//

Telfort en mobiel datanetwerk

Telfort en mobiel datanetwerk discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is waarschijnlijk één van de domste vragen die gesteld wordt op dit forum, maar kan het kloppen dat ik geen mobiele internet mogelijkheden heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-05-10, 11:20
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard Telfort en mobiel datanetwerk

Het is waarschijnlijk één van de domste vragen die gesteld wordt op dit forum,

maar kan het kloppen dat ik geen mobiele internet mogelijkheden heb met een Telfort telefoonabonement op mijn Iphone 1e generatie??

*schaamt zich voor weggegooid geld*
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-05-10, 15:53
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Op de iPhone 1G heb je wel internetmogelijkheden maar alleen via het langzame GPRS. Het is wel van belang dat je bij jouw telefoonabonnement ook een apart abonnement hebt voor dataverkeer anders wordt het een heeeeeeel duur toestel in het gebruik. Dit kan ook bij Telfort.
  #3  
Oud 04-05-10, 16:10
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celf Bekijk bericht
Op de iPhone 1G heb je wel internetmogelijkheden maar alleen via het langzame GPRS. Het is wel van belang dat je bij jouw telefoonabonnement ook een apart abonnement hebt voor dataverkeer anders wordt het een heeeeeeel duur toestel in het gebruik. Dit kan ook bij Telfort.
Ik heb de surf & mail bundel erbij genomen als dit is wat je bedoeld. Echter kan ik me herineren dat ik vroeger (~1.5 jaar geleden) mijn gegevens moest invullen onder de optie "EDGE". Echter wanneer ik nu naar Instellingen->algemeen->Netwerk ga staan daar allen: Mobiel datanetwerk, Dataroaming I/O (staat aan), VPN en Wi-Fi. Nu ga ik er maar van uit dat "Mobiel datanetwerk" de vervanger is geworden van de "EDGE" optie. Maar wat ik hier ook invul, internet gaat niet werken...
  #4  
Oud 04-05-10, 16:19
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Dit zouden de gegevens moeten zijn:

Telfort
- APN: Internet (voor prepaid word dit: Internetten prepaid)
- Username: telfort
- Password: telfort

Kan je vinden in onze wiki.
  #5  
Oud 04-05-10, 16:20
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik heb zelf ook een surf & mail bundel van Telfort op mijn 3Gs, maar heb nog nooit iets in hoeven vullen om internet aan de gang te krijgen. Heb je de bundel onlangs aangeschaft en apart van je telefoonabonnement ofwel...kan er nog enige tijd verstrijken omdat het data abonnement nog geactiveerd moet worden?
  #6  
Oud 04-05-10, 16:25
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Dank voor de reacties, ik heb de combinatie internet/leeg/leeg ook geprobeerd maar zonder succes...

En ik heb inderdaad mijn abonoment los besteld aangezien ik dit eigenlijk verlengd heb vanaf mijn bestaande met het verschil dat ik surf & mail erbij heb gedaan. Maar zou ik dan niet sowiezo verbinding moeten kunnen maken? (tegen hoge kosten)

Eerlijk gezegd lijkt het erop dat mijn telefoon niet zoekt naar gprs... kan dit door een 3.x firmware komen oid?
  #7  
Oud 04-05-10, 16:30
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik had mijn telfort abonnement ook al met de eerste iPhone en ook toen al hoefde ik helemaal niets in te vullen (toen was er nog geen firmware 3.x ). Weet je ook zeker dat dataroaming aan staat? Heb je het toestel al een keer uit gezet (aan\uit knop net zo lang indrukken tot er een slider boven in beeld komt) en opnieuw aangezet om vervolgens opnieuw te beginnen...maar dan met helemaal niets invullen?

