//

Mobiel internet via Simpel van KPN

Mobiel internet via Simpel van KPN discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik zo naar de gegevens op de site kijk **** APN-adres: internet.access.nl • Username: Leeg laten • Password: Leeg laten Dus bij APN: internet.access.nl ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05-07-10, 17:09
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Als ik zo naar de gegevens op de site kijk


****

APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten

Dus bij APN: internet.access.nl of misschien ook gewoon alleen internet. Verder niets invullen. helpt dat iets?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 05-07-10, 17:26
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Laatste opmerking. Je wordt keihard genaaid als je internet gebruikt via Simpel.
Voor 40 MB betaal je er 10 euro. Voor dat geld krijg je elders een onbeperkt abonnement. Bij Telfort zelfs voor 7 euro, bij een nieuw abonnement sim-only kost het je zelfs maar 2,50/maand)
Ik verbruik soms in 1 maand 4,5 Gigabyte (icm tethering) en heb er nog nooit iets over gehoord.

Gemiddeld gebruik ik 500 MB per maand. Dat houdt in dat ik max. 10 filmpjes op youtube kijk per week en zeer regelmatig websites bezoek. Ik weet niet wat MB's buiten de bundel kosten bij Simpel (0,25/MB binnen de bundel), maar met de prijs binnen de bundel betaal je 125 euro voor 500 MB internet :S.

Denk er nog eens goed over na zou ik zeggen.
  #23  
Oud 05-07-10, 20:06
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 Bekijk bericht
p.s. anders vraag je gewoon welk apn, gebruikersnaam en wachtwoord je nodig hebt. Niet eens beginnen over de iPhone.
Bij Telfort is het heel simpel, APN: internet en verder hoef je niets in te vullen.

maar dat kan toch niet werken elk toestel heeft eigen internet instellingen nodig.

welk toestel heb jij dan?
  #24  
Oud 06-07-10, 19:24
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Je kan het toch gewoon uitproberen? Het zijn gewoon algemene gegevens. De APN is voor alle telefoons hetzelfde.
Je hoeft het niet te proberen, maar dan kun je ook beter niet om hulp vragen.
  #25  
Oud 06-07-10, 20:53
Biebster Biebster is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik heb al deze instellingen allemaal al geprobeerd, no luck so far. Ook de KPN instellingen werken niet oa APN: internet etc....
  #26  
Oud 08-07-10, 10:09
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 Bekijk bericht
Laatste opmerking. Je wordt keihard genaaid als je internet gebruikt via Simpel.
Voor 40 MB betaal je er 10 euro. Voor dat geld krijg je elders een onbeperkt abonnement. Bij Telfort zelfs voor 7 euro, bij een nieuw abonnement sim-only kost het je zelfs maar 2,50/maand)
Ik verbruik soms in 1 maand 4,5 Gigabyte (icm tethering) en heb er nog nooit iets over gehoord.

Gemiddeld gebruik ik 500 MB per maand. Dat houdt in dat ik max. 10 filmpjes op youtube kijk per week en zeer regelmatig websites bezoek. Ik weet niet wat MB's buiten de bundel kosten bij Simpel (0,25/MB binnen de bundel), maar met de prijs binnen de bundel betaal je 125 euro voor 500 MB internet :S.

Denk er nog eens goed over na zou ik zeggen.
tJaa je moet toch wat als je geregistreerd staat bij BKR
simpel is een van de weinige die geen kredietwaardigheidstest doet bij hun klanten namelijk. maar als ik maar kan bellen vind ik het belangrijkst.
  #27  
Oud 08-07-10, 13:34
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Als je binnen de 40 MB gaat blijven moet je het zelf weten (10 euro kan je wel missen), maar als je van plan bent op deze manier grote hoeveelheden data te verbruiken begrijp ik ook hoe je aan de BKR registratie komt.
Je betaalt disproportioneel veel voor de data die je extra zou gebruiken, dat moet je echt niet willen. Ik zou zorgvuldig met je data omgaan (gebruik kun je vinden onder instellingen/algemeen). Zoveel mogelijk gebruik maken van Wi-Fi dus!

Desalniettemin zou ik mezelf eens afvragen of ik een iPhone nodig had op het moment dat ik een BKR registratie had staan.
No offense als je niets aan die BKR registratie kunt doen, maar vaak is dit het resultaat van boven je stand leven.

