//

3G met KPN

3G met KPN discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) ha, nou dit is een tegenvaller, het is wel een UMTS simkaart maar vervolgens hebben ze alleen GPRS snelheden. 128 KBits/sec DL en 64 KBits/sec ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 07-10-08, 21:17
obi obi is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: E'hoven
Berichten: 55
Standaard

ha,

nou dit is een tegenvaller, het is wel een UMTS simkaart maar vervolgens hebben ze alleen GPRS snelheden. 128 KBits/sec DL en 64 KBits/sec up.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 07-10-08, 21:23
stef1234's schermafbeelding
stef1234 stef1234 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 223
Standaard nog snellere umts

verander Internet naar fastinternet
__________________
Iphone 4 16 GB zwart
  #23  
Oud 08-10-08, 12:09
obi obi is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: E'hoven
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stef1234 Bekijk bericht
verander Internet naar fastinternet
jaja..dat zou mooi zijn...

Had wat scherper moeten zijn bij het afsluiten van het abonnement maar het blijft vreemd...gprs snelheden op een UMTS netwerk...
  #24  
Oud 08-10-08, 18:31
stef1234's schermafbeelding
stef1234 stef1234 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obi Bekijk bericht
jaja..dat zou mooi zijn...

Had wat scherper moeten zijn bij het afsluiten van het abonnement maar het blijft vreemd...gprs snelheden op een UMTS netwerk...
ja je gaat dan van 2500kb naar 8000kb

getest en gemeten via speedtest.nl
  #25  
Oud 08-10-08, 18:41
obi obi is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: E'hoven
Berichten: 55
Standaard

Het zal bij jou wel werken, maar bij mij maakt het helaas niks uit..

Edit: ik zou al blij zijn met 2500kb..

mvrgr

obi
  #26  
Oud 09-10-08, 08:51
obi obi is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: E'hoven
Berichten: 55
Standaard

Nou breekt m'n klomp..


Had dinsdag avond de instelling fastinternet gemaakt.
Gedurende dinsdagavond en tot woensdag vroeg in de avond haal ik de lage gerapporteerde snelheden.
Ik check vanochtend op 't werk de snelheid, haal ik opeens

9778.2 KBytes/sec (78226 kbpsc) DL, UL is 10KBytes/sec

via Speedtest.nl

Het Xtreme speedtest programma komt met hele lage getallen 98 Kbits/s.

Ik vertrouw dat Xtreme speedtest niet zo meer, aangezien iNetworktest getallen laat zien die overeenkomen met de getallen op speedtest.nl

stef1234 nog bedankt voor de info.

obi

Laatst gewijzigd door obi; 09-10-08 om 18:32.
  #27  
Oud 09-10-08, 18:21
stef1234's schermafbeelding
stef1234 stef1234 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 223
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obi Bekijk bericht
Nou breekt m'n klomp..


Had dinsdag avond de instelling fastinternet gemaakt.
Gedurende dinsdagavond en tot woensdag vroeg in de avond haal ik de lage gerapporteerde snelheden.
Ik check vanochtend op 't werk de snelheid, haal ik opeens

9778.2 KBytes/sec (78226 kbpsc) DL, UL is 10KBytes/sec

via Speedtest.nl

Het Xtreme speedtest programma komt met nog met hele lage getallen 98 Kbits/s.

Ik vertrouw dat Xtreme speedtest niet zo meer, aangezien iNetworktest getallen laat zien die overeenkomen met de getallen op speedtest.nl

stef1234 nog bedankt voor de info.

obi

nou Obi suc6

fijn dat het voor jou ook werkt
  #28  
Oud 13-10-08, 23:45
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Ik heb helemaal niks aangepast, Na het plaatsen van de sim en activatie werkte internet direct. Geen APN en dergelijken. Alleen bij KPN een Surf & mail abo afgesloten voor 9,50 euro per maand. Werkt geweldig tot nu toe.
  #29  
Oud 14-10-08, 21:02
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

ik heb zojuist een bij mobistar belgië gekochtte iphone 3G 16gb gekregen. met mijn redelijk oude (duo) sim kaart doet alles het inmiddels perfect alleen 3G werkt niet.

onlangs heb ik nog mijn flexibel allround abo omgezet naar sim only 130.

1) klopt het dat ik een speciale umts sim kaart moet halen bij knp en dat 3G dan wel werkt ?

2) bestaat die umts kaart ook als duo kaart variant ?

3) werkt die umts sim kaart ook op een oude iphone ?

4 zou het niet zo moeten zijn dat het omwisselen van de kaart gratis zou moeten zijn omdat ik nog een hele oude sim kaart heb ?

thx. m.
  #30  
Oud 15-10-08, 00:09
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
ik heb zojuist een bij mobistar belgië gekochtte iphone 3G 16gb gekregen. met mijn redelijk oude (duo) sim kaart doet alles het inmiddels perfect alleen 3G werkt niet.

onlangs heb ik nog mijn flexibel allround abo omgezet naar sim only 130.

