//

Vodafone sms "25MB OP REIS" naar 4000

Vodafone sms "25MB OP REIS" naar 4000 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd @ballegooier Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zit elke week zakelijk in het buitenland, dus dan is het de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19-07-11, 21:58
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
@ballegooier
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zit elke week zakelijk in het buitenland, dus dan is het de enigste (goedkoopste) optie voor mij.

Maar ik zie dat veel mensen "de bomen door het bos" niet meer zien met deze Blox en Bundels die aangeboden worden.

Want mijn ervaring is, als je de helpdesk of service belt van de provider, dat zij niet eens precies weten wat er allemaal is wat je echt nodig hebt.
In mijn geval moest ik hun uitleggen, dat wat ik nu heb, op hun site stond.
Zo moeilijk is het niet volgens de website anders.

Internet Basis Blox - Telefoon als modem Blox - Black Berry Internet (Plus/Basis) (dit is voor binnen Nederland) - eventueel Internet Extra/Zorgeloos (dit is optioneel voor grootgebruikers)

Internet op Reis Weekbundel - Internet op Reis Dagbundel - Internet op Reis Paspoort.

Internet Op Reis paspoort is 5.00 euro per maand (vast op je contract) kun je nationale tegoed in het buitenland gebruiken.

De Internet op Reis Week/Dag bundel zijn maandelijks opzegbaar (de Dag bundel is zelfs passief op je abonnement aan te laten, zodra je over de grens internet pakt wordt de bundel geactiveerd)

----

De reden waarom momenteel fouten gemaakt worden is omdat dezelfde data codes op diverse abonnementen gebruikt worden. Oude vorm abonnementen, nieuwe vorm abonnementen, Blackberry's en iPhones.

Het is mij echter niet bekend dat de Klantenservice deze informatie niet kan vermelden als je hiervoor belt.

----

Als je net zoals mij veel in het buitenland zit, is Vodafone ideaal, altijd bereik - internet in NL, als in de Paspoort-landen voor mijn nationale tegoed (dit zijn er tegenwoordig 42 over heel de wereld).

----
@hannie:

"Internet op Reis Dagbundel staat aan. Je kunt nu binnen 42 Paspoort landen voordelig internetten en e-mailen tot 35MB per dag, daarna geldt een buiten bundeltarief. Binnen de EU geldt een datalimiet. Deze is nu uitgezet. Wil je de datalimiet weer aanzetten, sms dan DATALIMIET AAN naar 4000. Meer info op http://m.vodafone.nl/opreis (gratis) "

Dit zou je bekend in de ogen moeten komen. Volgend smsje: DATALIMIET AAN naar 4000 gaf mij als resultaat: "Uw datalimiet voor internet en e-mail in het buitenland binnen de EU is gewijzigd."

Je kiest zelf voor de optie om je abonnement af te kopen. Je had ook met de klantenservice een regeling kunnen treffen over de huidige rekening.

Daarbij lijkt het me sterk dat dit 'zomaar' alleen internet is, want als dit over een tijdsbestek van een aantal dagen gaat, klopt je verhaal, maar anders grijpt Vodafone allang in. Het systeem stuurt eerst een sms dat er mogelijk misbruik van het abonnement gemaakt wordt (dit soort belkosten kan namelijk niet in korte tijd) en vervolgens plaatst een medewerker een blokkade op internet gebruik.

Ik ben ook zeer benieuwd wat je rekening gespecificeerd is.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 20-07-11, 00:14
hannie1012 hannie1012 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackoutzz Bekijk bericht
Zo moeilijk is het niet volgens de website anders.

Internet Basis Blox - Telefoon als modem Blox - Black Berry Internet (Plus/Basis) (dit is voor binnen Nederland) - eventueel Internet Extra/Zorgeloos (dit is optioneel voor grootgebruikers)

Internet op Reis Weekbundel - Internet op Reis Dagbundel - Internet op Reis Paspoort.

Internet Op Reis paspoort is 5.00 euro per maand (vast op je contract) kun je nationale tegoed in het buitenland gebruiken.

De Internet op Reis Week/Dag bundel zijn maandelijks opzegbaar (de Dag bundel is zelfs passief op je abonnement aan te laten, zodra je over de grens internet pakt wordt de bundel geactiveerd)

----

De reden waarom momenteel fouten gemaakt worden is omdat dezelfde data codes op diverse abonnementen gebruikt worden. Oude vorm abonnementen, nieuwe vorm abonnementen, Blackberry's en iPhones.

