//

vodafone of KPN

vodafone of KPN discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik wil graag een iPhone4 aanschaffen, maar twijfel tussen vodafone en KPN als provider. Zit momenteel bij Vodafone...zijn er echt opmerkelijke verschillen tussen beiden? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-02-11, 15:15
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard vodafone of KPN

Hoi,

Ik wil graag een iPhone4 aanschaffen, maar twijfel tussen vodafone en KPN als provider.

Zit momenteel bij Vodafone...zijn er echt opmerkelijke verschillen tussen beiden?

Dank voor het antwoord
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-02-11, 16:07
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ik heb niet vaak 3G op mijn 3G[S], maarja dat zal wel door mij komen dan ofzo. Maar ik weet niet waarom ik zelden volledig bereik heb met 3G, en ja m'n 3G staat wel gewoon ingeschakeld.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 10-02-11, 20:46
Anfroy Anfroy is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 99
Standaard

Wireless Circle is GEEN onderdeel van KPN. Het is een groot inkoper/werkt samen van/met Telfort abonnementen. Telfort is dan wel weer een onderdeel van KPN

In feite heb je dus gewoon een Telfort abonnement maar dan via Wireless Circle
(kleine kanttekening dat de bundels wel iets anders zijn)

Laatst gewijzigd door Anfroy; 10-02-11 om 20:52.
  #4  
Oud 10-02-11, 22:54
TR1969 TR1969 is offline
• iOS 6.0.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 20
Standaard

@ Rwiiin

Ik ben blij dat je actief meedenkt met iedereen op het forum.
Zelf ben ik ook op zoek naar een andere provider en het valt me op dat ik in ieder draadje dat over een aanbieder loopt een post van jou zie over wireless circle, ik denk dat bijna al je posts tot nu toe een aanbeveling zijn voor wc. Ik ga bijna denken dat je aandelen hierin hebt.
  #5  
Oud 11-02-11, 20:05
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard

Thankx.. Zijn er verder nog opmerkelijke verschillen tussen abonnementen van vf of kpn?
  #6  
Oud 12-02-11, 13:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thepaddo Bekijk bericht
Thankx.. Zijn er verder nog opmerkelijke verschillen tussen abonnementen van vf of kpn?
Wat had je zelf zoal al gevonden? Dan kunnen wij je helpen aan te vullen. Ik bedoel, ik kan al zoveel verschillen noemen, maar weet niet wat jij al weet én wat jij belangrijk vindt.
Bovendien heeft iedereen een heel verschillende ervaring met o.a. bijv. de dekking van KPN/Vodafone of t-mobile.... Daar kan niemand je advies over geven. Dat kun je het beste zelf in je eigen omgeving navragen of testen.
  #7  
Oud 13-02-11, 12:21
vak20 vak20 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 187
Standaard

Ik heb met mijn iPhone zowel op het vodafone als op het kpn netwerk gezeten en naar mijn mening is de 3g dekking van kpn beter als die van vodafone. Heb nu momenteel zelf kpn op mijn iPhone 4 en mijn vriendin heeft vodafone op haar iPhone 4, tijdens het gebruik van spotify heb ik konstant goede verbinding zonder bufferen, zei heeft dat niet, bij haar heb je best vaak dat ie wel moet bufferen. Ook laden de internetpagina's in safari bij mij sneller. Ik zou voor kpn gaan, maar dat is mijn mening!
  #8  
Oud 13-02-11, 12:46
MichaelCreutzburg MichaelCreutzburg is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 41
Standaard

Ik was heel tevreden over Vodafone, maar de laatste weken is de datasnelheid etg achteruit gegaan (utrecht city).... Ik vraag me af of dat komt doordat het netwerk overspoeld wordt door iphones. Zelfs nu, op zondagochtend, is de snelheid bedroevend: 0.46 MBps download! Voorheen haalde ik makkelijk 2MBps en hoger!
  #9  
Oud 13-02-11, 13:21
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TR1969 Bekijk bericht
@ Rwiiin

Ik ben blij dat je actief meedenkt met iedereen op het forum.
Zelf ben ik ook op zoek naar een andere provider en het valt me op dat ik in ieder draadje dat over een aanbieder loopt een post van jou zie over wireless circle, ik denk dat bijna al je posts tot nu toe een aanbeveling zijn voor wc. Ik ga bijna denken dat je aandelen hierin hebt.
Net als Rwiiin heb ook ik bij T-M de nodige problemen ondervonden zoals slecht bereik niet kunnen bellen en gebeld worden.