1) klopt het dat ik een speciale umts sim kaart moet halen bij knp en dat 3G dan wel werkt ?

2) bestaat die umts kaart ook als duo kaart variant ?

3) werkt die umts sim kaart ook op een oude iphone ?

4 zou het niet zo moeten zijn dat het omwisselen van de kaart gratis zou moeten zijn omdat ik nog een hele oude sim kaart heb ?

thx. m.
- Als de simkaart redelijk nieuw is is het waarschijnlijk een UMTS simkaart, dan staat er usim op. Vraag het anders bij de primafoon winkel na en zoniet bestel dan direct een nieuwe.

- KPN en Vodafone geven geen "oude" simkaarten meer uit. Alles is UMTS simkaart tegenwoordig. De Duokaart is dan dus ook voor UMTS geschikt. Deze gebruik ik zelf ook in m'n iPhone.

- De UMTS simkaart zal ook in de oude iPhone werken. Deze simkaart werkt gewoon in iedere telefoon. Alleen mogelijk dat HELE (5 jaar en ouder) oude toestellen niet werken.

- KPN heeft wel de neiging mensen te laten betalen voor nieuwe simkaarten zeker voor de Duo kaart. Probeer het eens om de simkaart te laten omruilen omdat de simkaart niet meer goed werkt. Anders toch maar betalen.

Waarschijnlijk is het in jou geval inderdaad de simkaart. De iPhone pakt zelf het 3G signaal op. Even nog een check...je hebt toch wel de optie voor UMTS aanstaan in instellingen???
  #31  
Oud 15-10-08, 00:15
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

underground, dank voor je uitgebreide antwoord

ja, g3 staat gewoon aan dus morgen maar even naar de kpn
  #32  
Oud 15-10-08, 16:02
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

vandaag maar eens bij het kpn business center in utrecht langs geweest.

ik kreeg keurig gratis een nieuwe set usim duokaarten en toen ik vroeg of umts nu ook op de iphone zou werken zei de medewerker dat ik dan met met "flexibel sim only surf & mail totaal" een andere abo moest hebben. dat zou het "business select" of "business bundel" abo moeten zijn.

ik begon een beetje te mopperen dat ik door kpn op het verkeerde been was gezet en dat zij mij bij het verlengen van het abonnement niet goed geadviseerd hadden.

wat schetst mijn verbazing als ik - na 15minuten - na activatie van de nieuwe usim kaart eindelijk het 3g tekentje op het iphone scherm krijg en dat internetten ook aanzienlijk sneller is geworden

het lijkt dus wel degelijk dat ik nu gebruik maak van het umts netwerk of zie ik iets verkeerd

Laatst gewijzigd door mhoutman; 15-10-08 om 17:08.
  #33  
Oud 15-10-08, 16:06
macmaccie macmaccie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 71
Standaard

Ik las dit ook op dit forum,en ben hier naar de telecomzaak gegaan,kreeg ook een nieuwe umts sim-kaartje,en ja hoor,3G staat nu ook afgebeeld op m'n springboard..

Ik had m'n abbo al opgezegd,maar dat heb ik maar weer gecanceld
  #34  
Oud 15-10-08, 22:00
Underground's schermafbeelding
Underground Underground is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
vandaag maar eens bij het kpn business center in utrecht langs geweest.

ik kreeg keurig gratis een nieuwe set usim duokaarten en toen ik vroeg of umts nu ook op de iphone zou werken zei de medewerker dat ik dan met met "flexibel sim only surf & mail totaal" een andere abo moest hebben. dat zou het "business select" of "business bundel" abo moeten zijn.

ik begon een beetje te mopperen dat ik door kpn op het verkeerde been was gezet en dat zij mij bij het verlengen van het abonnement niet goed geadviseerd hadden.

wat schetst mijn verbazing als ik - na 15minuten - na activatie van de nieuwe usim kaart eindelijk het 3g tekentje op het iphone scherm krijg en dat internetten ook aanzienlijk sneller is geworden