Het is mij echter niet bekend dat de Klantenservice deze informatie niet kan vermelden als je hiervoor belt.

----

Als je net zoals mij veel in het buitenland zit, is Vodafone ideaal, altijd bereik - internet in NL, als in de Paspoort-landen voor mijn nationale tegoed (dit zijn er tegenwoordig 42 over heel de wereld).

----
@hannie:

"Internet op Reis Dagbundel staat aan. Je kunt nu binnen 42 Paspoort landen voordelig internetten en e-mailen tot 35MB per dag, daarna geldt een buiten bundeltarief. Binnen de EU geldt een datalimiet. Deze is nu uitgezet. Wil je de datalimiet weer aanzetten, sms dan DATALIMIET AAN naar 4000. Meer info op http://m.vodafone.nl/opreis (gratis) "

Dit zou je bekend in de ogen moeten komen. Volgend smsje: DATALIMIET AAN naar 4000 gaf mij als resultaat: "Uw datalimiet voor internet en e-mail in het buitenland binnen de EU is gewijzigd."

Je kiest zelf voor de optie om je abonnement af te kopen. Je had ook met de klantenservice een regeling kunnen treffen over de huidige rekening.

Daarbij lijkt het me sterk dat dit 'zomaar' alleen internet is, want als dit over een tijdsbestek van een aantal dagen gaat, klopt je verhaal, maar anders grijpt Vodafone allang in. Het systeem stuurt eerst een sms dat er mogelijk misbruik van het abonnement gemaakt wordt (dit soort belkosten kan namelijk niet in korte tijd) en vervolgens plaatst een medewerker een blokkade op internet gebruik.

Ik ben ook zeer benieuwd wat je rekening gespecificeerd is.
Mijn rekening bestond echt alleen maar uit internetkosten(whatsapp was blijkbaar de boosdoener volgens de medewerkster, vanwege het versturen van foto's. Wat er rond de 15 waren in totaal, want ik kreeg op de 3e dag een telefoontje van de klantenservice van Vodafone). Toen stond de teller al op 970 euro in totaal. En dat was echt de grootste shock van mijn leven Ik moet nu helaas op de blaren zitten. En dat van dat smsje heb ik niet gehad("DATALIMIET.."). Ik had wel een smsje gehad, dat ik zo spoedig mogelijk contact moest opnemen met de klantenservice van Vodafone en toen kreeg ik te horen over mijn internetkosten.*zucht*
  #23  
Oud 20-07-11, 00:44
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hannie1012 Bekijk bericht
Mijn rekening bestond echt alleen maar uit internetkosten(whatsapp was blijkbaar de boosdoener volgens de medewerkster, vanwege het versturen van foto's. Wat er rond de 15 waren in totaal,
Dat is inderdaad niet erg verstandig. Je had de push notificaties met een knop uit kunnen zetten om dit te voorkomen.
Je weet dat je maar 35 MB te verstoken hebt, dat is zó op. En die 35 MB had je bij kunnen houden met een data teller applicatie of simpelweg in het menu instellingen 'gebruik'.
Citaat:
En dat van dat smsje heb ik niet gehad("DATALIMIET..").
die kreeg ik ook slechts 1 keer. Terwijl ik wel degelijk per dag op 34 MB uit kwam (ik hield het zelf nauwgezet in de gaten) voordat ik Dataroaming weer uit zette.
Wellicht kun je proberen Vodafone in gebreke te stellen, doordat ze je niet op de hoogte hebben gehouden van je limiet, terwijl ze stellen dat wel te doen. Of ga je die duizend euro echt betalen?!
  #24  
Oud 20-07-11, 00:54
hannie1012 hannie1012 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dat is inderdaad niet erg verstandig. Je had de push notificaties met een knop uit kunnen zetten om dit te voorkomen.
Je weet dat je maar 35 MB te verstoken hebt, dat is zó op. En die 35 MB had je bij kunnen houden met een data teller applicatie of simpelweg in het menu instellingen 'gebruik'.

die kreeg ik ook slechts 1 keer. Terwijl ik wel degelijk per dag op 34 MB uit kwam (ik hield het zelf nauwgezet in de gaten) voordat ik Dataroaming weer uit zette.
Wellicht kun je proberen Vodafone in gebreke te stellen, doordat ze je niet op de hoogte hebben gehouden van je limiet, terwijl ze stellen dat wel te doen. Of ga je die duizend euro echt betalen?!
Ik probeerde elke keer mijn limiet te checken via mijn telefoon, maar de site deed het ook gewoon niet. Elke keer stond er dat er een storing was waardoor ik gewoon nergens van op de hoogte was. Als dat wel het geval zou zijn geweest dan zou ik nu niet in deze rotzooi zitten. Maar goed, gebeurd is gebeurd.