Hoe dan ook zou ik eerst zorgen dat je die BKR registratie kwijt raakt, dan kun je voor 10 euro onbeperkt gaan internetten bij een andere provider en wordt je dus geen oor aangenaaid.
  #28  
Oud 12-07-10, 22:42
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 Bekijk bericht
Als je binnen de 40 MB gaat blijven moet je het zelf weten (10 euro kan je wel missen), maar als je van plan bent op deze manier grote hoeveelheden data te verbruiken begrijp ik ook hoe je aan de BKR registratie komt.
Je betaalt disproportioneel veel voor de data die je extra zou gebruiken, dat moet je echt niet willen. Ik zou zorgvuldig met je data omgaan (gebruik kun je vinden onder instellingen/algemeen). Zoveel mogelijk gebruik maken van Wi-Fi dus!

Desalniettemin zou ik mezelf eens afvragen of ik een iPhone nodig had op het moment dat ik een BKR registratie had staan.
No offense als je niets aan die BKR registratie kunt doen, maar vaak is dit het resultaat van boven je stand leven.

Hoe dan ook zou ik eerst zorgen dat je die BKR registratie kwijt raakt, dan kun je voor 10 euro onbeperkt gaan internetten bij een andere provider en wordt je dus geen oor aangenaaid.

eey meer dan 45% van de nederlanders staat bij het bkr dus echt raar is het tegenwoordig niet meer. ik heb hiervoor 4 abbo's gehad en op 1 na allemaal netjes gebruikt tot me contract afliep. ik heb een codering en kwijtraken is niet mogelijk. na 5 jaar pas dan ben je uit hun systeem en kan je weer een mobiel telefoon abbonement afsluiten. ik heb een iphone omdat hij me perfect bevalt! maar gebruik ook me nokia 8800 arte sapphire voor prive die is nog stukje duurder dan 3gs.
maar dat je geen iphone moet nemen vanwege een bkrcodering vind ik onzin
  #29  
Oud 14-07-10, 12:56
Biebster Biebster is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

En weer bericht van Simpel:

Het is wel degelijk mogelijk om met je Simpel abonnement te internetten op je iphone alleen wij kunnen je niet de instellingen hiervoor leveren. Je bent op het netwerk geactiveerd voor internet. De instellingen echt in de telefoon moeten staan om hiervan gebruik te kunnen maken zal je zelf helaas op moeten zoeken.

Voor meer vragen en antwoorden kun je terecht op onze website Goedkoop SIM-only bellen. Slimmer, Duidelijker, Goedkoper.
  #30  
Oud 14-07-10, 17:08
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biebster Bekijk bericht
En weer bericht van Simpel:

Het is wel degelijk mogelijk om met je Simpel abonnement te internetten op je iphone alleen wij kunnen je niet de instellingen hiervoor leveren. Je bent op het netwerk geactiveerd voor internet. De instellingen echt in de telefoon moeten staan om hiervan gebruik te kunnen maken zal je zelf helaas op moeten zoeken.

Voor meer vragen en antwoorden kun je terecht op onze website Goedkoop SIM-only bellen. Slimmer, Duidelijker,
Goedkoper
.
wat hebben we daar nou aan?:s
  #31  
Oud 18-07-10, 23:17
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Heb je al geprobeerd om je netwerk instellingen te herstellen? Zie ook instellingen>algemeen - laatste menu optie (herstellen).
  #32  
Oud 28-07-10, 19:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

bemoei ik me er ook nog even tegenaan

"Slimmer, Duidelijk, Goedkoper"
Slimmer: ze naaien je op een slimme manier, ja, met zo'n (krappe) data limiet.
Duidelijk: Dat lijkt me wel duidelijk na dit Topic.
Goedkoper: Tja, voor hetzelfde geld heb je een onbeperkte data bundel elders.

Lekkere provider is dat. Overigens wat de BKR registratie betreft: iedere persoon, zodra hij of zij een abonnement (of andere soort schuld zoals een hypotheek) afsluit bij een mobiele provider, staat geregistreerd bij het BKR. Waar het om gaat, correct me if i'm wrong is dat sommige mensen een negatieve BKR registratie hebben. En dat krijg je, als je niet aan je betalings / aflossings plicht voldoet. Ofwel je schuld niet afbetaald zoals in eerste instantie was afgesproken.
Als je een positieve (of neutrale) registratie hebt, is er niets aan de hand.


