//

Tethering onder firmware 4.2.1

Tethering onder firmware 4.2.1 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) @ Dusun: Mijn (voorlopige) conclusie: Vodafone (privé) abonnement op een niet-gejailbreakte iPhone 3G met 4.2.1 ---> niet meer mogelijk om tethering terug te krijgen. Op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 24-11-10, 16:31
Alireza Alireza is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 45
Standaard

@ Dusun:
Mijn (voorlopige) conclusie: Vodafone (privé) abonnement op een niet-gejailbreakte iPhone 3G met 4.2.1 ---> niet meer mogelijk om tethering terug te krijgen. Op een 3GS lukt het wel, op een 4 lukt het ook. Maar bij mensen die een 3G hebben, wil het maar niet lukken...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 24-11-10, 17:40
HerbertF HerbertF is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 20
Standaard

Nu heb ik na de update naar 4.2.1 en carrier update het probleem wat in dit topic word beschreven: http://forum.iculture.nl/f8/applicat...g-netwerk.html
Shazam werkt niet meer op de 3G verbinding.. iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Ik heb ondertussen geprobeerd de carrier handmatig te herstellen, maar heeft geen effect. blijft KPN NL 9.1
  #83  
Oud 25-11-10, 11:15
Oxxie Oxxie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 1
Standaard

Hier heb ik voor mij de tijdelijke oplossing gevonden. [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 30 - iPads, iPods, iPhones & iTunes - GoT
Ik krijg idd. Wel de melding of ik de instellingen wil bijwerken.
  #84  
Oud 25-11-10, 11:21
robbinjanssen robbinjanssen is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Is iemand er al in geslaagd om de iTunes melding weg te krijgen?
  #85  
Oud 25-11-10, 18:27
wearebob wearebob is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Standaard

Iemand het al voor elkaar gekregen om tethering weer te activeren op de iphone 3g? Dit komt echt behoorlijk beroerd uit. Ben er van afhankelijk voor m'n werk omdat ik nu thuis zit te wachten totdat tele2 ons eindelijk eens aansluit. :/

Is het anders op te lossen door 4.1 terug te zetten denken jullie?
  #86  
Oud 27-11-10, 13:16
Hapchard's schermafbeelding
Hapchard Hapchard is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Leuven / Belgie
Berichten: 27
Standaard

Betreft TETHERING onder 4.1

Dit infootje voor hen die nog 4.1 draaien.
In het bijzonder Voor de Belgische PROXIMUS iPoners.

Bij mij werkt tethering formidabel.
Ik heb zelf een mooie keuze gevonden:
Bij Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel datanetwerk/..
Kan ik onderaan Internet-tethering APN invullen : internet.proximus.be
Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord NIET invul Dan krijg ik bij verbruik het verbruikte volume VERSTUURD & ONTVANGEN.
Als ik nu bij Gebruikersnaam & wachtwoord: proximus ingeef, dan geeft het verbruik respectievelijk mobiel netwerk & tetheringgegevens appart weer.

PS: graag feedback van 4.2-ers die tethering via PROXIMUS werkende hebben.

Groetjes.
  #87  
Oud 28-11-10, 00:20
gup gup is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard Tethering terughalen... in gewonemensentaal?

Ik heb nota bene nog even gewacht met upgraden omdat ik bang was mijn APN-instellingen enzo weer kwijt te raken. Nu even tijd, en blijkt tethering verdwenen. Heb inmiddels hier gelezen hoe het komt, maar de oplossingen gaan we boven de pet. Ik heb geprobeerd:

- ipcc in te lezen via Mail op iPhone, wordt niet herkend;
- ipcc in bibliotheek/itunes/ weg te gooien en te vervangen, helpt niet;
- APN gegevens terugveranderd van (plotseling) live.vodafone.com terwijl ik altijd office.vodafone.nl had (zakelijk abo), helpt natuurlijk ook niet;
- kijken wat er valt terug te halen via TimeMachine, maar Carrier Support zat er eerder niet in... dus wat valt er dan terug te halen?
- uit te vinden hoe ik kan downgraden naar vorige firmware o.i.d. maar daar ben ik ook al niet technisch genoeg voor.
- iPhone-Configuratieprogramma gedownload... daar zie ik ook niets wat me op weg helpt...