Laatst gewijzigd door Celf; 04-05-10 om 16:33.
  #8  
Oud 04-05-10, 16:47
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Ik heb nu ook de variant met niks invullen geprobeerd, uiteraard steeds telefoon helemaal uit- en aangezet. En dataroaming staat op de "I", dus neem aan dat dit goed zit
  #9  
Oud 04-05-10, 16:55
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik zet net even in mijn eigen toestel te kijken en zie daar tot mijn verbazing dat dataroaming UIT staat!!. Vreemd omdat bij alle andere telefoons ik dataroaming altijd echt aan moet zetten.
  #10  
Oud 04-05-10, 16:58
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Niet geheel onverwacht... maar dat helpt bij mij ook niet Is het niet mogelijk dat Telfort met de opkomst van UMTS gestopt is met het verouderde GPRS?
  #11  
Oud 04-05-10, 17:28
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

in NL zijn ze gestopt met EDGE, niet met de standaard dataverbinding GPRS. Zodra de dekking onvoldoende valt zelfs een 3GS terug op GPRS.
  #12  
Oud 04-05-10, 17:41
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Misschien moet ik het dan toch maar een weekje laten rusten en dan weer kijken..
  #13  
Oud 04-05-10, 17:59
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerben90 Bekijk bericht
Misschien moet ik het dan toch maar een weekje laten rusten en dan weer kijken..
Of de sim in het toestel van iemand anders proberen..of contact opnemen met Telfort.
  #14  
Oud 05-05-10, 13:17
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Ik herinner me opeens dat ik lang geleden ooit via Cydia/Bosspreffs, EDGE/GPRS had uitgeschakeld omdat dit ongewenst contact maakte met het web.. Kan het zijn dat dit nu op mijn huidige versie nog steeds blokkeert?
  #15  
Oud 05-05-10, 13:23
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerben90 Bekijk bericht
Ik herinner me opeens dat ik lang geleden ooit via Cydia/Bosspreffs, EDGE/GPRS had uitgeschakeld omdat dit ongewenst contact maakte met het web.. Kan het zijn dat dit nu op mijn huidige versie nog steeds blokkeert?
Alleen als je dat op de iPhone hebt gedaan die nu in jouw bezit is.
  #16  
Oud 05-05-10, 13:29
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

Ja tuurlijk, maar ik bedoel na alle updates die hij is ondergaan en ik heb cydia/bosspreffs nu niet eens meer op de telefoon heb staan...
  #17  
Oud 05-05-10, 13:52
nakkie1983 nakkie1983 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Uiteindelijk kwam het erop neer dat het soms wel werkt met telfort en soms niet. Als het niet bij je werkt, heb je volgens Telfort dikke pech en zit je gewoon aan je abonnement.
Ik heb toen via de chat van Telfort zwart op wit gekregen dat ze het verkopen onder het motto dat het allemaal prima werkt.

Ik heb toen een brief geschreven naar de directie van Telfort en dezelfde brief als klacht naar de klantenservice gestuurd. 1 dag later al een reactie. Ik hoefde de rest van mijn contractduur geen abonnementskosten meer te betalen, of ik mocht mijn abonnement afkopen voor 35 euro... Heb voor het laatste gekozen, omdat ik natuurlijk internet wilde.

Feit is wel dat Telfort vanaf toen erg hun best heeft gedaan om mijn nummerbehoud tegen te werken, waardoor het uiteindelijk twee maanden duurde voordat ik mijn eigen nummer weer had bij mijn nieuwe provider.

Groetjes en succes ermee.
  #18  
Oud 05-05-10, 14:07
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

heb zelf ook 2x contact met ze gehad via de chat,

de 1e persoon gaf me de "flikker op je zit vast aan je abbonement en Iphone werkt niet met ons internet" en ging toen weg
de 2e persoon vertelde me dat ik naar t-mobile moest gaan omdat het aan de iphone lag en allen zij mij daarmee kunnen helpen...
  #19  
Oud 05-05-10, 14:26
Gerben90 Gerben90 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 15
Standaard

*yeey*

Heb het aan de praat gekregen nadat ik met redsn0w cydia had geinstaleerd om vervolgens bossprefs er weer op te krijgen... toen kwam ik erachter dat mijn bluetooth ook uitstond daar (weer probleem opgelost) en dat inderdaad EDGE uitstond...

Hij werkt iig weer, bedankt voor de hulp, vooral Celf
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Geen mobiel datanetwerk apengebaar Unlock 3 11-02-11 17:49
mobiel datanetwerk arie1961 iPhone algemeen 0 04-08-10 22:01
mobiel datanetwerk Hoppieee iPhone algemeen 16 02-07-10 14:34
Mobiel datanetwerk niet zichtbaar labo46 iPhone algemeen 13 01-04-10 12:49
3G + mobiel datanetwerk? Tom. V iPhone algemeen 0 09-03-10 18:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.