//

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Weet iemand wat de volgende stap is van Vodafone, om de simkaarten wel te laten werken met iPhone of iPad? Ik heb namelijk beide niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 15-03-11, 12:44
dms dms is offline
• iOS 5.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Barendrecht
Berichten: 37
Standaard

Weet iemand wat de volgende stap is van Vodafone, om de simkaarten wel te laten werken met iPhone of iPad?

Ik heb namelijk beide niet meer werkend op 3G.

MVG
André
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 15-03-11, 15:20
Nelomgals Nelomgals is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Almere
Berichten: 3
Standaard

Zelfde probleem met mijn 3GS icm Vodafone. Alle bovenstaande issues heb ik langs zien komen op mijn iPhone 3GS.
Klantenservice van Vodafone bel ik niet meer, dat service kunnen ze niet waar maken...
Ik ben bij elkaar een dag of 2-3 bezig geweest met 4.3 en alles geprobeerd zoals op internet is te vinden. Inderdaad heb ik 24 uur geen problemen ondervonden en dacht dat het opgelost was ...helaas...

Volgens diverse bronnen zit het in de carrier update (10.0) van Vodafone, deze veroorzaakt de problemen (dus niet Apple !!). Ik heb uiteindelijk een downgrade gedaan naar 4.2.1 (Carrier 9.1) en nu werkt alles weer prima.

Advies: iPhone 3GS i.c.m. Vodafone : NIET UPGRADEN NAAR 4.3 !!!
  #63  
Oud 15-03-11, 15:54
vanbrug vanbrug is offline
 
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelomgals Bekijk bericht
Zelfde probleem met mijn 3GS icm Vodafone. Alle bovenstaande issues heb ik langs zien komen op mijn iPhone 3GS.
Klantenservice van Vodafone bel ik niet meer, dat service kunnen ze niet waar maken...
Ik ben bij elkaar een dag of 2-3 bezig geweest met 4.3 en alles geprobeerd zoals op internet is te vinden. Inderdaad heb ik 24 uur geen problemen ondervonden en dacht dat het opgelost was ...helaas...

Volgens diverse bronnen zit het in de carrier update (10.0) van Vodafone, deze veroorzaakt de problemen (dus niet Apple !!). Ik heb uiteindelijk een downgrade gedaan naar 4.2.1 (Carrier 9.1) en nu werkt alles weer prima.

Advies: iPhone 3GS i.c.m. Vodafone : NIET UPGRADEN NAAR 4.3 !!!
Ik zou wel willen downgraden naar 4.2.1, maar dat lukt niet. Apple staat normaal gesproken geen downgrade toe. Als ik probeer te herstellen met ipsw 4.2.1 wordt dat halverwege afgebroken met een foutmelding
  #64  
Oud 15-03-11, 16:26
siem siem is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 14
Standaard

Ik probeerde 3GS ook te downgraden als laatste redmiddel, maar krijg de volgende error:

The iPhone "iPhone" could not be restored. This Device isn't eligible for the requested build.

wat irritant!
  #65  
Oud 15-03-11, 17:49
dms dms is offline
• iOS 5.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Barendrecht
Berichten: 37
Standaard

@moderators.
Moeten niet alle "4.3 - Vodafone - 3G" problemen worden samen gebracht worden tot één geheel.
Nu staan er meerdere melding over hetzelfde probleem.

Als ik op twitter kijk, zie ik dat het een nagenoeg Europees probleem is bij Vodafone.

Kunnen we geen actie ontwikkelen om dit snel uit de wereld te helpen?
Wat kan de iPhoneclub hierin betekenen?

Ook ik heb een iPad en iPhone 3gs niet meer werkend op 3G

MVG
André
  #66  
Oud 15-03-11, 18:53
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Bij mij lijkt alles weer goed te werken.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
  #67  
Oud 15-03-11, 18:57
marjan3006's schermafbeelding
marjan3006 marjan3006 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 44
Standaard

Vodafone erkent probleem.
Vodafone-klanten ondervinden 3g-problemen met iPad na update | Mobile | Tweakers.net Nieuws
  #68  
Oud 15-03-11, 19:06
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Standaard

Probeer eens met office.Vodafone.nl
  #69  
Oud 15-03-11, 19:23
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murgen Bekijk bericht
Bij mij lijkt alles weer goed te werken.
Bij mij niet hoor heb het zojuist nog even getest
  #70  
Oud 15-03-11, 19:32
BerendWillems BerendWillems is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Valkenswaard
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar BerendWillems
Standaard

Hallo,
Ik heb dus hetzelfde probleem met m'n 3GS. Ik heb m'n Iphone gewoon opgestart zonder sim en daarna geprobeerd de sim van Vodafone er weer in te doen. Resultaat, Iphone loopt vast en moet gereset worden. Downgraden naar 4.2 werkte bij mij ook niet.
  #71  
Oud 15-03-11, 20:25
dms dms is offline
• iOS 5.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Barendrecht
Berichten: 37
Standaard

Bij lijkt mijn iPhone weer te werken. Geluk een oude Nokia is ook niet alles.
Alleen m'n iPad werkt nog niet. Heb alles al geprobeerd maar het werkt niet. Zou mischien kunnen zijn dat ik mijn duo sim van mijn data connect Card nog niet is aangepast bij vodafone.
  #72  
Oud 15-03-11, 21:17
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Vodafone moet gewoon die problemen oplossen want wat ik hier eerder al las vermoedde ik dus al een tijdje gezien hetgeen er gebeurd op de iPad met een Vodafone kaart.
  #73  
Oud 15-03-11, 23:14
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Begrijp ik uit deze thread dat er nog geen meldingen zijn van problemen met vodafone na update icm met een Iphone 4 of zijn er mensen die ook hier een probleem mee hebben?
__________________
___________________________________________________________________________________________
"Will Work For Bandwidth"
  #74  
Oud 16-03-11, 00:10
gerwinpl gerwinpl is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabrom Bekijk bericht
Naar de Apple store geweest vandaag en daar schuiven ze de zwarte piet naar vodafone.
Vodafone zou verouderde simkaarten hebben.
Ik dus naar de vodafone winkel en: Nee meneer u krijgt geen andere simkaart want het ligt niet aan vodafone.