Maar tethering was voor mij wél een ideale tool (zij het instabiel, maar dat lag volgens mij aan Bluetooth, hoopte dat dit zou zijn opgelost in 4.2.1).

Is iemand in staat me een oplossing-voor-dummies aan te dragen?

Thanx, Gerard
  #88  
Oud 28-11-10, 00:31
gup gup is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard Tethering werkt weer

Ik zag na mijn verzoek om dummy-support de link [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 30 - iPads, iPods, iPhones & iTunes - GoT en daar stond een oplossing die simpel leek, simpel bleek en werkt! Ik kan weer tetheren. Aanrader voor iedereen die met het probleem zit.

Thnx, Gerard
  #89  
Oud 28-11-10, 14:17
Hans Nuenen Hans Nuenen is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nuenen
Berichten: 133
Standaard

om even in te breken, kan iemand mij vertellen of met de update naar 4.2.1 de tetheringfunctie van kpn beschikbaar blijft, aangezien ik dit nu wel heb en wil houden.
bedankt alvast
  #90  
Oud 29-11-10, 13:16
wearebob wearebob is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gup Bekijk bericht
Ik zag na mijn verzoek om dummy-support de link [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 30 - iPads, iPods, iPhones & iTunes - GoT en daar stond een oplossing die simpel leek, simpel bleek en werkt! Ik kan weer tetheren. Aanrader voor iedereen die met het probleem zit.

Thnx, Gerard
Kun je ook aangeven WELKE oplossing werkte? Er staan er een aantal in maar tot op heden heb ik nog geen succes mogen boeken
  #91  
Oud 29-11-10, 17:40
tony333 tony333 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

Hoi,

Ik heb het probleem: nw gebruiker instellingen geupdate,Iphone 4 neverlock,na het uitzetten geen internet meer.....
Kan alleen alles terugzetten van voor de update,dan doet jhij het weer,maar krijg iedere keer de vraag om nw aanbieders instellingen te downloaden.

Ik zit bij Rabomobiel(kpn).

Iemand suggestie's?????

Gr Tony
  #92  
Oud 30-11-10, 13:10
wearebob wearebob is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb 4.1 teruggezet en kan weer tetheren met een 3g en vodafone.

Voor diegene die zich afvragen hoe dat moet:
Ouder IOS terugzetten tutorial

Als je aan het eind error 1015 krijgt, moet je het programmaatje RecBoot even draaien (draai exit recovery mode om de telefoon uit recovery mode te krijgen na het terugzetten van het oudere os)

Downloads voor RecBoot vind je hier. (onderaan de pagina)
  #93  
Oud 01-12-10, 19:22
dodom dodom is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb Vodafone om opheldering gevraagd (gewoon Vodafone iPhone abonnement, op een Belgische iPhone 3GS simlockvrij van oktober 2009)

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail betreffende vragen over tethering op uw iPhone.
Deze optie is daadwerkelijk sinds de laatste update vanuit Apple niet meer toegankelijk.
Het is tevens niet toegestaan om tethering te gebruiken bij een Vodafone data abonnement voor mobiele telefoons.
Dit conform algemene voorwaarden voor onze data abonnementen.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Vodafone Klantenservice.
  #94  
Oud 04-12-10, 17:52
ron_g ron_g is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard Tethering onder firmware 4.2.1 werkend!

Voor diegene die een 3G heeft en dus na het upgraden naar 4.2.1 geen tethering meer heeft is er een oplossing die vrij eenvoudig is. Na het nodige uitgezocht en geprobeerd te hebben heb ik de oplossing gevonden in een reset van de netwerk settings naar factory default setting. Vooraf heb ik de carrier update gewoon uitgevoerd. Onder APN gewoon vodafone.live.com instellen. Ik ben zelf een zakelijk gebruiker heb na contact met Vodafone te horen gekregen dat office.vodafone.nl niet meer werkt in combinatie met de carrier update. Ik heb na de reset van de netwerk settings mijn tethering knop weer terug en hij werkt perfect! Heb een 3G zonder jailbreak.
  #95  
Oud 08-12-10, 15:44
svenmiedema svenmiedema is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Dat is mooi om te horen..

