//

Verhoging 3G snelheid van KPN niet automatisch verwerkt!

Verhoging 3G snelheid van KPN niet automatisch verwerkt! discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb surf&mail totaal van KPN met een maximale downloadsnelheid van 128 kb/s. Bij toeval zag ik in "Mijn KPN" dat deze snelheid per 1-8-2009 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-01-10, 12:36
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard Verhoging 3G snelheid van KPN niet automatisch verwerkt!

Ik heb surf&mail totaal van KPN met een maximale downloadsnelheid van 128 kb/s. Bij toeval zag ik in "Mijn KPN" dat deze snelheid per 1-8-2009 verhoogt hoort te zijn naar 384 kb/s.

Omdat ik deze snelheid niet haal heb ik KPN een mail gestuurd met onderstaande reactie als resultaat:
Bedankt voor uw e-mail, betreffende de downloadsnelheid van uw Surf en Mail Totaal.

Uit uw gegevens blijkt dat u nog steeds op de oude snelheid van 128 kb/s staat. Het is inderdaad mogelijk om deze op te schroeven naar 384kb/s.

Ik heb een formulier aangemaakt waarbij ik heb verzocht uw product-code te veranderen, zodat u over maximaal 15 werkdagen beschikt over de juiste snelheid.
Dus heb je een surf&mail totaal abonnement van KPN, check dan je snelheid en komt die niet boven de 128 kb/s uit, dan moet je ze een mail sturen om deze te laten verhogen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-01-10, 18:11
mandyrichard mandyrichard is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 63
Standaard

En hoe kun je je snelheid zien dan? Ik heb maandag mijn Internet om laten zetten naar extra snel. Maar ik merk echt geen verschil. Ben Dan ook erg benieuwd hoe ik de snelheid kan zien.
Bedankt alvast!
  #3  
Oud 01-01-10, 21:41
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik gebruik deze app altijd;

iTunes Store
  #4  
Oud 02-01-10, 12:00
mandyrichard mandyrichard is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 63
Standaard

ik heb net kpn gebeld omdat ik 118 kb/s had. nu blijkt dat de standaard surf&mail inderdaad 384 hoort te zijn.... mijn extra snel abbo gaat pas na 10 werkdagen in, dus dat kan nog een week duren maar dan is het 1mb/ps dus dat is wel een groot verschil.
ga dalijk ook mijn vriend zijn iphone eens checken want volgens mij haalt hij dat ook niet. beetje belachelijk dat ze dat niet standaard omzetten.

Maar bedankt!! Ben weer wat wijzer
  #5  
Oud 02-01-10, 19:04
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Maar je kon het wel zonder problemen omzetten naar surf&mail extra? En wat moet je nu per maand extra betalen tov de standaard?
  #6  
Oud 02-01-10, 19:48
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morv Bekijk bericht
Maar je kon het wel zonder problemen omzetten naar surf&mail extra? En wat moet je nu per maand extra betalen tov de standaard?
Extra is 15 per maand tegen over 10 voor de standaard
  #7  
Oud 24-01-10, 16:27
lumikiller lumikiller is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 204
Standaard

Ik heb ook kpn surf & mail totaal dus zou bij mij ook de snelheid over de 380 kb moeten zijn . Net getest en kom maar op 118 . Moet ik dan mailen naar kpn , want ik betaal nu 9,95 per maand en wil dat graag zo houden
  #8  
Oud 27-01-10, 15:27
morv morv is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lumikiller Bekijk bericht
Ik heb ook kpn surf & mail totaal dus zou bij mij ook de snelheid over de 380 kb moeten zijn . Net getest en kom maar op 118 . Moet ik dan mailen naar kpn , want ik betaal nu 9,95 per maand en wil dat graag zo houden
Uhm, ik zeg toch 2x dat je dan een mail naar KPN moet sturen als je de 380kb niet haalt?
  #9  
Oud 10-02-10, 11:53
ccc1988 ccc1988 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 33
Standaard

Is er nergens een overzicht te vinden van de snelheden. Ik dacht namelijk dat ik 7.9 mbps ging halen met surf en mail totaal.

Want de eerste dagen toen ik mijn Iphone had haalde ik 3000 kpbs per seconde en nu nog maar 360.
  #10  
Oud 10-02-10, 12:44
sander4321 sander4321 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik heb ondertussen al 5 kwade mailtjes naar KPN/HI gestuurd. Ik zit nog altijd met een dramatische snelheid van 118kb/s, terwijl dat 384 kb/s hoor te zijn(ik heb zeer recent mijn contract verlengd). Mailtjes worden gewoon door verstuurd naar andere afdelingen en dan hoor je er nooit meer wat van. Een programma als uitzendinggemist kijken via HI/KPN is dus ook onmogelijk.

Zo gaat HI met zijn klanten om:


Je hebt recentelijk een verzoek ingediend voor persoonlijke ondersteuning van onze klantenservice. Hieronder staat een samenvatting van jouw vraag en ons antwoord.

