//

iPhone 4S KPN netwerkprobleem

iPhone 4S KPN netwerkprobleem discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Sinds vorige week donderdag heb ik de iPhone 4S, model A1387 (EMC 2430), uit Duitsland. Ik heb een sim only abbo afgesloten bij KPN ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-10-11, 10:52
JoepA3 JoepA3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 10
Standaard iPhone 4S KPN netwerkprobleem

Goedemorgen,

Sinds vorige week donderdag heb ik de iPhone 4S, model A1387 (EMC 2430), uit Duitsland. Ik heb een sim only abbo afgesloten bij KPN maar heb alleen maar problemen.

Het probleem is als volgt:

- Activeren lukt zonder problemen
- Hij vindt het netwerk
- Na +/- 10min heeft hij nog wel netwerk maar kan ik niet meer bellen
- Als het bereik weg valt pakt hij het niet weer opnieuw op.

Ik heb met KPN 7x gebeld en van alles uitgeprobeerd:

- Nieuwe SIM-Kaart opgehaald bij de KPN winkel (nieuwe levering SIM-kaarten)
- KPN SIM-kaart in een andere telefoon, dan werkt hij zonder problemen
- Een andere SIM-kaart in de iPhone 4S, hetzelfde probleem (niet bellen & bereik valt weg zonder opnieuw op te pakken)
- iOS5 opnieuw geïnstalleerd
- Alle netwerk settings opnieuw ingesteld

KPN vertelde me dat ik 3G moest uitschakelen en dat dan het probleem was verholpen. Nu kan ik in iOS5 niet vinden waar ik 3G kan uitschakelen. Ook lijkt me dit niet de juiste oplossing.
Ook vroeg ze me of ik niet de CDMA versie had, dit lijk me niet omdat ik hem uit Duitsland heb.

Ik ben best radeloos en hoop dat iemand me de juiste oplossing kan geven!

Heel erg bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-11, 11:50
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Kijk eens of netwerk op automatisch staat. 3G kan je niet meer uitzetten onder de normale instellingen. Je zou je apn kunnen omzetten, maar dat is tricky
  #3  
Oud 26-10-11, 14:39
JoepA3 JoepA3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 10
Standaard

Dag Yzord,

Het netwerk staat op automatisch. Ik heb hem ook op KPN gehad, maar beide maken niks uit. Het probleem blijft hetzelfde.

Is het misschien een oplossing dat ik iOS5 ergens download en deze er opnieuw opzet? Of zijn alle versies hetzelfde?

Gatverdarre, ik baal er van dat hij het nog steeds niet doet...
  #4  
Oud 26-10-11, 18:29
Gogol Gogol is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 38
Standaard

Er zijn problemen gemeld met microsim kaarten en de nieuwe 4S. Ik geloof dat als oplossing je iOS 5 opnieuw moet installeren en dan weer activeren.
  #5  
Oud 28-10-11, 17:33
JoepA3 JoepA3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 10
Standaard

Ik heb het probleem opgelost!

Als ik geen PIN-code op m'n SIM heb dan doet hij het! Wel heul vreemd trouwens...
  #6  
Oud 28-10-11, 18:48
sihanoukville sihanoukville is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoepA3 Bekijk bericht
Ik heb het probleem opgelost!

Als ik geen PIN-code op m'n SIM heb dan doet hij het! Wel heul vreemd trouwens...
thanks! had het zelfde probleem met mobile vikings, bij deze opgelost!
(was bijna om een nieuwe sim geweest)
  #7  
Oud 28-10-11, 18:49
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gogol Bekijk bericht
Er zijn problemen gemeld met microsim kaarten en de nieuwe 4S. Ik geloof dat als oplossing je iOS 5 opnieuw moet installeren en dan weer activeren.
Volgens mij tot op heden enkel met T mobile dacht ik...
  #8  
Oud 30-10-11, 14:33
Mansikkaa Mansikkaa is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het toestel komt bij een KPN business center vandaan alwaar ik gisteren zo ongeveer de hele dag doorgebracht heb.
Ook ik heb een nieuwe simkaart gekregen en tenlangeleste een nieuw toestel maar niets hielp. Eerste redenering was dat mijn simkaart niet goed geknipt zou zijn (door een business center medewerker zelf gedaan bij mijn 4 toestel) en vervolgens zou ik 'niet lekker in het netwerk hangen' (what ever that may be...) en tenslotte een nieuw toestel gekregen. Dat leek te werken totdat ik na een autorit van 15 minuten thuis kwam en ik weer geen netwerk had.

De oplossing van Joep uitgeprobeerd en nu al een uur of 4 gewoon verbinding! Nog even fingers crossed maar vooralsnog ziet het er goed uit.

M.a.w. Bedankt Joep
  #9  
Oud 30-10-11, 14:57
Gogol Gogol is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 38
Standaard

Ik vind zonder sim code werken geen oplossing (meer een workaround) en derhalve ook niet te adviseren.
De problemen met de SIM kaart komen van overal en niet alleen van t-mobile.
Kijk maar eens op discussions.apple.com

Laatst gewijzigd door Gogol; 30-10-11 om 15:07. Reden: toevoeging
  #10  
Oud 30-10-11, 15:26
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Het is een oplossing van tijdelijke aard mogen we vanuit gaan.

