iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   KPN Mail instellen op Iphone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/47624-kpn-mail-instellen-op-iphone.html)

Evilyne 05-11-09 16:47

KPN Mail instellen op Iphone
 
Hi all,

Ondertussen ben ik geen iphone beginner meer maar de e-mail krijg ik niet aan de praat. Ik heb en KPN mailaccount wat ik ook op de iphone zou willen lezen. Heb exact de instellingen van de imac overgenomen maar het werkt niet. Hij geeft als error aan : verbinding met de server (pop.kpnmail.nl) is mislukt.
Iemand enig idee waar ik de fout in ga en wat er verandert moet worden aan de instellingen?

Hopelijk tot horens.

Jacqueline Ruijgrok 05-11-09 19:17

Hoi

Ik heb hetzelfde probleem, dus ik hoop snel op een antwoord, want het is heel irritant
En er is vast wel iemand die hier antwoord op weet. Ik ben overigens wel een beginner, maar aan wie ik het tot nu toe heb gevraagd, niemand weet het.
Gr Jacq

XIII 05-11-09 21:41

Misschien is het handig als jullie die instellingen hier eens posten?

Zo is het wel erg raden wat er mis is...

stolkjeroen 06-11-09 13:26

problemen met mail
 
Ik heb ook problemen met het ophalen van mijn email. Als ik bij mijn Imac zit dan werkt het prima. Wanneer ik onderweg ben dan ontvang ik geen emails.
De Iphone geeft steeds een melding dat het ophalen van email is mislukt en dat hij geen verbinding kan maken met de server.(dit is dus alleen onderweg)
Ik weet niet hoe het komt en hoop dat iemand mij advies kan geven wat te doen....:confused:

Evilyne 06-11-09 14:37

Hallo XIII,

Allereerst alvast bedankt voor je reactie.
Hieronder geef ik de instellingen zoals ze nu bij mij staan:
Imap accountgegevens
Naam: de mijne
adres: mijn emailadres van kpnmail
beschrijving: KPN
serverinkomende post:
hostnaam: pop.kpnmail.nl
Gerbruikersnaam: mijn emailadres van KPN
Wachtwoord: het bijbehorende ww van KPN
Server uitgaande post:
SMTP: mail.kpnmail.nl (geselecteerd als hoofdserver)

Geavanceerd (inkomend-instellingen):
Gebruik SSL staat Aan
Identiteitscontrole: wachtwoord
voorvoegsel IMAP-pad: heb ik niks ingevuld, zou niet weten wat . . . .. Zou dat het zijn??
serverpoort: 110

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt dat je er naar wilt kijken.

Groetjes,

Evelyne

Fasty 06-11-09 23:40

ik heb bij kpn ssl uitstaan ik kan gewoon mail ontvangen en sturen. Als je dit via de iphone instelt duurt dit even voor het werkt als je hem synct met je mac of windows. gaat het beter. wel even controleren of daarna je ww is ingevuld

bij smpt heb ik poort 25
bij Geavanceerd poort 110 de rest heb ik het zelfde
de iphone vinde de instellingen van kpn niet vanzelf ook al zoekt ie .daarvoor duurt het zolang

Evilyne 07-11-09 09:35

Hi Fasty,

Dank voor je reactie. SSL heb ik alvast uitgezet. Wat bedoel je met 'duurt even'? ;)
Ik sync met (nieuwe) imac. Gaat in principe helemaal ok. Maar dien ik voor de mail iets specifieks aan te vinken ofzo?

Groetjes,

Evelyne

mireille123 07-11-09 13:15

Sinds een paar dagen heb ik nieuwe iPhone.
Ik volg jullie discussie want ik heb hetzelfde probleem met kpnmail. Ik kan overigens wel ontvangen, bij versturen zelfde melding als hierboven. Ik heb net KPN al gebeld, die zeggen dat het aan de instelling van 'wachtwoord' in je iphone ligt. Maarrr... je kunt dat wachtwoord hier niet uitschakelen.
Vervolgens gaven ze me het nummer van het callcenter van Apple.

Maar zodra je daar intikt dat je belt over iphone, krijg je de melding 'neem contact op met uw mobiele telefoonprovider' Tuut tuut tuut tuut.

Iemand ondertussen een oplossing gevonden?

Groet! Mireille

mariaro1 08-11-09 16:16

Verzenden/ontvangen mails lukt niet via hetnet/vodafone
 
HELP;Wie kan mij helpen!Ik een i phone 3 G-een vodafone abonnement en mijn
provider is HET NET.
Ik heb de volgende instellingen ingevoerd;
Bij pop accountgegevens heb ik mijn emailadres van hetnet.
Server inkomende post;
hostnaam;pop.hetnet.nl
gebruikersnaam;datgene wat hetnet mee heeft doorgegeven.
wachtwoord;voor mij bekent

server uitgaande post;
mailhost.hetnet.nl

de SSL staat uit en de serverpoort is 110.

Mails ontvangen/versturen LUKT MAAR NIET .
Ik krijgt ik steeds twee foutmeldingen;
Mobiele datanetwerk acitiveren niet mogelijk-pdp identiteit niet geaccepteerd
de verbinding met de server op.hetnet.nl is mislukt.
Ik ben al twee dagen aan het ploeteren.