En net als Rwiiin heb ik de overstap gemaakt naar Wireless Circle en ik kan alleen maar beamen wat hij zegt m.b.t. verbinding en snelheid van het internet. Ik vindt het echt geweldig en heb weer volledige dekking.

Dus als hij aandelen heeft (die ik niet heb ) zeg ik, dat deze provider het wel waar maakt in tegen stelling tot T-M.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #10  
Oud 13-02-11, 19:46
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Grootste verschil zit hem met name in de prijs momenteel. Allebei de partijen beiden de providers hebben een data limiet op het internet zitten.

Momenteel is VF goedkoper op het toestel prijs dan KPN, daarbij zul je nummerbehoud moeten aanvragen bij KPN. Kost je ook vaak nog aansluitkosten (€10-€30).
De kracht van VF ligt momenteel echt op mobiel internet, dit vind ik heel goed geregeld, vooral in Nederland, daarbuiten bieden ze meer aan dan KPN.
Bij KPN gelden de bundels 1 maand, bij VF 2 maanden.

Persoonlijk zit ik bij VF, en haal heel met regelmaat de optimale snelheid 7mb/s echter mijn werklocatie zit wel vlakbij zo'n mast, maar over het algemeen zit ik tussen de 1-3 mb/s. Daarbij vind ik een overstap hoe dan ook lastig. Ik heb het via mijn werk vaker meegemaakt, en het loopt met mijn nummer nooit op rolletjes.

Ik zou bellen.com even raadplegen met je gemiddelde van de laatste 3 rekeningen tussen deze 2 providers zit je wel goed. TM zit je prima als je geen mobiel internet wil hebben (geen flame tegen TM, maar dat is mijn ervaring+ mede dank aan hun eigen gebrek aan klantenservice) KPN/VF zijn naar mijn mening de twee beste providers
  #11  
Oud 15-02-11, 17:01
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Ik zou vodafone nemen, met anwb/tvgids actie als die nog loopt. Heb zelf tringg, en al klinkt het heel leuk, is het echt een drama.. Gister weer een hele dag storing.
  #12  
Oud 15-02-11, 20:45
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard

Klinkt goed allemaal...ikzelf heb zitten rekenen met 2 jarige abonnementen bij VF en KPN, dan is KPN steeds duurder.
Omdat ik op dit moment al VF heb heeft dit een lichte voorkeur...ik heb op dit moment eeen zakelijk abonnement (hoewel ik geen zaak heb, was toen mogelijk...), en zou dit vlngs vodafone wel kunnen verlengen. Voordeel is dat ik per seconde blijf betalen, nadeel is dat de laagste internetbundel 250 Mb is. Ik vraag me af of dat voldoende is...voordeel is ook dat ik het 1 maand mee mag nemen en ook via het buitenland uit de bundel bel.

Dus of zakelijk met 250 Mb, of prive abonnement met mogelijk 1 GB. Overigens heeft vodafone de prijzen een week geleden met ca 30 euro verhoogd zag ik.

Bye
  #13  
Oud 16-02-11, 09:59
thepaddo thepaddo is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 48
Standaard

ok...nog een hot item, waarschijnlijk vloeken in de kerk hier, maar waarom zou ik geen android (samsung Galaxy) nemen?
  #14  
Oud 23-02-11, 20:28
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Bij VF heb je zakelijk voor de iPhone ook 1 GB bundels. Voordeel is bij zakelijk dat je alles meeneemt en het buiten de bundeltarief is lager. Alleen de aanschaf van je iPhone is duurder maar dat is vrij logisch want een ondernemer kijkt toch naar de ex BTW prijzen.