Bedankt dat je van onze service gebruikt hebt gemaakt.


Onderwerp Snelheid internet Samenvatting discussie Reactie (NAAM XXX)02/10/2010 01:28 NM Beste XXX,

Bedankt voor je reactie.

Uit je e-mail begrijp ik dat je nog geen antwoord hebt ontvangen op je gestelde vraag. Mijn excuses voor het ongemak. Ik snap dat dit erg vervelend is. Ik heb je e-mail nogmaals doorgestuurd naar de betreffende afdeling met het verzoek je zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.

Met vriendelijke groet,

naam: XXX
Klantenservice Hi Klant02/09/2010 04:05 NM [Incident: 100129-000296]
[Incident: 100127-000663]
[Incident: 100113-000860]
[Incident: 100103-000311]

Het is nou de 5e keer dat ik onderstaande vraag stel, telkens wordt deze mail doorgestuurd en wordt er nagevraagd bij een collega, die zou mijn dan zo snel mogelijk te woord staan. Echter wacht ik nou al meer dan 9 weken op een reactie dus ik probeer het nog maar een keer:



Geachte HI/KPN medewerker/ster

Ik vind de snelheid van het internet op mobiel nogal tegenvallen als ik vergelijk met andere providers.

Ik heb daarom op de Iphone mijn snelheid eens getest en kwam tot de conclusie dat ik nog altijd de oude snelheid heb van maximaal van 128 kb/s, op de site van hi.nl kwam ik tegen dat dit recentelijk is verhoogt, echter is dit bij mij nog niet het geval.

Volgens jullie website hoor ik een download snelheid van 384kb/s te halen en een upload snelheid 128kb/s. Echter verwijzen jullie ook naar het volgende:

* Heb je Eindeloos Online afgesloten vóór 1 juni 2009, dan is deze (de oude dus) Fair Use Policy van toepassing.

Echter ben ik na deze periode (28-08-09) overgaan op een sim only abo met eindeloos online+ sms bundel dus hoor ik recht te hebben op de nieuwe snelheid, zou u dit voor mij kunnen doorvoeren?

Alvast heel erg bedankt

XXX


In de hoop dat mijn nieuwe snelheid nu wordt doorgevoerd.

bedankt.
mvg,
xx
Hi Klantenservice

Laatst gewijzigd door WDS001; 10-02-10 om 13:45. Reden: Editknop gebruiken aub!
  #11  
Oud 10-02-10, 14:14
mandyrichard mandyrichard is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 63
Standaard

ik heb gewoon even gebeld, en het wed direct opgelost. werd doorverbonden met de technische dienst, en vanaf die tijd de juiste snelheden!!
  #12  
Oud 10-02-10, 15:02
sander4321 sander4321 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mandyrichard Bekijk bericht
ik heb gewoon even gebeld, en het wed direct opgelost. werd doorverbonden met de technische dienst, en vanaf die tijd de juiste snelheden!!
Meerdere malen gedaan, helaas kunnen die ook niet meer voor mij betekenen dan een mailtje sturen naar een andere afdeling.
  #13  
Oud 22-02-10, 14:15
schmeink schmeink is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 124
Standaard

ik ben echt woedend op hi, ook ik heb al diverse mails en telefoontjes gepleegd om mijn snelheid van 128 naar 384 te krijgen.

het wordt gewoon keihard ontkend

na veel aandringen en verwijzen naar de website waar het letterlijk staat, werd mij doodleuk verteld dat 128 de gemiddelde snelheid was en dat ik dus mooi daar in paste.
ik ben een A klant, maar mijn opmerking dat ik per dirict mijn abbo ging opzeggen, maakte geen indruk
ik moest maar dien wat mij het beste leek.

bij deze kpn, adios en tot nooit weer ziens

edit, binnen 5 minuten geregeld

via de klantenservice mijn abbo opgezegd, blijkbaar werd men toen wakker

Laatst gewijzigd door King1987; 22-02-10 om 20:31. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #14  
Oud 22-02-10, 20:23
sander4321 sander4321 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

@ schmeink,

Ik begrijp dat je nu nog steeds bij HI zit? Wat belachelijk zeg, ik heb nog steeds geen reactie! Ik wacht nou al zo lang echt belachelijk dit!
  #15  
Oud 22-02-10, 20:36
schmeink schmeink is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sander4321 Bekijk bericht
@ schmeink,

Ik begrijp dat je nu nog steeds bij HI zit? Wat belachelijk zeg, ik heb nog steeds geen reactie! Ik wacht nou al zo lang echt belachelijk dit!
blijkbaar moet je serieus dreigen.

wat nog erger is, een uurtje later kreeg ik reactie op mijn klacht

ik heb ze de voorwaarden voorgekauwd, en hun reactie was dat ik geen recht had op verhoogde snelheid
de 128kb was tenslotte de juiste snelheid die men nu aanbied

ja zeg, hoe bedoel je langs elkaar heenwerken
  #16  
Oud 22-02-10, 21:01
sander4321 sander4321 is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Oke ik ga het morgen nogmaals proberen, ik hou jullie op de hoogte. Wat een ellende bij HI!

