//

3G met KPN

3G met KPN discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu KPN achter andere providers ligt qua snelheiden, verwacht ik dat ze zeer snel de snelheden omhoog gooien. Ook omdat mobiel internet steeds populairder wordt....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 11-12-08, 00:56
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Nu KPN achter andere providers ligt qua snelheiden, verwacht ik dat ze zeer snel de snelheden omhoog gooien. Ook omdat mobiel internet steeds populairder wordt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 11-12-08, 23:52
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

ik ben overgestapt van t-mobile naar kpn omdat ik dacht een nog beter bereik te krijgen maar helaas...

Ik heb nu wel overal G3 verbinding maar dan dus wel 10x langzamer dan t-mobile!!!

Zie de bijlagen voor de snelheden;
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 007.PNG‎ (46,1 KB, 68x gelezen)
Bestandstype: png 008.PNG‎ (55,3 KB, 69x gelezen)
Bestandstype: png 009.PNG‎ (51,6 KB, 57x gelezen)
Bestandstype: png 010.PNG‎ (45,1 KB, 51x gelezen)
  #83  
Oud 11-12-08, 23:56
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Probeer dit eens over verschillende dagen op verschillende plekken te meten. Dan pas heb je een goede vergelijking.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #84  
Oud 11-12-08, 23:59
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Probeer dit eens over verschillende dagen op verschillende plekken te meten. Dan pas heb je een goede vergelijking.
heb ik gedaan, de afgelopen 3 dagen op verschillende plekken en steeds dezelfde cijfers. KPN krijg ik gewoon niet hoger dan 120 kbps en hierdoor kan ik bijvoorbeeld het 8 uur journaal niet zien terwijl dat met t-mobile geen probleem was (mits ik 3g verbinding had)
  #85  
Oud 15-12-08, 17:55
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morv Bekijk bericht
heb ik gedaan, de afgelopen 3 dagen op verschillende plekken en steeds dezelfde cijfers. KPN krijg ik gewoon niet hoger dan 120 kbps en hierdoor kan ik bijvoorbeeld het 8 uur journaal niet zien terwijl dat met t-mobile geen probleem was (mits ik 3g verbinding had)
Krijg ook max 120 kbps, maar dat klopt ook wel aangezien kpn max 128 geeft. Verwacht in het nieuwe jaar snel een sneheidsupgrade van kpn. Helemaal omdat ze mobiel internet via laptop ook al hebben verhoogd.

Maar goed vind 3G nu wel doable, moet alleen geen sites laden met veel foto's etc. En apps zoals hyves en nu.nl werkt prima, is alleen ff langer wachten tot alles geladen is.
  #86  
Oud 15-12-08, 19:47
Ichigo Ichigo is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morv Bekijk bericht
heb ik gedaan, de afgelopen 3 dagen op verschillende plekken en steeds dezelfde cijfers. KPN krijg ik gewoon niet hoger dan 120 kbps en hierdoor kan ik bijvoorbeeld het 8 uur journaal niet zien terwijl dat met t-mobile geen probleem was (mits ik 3g verbinding had)
Mag ik weten wat jullie instellingen dan zijn? Want ik haal nog niet eens in de buurt van die 120 kbps, Ik heb KPN op nieuw hier een klacht over gestuurd, en verschillende keren de instellingen proberen te veranderen. Overigens, de iphone deel met flexibel van KPN is wel een van de goedkopere, en 10 feb ga ik de maandelijks kosten van 32,50 naar 20 euro halen, want goedkoopste Flexibel bundel is 17,50 ( ik zie dit als voordeel, want bij Telfort was dit niet mogelijk. )
  #87  
Oud 17-12-08, 10:23
ferrywalter ferrywalter is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 109
Standaard 3G op een HI abo

Hallo, ik ben totaal nieuw op dit forum. Heb sinds gisteren mijn iPhone 3G gehad met een HI abo. Het eerste wat tegen valt is het internetten omdat mijn 3G weg valt in GPRS dus het duurt lang voordat er een site geopend wordt.
Zijn er meer mensen die deze tegenvallende ervaring hebben? Het simmetje heb ik in mijn andere mobiel geplaats een Nokia E71 en daar werkt het perfect en snel.

