voor degenen die beweren dat ik abnormaal ben; ik zou GRAAG offline willen cachen (bijvoorbeeld Journaal/ pownieuws) zodat ik minder 3G verkeer zou veroorzaken maar dat is door Apple onmogelijk gemaakt/ verboden!

Laatst gewijzigd door Bimmer; 07-12-10 om 15:03.
  #14  
Oud 07-12-10, 13:09
kneusteun kneusteun is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
Youtube? Facebook? En dan 67,5MB per maand? Get real!
Sorry beetje misleidend inderdaad.
Ik doe veel via Wi-Fi, dit omdat tegenwoordig in de stad en andere openbare plekken tegenwoordig overal Wi-Fi is. Dus als je automatisch naar Wi-Fi gaat is 1GB meer dan genoeg.
  #15  
Oud 07-12-10, 15:03
Bimmer Bimmer is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kneusteun Bekijk bericht
Sorry beetje misleidend inderdaad.
Ik doe veel via Wi-Fi, dit omdat tegenwoordig in de stad en andere openbare plekken tegenwoordig overal Wi-Fi is. Dus als je automatisch naar Wi-Fi gaat is 1GB meer dan genoeg.
OK, maar voor mij zou dit onwerkbaar zijn in de tram.

Enne 'overal Wi-Fi'? Ik probeer het heel vaak maar lukt amper.
  #16  
Oud 07-12-10, 15:49
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

je kan ook simonly nemen zoals tringg, en dan wachten op de 5. heb ik ook gedaan.
of zoek even naar de vodafone: tvgids/anwb actie.
  #17  
Oud 07-12-10, 17:42
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
Youtube? Facebook? En dan 67,5MB per maand? Get real!

Wat is een normale gebruiker in relatie tot een Smartphone? En ben ik volgens jou een abnormale gebruiker als ik wel boven de 1GB kom? En is het mijn schuld dat ik de Iphone gebruik waarvoor hij bedoeld is?
ik heb nooit gezegd dat jij een abnormale gebruiker bent alleen in de zinssnede van rwiiin wordt er gesproken over een "normale gebruiker" dus ik gooide de "niet normale gebruiker" erin omdat daar op gedoeld wordt.
ook ik gebruik elke dag de apps die jij noemt ook nos, 24 politiek live, uitzending gemist en air video dus ik stream heel wat af elke dag en ik ben er nog niet boven gekomen, maar goed het kan dus dat je erboven komt wat ik uit jou antwoord begrijp dan zal je nu een aardige rekening hebben dan tenzij je onbeperkt hebt natuurlijk.
en wie weet kom ik er binnen kort ook wel overheen en dan ben ik dus ook een "niet normale gebruiker" in plaats van een "abnormale gebruiker" klinkt toch anders vind je niet

maar goed het ging erover dat het ongelimiteerd gebruik was. en dat is dus het addertje want eigenlijk is het overal FUP en wij als "grote" gebruikers vinden daar dus ook de overlast van
  #18  
Oud 08-12-10, 00:41
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rwiiin Bekijk bericht
Ik gebruik wel iets andere apps maar ik gebruik er ook veel waardoor ik er eventueel ook bovenuit zou kunnen komen, Dit ben ik tot nu toe niet dus zit er gewoon netjes binnen, Daaruit blijkt nu wel dat de " normale gebruiker" en dan heb ik het over de mensen die Twitter,Hyves,Youtube dat soort apps gebruiken meer dan genoeg heeft aan de (FUP) van KPN of in mijn geval Wireless circle wat het netwerk van KPN heeft.

Nogmaals de FUP is meer dan voldoende voor de meeste gebruikers.
dat klopt inderdaad maar dan heb je ook al genoeg aan een 1 gb abb van welke provider dan ook en dat is dan weer goedkoper dan het wireless circle
  #19  
Oud 08-12-10, 19:34
kneusteun kneusteun is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 25
Standaard

Ohja van een maat van me die bij VF werkt hoorde ik dat er maar 9% (dacht zoiets) van de gebruikers maar over de 1GB per maand gaat.
  #20  
Oud 08-12-10, 21:29
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kneusteun Bekijk bericht
Ohja van een maat van me die bij VF werkt hoorde ik dat er maar 9% (dacht zoiets) van de gebruikers maar over de 1GB per maand gaat.
Lekker duidelijk, zou dus ook nog 19 of 29% kunnen zijn ! of misschien ook nog 99%
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-Mobile iPhone met Vodafone abonnement tagged Koopinformatie Nederland 2 11-08-09 01:58
iPhone 3.0 met T-mobile of Vodafone (of Telfort houden)? LJArnoud Odido (T-Mobile) 0 06-06-09 00:07
Vodafone: overstappen naar T-Mobile + iPhone RobinvD Overige providers Nederland 8 04-06-09 18:38
Abonnement iPhone Vodafone, T-Mobile, Hi? dlate Koopinformatie Nederland 6 03-02-09 10:05
Iphone 3G met Vodafone Windows mobile e-mail watch_ml Vodafone 3 26-09-08 11:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.