//

zeer slecht bereik dekking (Iphone 4) incl Vodafone

zeer slecht bereik dekking (Iphone 4) incl Vodafone discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Sinds ik overgegaan ben van T-mobile naar Vodafone (mede omdat het bereik met t-mobile niet altijd best was) ging ik naar Vodafone. Maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-06-11, 11:53
TLRSky TLRSky is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 7
Standaard zeer slecht bereik dekking (Iphone 4) incl Vodafone

Beste mensen,

Sinds ik overgegaan ben van T-mobile naar Vodafone (mede omdat het bereik met t-mobile niet altijd best was) ging ik naar Vodafone.
Maar nee: het bereik is eerder nog slechter, pas als ik bij een zendmast sta heb ik bijna volbereik, in alle andere gevallen varieert het van 1 tot 2 hooguit 3 streepjes.
Het is een Iphone 4 met firmware 4.33 het abonnement is Vodafone bel+sms+web volgens vodafone zelf, was dit abonnement geschikt ook om in de iphone 4 te gebruiken, dus dat is niet echt een probleem.


zijn er meer mensen die dit zo ervaren?, en is het raadzaam me toestel te terug te sturen waar hij gekocht is?

Groet,

Mark
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-06-11, 12:36
mbuskens mbuskens is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 25
Standaard

Dat ligt gewoon aan dat domme Vodafone. Wij zijn op het werk van KPN overgestapt naar Vodafone. Vraag me niet waarom.
Maar ook allemaal klachten!
alleen in het buitenland werkt het goed.
Tip van de dag. Blijf bij je huidige operator als dit niet Vodafone is of stap over naar een andere dan Vodafone.
  #3  
Oud 16-06-11, 13:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja, ieder heeft zijn eigen ervaringen! Ik stapte over van t-mobile naar Vodafone, omdat ik bij t-mobile wel vaak '3G' bovenin beeld had, maar daadwerkelijk bellen of internet, ho maar. Ik woon in Amsterdam en kon destijds de 'verstopte' palen van t-mobile goed merken. Onderweg in de trein bijv. voortdurend switchen (tussen gprs, 3G, en geen service) dus muziek streamen of een beetje internetten, ho maar. Sinds mijn overstap naar vodafone heb ik dat niet meer meegemaakt.

Echter toevallig heb ik thuis en op m'n werk resp. iets slechter en zeer slecht GSM bereik (laat staan 3G) vergeleken met t-mobile. Maar ik vind het niet storen dat ik op m'n werk slecht bereikbaar ben. Zodra ik buiten kom (gebeurt vaak voor m'n werk) en/of ik hou pauze, dan komen de gemiste oproepen en sms binnen.
Anders had ik deze toch niet eerder opgenomen en ook genegeerd.
Thuis is het gelukkig niet zó erg, maar moet wel even naar het raam lopen om goed verstaanbaar te zijn)
Ik kan me voorstellen dat een ander zou zeggen: dan ga je er op achteruit. Het is maar net hoe en wat je zelf belangrijk vindt. Ik vond de voorwaarden en prijs bij KPN bijv. zeer onaantrekkelijk, dus hoe goed ook hun netwerk zou zijn, ik woog deze keus af

Per saldo ben ik dus tevreden en vind ik dat ik erop vooruit gegaan ben: ik heb reizend en onderweg een veel stabieler dekking en daar was het me voornamelijk om te doen.
En elke provider heeft 'gaten', het is raadzaam om voor jezelf vantevoren uit te zoeken hoe de dekking is van de verschillende providers (er zijn er tenslotte maar 3) op voor jou belangrijke plekken...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 16-06-11 om 13:49.
  #4  
Oud 18-06-11, 22:58
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Staat je Wi-Fi aan? Ik merk zelf als ik mijn Wi-Fi uitzet dat mijn bereik wonderbaarlijk veel beter is... Op mijn werk heb ik toch Wi-Fi dus GSM signaal is goed genoeg. Welke simkaart heb je? Ikzelf heb ook een BSW abonnement in mijn telefoon zitten, zonder problemen

mbuskens: zolang je geen netwerkklacht neerlegt bij Vodafone, zal er ook voorlopig niets aan gedaan worden Mijn 'klacht' is wel pas na 2 maanden opgelost, maar sinds de nieuwe mast er staat heeft mijn wijk wel veel betere 3G dekking!
  #5  
Oud 23-06-11, 14:56
dellion dellion is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb de laatste 1,5 week regelmatig last van korte tijd 'geen service'. De keren dat ik dit heb geconstateerd, duurde dat per keer niet langer dan 1 à 2 minuten. We hebben hier in huis een iPhone 3gs, een iPad2 met 3g en een Nokia, allemaal met Vodafone. Het probleem is dus niet apparaatgebonden. Hiervoor op dezelfde locatie (Kaatsheuvel) geen problemen gehad.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geen / zeer slecht bereik thijsotjuh iPhone algemeen 3 13-05-11 06:40
Slecht bereik vodafone iphone 3gs 4.1 Rated Vodafone 39 02-02-11 10:13
T-mobile zeer slecht bereik iphoneden Archief 3 24-12-09 19:42
G2 met plotseling slecht bereik via Vodafone Guest-20171129104752 Vodafone 10 13-11-08 20:29
gsm bereik zeer slecht wanneer 3g uitstaat? jorisdirks Odido (T-Mobile) 5 01-10-08 13:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.