Wie heb wat tips voor mij?
  #88  
Oud 17-12-08, 10:42
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Mijn tip van de dag: brows eens over het forum. Een wereld van informatie gaat voor je open. Er is zelfs een topic voor starters. Kijk maar eens of je het kunt vinden.
Veel plezier.
  #89  
Oud 17-12-08, 16:48
Reverb Reverb is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

ferrywalter,

Aan bovenstaande reactie heb je natuurlijk helemaal niks. Kom op zeg MWfadebeer hij is net nieuw! Hoop je hier beetje mee te helpen.

Ik heb dat probleem alleen maar als ik thuis ben, dat hij schakelt tussen GPRS en 3G. Simpelweg omdat ik daar geen bereik heb. Woon in portiekwoning en veel flats/appartementen eromheen. Denk dat die veel umts-signaal blokkeren. Overal waar ik verder geweest ben heb ik 3G met KPN. Alleen thuis niet, maar maakt me toch niet uit, want heb daar Wi-Fi. Vind de dekking to dusverre van KPN 3G uitstekend! Echte tips heb ik niet echt. Misschien 3G uitschakelen en als je het wilt gebruiken dan inschakelen, dat wil nog wel es helpen voor 3G

Laatst gewijzigd door Reverb; 17-12-08 om 16:50.
  #90  
Oud 17-12-08, 17:14
ferrywalter ferrywalter is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 109
Standaard

Beste Reverb,

Bedankt voor je reactie. Ben nog niet ergens anders geweest met de iPhone maar zal het uit proberen buiten huis echter.......het zelfde Hi abo, dus het simmetje, heb ik uitgeprobeert en een Nokia E71. Daar werkt het perfect geen geswitch tussen gprs en 3G. Is toch opvallend toch? Ik ga toch twijfelen of de iPhone wel krachtig genoeg is om 3G vast te houden. Ik woon in en gewoon rijtjes huis dus weinig last van beton...zeker de Nokia heeft er geen last van.
Als ik nu kijk op de iPhone zie ik de 3G en zijn de streepjes vor de provider NL KPN bijna weg maar als die streepjes opkomen dan is de 3G veranderd in een blauw bolltje.

Groet, Ferry
  #91  
Oud 17-12-08, 22:14
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferrywalter Bekijk bericht
Hallo, ik ben totaal nieuw op dit forum. Heb sinds gisteren mijn iPhone 3G gehad met een HI abo. Het eerste wat tegen valt is het internetten omdat mijn 3G weg valt in GPRS dus het duurt lang voordat er een site geopend wordt.
Zijn er meer mensen die deze tegenvallende ervaring hebben? Het simmetje heb ik in mijn andere mobiel geplaats een Nokia E71 en daar werkt het perfect en snel.

Wie heb wat tips voor mij?
EDIT: Niet goed gelezen, zie nu dat je 3G wegvalt. Ik heb dat ook wel eens, wat ik dan doe is via instellingen de 3G uitschakelen en daarna weer inschakelen. Daarna werkt het voor een tijd weer goed.

Kan je eens een speedtest doen? Als je nl. rond de 120 kbits met downloaden komt dan is dat de snelheid waar je het mee moet doen.

Ik vind het echt waardeloos zo langzaam dat gaat, je kan bijvoorbeeld het 8 uur journaal niet bekijken omdat het gewoon te lang gaat duren met 120 kbits...

Dus voordat je naar je instellingen gaat kijken zou ik eerst even een speedtest doen, grote kans dat het goed werkt.

