Zo, maar weer eens een belletje plegen met de klantenservice:
0900-9596, dan optie 1 , daarna je mobiele nummer 0612345678 2 2
Wat een domme doos weer!
Ik "Ik bel i.v.m. een probleem met
telfort
i.c.m. de iPhone, dit is bij u neem ik aan wel bekend?"
Telfort "Nee, er zijn mij geen storingen bekend...."
Ik "Dan moet u toch eens met uw collega's praten, want ik heb er gisteren twee aan de lijn gehad die wel van het probleem af wisten."
T "Haha, nee hoor, er is mij wel wat bekend over de storingen met de iPhone?"
Ik "Is dat telfort's policy, doen alsof er geen probleem is?"
T "Nou meneer, er is ook eigen geen probleem bij ons, want het is alleen bij iPhone gebruikers, bij mensen met andere toestellen werkt het gewoon"
Ik "Nou, en het internet staat vol met mensen met een iPhone waarbij het niet werkt, dan kan het toch geen gebruikersprobleem zijn?"
T "Ik heb een website voor u, als u die instellingen invult die daar in staan, moet het weer werken"
Ik "Ja, tellpro.nl. Die mensen daar worden er ook een beetje simpel van dat jullie alles en iedereen naar hun doorsturen....."
T: één momentje....
T: "Ja, ik heb even overlegd, het klopt dat tellpro niet bereikbaar is (?!), maar ik heb een andere link voor u."
Ik "andere link heeft weinig zin, zoals ik u al heb gemeld, het ligt niet aan de instellingen aan mijn kant, het heeft altijd gewerkt, sinds afgelopen dinsdagmiddag 15:00u. Misschien kan ik een technisch persoon bij jullie spreken?"
T: "Meneer, die heb ik net gesproken, maar die geven mij juist die link"
Ik "Ok, geef die link maar dan....."
T: "pak er maar even een pen bij, want het is een nogal lange link:
www.
iPhoneclub.nl/5345/iphone-gekocht-wat-nu-handleiding-beginners/" (die link doorgeven duurde dus 2 minuten a 30 cent per minuut)
Ik "Ja, die instellingen staan goed. Je zou trouwens eens op het forum daar moeten kijken, staan wat berichtjes over telfort....."
T "*stil*"
Ik "Volgens mij kunnen we elkaar niet verder helpen he?"
T "Meneer, het probleem is bekend"
Nou dat was weer een onzinnig telefoontje met die prutsers van Telfort.
Het meest vervelende vind ik nog wel dat er gewoon wordt gezegd dat er geen probleem is. Als je dan door dramt, is het ineens wel bekend.
Ik had vanmorgen dus een klant aan de lijn (Heb mijn eigen ICT bedrijf), die ik gisteren ook al aan de lijn had over zijn problemen met telfort icm een iphone. Hij had vanmorgen gebeld, maar er was helemaal niks bekend over problemen met iPhones en Telfort. Als het niet werkte, moest het aan zijn instellingen liggen. Zie tellpro.nl.
Dan moet ik dus tegen die beste man vertellen dat er echt wel een probleem bij Telfort is. Lekker geloofwaardig...
Ook vervolgens even tellpro.nl gebeld, wat hun rol nou precies in deze situatie is. Uiteindelijk staan ze er gewoon 100% buiten, en worden ze op het moment 'misbruikt' door telfort om de problemen af te schuiven. Hij had nog een suggestie die hij gisteren van iemand van telfort had door gekregen (bij gebruikersnaam: username invullen en bij paswoord: password), maar ook dat helpt niet.
Hij zou nog proberen iemand bij telfort via een directe lijn te pakken te krijgen, hopelijk dat hij wat voor ons kan betekenen in deze situatie.
Ik heb trouwens wat andere nummers van telfort, waarbij je een receptioniste aan de lijn krijgt. Misschien kan zij je doorverbinden met een technisch persoon:
020-2002000
030-2483500
Is in ieder geval goedkoper dan die 30c/m 0900 lijn....