//

Telfort internet (gprs) werkt niet.

Telfort internet (gprs) werkt niet. discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren mijn 1.1.1 iPhone geunlocked en tot mijn verbazing werkte GRPS direct. Ik heb totaal geen EDGE instellingen opgegeven (dus de velden zijn nog leeg) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-11-07, 13:20
wavanburen wavanburen is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 11
Standaard Geen probleem zonder uberhaupt EDGE ingesteld te hebben

Gisteren mijn 1.1.1 iPhone geunlocked en tot mijn verbazing werkte GRPS direct. Ik heb totaal geen EDGE instellingen opgegeven (dus de velden zijn nog leeg) en heb zowaar Internet toegang via GPRS.

Ik heb een Telfort SIM op KPN netwerk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 02-12-07, 22:13
Nesh's schermafbeelding
Nesh Nesh is offline
• iOS 8.4
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 11
Standaard

Gisteren mij iphone ontvangen i.c.m. telfort abbo met moniel internet. gegevens ingevoerd zoals hier word vermeld maar nog steeds geen intenet
  #23  
Oud 03-12-07, 12:11
michi michi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Standaard

IK heb zelf een tijdje gewerkt met een prepaid kaart in mijn iphone. ga nu over op abbonement met onbeperkt internet erbij. met mijn prepaidkaart hoefde ik helemaal geen gegevens in te voeren. Edge deed het gewoon altijd.

Is het nu zo dat wanneer ik mijn abbonement krijg dat ik alsnog die gegevens moet invullen bij instellingen of hoef ik dat niet te doen wanneer hij het weer gewoon altijd doet. Want ik ben bang dat het gerekend word als gewoon datagebruik buiten het abbonement om of is dit niet mogelijk.
  #24  
Oud 03-12-07, 12:18
MP3-junky's schermafbeelding
MP3-junky MP3-junky is offline
• iOS 3.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 169
Standaard

Das een goeie vraag ik mij ook af, binnenkort gaat mijn telfort surf en mail bundel in.
__________________
iPhone US 8GB - FW 3.0 (custom) - Telfort NL - Windows & Hackingtosh
  #25  
Oud 03-12-07, 17:13
michi michi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Standaard

neem eigenljik wel aan dat wanneer het wel buiten het abbonement om word gerekend. dat je dat wel weer terug kan vorderen toch. als je ze maar kan aantonen dat je onbeperkt internet hebt. zit trouwens fair use policy op van 1 gig. dus dat is nog wel aardig.
  #26  
Oud 04-12-07, 17:02
michi michi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Standaard

heb net gebeld naar telfort. kreeg van die gozer te horen dat wanneer je geen instellingen in de telefoon hoefde te zetten. dat die er dan automatische al in stonden. dat het gewoon in het abbonement zal worden gerekend. dus geen extra kosten worden. laterzzz
  #27  
Oud 04-12-07, 20:00
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michi Bekijk bericht
IK heb zelf een tijdje gewerkt met een prepaid kaart in mijn iphone. ga nu over op abbonement met onbeperkt internet erbij. met mijn prepaidkaart hoefde ik helemaal geen gegevens in te voeren. Edge deed het gewoon altijd.

Is het nu zo dat wanneer ik mijn abbonement krijg dat ik alsnog die gegevens moet invullen bij instellingen of hoef ik dat niet te doen wanneer hij het weer gewoon altijd doet. Want ik ben bang dat het gerekend word als gewoon datagebruik buiten het abbonement om of is dit niet mogelijk.
Nee het enige waar je op moet letten is dat je op het toestel handmatig voor KPN moet kiezen dus liever je telefoon niet op automatisch netwerk laten staan want dan loop je de kans dat je van het netwerk af wordt gegooid en dan doet hij dus helemaal niets.
Nee je wordt vanaf het moment dat je Surf en mail ingaat gewoon in het abonnement gerekend. Zolang je het internet op je telefoon gebruikt zal je de 1gb niet overschrijden, ga je de telefoon als modem op je computer aansluiten dan is het een andere zaak (Omdat je dan daadwerkelijk veel op gaat halen).
  #28  
Oud 06-12-07, 17:20
michi michi is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Standaard

