//

Geen Service/ongeldige simkaart Iphone 4s

Geen Service/ongeldige simkaart Iphone 4s discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb Telfort als provider en heb de 4s. Na de update 5.0.1 heb ik telkens de meldingen: Geen Service/ongeldige simkaart. Ik heb alles al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-12-11, 23:41
Brokejef Brokejef is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 16
Standaard Geen Service/ongeldige simkaart Iphone 4s

Ik heb Telfort als provider en heb de 4s.

Na de update 5.0.1 heb ik telkens de meldingen: Geen Service/ongeldige simkaart.

Ik heb alles al geprobeerd.

Algemeen Herstel Iphone (met en zonder reserve kopie)
Simcode Uit
Netwerk settings herstel
Simkaart eruit en opnieuw erin.

Echter, als ik er een T-Mobile kaartje in stopt heb ik nergens last van. Na aanleiding van de update 5.0.1. in combinatie met Telfort heb ik hier last van. Ik heb meerdere malen contact gezocht met Telfort, ze helpen me niet omdat ze er niet veel van snappen. Ik heb ook al een topic aangemaakt op TROS radar over de service van Telfort in deze kwestie. (http://forum.www.trosradar.nl/viewto...?f=25&t=108142)

Ik kan op dit moment enkel maar afwachten, en zo zijn er meer op het Telfort forum. (http://forum.telfort.nl/topic10773.html)

Wie heeft ook de 4s met Telfort als provider en heeft dit probleem ook, of heeft juist nergens last van..?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-11, 10:02
Suzappel Suzappel is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Hier hetzelfde probleem. Maandags geactiveerd. Volgens mij begon het na de update, die ik op woensdag kreeg. Klacht aangemaakt op donderdag, nog geen antwoord. Zaterdag gebeld, 020 nummer gekregen en uur in de wacht gestaan. Toen maar naar de winkel. Sim in oude telefoon (nokia) geeft geen problemen, in iphone 4 tot nu toe ook niet. Vanmiddag maar weer terug naar de winkel.
  #3  
Oud 05-12-11, 12:32
Suzappel Suzappel is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Tip van een collega: het lijkt dat de simkaart iets hol/bol is, plak er een stukje plakband onder. Twee uur geleden gedaan, tot nu toe bereikbaar.
  #4  
Oud 06-12-11, 00:31
Brokejef Brokejef is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suzappel Bekijk bericht
Tip van een collega: het lijkt dat de simkaart iets hol/bol is, plak er een stukje plakband onder. Twee uur geleden gedaan, tot nu toe bereikbaar.
En werkt het?
  #5  
Oud 06-12-11, 08:34
Suzappel Suzappel is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Het werkte tot ik thuis was, helaas. Tot drie keer toe de melding "geen service" gehad, na herstart wel service. Daarna heb ik de sim weer in mijn oude Nokia gedaan en de ontvangst was prima. Vanmorgen de melding "ongeldige sim" gehad op de iPhone, terwijl er geen sim in zat .
Ik wissel nu de sim weer om en ga vanmiddag maar weer naar de winkel. Die hebben mij een andere sim voorgesteld. Dat maar proberen. Maar eigenlijk wil ik inmiddels een ander toestel...
  #6  
Oud 06-12-11, 11:32
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

Ligt waarschijnlijk aan je sim-kaart, komt heel vaak voor. Gewoon een nieuw kaartje halen en je zal dat het gewoon werkt. Heeft niets met iPhone te maken, komt ook bij andere toestellen voor.
  #7  
Oud 06-12-11, 11:43
Suzappel Suzappel is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik hoop het van harte. De sim een aantal uur in de iphone gehad, kan niet bellen. Met de nokia geen probleem. Wat is er dan anders dat de iphone hem niet pakt?
  #8  
Oud 06-12-11, 12:48
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Ik heb precies hetzelfde. Bij Telfort snappen ze er inderdaad niks, en houden ze je aan het lijntje. Nu krijg ik eindelijk een nieuwe sim toegestuurd. Ik ben benieuwd.

Bij mij exact hetzelfde: simkaart fout, geen bereik (geen service), terwijl in andere toestellen alles prima werkt.
  #9  
Oud 06-12-11, 17:43
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Een goede vriendin had hetzelfde, de verkoper van the phonehouse wist niet wat ie moest doen bij het startklaar maken van de iPhone 4s... ongelofelijk dat ze gewoon net doen of ze achterlijk zijn... Dan maar zelf even aan de gang: Simkaartje even in een andere iphone gedaan, simpin uitgeschakeld en in de 4s gedaan, opgestart en nieuwe update uitgevoerd en alles werkt perfect. Ook de simpin kan weer ingeschakeld worden!
  #10  
Oud 06-12-11, 17:58
Suzappel Suzappel is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik heb een nieuwe microsim gekregen, net in de winkel. Het werkt nog steeds!
Nog even afwachten tot morgen.
  #11  
Oud 07-12-11, 00:39
Brokejef Brokejef is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suzappel Bekijk bericht
Ik heb een nieuwe microsim gekregen, net in de winkel. Het werkt nog steeds!
Nog even afwachten tot morgen.
Ik ben benieuwd! laat het eff weten!
  #12  
Oud 07-12-11, 07:51
Suzappel Suzappel is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Helaas... Nu weer ongeldige simkaart. Gisteren ook problemen met bellen en gebeld worden. Ik denk dat ik maar ga proberen hem te ruilen voor een 4.
  #13  
Oud 07-12-11, 13:39
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