Ik ga natuurlijk wel een brief schrijven naar special services van Vodafone. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen door alle stress. Ik had niet verwacht mijn 1e jaar HBO zo te beginnen met geldproblemen. Maar ik heb anders geen keus dan het wel te betalen.
  #25  
Oud 20-07-11, 01:00
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

@Hannie

Misschien is het handig alleen stuk quoten wat relevant is(topic wordt anders onoverzichtelijk)

Laat ik uitgaan van een 8 megapixel camera. Die zijn ongeveer 2,3 mb x 15 = 34,5 MB

Binnen de EU (Paspoort land) = €1,50 p/mb
Vodafone World Tarief Data = €3,95 p/mb

Eu bedrag: €51,75
World Tarief: 136,275 = €136,28

Jouw Factuur (niet wetend wat de abonnementskosten zijn laat ik dit even op €30,-)

970 - 30 = 940 / 1.50 = 627 MB
970 - 30 = 940 / 3.95 = 238 MB

Nu weet ik niet in welk land je gezeten hebt, maar vermoed niet extreem ver. Dat sms'je krijg je altijd, zelfs als ik het nu aan en uit zet, krijg ik weer berichtgeving dat m'n data limiet uit staat en dat ik het zelf moet aanzetten.

Ik vermoed dan dus ook dat je verbruik elders aan gelegen heeft. En zonder achtergrond informatie kan ik slechts gissen naar een antwoord, en/of oplossing voor je probleem.

Laatst gewijzigd door blackoutzz; 20-07-11 om 01:05. Reden: aanpassing rekensom :) gaat me niet lukkken op mn iphone
  #26  
Oud 20-07-11, 01:05
hannie1012 hannie1012 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 4
Standaard

@ Blackoutzzz

Het is inderdaad een 8mp camera. Ik was naar Marokko gegaan voor 10 dagen. En ik heb dat smsje echt NIET gekregen.

Ik heb tijdens mijn vakantie niet gebeld/gesmsd of iets dergelijks. En ik checkte dagelijks één keer mijn hotmail voor de rest opende/refreshde ik geen andere webpagina's. En ik checkte mijn FB wel is via mijn app.
  #27  
Oud 20-07-11, 01:15
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

@ hannie

Ik ga er even vanuit dat je geen iPhone gebruikt hebt, omdat je aangeeft 8 MP gebruikt. Facebook is ook geen zwaar programma. Dus ik vermoed mogelijk dat je push berichten (automatisch ophalen en versturen van Data) aan heeft gestaan. En dat dit de boosdoener is. Echter momenteel kan ik alleen gissen met de gegeven gegevens.

Laatst gewijzigd door blackoutzz; 20-07-11 om 01:58.
  #28  
Oud 30-06-12, 12:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Weet iemand nog of deze actie bestaat?
-edit-
Ik bedoel eigenlijk die optie van 35MB voor 1 dag, voor €2,-, alleen op de dagen dat je het gebruikt.

Ik wil voor een weekje vakantie binnen Europa enkele dagen gebruik maken van mobiel internet. Maar ik vind alleen nog informatie over een Blox internet op reis voor de wereld en die kost 5,- per maand, voor de gehele rest duur van je abonnement. Dat zoek ik dus niet.

EDIT

Wacht; blijkbaar heb ik er gisteren in mijn zoektocht compleet overheen gekeken, maar ik geloof dat er nu dit is:
Alles-in-1 op Reis
"Alles-in-1 op Reis
Met Alles-in-1 op Reis kun je 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms'jes sturen en 35 MB data gebruiken voor € 2 per dag in 42 Voordeellanden.
"

Laatst gewijzigd door ballegooier; 30-06-12 om 12:52.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: bootloader downgrade "06.04" naar "05.08" AzNxJohnnii Unlock 11 10-05-10 20:02
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 14:25
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 20:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.