EDIT: wederom is mijn klacht doorgestuurd naar een andere afdeling die er binnen 15 werkdagen een antwoord op zal geven (not!).

Laatst gewijzigd door sander4321; 23-02-10 om 21:20.
  #17  
Oud 26-02-10, 14:02
Marnix. Marnix. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 60
Standaard

Net gebeld met HI.
Mevrouw aan de telefoon beweerde dat ik ook op de "nieuwe" snelheid zit van 384kpbs, echter hoe vaak ik de tests ook run, ik kom altijd uit op onder de 128kbps. Wat kan ik hier aan doen? Er ook nog maar achteraan mailen?
Of kan het zo zijn dat mijn snelheid gewoon op z'n max zit?
  #18  
Oud 26-02-10, 14:15
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Hoe zit dit nu precies ?

Ik heb :

Hi Abonnement: Hi bel&sms E30 Voordeelbundel: Hi Eindeloos Online 2009
Deze heb ik afgesloten voor juni 2009.

Als ik kijk op hi.nl dan zie ik staan :

Bij Eindeloos online voor internet op je mobiel geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.
Bij Eindeloos online XtraSnel voor internet op je mobiel geldt een maximale download snelheid van 1024 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 128 kbit/seconde.
Met HI Internet op je laptop kan je overal internetten met de hoge snelheid van 1,5 Mb/s.

Ik zie dus nergens die hogere snelheid vermeld staan.

Heb ik dan ook "recht" op die hogere snelheid ?


Edit :

Zelf bellen is toch meestal wel het beste. Even het verloop van het gesprek :

Klantenservice gebeld : jongen aan de lijn die niet beter wist dat ik 128Kbit moest halen en eigenlijk niet verder wilde gaan omdat het zo wel in orde was. vervolgens uitgelegd dat ik op hun website toch duidelijk zie staan dat de nieuwe snelheid 384Kbit moet zijn en toen ging hij het navragen. Na een poosje had ik ineens de technische dienst aan de lijn en die gaf aan dat er technisch niets mis was en ik idd 128Kbit moest hebben. Nogmaals het verhaal uitgelegd en ik werd weer naar de klantenservice doorverbonden (dit keer werd dat van tevoren wel even erbij vermeld). Kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die mij vertelde dat ik idd 128Kbit hoorde te hebben. Weer hetzelfde verhaal uitgelegd....navragen....en na een tijd kwam ze terug met de mededeling dat er een ticket is aangemaakt en dat ik de nieuwe snelheid binnen 10 werkdagen zou moeten hebben.
Heb nog gevraagd of dat wel met gesloten beurs was en dat beaamde ze.

Dus in dit geval : de aanhouder wint, en ik heb argumenten gebruikt als : hun eigen website die melding maakt van die snelheid, en dat de ene klant het dus wel voor elkaar krijgt en de ander pas na dreigen met opzeggen van het abonnement.... Voor welke ze nu gevoelig waren : geen idee. Ik ben heel vriendelijk gebleven en heb (als het goed is) over 2 weken dus de hogere snelheid.

Ik ben benieuwd !

Laatst gewijzigd door mvveelen; 26-02-10 om 15:06.
  #19  
Oud 01-03-10, 12:08
Eric_b Eric_b is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 67
Standaard

ook vandaag maar eens gebeld
De dame van de klantenservice bleef volhouden dat alles goed was.
Na enig aandringen kreeg ik iemand van de technische dienst aan de lijn.
Deze zag binnen 1 seconde dat het niet goed was en schakelde mij terug naar de klantendienst deze beloofde me nu dat het binnen enkele dagen goed moest zijn.
Ík ben benieuwd.

Eric
  #20  
Oud 01-03-10, 12:13
Marnix. Marnix. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric_b Bekijk bericht
ook vandaag maar eens gebeld
De dame van de klantenservice bleef volhouden dat alles goed was.
Na enig aandringen kreeg ik iemand van de technische dienst aan de lijn.
Deze zag binnen 1 seconde dat het niet goed was en schakelde mij terug naar de klantendienst deze beloofde me nu dat het binnen enkele dagen goed moest zijn.
Ík ben benieuwd.

Eric
Zelfde situatie hier, na aandringen is er door de technische dienst toch even goed gekeken en werd er geconcludeerd dat ik nog het oude "eindeloos online" abonnement had en dat dit dus binnen een paar dagen geregeld zou zijn.
Reageren

Labels
kb/s, kpn, snelheid, surf, surf&mail



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
KPN Sim-Only snelheid internet MichaelJ KPN 2 11-04-11 12:53
Hi (KPN) internet snelheid soCool KPN 11 05-01-11 21:30
Ik heb KPN Hi simonly de instellingen van KPN mobiel werken niet geen gprs... Spikez KPN 2 15-02-10 21:05
Snelheid Hi/KPN haal ik niet J0sT KPN 13 04-08-09 09:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:00.