//

KPN: Surf&Mail totaal of Extra Snel voor de iPhone?

KPN: Surf&Mail totaal of Extra Snel voor de iPhone? discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ervaringen gevraagd: Stel ik wil een KPN Personal Sim abo met internet voor een iPhone, kom je goed weg met Surf & Mail totaal (384kbps) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-03-10, 18:18
CLL-Martin CLL-Martin is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Bergen op Zoom - NL
Berichten: 16
Cool KPN: Surf&Mail totaal of Extra Snel voor de iPhone?

Ervaringen gevraagd: Stel ik wil een KPN Personal Sim abo met internet voor een iPhone, kom je goed weg met Surf & Mail totaal (384kbps) of kan je beter voor 5 euro meer Surf & Mail Extra snel nemen? (1mbps)

Ik lees hier nogal uiteenlopende verhalen. Tuurlijk zien de feiten er op papier er beter uit voor de extra snel, maar is het echt veel sneller?
Wie heeft ervaringen en wil die met mij delen?!

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-03-10, 11:44
CLL-Martin CLL-Martin is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Bergen op Zoom - NL
Berichten: 16
Standaard

Niemand een kpn surf&mail totaal of extrasnel abo op zijn/haar iphone?
  #3  
Oud 03-03-10, 11:46
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ehm, ik zit op de 384Kbit/sec met Hi en tot vorige week op 128Kbit/sec. Sja, sneller is altijd beter, maar kon al goed uit de voeten met 128 en nu wellicht iets beter met 384. Ik heb zelf die 5 euro p/mnd er niet voor over om op 1Mb te zitten.

Uiteindelijk is de keus aan jou
  #4  
Oud 23-03-10, 12:50
Lud Lud is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 3
Standaard wel de moeite waard

Ik ben nu geswitched naar de extra snel verzie van surf en mail bij KPN, ik merk het verschil duidelijk en het draagrt voor mij echt bij tot een verbeterd gebruiksgemak, dus ik vind die 5 piek zeker de moeite waard!
  #5  
Oud 23-03-10, 13:22
CLL-Martin CLL-Martin is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Bergen op Zoom - NL
Berichten: 16
Standaard

En overal waar je komt goed 3G berijk?
  #6  
Oud 23-03-10, 14:20
Lud Lud is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 3
Standaard bereik goed

Overal waar ik kom, en dat is alles beneden de lijn Alkmaar-Zwolle, prima bereik! Natuurlijk wat blackspots zoals die beruchte op de A2 bij Breukelen maar verder hartstikke goed!
  #7  
Oud 23-03-10, 22:14
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Ik heb Telfort(nu 10 euro) met een snelheid van 768 kbits/s. Dit bevalt zeer goed.
  #8  
Oud 26-03-10, 09:45
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Ik heb KPN Surf & Mail voor een tientje per maand en sinds 12 maart een iPhone. Deze dag begon met een sms'je van KPN dat ik dicht tegen de FUP van gemiddeld 25 Mb per maand aanzat. Nou zegt de FUP dat je 10 * 25 MB per maand mag verstoken ...

25 Mb is helemaal niets. Mijn XS4all netbook-dongel heeft een FUP van 1 GB en ik kom met gemiddeld anderhalf uur per dag mobiel niet boven de 600 Mb per maand uit uit.

Meeste apps heb ik thuis via Wi-Fi geïnstalleerd, ik denk dat streaming radio de veelvraat is geweest.

Jammer dat de iPhone geen dual-sim heeft ... dan had ik 3G verder via XS4all-sim afgehandeld (maar die kan niet bellen).
  #9  
Oud 28-03-10, 17:24
_Rayman_ _Rayman_ is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 43
Standaard

