//

Iphone 4S KPN micro sim kan niet worden geactiveerd

Iphone 4S KPN micro sim kan niet worden geactiveerd discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag mijn via de Apple-store gekochte iPhone 4S ontvangen. Mijn huidige micro simkaart uit mijn huidige iPhone 4 gehaald en in de nieuwe iPhone 4S ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-11, 23:07
Schon368 Schon368 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 12
Question Iphone 4S IOS5.01 met KPN micro sim nog steeds geen service met/zonder pincode op sim

Vandaag mijn via de Apple-store gekochte iPhone 4S ontvangen. Mijn huidige micro simkaart uit mijn huidige iPhone 4 gehaald en in de nieuwe iPhone 4S gezet. Bij het activeren van de iPhone 4S komt de melding "Plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iPhone te activeren". Simkaart teruggeplaatst in de oude iPhone 4 en pincode gedeactiveerd. Simkaart, nu dus zonder pincode opnieuw in de iPhone 4S geplaatst. Probleem blijft echter bestaan. Vele malen gereboot maar helpt niet. Gebeld met Apple support. Bijna direct doorgezet naar technical support. Het probleem en dus ook de oplossing bleek bij Apple support nog niet bekend. Advies nieuwe micro simkaart aanvragen bij provider. Bij KPN winkel geweest maar kennen het probleem ook nog niet en hebben ook niet direct een oplossing. Hebben niet net als T-Mobile een nieuwe micro simkaart voor de iPhone 4S. Mijn vrouw heeft voor haar iPhone deze nieuw simkaart van T-Mobile. Met deze simkaart kan mijn iPhone probleemloos worden geactiveerd. Vandaag hebben veel meer mensen hun iPhones, die besteld zijn bij de Apple-store ontvangen. Vast ook veel mensen met een KPN simkaart. Wie heeft hetzelfde probleem (gehad) en wie heeft een mogelijke oplossing.

Laatst gewijzigd door Schon368; 10-11-11 om 23:15.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-11, 23:51
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Mm hier geen probleem met een 4s uit de UK
Wel de melding gehad maar ik kon daarna mijn sim pincode ingeven en verder gaan met activeren
  #3  
Oud 04-11-11, 11:58
tinus20vt tinus20vt is offline
• iOS 5.0
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 29
Standaard

Dat probleem had ik ook. Ik heb gewoon 0000 ingegeven en ik was er doorheen.
  #4  
Oud 05-11-11, 00:31
Schon368 Schon368 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 12
Standaard

Zowel met (ook "0000") als zonder pincode kan ik de telefoon niet activeren met mijn KPN simkaart. Inmiddels de telefoon geactiveerd met de T-Mobile simkaart van mijn vrouw. Als ik nu de KPN simkaart in de IPhone 4S plaats met pincode (ook "0000") gebeurt er niks nadat ik de pincode heb ingevoerd en op "OK" heb gedrukt. Als de op de iPhone 4 eerst de pincode op de sim kaart uitzet en daarna weer plaats in de iPhone 4S geeft de iPhone links boven aan het scherm de melding "Ongeldige simkaart".
  #5  
Oud 05-11-11, 00:53
plvkat plvkat is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 23
Standaard

Ga naar mijn KPN op KPN.com zoek naar link simkaart activeren voer barcode simkaart in
Probeer dat eens, bij mij heeft een KPN medewerker hem geactiveerd
Anders morgen 1200 bellen optie dacht ik
  #6  
Oud 05-11-11, 01:19
Schon368 Schon368 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 12
Standaard

Mijn micro simkaart gebruikt ik al meer dan een jaar en werkt ook gewoon in mijn iPhone 4. De simkaart is dus al geactiveerd. Hij doet het alleen niet in mijn iPhone 4S.

Laatst gewijzigd door Schon368; 05-11-11 om 10:36.
  #7  
Oud 05-11-11, 11:37
plvkat plvkat is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schon368 Bekijk bericht
Mijn micro simkaart gebruikt ik al meer dan een jaar en werkt ook gewoon in mijn iPhone 4. De simkaart is dus al geactiveerd. Hij doet het alleen niet in mijn iPhone 4S.
Nieuwe microsim bij KPN aanvragen misschien is dat een oplossing
  #8  
Oud 10-11-11, 20:21
Neusje69 Neusje69 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard iphone 4s vodafone

Ik had ook het probleem dat ik mijn simkaart van Vodafone niet geactiveerd kreeg. Ik kwam niet verder in het menu.
Bij het opstarten van de iphone 4s stond voice-quidance aan. Het gevolg is dan dat je alle toetshandelingen, bijvoorbeeld met de knop volgende, driemaal kort achter elkaar moet aantikken. Toen ik voice-quidance had uitgeschakeld, na 3x op de hometoets te hebben gedrukt, kon eenvoudig de configuratie voortzetten met een druk op de toetsen die op het scherm verschenen. Configuratie ging daarna probleemloos.

Een ander probleem dat ik had bij vodafone, was dat ik de afgelopen dagen steeds signaalverlies had en elke keer mijn telefoon moest resetten. De pincode invoeren duurde af en toe een eeuwigheid en meerdere keren kreeg ik de melding van een foutieve simkaart etc. Meerdere simkaarten geprobeerd maar niets hielp, tot het moment dat ik mijn pincode had uitgezet. Vanaf dat moment heb ik supersignaal, beter dan dat ik ooit heb ontvangen.
Blijkbaar een bug in de software van os5.
  #9  
Oud 10-11-11, 23:18
Schon368 Schon368 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neusje69 Bekijk bericht
Ik had ook het probleem dat ik mijn simkaart van Vodafone niet geactiveerd kreeg. Ik kwam niet verder in het menu.
Bij het opstarten van de iphone 4s stond voice-quidance aan. Het gevolg is dan dat je alle toetshandelingen, bijvoorbeeld met de knop volgende, driemaal kort achter elkaar moet aantikken. Toen ik voice-quidance had uitgeschakeld, na 3x op de hometoets te hebben gedrukt, kon eenvoudig de configuratie voortzetten met een druk op de toetsen die op het scherm verschenen. Configuratie ging daarna probleemloos.
Bij mij staat voicequidance niet aan. Mijn SIM kaart is al een jaar geleden geactiveerd. Het gaat om het activeren van de Iphone 4S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 november 2011 om 22:20 ----------

Net IOS 5.01 geînstalleerd.
Probleem is nog steeds hetzelfde!!
Zowel met als zonder pincode op sim structureel geen service.
  #10  
Oud 26-11-11, 10:09
Schon368 Schon368 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 12
Standaard

Nieuwe micro simkaart en probleem opgelost. Zowel met zonder pincode.
Reageren

Labels
ongeldige, simkaart kpn activeren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone sim kan niet geactiveerd worden iJohnnyboy iPhone algemeen 5 03-11-16 14:20
Mac OS X: Omgeruilde iPhone 4 kan niet geactiveerd worden feifei iTunes 2 23-04-11 11:41
iPhone 4 KPN micro sim werkt niet Ezra KPN 7 08-08-10 01:00
iPhone: iphone kan niet worden geactiveerd bananabom2 Jailbreak 4 20-12-09 23:28
iPhone: iphone kan niet geactiveerd worden na update naar 3.0 DonGuidoCO Jailbreak 10 10-08-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.