Volgens mij is je aanmelden bij Simpel de kortste weg terug naar (of behoud van) een negatieve BKR registratie.
Hoe wil je in vredesnaam die 40MB in de gaten gaan houden. Dat is toch geen doen. Dan mag je wel de hele mikmak van mail, agenda, push, etc allemaal flink uit gaan zetten.
Zo kwam ik er laatst achter dat Mail ondanks dat die op 'handmatig' staat, toch mail ophaalt zodra je een contactpersoon belt. (denk dat het een bugje is).

Jij liever dan ik iig.



EDIT:
Dit kwam ik tegen in een ander draadje, misschien dat dit de oplossing is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ton v H Bekijk bericht
Correctie op eerdere instellingen!

De instellingen zoals ik eerder door heb gekregen van KPN blijken niet goed te zijn. Daardoor kom je op een andere service ( i-Mode) en zijn de kosten hoger. De dataverkeer kosten tijdens een bezoek aan de VS waren gigantisch. Na 4 telefoontjes met KPN over de rekening bekenden zij dat zij de korting niet in rekening hadden gebracht en stuurden een creditnota van ruim € 200,-- ! Tevens kreeg ik het advies om de instelling te wijzigen in:

APN: Internet
Gebruikersnaam: [leeg laten]
Wachtwoord: [leeg laten]

Let op "Internet" werkt, "internet"werkt niet.

De kosten zijn nu weer normaal.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 28-07-10 om 23:25.
  #33  
Oud 31-07-10, 20:03
anhong anhong is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Roermond
Berichten: 53
Standaard

heb nog nooit van de provider simpel gehoord? is dat een nieuwe speler op de markt in NL?
  #34  
Oud 23-08-10, 15:33
hrorije hrorije is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 19
Standaard Mobiel internet via Simpel van KPN

Ik heb een abonnement van Simpel en mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten

Dit werkt bij mij in ieder geval zonder probleem op mijn Iphone 3GS met 4.1.
  #35  
Oud 23-08-10, 21:18
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hrorije Bekijk bericht
Ik heb een abonnement van Simpel en mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten

Dit werkt bij mij in ieder geval zonder probleem op mijn Iphone 3GS met 4.1.
ok ik heb ook 3gs met 4.1 en het werkt eindelijk thanx man! want op 3.1.3 werkte deze insellingen niet.
is toch alleen maar voor me mail
  #36  
Oud 24-08-10, 15:03
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Volgens mij kan dit topic bij deze ook op slot!!
  #37  
Oud 15-11-10, 10:51
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hrorije Bekijk bericht
Ik heb een abonnement van Simpel en mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten

Dit werkt bij mij in ieder geval zonder probleem op mijn Iphone 3GS met 4.1.
heey man ik heb nu update gedaan van ios 4.01 naar customfw 4.1 met gebruik van sn0wbreeze en behoud van me baseband voor me unlock alleen nu zegt me iphone : mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk?/ u heeft geen abonnement op dataservice?
heb gewoon dezelfde instelling ingevoerd..
weet iemand of dat iets te maken kan hebben met me customfw?
  #38  
Oud 15-11-10, 11:13
hrorije hrorije is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 19
Standaard

Ik heb ook een abonnement op dataservice en alles werkt perfect bij mij
  #39  
Oud 15-11-10, 11:30
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hrorije Bekijk bericht
Ik heb ook een abonnement op dataservice en alles werkt perfect bij mij
welke instellingen heb jij dan precies ingesteld?
  #40  
Oud 15-11-10, 11:39
hrorije hrorije is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 19
Standaard

Mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
KPN mobiel prepaid internet vraag Riket iPad algemeen 16 19-08-12 11:48
Mobiel internet niet toegankelijk bij Simpel/t-Mobile MJJ Odido (T-Mobile) 13 01-06-12 11:28
Mobiel internet Simpel via T-mobile Drinkyoghurt Overige providers Nederland 12 09-05-11 23:24
Probleem mobiel internet KPN iPhone4 berensy KPN 15 31-08-10 13:39
3G en Mobiel Internet Debitel/KPN dentoon KPN 0 29-09-08 17:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.