Laatst gewijzigd door morv; 17-12-08 om 22:18.
  #92  
Oud 17-12-08, 23:05
ferrywalter ferrywalter is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 109
Standaard

Beste Morv,

Dank voor je reactie echter.....misschien dom maar hoe doe ik die speedtest en waar moet ik iets downloaden of iets dergelijks.

Hoor graag van je.

ferry
  #93  
Oud 17-12-08, 23:13
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

via de appstore de applicatie speedtest downloaden. Blader in deze discussie een paar pagina's terug en je ziet nog meer links.
  #94  
Oud 17-12-08, 23:41
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard



Iphone abb. van T-mobile hebben 2000kb/s !!
  #95  
Oud 02-01-09, 00:17
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla Bekijk bericht
APN keuze:
KPN biedt keuze uit 3 APN’s. Voor normaal gebruik hoeft u niets in te stellen. U heeft echter de keuze uit de volgende APN’s met specifieke eigenschappen:

· APN ‘internet’: volledig transparante IP verbinding, alle poorten, dynamisch RIPE IP adres
· APN ‘fastinternet’: internetconnectie met Data Accelerator functionaliteit, die overhead minimaliseert en bij bepaalde instellingen de kwaliteit van plaatjes reduceert ten gunste van een lager dataverbruik. Met name geschikt voor browsing-toepassingen
· APN ‘M2M’: internetverbinding met voorzieningen voor onderdrukking van (ongevraagd) inkomend dataverkeer. De mobiele unit kan bij gebruik van deze APN niet als server functioneren.
waarom werkt het bij mij dan voor geen meter!!!!??? wordt er gek van.

ZOw je moet EDGE ook aanzetten op de iphone om 3G werkend te krijgen

Laatst gewijzigd door Shorty007; 02-01-09 om 02:13.
  #96  
Oud 15-01-09, 15:31
bont bont is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rsport20 Bekijk bericht


Iphone abb. van T-mobile hebben 2000kb/s !!
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb toch een kleine vraag met betrekking tot het Hi 'Eindeloos Online' abonnement. Wat bedoelen ze precies met FUP*, oké, bij overmatig gebruik nemen ze contact met je op. Maar wanneer is dit dan? Kan je bijv. gewoon een aantal Youtube filmpjes in de maand kijken, of gaan ze al meteen 'zeuren' nadat je een filmpje hebt bekeken?
  #97  
Oud 15-01-09, 16:16
Rsport20 Rsport20 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bont Bekijk bericht
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik heb toch een kleine vraag met betrekking tot het Hi 'Eindeloos Online' abonnement. Wat bedoelen ze precies met FUP*, oké, bij overmatig gebruik nemen ze contact met je op. Maar wanneer is dit dan? Kan je bijv. gewoon een aantal Youtube filmpjes in de maand kijken, of gaan ze al meteen 'zeuren' nadat je een filmpje hebt bekeken?
Dit is niet bij het kijken van Youtube filmpjes, maar als je echt iets "aparts" gaat doen, en tig keer de hoeveelheid gaat gebruiken dan andere gebruikers.
  #98  
Oud 15-01-09, 16:31
bont bont is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 58
Standaard

Ok, thanks. Dat is dan duidelijk
  #99  
Oud 21-01-09, 14:33
rhome rhome is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 25
Standaard snelheid 3g kpn

ik zit op het kpn netwerk (telfort) en haal met de speetester.

1500 kbps

Lekker snel dus

en vorige maar 338 mb gedowloaden en geen extra kosten.,

HOPPAKEE
  #100  
Oud 21-01-09, 14:47
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

ik heb mijn eerste waarschuwing binnen van kpn. Ik ben over de max van 10 x het gemiddelde dataverkeer gegaan. Knap waardeloos dit en heb toch wel spijt dat ik ben overgestapt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPRS met geen mogelijkheid uit te zetten met KPN pspoiled Archief 5 15-02-09 23:58
KPN er vandoor met iPhone contract? Apple heeft KPN iPhone's! Martijn Snels Archief 52 25-03-08 00:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.