Lekker hoor elkaar de zwarte piet toe wijzen ...... en de klant is weer eens de dupe

![/I]
Één ding is duidelijk: de ipad 3g heeft ook last van dit probleem, dus dan kan het toch niet zijn dat de (micro)simkaartjes 'verouderd' zijn?!?

Hoe dan ook, aub snel een oplossing hiervoor... ga morgen wel ff bellen met de helpdesk van Vodafone (hoe meer klachten hoe beter)...(en sneller hoop ik)
  #75  
Oud 16-03-11, 00:23
iPhoneU iPhoneU is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karin N Bekijk bericht
Ik heb ook een zakelijk vodafone abonnement op iphone en krijg melding dat ik geen netwerkverbinding meer heb sinds ik de update naar 4.3 heb gedaan. Heb vodafone aan de lijn gehad en kreeg te horen dat zij niets voor mij kunnen doen want het zit in update 4.3. Of ik maar wil wachten op oplossing van Apple......
Heb al "herstel" gedaan, maar tot nu toe niets helpt. APN staat al op Live. Wat nu?
Zelfde probleem: Wijzigen naar office.vodafone.nl werkt niet... Juist dan slaat de iPhone vast en gaat na verloop van tijd booten, en komt dan niet meer op totdat je de iPhone weer aan iTunes koppelt en de standaard settings (lees: live.vodafone.com) weer worden hersteld! Je iPhone werkt dan weer (inclusief apps)... alleen geen internet

Ben het niet helemaal eens met het standpunt van Vodafone: alle sim kaarten lijken te werken, behalve (een aantal) simkaarten van Vodafone... PS: ik heb een duo card van Vodafone (wellicht iets specifieks?)
  #76  
Oud 16-03-11, 00:29
bwbboot bwbboot is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IJsselstein
Berichten: 36
Standaard

ik had precies hetzelfde probleem, hangen tijdens boot, etc. APN instellingen maakte geen verschil. Afgelopen vrijdag een nieuwe micro-sim gehaald en sindsdien geen problemen meer.
  #77  
Oud 16-03-11, 00:43
iPhoneU iPhoneU is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bwbboot Bekijk bericht
ik had precies hetzelfde probleem, hangen tijdens boot, etc. APN instellingen maakte geen verschil. Afgelopen vrijdag een nieuwe micro-sim gehaald en sindsdien geen problemen meer.
Hmm, interessant, kan het proberen... Alleen gelet op reacties van Vodafone zullen ze dat wel niet doen... Vodafone meent dat er een bug in iOS 4.3 zit waar Apple + Vodafone nu werken aan een fix... tot die tijd adem inhouden
  #78  
Oud 16-03-11, 10:48
wopper wopper is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 21
Standaard

Hierzo met een 3GS icm met vodafone en 4.3 grote problemen met opstarten en spontaan vastlopen. Doe ik er een oude Orange of KPN kaart in werkt het perfect!

Maar het is dus breder dan alleen de iPad
  #79  
Oud 16-03-11, 11:09
gerwinpl gerwinpl is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb zojuist gebeld met de Vodafone Helpdesk. Deze geeft aan dat het probleem bij Apple ligt, dat het probleem daar bekend is, en dat ik de website van Apple in de gaten moet houden voor een update.

Iemand anders nog reacties gehoord?
  #80  
Oud 16-03-11, 12:26
jbakkenes jbakkenes is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 21
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabrom Bekijk bericht
.........
Ik ben toen maar eens goed gaan googlen ..... en heel veel dingen geprobeert maar niks hielp .... tot dat ik de volgende tip tegen kwam.

iPhone aan zonder simkaart van vodafone er in .... plaats uw vodafone simkaart in een ander toestel ..... verwijder de pincode van de simkaart. .... plaats daarna de vodafone simkaart in de iPhone terug en start de iPhone opnieuw op en ...........YES hij doet het weer zonder vast te lopen , ..... al meer dan 24h zonder enkel probleem

Wie weet help dit bij iedereen !!!!
Dank je wel voor deze tip. Hij lijkt bij mij ook te werken.
In eerste instantie kwam de APN op live.vodafone.com te staan. Die werkte niet bij mijn abbo. Tijdje laten staan om te kijken of de iphone stabiel bleef..

Daarna APN op office.vodafone.nl gezet....hij blijft het doen!!
Pin van de simkaart afhalen heeft op dit moment bij mij gewerkt!
Als er andere ontwikkelingen zijn laat ik het jullie weten.
Reageren

Labels
4.3, firmware, ipad, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met update, nu staat iPad 2 vast pippirules iPad algemeen 4 01-05-11 00:20
Ipad 2 3g met 3g problemen mats1983 iPad algemeen 3 08-04-11 22:30
Video streamen op iPad met 3G vodafone Graf Zum Kotzen iPad algemeen 1 02-04-11 14:10
oplossing voor problemen met e-mail servers vodafone Dutch_guy Vodafone 0 16-07-09 15:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.