gaat nog best wel snel dat ophalen van data. na 2 dagen zit ik al aan de 26 mb.
maar klopt wel dat ik die 1 gig niet ga halen. Sites met alleen tekst zijn goed te doen om ze te laden. maar youtube en sites met veel plaatjes gaat echt ontiechelijk sloom met gprs. maar wel leuk om mensen te showen dat internet werkt.
  #29  
Oud 05-02-08, 15:56
tr1pp3r tr1pp3r is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Sittard
Berichten: 18
Standaard

Mensen,

even een oude koe uit een sloot halen... anders verdrinkt hij namenlijk.


Problemen met GPRS, heeft bij mij enkel in 1.0.2 en 1.1.1 gewerkt, na update 1.1.2 / 1.1.3 (momenteel 1.1.3)

werkt gprs niet meer, zegt dat ik niet subscribed to edge ben....

iemand een oplossing voor 1.1.3 firmwares?

Ik heb al wat gezocht, maar niet echt iets tegengekomen wat bij mij succes opleverde!

mvg,

kenny
  #30  
Oud 07-02-08, 17:43
JochemW JochemW is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb nog steeds het probleem van met een iPhone met 1.1.2
Heb een internetabbonnement van Telfort maar krijg hem niet aan de praat, wie helpt.
  #31  
Oud 12-03-08, 20:28
Joan Joan is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 16
Standaard

Ik heb versie 1.1.4

APN: internet
Username: telfort
Password: telfort

Waar moet ik dit invullen? snapernixvan!!!
  #32  
Oud 12-03-08, 20:37
Joan Joan is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 16
Standaard

laat maar, k heb t gevonden!!!

nu zal ik t uitproberen

k laat t jullie weten!!!
  #33  
Oud 12-03-08, 20:51
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik snap echt niet wat jullie allemaal aan het uitproberen zijn met Telfort GPRS. Zelf heb ik ook Telfort....simkaartje plaatsen...KLAAR!!!! Helemaal niets instellen.
  #34  
Oud 13-03-08, 11:05
tr1pp3r tr1pp3r is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Sittard
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Ik snap echt niet wat jullie allemaal aan het uitproberen zijn met Telfort GPRS. Zelf heb ik ook Telfort....simkaartje plaatsen...KLAAR!!!! Helemaal niets instellen.

Gast heb jij soms grote blindplaten voor je ogen ofzo ?

Lees het topic eerst door voor je reageert.

Bij ons werkt het dus blijkbaar NIET, anders zouden we niet vanalles hoeven uitproberen om gprs aan het werk te krijgen....


Cheers...

BTW: onderhand zit ik al op 1.1.4, nog altijd geen gprs verbinding tot mijn beschikking (sinds 1.1.1 werkt hij niet meer).
  #35  
Oud 13-03-08, 22:28
Joan Joan is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 16
Standaard

Hi.

Ook niet als je bij edge invoert:

APN: internet
Username: telfort
Password: telfort

heb ook 1.1.4 en heb gisteren uitgeprbeerd en doet het wel bij mij
  #36  
Oud 13-03-08, 22:29
Joan Joan is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 16
Standaard

Edge kan je vinden onder settings/general/network
  #37  
Oud 13-03-08, 23:25
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tr1pp3r Bekijk bericht
Gast heb jij soms grote blindplaten voor je ogen ofzo ?

Lees het topic eerst door voor je reageert.
Met dit soort opmerkingen maak je vrienden hoor......

Als ik deze thread lees is het merendeel na het plaatsen van de Sim bezig met het invullen van settings...en dat hoeft bij Telfort juist niet. Ik heb daar ook uitvoerig contact over gehad met de helpdesk.