Vervelend zeg. Ik lees op dit forum overigens dat er meer problemen met Telfort zijn, dus je bent niet de enige.
  #14  
Oud 08-12-11, 15:08
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

vanmorgen ook een nieuwe simkaart ontvangen maar ook hier weer de Simkaart Fout...grrr... sim-pin is uit... iemand nog ideeen?

Overigens had ik bij vodafone geen problemen.... misschien toeval?
  #15  
Oud 09-12-11, 15:17
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Ben er ook ingedoken en kwam het volgende tegen

1) er schijnen 2 soorten microsim-kaarten te zijn. Een versie met een grote en een versie met een kleine chip. Apple heeft de providers laten weten alleen de microsim met kleine chip te ondersteunen. Laat Telfort nu de grote chip gebruiken. Deze sim versie werkt overigens in andere telefoons zonder problemen, dus kun je Telfort niet echt iets verwijten. Wel te hopen dat ze die nieuwe sim gaan leveren. (zoals vodafone inmiddels al wel doet)

2) Sinds iOS 5.0.1 zit er waarschijnlijk een softwareprobleem die hieraan gerelateerd is. Volgens testen van Apple ontstaat het probleem wanneer er langere tijd minder goed bereik is. Na 20 minuten met een bereik van 1 of 2 streepjes kan de melding op het scherm verschijnen, waarna een reset van het toestel nodig is. De hele sim-slede komt namelijk zonder stroom te zitten waardoor het simpel in en uitschuiven van de sim geen oplossing biedt.

Op het forum van Apple wordt overigens ook gespeculeerd dat dit probleem gerelateerd is aan de bekende accu problemen (nou moet ik zeggen dat mijn accu in standby inderdaad binnen 8 uur helemaal leeg is).

Ook zijn de eerste tests gedaan met de verwachte firmware 5.1 (developer versie). Maar deze zou geen oplossing voor dit probleem bieden. Hoop ligt dus denk ik bij Telfort dat zij de microsim gaan leveren met kleine chip.

Laatst gewijzigd door kingster; 09-12-11 om 15:47.
  #16  
Oud 09-12-11, 15:57
mvo72's schermafbeelding
mvo72 mvo72 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 10
Standaard

Dit heb ik ook probleem...
  #17  
Oud 13-12-11, 23:03
boely boely is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik had precies hetzelfde probleem bij Vodafone steeds de melding ongeldige simkaart en daarbij een accu die heel snel leeg liep op mijn nieuwe 4s , nu ben ik dan sinds eergister overgestapt op tmobile met een nieuwe micro sim van tmobile en al twee dagen geen melding ongeldige simkaart meer gehad en opeens weer een prima accu !!! Dus ik durf rustig te zeggen dat het probleem echt bij de simkaart ligt in combinatie met de 4s (want bij mijn Iphone 4 had ik hier geen last van ) hopelijk kunnen jullie hier iets mee
  #18  
Oud 15-12-11, 13:52
rutschip rutschip is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

hier hetzelfde probleem.. niemand nog een solid oplossing?
  #19  
Oud 15-12-11, 15:08
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Hebben jullie wel de simpincode uit staan? Dit wil nog wel eens helpen als je zo'n verkeerde simkaart hebt.

Ik had namelijk hetzelfde probleem bij t-mobile. Toen heb ik de simpincode uitgeschakeld en toen werkte alles prima. Vervolgens paar dagen later gratis nieuwe sim gehad van t-mob met een andere chip en nu met simpin geen problemen, al 1,5 mnd niet...
  #20  
Oud 15-12-11, 15:52
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Hebben jullie wel de simpincode uit staan? Dit wil nog wel eens helpen als je zo'n verkeerde simkaart hebt.

Ik had namelijk hetzelfde probleem bij t-mobile. Toen heb ik de simpincode uitgeschakeld en toen werkte alles prima. Vervolgens paar dagen later gratis nieuwe sim gehad van t-mob met een andere chip en nu met simpin geen problemen, al 1,5 mnd niet...
ik heb hier ook iphone4s met een vodafonekaartje mircro werkt gewoon goed ook met simpincode geen last van wegvallen van netwerk of dergelijke.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Service/ongeldige simkaart Brokejef iPhone algemeen 32 01-12-11 20:56
Hollandsnieuwe - Ineens geen service/ ongeldige simkaart iJob Overige providers Nederland 1 12-02-11 12:06
Iphone 4: melding ongeldige simkaart oomit iPhone algemeen 10 09-01-11 14:32
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 18:27
iPhone hersteld nu zegt hij ongeldige simkaart sarsefras Archief 5 11-06-08 13:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.