Kun je uitleggen welke stappen je hebt doorlopen?

Alvast bedankt!
  #96  
Oud 08-12-10, 23:37
niksmeetemaken niksmeetemaken is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

APN instellingen verdwenen en niet handmatig in te stellen.
Na update 3 GS naar firmware 4.2.1. Provider Simyo, netwerk KPN

Via forum was me de oorzaak duidelijk. De Servicedesk van Simyo heeft mij 2 oplossingen voorgesteld, waarvoor hartelijk bedankt!! De volgende is me doeltreffend gebleken en lijkt me voor meerdere leden van het forum bruikbaar.

Werkende work arround: Via de iPhone Configuration Utility een configuratieprofiel aanmaken; via het profiel kunnen de benodigde instellingen worden hersteld.

Stap voor stap.
1 Ga naar http://www.apple.com/support/iphone/enterprise/
2 Download de iPhone Configuration Utility (Mac of Windows)
3 Installeer de iPhone Configuration Utility
4 Sluit je iPhone aan (USB)
5 Start de iPhone Configuration Utility
6 Klik op de node ‘configuratieprofiel’ en
Maak een nieuw profiel aan:
Ø Belangrijk is om Algemeen in te stellen; zonder invullen van naam en aanduiding wordt het profiel niet overgezet naar de iPhone!
Ø De APN instellingen ingeven bij Geavanceerd.
Ø Andere zijn niet nodig in te stellen (om het probleem op te lossen)

Om het profiel over te zetten:
Ø klik op de node van je iPhone
Ø kies het tabblad Configuratieprofiel
Ø In de laatste kolom zie een knop installeren.
Ø Vervolgens kies je ook op de i-Phone installeren.

Zie voor meer informatie, zie:
http://developer.apple.com/library/ios/#featuredarticles/FA_iPhone_Configuration_Utility/Introduction/Introduction.html

Nogmaals, met dank aan de Servicedesk van Simyo!
  #97  
Oud 09-12-10, 00:12
namastee namastee is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 121
Standaard

weet iemand hoe je dat mooie vodafone icoontje krijgt net als 'vroeger bij de 3g?
  #98  
Oud 10-12-10, 10:22
ron_g ron_g is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svenmiedema Bekijk bericht
Dat is mooi om te horen..

Kun je uitleggen welke stappen je hebt doorlopen?

Alvast bedankt!
Jazeker!

Ga naar settings --> general --> reset. Daar kies je de optie reset network settings. Je iphone vraagt je om een bevestiging om naar factory settings te gaan. Klik op YES. Je iphone gaat dan naar deze settings en start daarn opnieuw op. Je zult zien dat dan het algemene profiel van toepassing is. In dit profiel is tethering actief en weer zichtbaar als knop onder network. Voor zakelijke gebruikers niet office.vodafone.nl gebruiken maar live.vodafone.com veel succes ron
  #99  
Oud 10-12-10, 16:47
Eddy99 Eddy99 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron_g Bekijk bericht
Jazeker!

Ga naar settings --> general --> reset. Daar kies je de optie reset network settings. Je iphone vraagt je om een bevestiging om naar factory settings te gaan. Klik op YES. Je iphone gaat dan naar deze settings en start daarn opnieuw op. Je zult zien dat dan het algemene profiel van toepassing is. In dit profiel is tethering actief en weer zichtbaar als knop onder network. Voor zakelijke gebruikers niet office.vodafone.nl gebruiken maar live.vodafone.com veel succes ron
Dit werkt bij mij dus niet.
  #100  
Oud 22-12-10, 11:41
Phince Phince is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 5
Standaard

Hier werkt ook niets met een 3g tmobile officieele simlockvrij en ios 4.2.1 krijg geen tethering aan de praat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.