Laatst gewijzigd door PrittStift; 30-10-11 om 18:28.
  #11  
Oud 30-10-11, 16:35
Mansikkaa Mansikkaa is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gogol Bekijk bericht
Ik vind zonder sim code werken geen oplossing (meer een workaround) en derhalve ook niet te adviseren.
De problemen met de SIM kaart komen van overal en niet alleen van t-mobile.
Kijk maar eens op discussions.apple.com
Het is zeker een oplossing. Zij het een tijdelijke. Zodra er een andere (door developers?) voorhanden is zal ik die natuurlijk doorvoeren.

Als je een lekke band heb gebruik je toch ook je reserveband om verder te kunnen totdat je de lekke band gerepareerd hebt...
  #12  
Oud 30-10-11, 22:27
juud85 juud85 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Wow JoepA3 je bent fantastisch! Ook bij mijn iPhone4s op deze manier het probleem verholpen, ben helemaal blij!
  #13  
Oud 30-10-11, 23:35
MitchLuijks MitchLuijks is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoepA3 Bekijk bericht
Goedemorgen,

Sinds vorige week donderdag heb ik de iPhone 4S, model A1387 (EMC 2430), uit Duitsland. Ik heb een sim only abbo afgesloten bij KPN maar heb alleen maar problemen.

Het probleem is als volgt:

- Activeren lukt zonder problemen
- Hij vindt het netwerk
- Na +/- 10min heeft hij nog wel netwerk maar kan ik niet meer bellen
- Als het bereik weg valt pakt hij het niet weer opnieuw op.
Lees mijn oplossing die ook vele anderen hielp en laat je mening achter aub. Forum link: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ervice-4s.html
  #14  
Oud 31-10-11, 16:36
Amikrot's schermafbeelding
Amikrot Amikrot is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Meise
Berichten: 27
Standaard

Hier ook hetzelfde probleem bij Mobile Vikings (België). Hopelijk komt er snel oplossing van Apple. Maar deze tijdelijke oplossing blijkt goed te werken..
  #15  
Oud 02-11-11, 15:43
JoepA3 JoepA3 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 10
Standaard

Allen, graag gedaan
  #16  
Oud 05-11-11, 18:35
dobby dobby is offline
 
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik had ongeveer dezelfde problemen, niet kunnen bellen, sms-en, of gebeld worden. Vandaag naar Vodafone winkel geweest, andere sim kaart geprobeerd, maar zelfde probleem. Nu wordt ie opgestuurd naar Apple, ben m twee weken kwijt. Ik lees nu pas de oplossing van Joep, dus niet kunnen proberen helaas.
__________________
Ipad 16G Wi-Fi + 3G
  #17  
Oud 05-11-11, 18:40
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Hier werkt t prima na uitzetten van de pin dus das mooi werk!
Alles blijft ook werken!
  #18  
Oud 05-11-11, 19:00
Rasz's schermafbeelding
Rasz Rasz is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 208
Standaard

Ik had er ook last van, de gegeven oplossing werkte ook bij mij! Bedankt!
  #19  
Oud 05-11-11, 19:20
pmhendriks's schermafbeelding
pmhendriks pmhendriks is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoepA3 Bekijk bericht
Goedemorgen,

Sinds vorige week donderdag heb ik de iPhone 4S, model A1387 (EMC 2430), uit Duitsland. Ik heb een sim only abbo afgesloten bij KPN maar heb alleen maar problemen.

Het probleem is als volgt:

- Activeren lukt zonder problemen
- Hij vindt het netwerk
- Na +/- 10min heeft hij nog wel netwerk maar kan ik niet meer bellen
- Als het bereik weg valt pakt hij het niet weer opnieuw op.

Ik heb met KPN 7x gebeld en van alles uitgeprobeerd:

- Nieuwe SIM-Kaart opgehaald bij de KPN winkel (nieuwe levering SIM-kaarten)
- KPN SIM-kaart in een andere telefoon, dan werkt hij zonder problemen
- Een andere SIM-kaart in de iPhone 4S, hetzelfde probleem (niet bellen & bereik valt weg zonder opnieuw op te pakken)
- iOS5 opnieuw geïnstalleerd
- Alle netwerk settings opnieuw ingesteld

KPN vertelde me dat ik 3G moest uitschakelen en dat dan het probleem was verholpen. Nu kan ik in iOS5 niet vinden waar ik 3G kan uitschakelen. Ook lijkt me dit niet de juiste oplossing.
Ook vroeg ze me of ik niet de CDMA versie had, dit lijk me niet omdat ik hem uit Duitsland heb.

Ik ben best radeloos en hoop dat iemand me de juiste oplossing kan geven!

Heel erg bedankt!
Het probleem zit hem in de simpincode. Ga na instellingen, telefoon en zet de simpincode uit. Het probleem moet nu zijn opgelost. En nu maar wachten op een update zodat de code weer geactiveerd kan worden.

Succes!

Patrick
  #20  
Oud 05-11-11, 19:25
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pmhendriks Bekijk bericht
Het probleem zit hem in de simpincode. Ga na instellingen, telefoon en zet de simpincode uit. Het probleem moet nu zijn opgelost. En nu maar wachten op een update zodat de code weer geactiveerd kan worden.

Succes!

Patrick
Dit moet je dus doen in een ander toestel!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: netwerkprobleem na redsnow Size Jailbreak 13 29-09-11 13:11
netwerkprobleem djbountyhunter iPhone algemeen 0 22-12-10 21:17
slecht bereik (geen netwerkprobleem) "R" iPhone algemeen 2 26-06-08 19:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:22.