Als je twijfelt kan ik je wel een nummer geven van een vriend die je alles daarover kan vertellen

Btw, waarom je geen galaxy zou nemen? Scherm wint het niet, een HTC desire HD is dan beter. IPhone 4 is niet voor niets in de prijzen gevallen in Barcalona dit jaar en dat zegt meer dan de consumentenbond award die de galaxy S heeft.


Huidige beleid bij samsung is gewoon; we kunnen zelf niets goeds ontwikkelen dus kopiëren we alles van de concurrentie maar, alleen met Samsung sticker erop.
  #15  
Oud 26-02-11, 00:21
nadal999 nadal999 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik heb een beetje hetzelfde probleem! Ik heb de abonnementen een beetje uitgevogeld en gekeken naar mijn voorkeuren. Alleen weet iemand bij welke provider de 3g dekking beter is? Dat is toch wel erg belangrijk!
  #16  
Oud 26-02-11, 13:29
vak20 vak20 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadal999 Bekijk bericht
Ik heb een beetje hetzelfde probleem! Ik heb de abonnementen een beetje uitgevogeld en gekeken naar mijn voorkeuren. Alleen weet iemand bij welke provider de 3g dekking beter is? Dat is toch wel erg belangrijk!
Lees mijn vorige replie in dit topic eens door (replie nr 8), mijn ervaring is dat kpn dekking op 3g beter is!
  #17  
Oud 26-02-11, 13:56
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vak20 Bekijk bericht
Lees mijn vorige replie in dit topic eens door (replie nr 8), mijn ervaring is dat kpn dekking op 3g beter is!
En mijn ervaring is (voorheen KPN) dat Vodafone een betere 3G dekking heeft, maar dat zal ongetwijfeld afhangen vanwaar je verblijft/zit. !
  #18  
Oud 26-02-11, 14:30
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

allereerst weet ik geen verschillen te noemen tussen kpn en vodafone,gewoonweg omdat ik bij tm zit en nog nooit een probleem heb mogen meemaken(hooguit onder een berg ijzer op m,n werk dat ik geen 3g heb)maar is hollandse nieuwe(vodafone)geen optie
tis maar een tip
gr mrfred
  #19  
Oud 26-02-11, 15:13
teus66 teus66 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 16
Standaard

Hollandse nieuwe is een haring, de provider die jij bedoelt heet Hollandsnieuwe ;-)

Laatst gewijzigd door teus66; 26-02-11 om 15:18.
  #20  
Oud 26-02-11, 21:28
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadal999 Bekijk bericht
Ik heb een beetje hetzelfde probleem! Ik heb de abonnementen een beetje uitgevogeld en gekeken naar mijn voorkeuren. Alleen weet iemand bij welke provider de 3g dekking beter is? Dat is toch wel erg belangrijk!
Tja je zou €20 kunnen uitgeven aan 2 prepaid simakaarten en zelf in de praktijk uitvogelen wat het daadwerkelijk is. Zal hooguit 1 bar afwijken van de realiteit verschil postpaid/prepaid gebruiker.

Dit is niet technisch mogelijk om daarop een onderzoek te doen want dekkingskaarten zijn naar schatting gekleurd ;-)

Hollandsnieuwe zit overigens alleen maar op Netwerk van Vodafone, echter handelt zelfstandig als een dochter (zeg gerust de Telfort van KPN)
Sizz is een volle dochter die opereert en niet geheel zelfstandig handelt op VF netwerk.

En ergens zit er nog een low budget ding... En bedoel dan niet debitel

Laatst gewijzigd door blackoutzz; 26-02-11 om 21:31.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vodafone en kpn simlockvrij?! kevinvw Overige providers Nederland 11 11-12-10 09:22
KPN of Vodafone mikelinden Overige providers Nederland 9 20-08-10 12:14
Nummerbehoud KPN->Vodafone? Rub3n Vodafone 3 22-02-10 00:50
KPN of Vodafone? harriepopov Overige providers Nederland 19 22-09-09 22:27
Vodafone & KPN mennog Overige providers Nederland 2 01-09-08 12:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:51.