//

Internet probleem met KPN opgelost

Internet probleem met KPN opgelost discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Hierbij mij internet drama met KPN en mijn Iphone. Ik en mijn bazin hebben dezelfde iphone met dezelfde firmware en jailbraik. Allebei KPN ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-01-09, 20:59
Voltagethe Voltagethe is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard Internet probleem met KPN opgelost

Beste mensen,

Hierbij mij internet drama met KPN en mijn Iphone. Ik en mijn bazin hebben dezelfde iphone met dezelfde firmware en jailbraik. Allebei KPN met internet mogelijkheden. Mijn bazin heeft wel internet ik niet bij de instellingen van APN en Username en Password staat niks ingesteld en bij haar werkt het en bij mij niet.

Van alles opgezocht via google zie hieronder.

Ik heb ook hetzelfde probleem geen internet. Maar dat jij geen instellingen kan vinden is onzin.

Ik heb het volgende gevonden :

Geen instellingen (Werkt prima bij mijn bazin , bij mij niet allebei simlock vrij en data abbo ,zelfde firmware, allebei jailbreak) (Nu dus wel Zie hieronder voor de oplossing)

APN internet (Werkt niet bij mij)
Username KPN
Password grps

APN internet (Werkt niet bij mij)
Username KPN
Password grpsHi

APN internet (Werkt niet bij mij)
Username Leeg
Password Leeg

APN internet (Werkt niet bij mij)
Username minfo
Password minfo

KPN gebeld en die geven aan dat ze het niet ondersteunen, maar luisteren wel naar mijn verhaal verwijzen mij naar een site die de juiste instellingen heeft. Niet dus zie hierboven wat ik allemaal heb getest.

Nog een keer gebeld en verhaal nogmaals uitgelegd , geven ze aan dat ik geen UMTS kaart heb ( Vreemd want op mijn Windows mobile toestel kon ik prima internetten). Dus via werk een andere simkaart laten activeren en nog steeds geen internet.

KPN weer gebeld en die jongen gaf aan dat alles goed stond verwees me weer naar dezelfde site voor instellingen die niet werken bij mij.En verwees mij naar Apple support.

Na het ophangen heb ik een tool die ik gebruik om snel Wi-Fi,3G etc uit of aan te zetten opgestart en daar stond 3G aan. Bovenin beeld stond ook 3G (die gozer van KPN gaf aan dat als er 3G stond met hoofdletters ik ook internet zou moeten hebben) niet dus. Ik zag ook in die applicatie dat Edge uitstond , nadat ik die had aangezet kreeg ik ineens wel een internet verbinding????

Ik dacht dat wij in nederland geen Egde gebruikte en had het daarom op mijn toestel uitgezet. Maar blijkbaar moet je dus beide aanhebben om te kunnen internetten via KPN en misschien ook wel andere providers.

Blij dat ik weer kan internetten en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groet,

Voltage
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-01-09, 21:29
xBram xBram is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 55
Standaard

Hallo,

Ik zal het ook eens proberen met EDGE aan, welke instellingen heb je nu dan ?
Alles leeg?
  #3  
Oud 14-01-09, 21:30
Voltagethe Voltagethe is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard

Ja alles leeg
  #4  
Oud 14-01-09, 21:40
xBram xBram is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 55
Standaard

Heb je dataroaming aan ? Of maakt dat niet uit?
  #5  
Oud 14-01-09, 21:41
Voltagethe Voltagethe is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard

Staat aan en het werkt ook nog als het uitstaat. Is dus niet nodig
  #6  
Oud 14-01-09, 21:52
mosbie mosbie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 14
Stuur een bericht via MSN naar mosbie
Standaard

Ik heb dat met T-Mobile ook gehad met een oude bossprefs waar 3G en EDGE in stonden. Ik dacht toen ook Edge? weg met die rommel en had hem uitgezet. Toen deed mijn 3G verbinding het ook niet meer.

Na veel gezoek kwam ik er toen ook achter dat Edge ook aan moest staan bij mij. Nu met SBSettings heb ik helemaal geen Edge er meer bij staan en doet mijn 3G het ook naar (T-Mobile) behoren.
  #7  
Oud 14-01-09, 21:52
xBram xBram is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 55
Standaard

Er blijft bij mij maar een rondje staan naast NL KPN. Er komt geen 3G te staan ...

Er staat nu: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice.
Moet je een abonnement hebben om 3G te gebruiken?
  #8  
Oud 14-01-09, 22:04
Voltagethe Voltagethe is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 6
Standaard

Bel effe 1200 om data aan te zetten je moet inderdaad een data abbo hebben. Vraag wel effe na wat de kosten zijn en sluit desnoods een beter abbonement af.

KPN gaf wel aan dat er 3G moet staan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is het probleem met de nabijheidssensor (proximity) opgelost in firmw. 4.2.1? audibas iPhone algemeen 2 26-12-10 00:20
Probleem mobiel internet KPN iPhone4 berensy KPN 15 31-08-10 14:39
Synchronisatie probleem met Itunes 9.2 opgelost??? Willum iTunes 22 30-06-10 15:14
Bluetooth probleem BMW opgelost met firmware 2.0 Bounce iPhone accessoires en onderdelen 4 01-10-08 10:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.