Hoi,
sinds een paar weken heb ik behoorlijke problemen met internetten op mijn
iPhone 4 op
Vodafone
in Almere.
Volgens mij heeft Vodafone in Almere (rond station Centrum maar eigenlijk de hele weg tot Almere Poort) onlangs Edge geactiveerd en sindsdien schakelt mijn iPhone heen en weer tussen 3G en Edge.
3G heeft rond de 3-4 streepjes signaal, met Edge meestal 5, dus Edge lijkt sterker te zijn. Wanneer ik van internet gebruik maak op de iPhone begint hij eerst met 3G, dan gaan de streepjes licht omlaag (2-3) en een paar seconden later schakelt hij om naar Edge, waar hij dan 5 streepjes heeft.
Maar blijkbaar is 3G dan toch sterk genoeg, dus hij schakelt een paar seconden later weer terug naar 3G en we beginnen opnieuw.
Vodafone heeft me op Twitter aangeraden bij de iPhone Edge uit te zetten (maar er is natuurlijk geen optie voor en in gebieden zonder 3G wil ik natuurlijk gebruik maken van Edge waar beschikbaar). Ze zeggen niks te kunnen doen.
Ik ben geen GSM/3G/Edge ingenieur maar mij lijkt gewoon dat het Edge signaal te sterk is terwijl er een fatsoenlijk 3G signaal beschikbaar is. Ik vraag me sowieso af waarom ze daar Edge hebben geactiveerd terwijl het niet nodig blijkt.
Hebben andere mensen in Almere (of elders) ook last hiervan? Zijn er oplossingen voor?
Groetjes,
Christian