BEDANKT ALVAST!!!!

Evilyne 09-11-09 16:52

Willen degene die in deze dialoog zitten te mopperen en niets toe te voegen hebben aan mijn topic dit niet meer doen aub?
Ik probeer echt een oplossing te vinden en het werkt nog niet. Ben vrij om mee te lezen of zelf een topic te openen.

Ondertussen SSl veranderd en (uitgebreid) gesynct. Dit heeft niet het gewenste effect. Iemand die de clou weet?
please?

mireille123 09-11-09 17:03

Gossie Evilyne, niet zo fijngevoelig. Ook een beetje lullig als iedereen nieuwe topics met hetzelfde onderwerp gaat openen toch? En toch aardig om te weten dat het blijkbaar een bestaand probleem is.

Maar ik kan wel mail ontvangen op mijn iphone. Ik heb mijn ssl uitstaan, verder zijn mijn instellingen hetzelfde als die van jou. Wat bij mij ook scheelde is je mailadres anders instellen. Bij KPN heb je ook zo'n mailadres van je achtenaam met een nummer. Dus jans0123@planet.nl. Daarop kan ik wel ontvangen. Op mijn gewone adres dus niet.

Het feit dat ik niet kan verzenden, ligt volgens KPN aan de de instelling 'wachtwoord'.

En hee, niet zo mopperen, dat helpt niemand.

Verder vroeg ik me af of jullie ook allemaal een abonnement hebben dat niet via T-Mobile loopt. Misschien kan dat ook oorzaak van het probleem zijn (andere providers bieden de iphone niet aan in hun standaardpakketten).

Groet

Evilyne 09-11-09 17:11

Hi Mireille,

Het is gewoon erg balen dat het niet werkt. Helaas krijg je weinig reacties. De reacties die je krijgt wil je graag als bruikbaar zien. Excuus voor reactie:o, maar snap niet dat er niemand is die je ff helpt. Zouden er toch legio moeten zijn met een iphone via tmobile met een kpn acoount? Of vergis ik me nou?

Fijn dat jij in ieder geval nu wat meer info geeft. Ik snap wat je bedoelt, bij ons was dat iets van cflx ofzo. maar als ik dat ga gebruiken krijg ik natuurlijk alles binnen, ook di evan mijn man en zoon en dat is niet de bedoeling. (Ervan uitgaande dat dat wel ineens zou werken . . ..) ;)

Groetjes,

Evelyne

mireille123 09-11-09 17:23

Geeft niet, snap het wel. :) Ik ga morgen weer de provider van ons kantoor bellen. (Ik heb zelf een Vodafone account - dacht dat het daar misschien mee te maken had - maar jij hebt het dus ook al met T-Mobile).

Als zij met dé oplossing komen, post ik hem hier nog even.

Groet!

Evilyne 09-11-09 17:57

Hahahah, maar dan nog, Jij kan al wel ontvangen, das al heel wat, lol.

Zou fijn zijn als ik het nog te weten kom. Een neef en vriendin hebben ondertussen ook Iphone en heb aangeboden hen te helpen :) Vooralsnog gaat dat lukken. Latenwe hopen dat ze nix over de mailfunctie vragen. :D

MCNO 09-11-09 22:19

Evelyne, geen KPN oplossing maar zie PM

Evilyne 09-11-09 23:47

Sorry MCNO, maar wat is PM??

Timmeh_ 10-11-09 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Evilyne (Bericht 381967)
Sorry MCNO, maar wat is PM??

Private Message, oftewel een privé bericht ;) (check rechtsboven bij "Welkom, Evilyne.", daaronder staat Privéberichten)

XIII 10-11-09 00:52

Evilyne, je gebruikt een vreemde combinatie van instellingen...

Server poort 110 is typisch een poort voor POP3 accounts, maar jij hebt een IMAP account aangemaakt.

Weet je zeker dat je een IMAP account moet hebben? En geen POP3?

Ondersteunt KPN wel IMAP (voor particulieren)?

Evilyne 10-11-09 09:24

Tx XIII,

dat was 1 van de clou's inderdaad. Heb hem opnieuw aangemaakt. Ontvangen werkt, versturen nog niet :)

papano 10-11-09 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 380708)
ik heb bij kpn ssl uitstaan ik kan gewoon mail ontvangen en sturen. Als je dit via de iphone instelt duurt dit even voor het werkt als je hem synct met je mac of windows. gaat het beter. wel even controleren of daarna je ww is ingevuld

bij smpt heb ik poort 25
bij Geavanceerd poort 110 de rest heb ik het zelfde
de iphone vinde de instellingen van kpn niet vanzelf ook al zoekt ie .daarvoor duurt het zolang

Dit klopt en werkt.
Ik vond dit op internet.

Let op! Indien u als internet provider KPN, Planet of een andere KPN gerelateerde provider dan is het belangrijk
dat u de SMTP poort van 25 naar 26 veranderd, dit omdat KPN standaard geen uitgaande mail toestaat van andere providers.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.