Sinds 23 februari heb ik een iphone. Die avond heb ik online de voordeeloptie internet aangezet op mijn abo. Er is mij toen gemeld, van houd rekening met een paar uur verwerkingstijd. De andere dag tussen de middag begonnen met internetten. Ik wilde ook mijn (bel/sms)saldo nog weten. Tot mijn grote verbazing kreeg ik er 1 sms achteraan, dat ik ook internetverkeer heb dat buiten de bundel valt.
KPN gebeld en die meldde mij dat mijn verzoek tot de voordeeloptie vast zit in het systeem. De betreffende afdeling had 15 werkdagen de tijd om dit te herstellen. Eventuele gemaakte kosten worden door hun vergoed. Wel moet ik dit eerst betalen.
Na dit telefoontje gelijk maar het internet uitgezet en na een week kreeg ik inderdaad een rekening. Ze vragen 15,= per MB . Netjes de rekening betaalt en de 15 werkdagen afgewacht.
Na deze 15 werkdagen, stond de voordeeloptie nog steeds niet aan. Daarom nog maar een keer gebeld en toen meldde ze me dat het niet 15, maar 28 werkdagen is.
Ik vind dit een beetje lang allemaal. Ze zitten die voordeel opties te promoten. Gaat er iets fout, dan moet de klant 28 werkdagen wachten.

Iets zegt me dat ze het niet gaat lukken binnen deze 28 werkdagen. De 28e werkdag valt op 2 april. Dan zullen ze vast niet werken, dus komen er nog een aantal dagen bij.

Iemand dit eerder meegemaakt en hoe is toen de afhandeling gegaan?

Over de FUP: "KPN hanteert een bovengrens van ongeveer vijf maal het gemiddelde gebruik" ( *bron*)
  #10  
Oud 28-03-10, 17:43
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Ja, dit heb ik net zo meegemaakt met mijn HTC TP2.

Via Internet Internet Surf&Mail aangezet, na een week nog een keer geprobeerd en daarna 2 maal gebeld en na 4 weken nog niets, behalve de toezegging dat vanaf de 1e keer bellen het verbruik niet in rekening gebracht zou worden en het echt goed zou komen. Tijdens de herfstvakantie een Primafoon binnengelopen en daar was een medewerkster die het in 10 minuten fikste.

Dan de FUP. SMS'je geeft aan dat het gemiddeld verbruik van Surf&Mail gebruikers ~ 25 MB zou zijn. Dan zou je na 125 MB al er overheen gaan? Dat is wel heel erg ouderwets maar dan snap ik dat SMS'je wel. KPN begreep begin '90 Internet niet, eind 90' begrepen ze ADSL nog niet en nu begrijpen ze de iPhone niet ... ze blijven na-ijlen.
  #11  
Oud 10-04-10, 11:44
_Rayman_ _Rayman_ is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 43
Standaard

Eindelijk ben ik ook online. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie verbruik is en of je al een bericht heb gehad dat je over de FUP heen bent gegaan.

Sinds 1 april is mijn verbruik 55MB en nog geen bericht gehad. . Het meeste heb ik verbruikt in de eerste dagen. Nu is het nieuwtje er vanaf.

-edit-
Ik kwam net het volgende topic tegen op de site van Tros Radar:
*link*

Voorzichtige conclusie: Zolang je niet boven de 200MB/maand uitkomt, is er niets aan de hand.

Laatst gewijzigd door _Rayman_; 11-04-10 om 16:25.
  #12  
Oud 13-04-10, 10:30
eddyha eddyha is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 34
Standaard

Ik heb ook de extra snel, dit is een verademing vergeleken met daarvoor, lijkt er zelfs op dat de laatste tijd de 3G dekking serieus verbeterd is bij KPN, op plekken waar eerder geen 3G was heb ik nu goede dekking.
  #13  
Oud 20-04-10, 13:47
bertbos bertbos is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik vind het snel genoeg. Kan ik ook mijn belstatus met KPN bekijken???
  #14  
Oud 20-04-10, 19:03
ASNNetworks's schermafbeelding
ASNNetworks ASNNetworks is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertbos Bekijk bericht
Ik vind het snel genoeg. Kan ik ook mijn belstatus met KPN bekijken???
Ja, door kpn.com (mijnkpn) te bezoeken, 1200 te bellen, of saldo aan te sms'en naar 1244
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
KPN surf & mail totaal en radio 538 monty010 KPN 4 12-12-09 09:32
Surf en mail totaal of extra snel? MissEvy Overige providers Nederland 1 30-08-09 20:09
[Oplossing] KPN Surf & Mail & HI Eindeloos Online - iPhone FW2.0 Dennis² KPN 24 24-10-08 20:10
Surf&Mail Totaal werkt niet! Emiel Janson Overige providers Nederland 11 08-08-08 18:38
KPN Prepaid Surf&Mail Totaal WERKT!!! instelling iguana9999 KPN 6 19-05-08 11:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.