het lijkt dus wel degelijk dat ik nu gebruik maak van het umts netwerk of zie ik iets verkeerd
Het belangrijkste is dat je in ieder geval gebruik kan maken van het UMTS signaal. Als er 3G staat dan gebruik je inderdaad UMTS.
Je zal wel een surf & mail totaal abo moeten afsluiten voor 9,95 per maand anders gaan de kosten ZEER snel oplopen als je even internet gebruikt. Volgens mij moet het mogelijk zijn om dit af te sluiten. Dit geldt voor alle KPN abonnementen. Bel vanaf je mobiel 1200 en ga naar klantenservice. Daar zien ze direct wat voor een abo je hebt en sluiten ze direct dit voor je af, zo heb ik het ook geregeld. verder geen instellingen nodig...
Doe dit wel, om je een hoop geld te besparen!!!
  #35  
Oud 15-10-08, 22:04
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Underground Bekijk bericht
Het belangrijkste is dat je in ieder geval gebruik kan maken van het UMTS signaal. Als er 3G staat dan gebruik je inderdaad UMTS.
Je zal wel een surf & mail totaal abo moeten afsluiten voor 9,95 per maand anders gaan de kosten ZEER snel oplopen als je even internet gebruikt. Volgens mij moet het mogelijk zijn om dit af te sluiten. Dit geldt voor alle KPN abonnementen. Bel vanaf je mobiel 1200 en ga naar klantenservice. Daar zien ze direct wat voor een abo je hebt en sluiten ze direct dit voor je af, zo heb ik het ook geregeld. verder geen instellingen nodig...
Doe dit wel, om je een hoop geld te besparen!!!
hoi underground, als je mijn eerdere bericht goed leest dan zie je dat ik reeds een surf en mail totaal abo heb. desondanks, bedankt voor je reply

ik vraag mij echter nog wel steeds af of ik wle de maximale snelheid heb ?
  #36  
Oud 29-10-08, 03:49
mrcl mrcl is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Ik gebruik nu zelf de iphone 3g met een KPN USIM. Ik haal via speedtest programma's en Speedtest.nl - snelheden tot 2000 kbps.
Is dit normaal? Aangezien ik op de website van KPN lees dat ik een snelheidslimiet van 128kbps zou moeten hebben?

Wat zijn de ervaringen van anderen?

Ik las net iets in dit topic over fastinternet van KPN, heb je daar misschien meer info over want ik kan hier weinig over vinden?

Alvast bedankt.
  #37  
Oud 29-10-08, 07:08
klarenbl klarenbl is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

Ik heb dus nog een oude iPhone, maar met de nieuwste firmware 2.1. Kan ik dan toch met zo'n nieuwe sim-kaart van die hoge snelheden halen? Of kan dat alleen maar met een iPhone 3G?
  #38  
Oud 29-10-08, 07:25
nibbit88's schermafbeelding
nibbit88 nibbit88 is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Poortugaal, Albrandswaard
Berichten: 315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrcl Bekijk bericht
Ik gebruik nu zelf de iphone 3g met een KPN USIM. Ik haal via speedtest programma's en Speedtest.nl - snelheden tot 2000 kbps.
Is dit normaal? Aangezien ik op de website van KPN lees dat ik een snelheidslimiet van 128kbps zou moeten hebben?

Wat zijn de ervaringen van anderen?

Ik las net iets in dit topic over fastinternet van KPN, heb je daar misschien meer info over want ik kan hier weinig over vinden?

Alvast bedankt.
Voor zover ik weet kloppen de resultaten op speedtest.nl niet. Er was ooit op dit forum een site die speciaal voor mobiele internettoestellen een test deed.. Ik haal bij speedtest namelijk meer dan mijn thuisnetwerk van 24mbit/s
Onmogelijk dus. En op de site waarvan ik de naam of link niet meer weet haalde ik realistische cijfers rond de 300kb/s
  #39  
Oud 29-10-08, 07:57
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klarenbl Bekijk bericht
Ik heb dus nog een oude iPhone, maar met de nieuwste firmware 2.1. Kan ik dan toch met zo'n nieuwe sim-kaart van die hoge snelheden halen? Of kan dat alleen maar met een iPhone 3G?
Dat kan alleen met de 3G, de oude ondersteund alleen edge en gprs. Aangezien we hier in Nederland geen edge hebben valt ie altijd terug op gprs.
  #40  
Oud 30-10-08, 11:33
stapelbergje stapelbergje is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

Ik heb een iphone 3G FW:2.1 gejailbreakt en turbosim voor unlock
heb een HI abbo.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om te internetten
met Wi-Fi geen probleem
maar ik wil ook graag met mijn HI eindeloos online kunnen internetten
wat heb ik al geprobeerd
alle vormen van ANP veranderingen die aangegeven staan hier op het forum
- internet
KPN
gprs
ook zonder gebruikersnaam en WW
ook portalmmm.nl geprobeerd
verder al een herstel netwerkinstellingen gedaan.

ik heb gekeken of ik ook iphonebrowser kon installeren maar downloaden wil en installeren ook maar dan openen wil niet "windows sluit programma automatisch af"

DEP staat al uit via DOS.

Verder heb ik al een sms gestuurd naar 1300
wil ook niet geeft aan dat hij de iphone niet ondersteund.

Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen,
TIPS???

Laatst gewijzigd door stapelbergje; 30-10-08 om 11:36.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPRS met geen mogelijkheid uit te zetten met KPN pspoiled Archief 5 15-02-09 23:58
KPN er vandoor met iPhone contract? Apple heeft KPN iPhone's! Martijn Snels Archief 52 25-03-08 00:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.