Ik krijg ook af en toe de melding dat ik niet "subscribed" ben maar dat heeft totaal geen invloed op mijn GPRS verbinding...die doet het gewoon.
  #38  
Oud 14-03-08, 11:17
tr1pp3r tr1pp3r is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Sittard
Berichten: 18
Standaard

Kerel, ik kom hier niet om vrienden te maken die heb ik al zat! Ik kom hier voor iPhone gerelateerd materiaal.... d0h!

Nu wederom richting jou, GAST... plaat en ogen enzo? :S damn!

Mensen moeten weldgelijk APN info invullen, dat het bij jou niet hoeft, betekent niet dat het bij de rest ook niet hoeft.

Telfort kan jou ten eerste NOOIT info leveren over een iPhone aangezien dit apparaat geen nederlandse providers ondersteund. En ik garandeer je, dat bij mij gprs pas werkte na daadwerkelijk het invullen van de APN gegevens, Dus dat jou instellingen goed staan automatisch kan natuurlijk zo zijn als de apn op internet staat. echter hoeft dit niet bij iedere iPhone zo te zijn en Telfort heeft daar al HELEMAAL niks over te zeggen... wie zijn hun ?

Nu kan jij hoog en laag springen en blijven zeggen dat het bij jou OUT OF THE BOX werkt... maar houdt dat in dat dit bij a llen van ons het geval is ? Nope!, anders was dit topic nooit geopend.

Conclusie: bij sommige werkt GPRS gewoonweg niet, waarom? dat is de vraag!...

Dus gast niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, even goede vriendjes ... voortaan goed lezen, en dan pas conclusies trekken!.. geloof t nou maar, gprs werkt niet bij ons. Anders zeurden we er niet over

@ Joan: Nee ook niet met instellingen internet/telfort/telfort. echter heb ik al verschillende settings geprobeerd ( aangezien je op verschillende sites verschillende apn settings vind.)


Cheers

Modbreak:
Tr1pp3r, ik raad je aan om je taalgebruik hier op het forum toch aan te passen, want dit soort reacties kunnen wat mij betreft niet door de beugel, zeker niet omdat iemand gewoon probeert te helpen. Je hebt hiervoor ook een persoonlijke waarschuwing ontvangen.




Ok ik snap je standpunt,

excuses voor het taalgebruik. Maar geef wel toe, hij voegt niks nuttigs toe. En hij is verre van een helpende persoon in dit topic.

Het enige wat hij toevoegd (zonder enige nuttige waarde) is dat het bij hem werkt zonder instellingen.

Dat helpt ons niet met ons probleem ?

Zover van de logica ben ik toch niet gevallen of... ?

Cheers.. en prettig weekend!

Laatst gewijzigd door tr1pp3r; 14-03-08 om 16:05.
  #39  
Oud 14-03-08, 12:00
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Modbreak:

Heren, heren,

Graag op een normale wijze met elkaar communiceren, verdere escalatie zal vrees ik moeten resulteren in maatregelen. Laten wij het leuk houden.

  #40  
Oud 14-03-08, 12:58
Dwevbob Dwevbob is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 86
Standaard

Ik ben in ieder geval blij met dit draadje want vroeg me of of internet sowieso wel ging werken. Ik zit sinds kort bij Telfort en m'n ongelimiteerde internet bundel (voor een tientje per maand) gaat over zo'n drie weken in en lees ik daarna dat Telfort helemaal geen EDGE meer heeft.
Maar dankzij dit draadje begrijp ik dat de iPhone ook met GPRS werkt, toch?

Verder natuurlijk (nog) geen oplossingen van mijn kant voor de mensen waar het niet bij werkt...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G Telfort, bellen werkt niet Wi-Fi/internet wel Schippertje KPN 2 29-03-11 14:52
Iphone 1 internet alleen via Wi-Fi niet via Telfort dominique mol Wi-Fi 7 28-09-10 21:30
iPhone 3Gs uit Italië, internet met Telfort werkt niet jazzbass KPN 3 07-08-09 16:35
Telfort Internet werkt niet meer sinds vanochtend... JochemW KPN 3 23-11-08 09:01
Telfort gprs werkt niet Arne2606 KPN 2 27-09-08 17:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.